Recenze
Technické info
Přezdívka auta Carinka Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 485 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
____________________________________
Z historie vozu:
První Carina se světu představila v roce 1980 a jednalo se o kompaktní dvoudvéřový a pětidvéřový hatchback. Jedinou motorizací pod kapotou byla šestnáctistovka o výkonu 55 kW.
V roce 1981 přišel na svět kombík. Teprve v roce 1984 obě varinaty doplnil sedan a pod kapotou se kromě benzinové šestnáctistovky usídlil vznětový dvoulitr bez turba se vstřikováním do předkomůrky.
V roce 1992 došlo k představení zbrusu nové generace, označené již jako Carina E. Pod kapotou se objevily osvědčené motory, automobil disponoval vyspělou technikou a netrpěl prakticky žádnými vadami, pročež si vysloužil uznání německých zkušeben TÜV pro svou minimální poruchovost. V následujícím roce se objevila i verze kombi.
V roce 1996 se Carina E dočkala druhé "generace" - faceliftu, který ji zaoblil. Z nabídky zmizela šestnáctistovka a naopak v ní přibyl předkomůrkový turbodiesel. Výroba faceliftované Cariny E pokračovala do roku začátku 1998, kdy se představil světu zbrusu nový Avensis. To už je ale úplně jiná písnička. Za Carinou se zavřely vody.
Carina byla vyráběna ve Velké Británii.
____________________________________
Moje Carinka:
Narozena v listopadu 1997 a prodána soukromé osobě až v září 1998, sloužila jako věrný, i když podle počtu najetých kilometrů jen sporadický, společník důchodci z Francie. Do ČR se dostala v roce 2007, kde byla v držení slušného člověka, který se o ní výborně staral.
Z výroby dostala do vínku krásnou antracitovou metalízu, posilovač řízení, 2*Airbag, ABS, centrální zamykání, klimatizaci, všechna okna v elektrice, výškově stavitelné sedadlo řidiče, super potahy v nádechu modré barvy, palubní deska z měkčených plastů v imitaci kůže, kůži potažený volant, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy, a spoustu dalších hračiček a vychytávek, které uživatelé japonských vozů znají a které ostatní jen závidí. :-)
Když se dostala ke mě, stav interiéru ani exteriéru ani trochu nenapovídal stáří a počtu najetých kilometrů - 140 000,ale spíše novému vozu.
Vynikající podvozek je naladěný velmi pohodlně(ale ne "francouzsky" pohodlně),a ani při ostřejší jízdě nezklame. Ve čtyřech lidech je Carinka pohodlná i na cestu do Holandska a zpět při udržení dobrého cestovního standardu (zapnutá klima a průměrná rychlost cca 140km/h). Při této cestě vykázala spotřebu 7,4 l/100km. Cestu do Stuttgartu a zpět při rozumném tempu( prům.120km/h bez klimy-v noci) absolvovala se spotřebou 6,6 l/km)
Motor - Toyota 4A-FE, s objemem 1,6 litrů, šestnáctiventilovou technikou, vstřikováním a výkonem 79kW-108k je pro Carinu zcela dostačující. Skvěle se vytáčí, a Carina je i v kombinaci motoru s převodovkou s delšími drahami je překvapivě hbitá. Na "1" 65km/h; "2" 110km/h, "3" 160 km/h, "4" 180+km/h a "5" končí na maximálce vozu tachometrových 210/reálných(GPS) 196 km/h při 5750ot/min.
Neškodily by ostřejší brzdy, ale ani tyto ve spojení s ABS nezklamaly. Důležité pro dobrý komfort jsou, dle mého poznatku, obutá pneu. Nepozoroval jsem výrazné zhoršení jízdních vlastností, na které upozorňovali někteří majitelé, se vzrůstajícím zatížením a obsazením vozidla.
Pohodlí uvnitř vozu je neporovnatelně lepší např. s Octavií-zejména co se týče prostoru pro pasažéry i zavazadla a naladění podvozku. Vzadu je místo při předních sedačkách "nadoraz" i pro osoby s výškou 185cm(= já), ale jako řidič pak nedosáhnu na pedály. Ve voze panuje příjemná akustika podpořená původními repro(ve výborném stavu), skvělým odhlučněním od hluku pneumatik i motoru, který začíná být slyšitelný až od vyšších otáček (3500+) a "rušivý", tedy sportovně kovově zvonivý, od 5500ot.
Vezmeme-li v úvahu, že Carina je konstrukčně auto z roku 1993, je překvapivě stále moderní a nadprůměrná.
____________________________________
Pro možné budoucí kupce bych měl pár upozornění:
- koroze kastle - kastle je pozinkovaná, jakákoliv koroze svědčí o špatné opravě po nehodě či špatném zacházení.
- koroze podvozku - maximálně povrchová.
Zkontolovat i výfuk, originál vydrží i 150000km, druhovýroba jen zlomek.
- Tlumiče a brzdy - musí být v perfektním stavu, jakákoliv odchylka od "dokonalosti" či běžného opotřebení svědčí o nestandardním zacházení či neoriginálních dílech.
- hlasitost motoru - motor nesmí ani po 200tis. km vydávat žádné zvuky, které by znamenaly vůle či nešetrné zacházení. Typické je ševelení po startu, po zahřátí téměř neslyšný.
- servo - za studena je slyšitelnější(ševelení čerpadla), ale hluk neproniká dovnitř vozu. Zkontrolovat těsnost.
- Carina s poctivě najetými 80tis.km v českých bazarech NEEXISTUJE.
Silné stránky
- Spolehlivost - v první řadě
- Jízdní vlastnosti laděné spíše pro pohodlí, ale sedí jako přibitá
- Nadstandardní prostornost interiéru
- Velikost kufru a jeho dostupnost(liftback)
- Nadstandardní výbava vozu (GLI)
- Relativně silný motor (1,6 16V 79kW) a jeho pružnost
- Relativně levné a dostupné náhradní díly
- SPOTŘEBA
Slabé stránky
Carina E je relativně velké auto, ve městě je občas problém zaparkovat. To se mi s předchozím autem nestalo... Jinak snad nic :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy žádné, jen pravidelný servis. Výměna destiček ve 110tkm, rozvodů v 80 a 160t.km, olej polosyntetika každých 15tkm, čištění a plnění klimy každý rok na jaře,...
15.1.2009 Výměna silentbloků táhel stabilizátoru zadní nápravy, při kontrole před technickou prohlídkou. Technická proběhla bez závad. I lehkých.
1.4. 2009 Apríl. Carinka si ze mě vystřelila a nenastartovala. Ve 169000km odešla původní baterie a na její místo byla (d)osazena nová. Král je mrtev, ať žije král!
8.4. 2009 Carinka si koupila nové, letní botky. 205/55 R15 značky Dunlop. Moc jí to (zejména po těch sněhulích) sluší.
29.7. 2009 Carinka absolvovala během čtyř měsíců několik výletů do zahraničí i po tuzemsku, a najela celkem 3500km. Vše plně naložená a ke spokojenosti řidiče i spolucestujících. SUPER.
27.2. 2010 Carinka byla zasažena sněhem. Spadl na ni metrák sněhu ze střechy chaty, uvolněného nočním deštěm. Naštěstí vše dopadlo vlastně dobře. Žádná prasklá okna, žádná tragédie, "jen" střecha je pomačkaná, ale je to vidět jen při bližsím pohledu, a na PP blatníku je škrábanec (asi od ledu). Stejně ovšem zamrzí.
7.3. 2010 se Carinka vrátila z Německa a Holandska. Najeto dalších 2000km. Opět ke spopkojenosti majitele. Neustále mě překvapuje to, že můžu sednout do Cariny v Praze a vystoupit v cizině, aniž bych byl jakkoliv rozlámaný.
27.4. 2010 O víkendu cesta přes "celou" ČR tam i zpět, přes 600km. Na letních gumách, se spotřebou 6,8; polovina cesty s klimatizací. Nádhera.
10.10 2010 uzavíráme letní sezónu. Přezouvání na sněhule. Nový stav tachometru:206 112km. Bez poruch.
2.4 2011 Absolvována technická, bez výhrad.
1.5.2011 Projevilo se mírné škubání-vynechávání motoru na volnoběh, v zátahu OK. Měněna elektronika zapalování.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Carina odkoupena od soukromé osoby. Spokojenost maximální.
Novinky v recenzi
Rozloučení
5.3.2014 CarinaE byla odejmuta majiteli - asi se někomu líbila víc.
Další vozy značky Toyota
-
Toyota Carina E (1998) Majitel: Brázdin
Přidáno: 10.5.2007 1710 Majitel 9.19 Uživatelé
-
Toyota Carina E (1995) Majitel: RECORD
Přidáno: 10.5.2011 010 Majitel 6.22 Uživatelé
-
Toyota Carina E (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.4.2011 510 Majitel 4.78 Uživatelé
-
Toyota Highlander (2021) Majitel: Mikesus
Přidáno: 29.10.2021 849 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 5.11.2011 14810 Majitel 9.94 Uživatelé