Toyota Prius (2006)
13.1.2014Z počátku jsem si chtěl pořízení usnadnit tím, že jsem vybíral pouze vozy dostupné na českém trhu skrze stránky tipcar.cz kde lze snadno po zadání…
Toyota Prius (Vegetus)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
JirkaVejrazka 23.01.14 12:33
« Re: Tvoje zkušenosti
1) Jak se auto rozjede v zimě ( po mrazivé noci venku)? Na elektřinu nebo pokaždé spustí spalovací motor než se zahřeje?
Umi se rozjet na elektrinu, pokud se do par vterin po nastartovani stiskne tlacitko "EV". Jinak se nastartuje benzin, aby se motor co nejrychleji zahral na provozni teplotu.
2) Jaké jsou tvoje zkušenosti se spotřebou? Myslím třeba klidná jízda s Priusem v porovnání s klidnou jízdou s autem klasickým malooběmovým spalovacím motorem (např. Felicia 1.3, Fabia 1.2 apod.).
U meho Priusu na tomto webu je odkaz na spritmonitor.de. Dlouhodoba spotreba je cca 5,3, ale bohuzel musim jezdit hodne po dalnici. Klidna jizda po meste nebo po okreskach v normalnim provozu znamena 3,5 - 4,5 litru/100km. Zalezi na ridici, terenu, provozu, teplote a tak :-)
3) Jaké jsou výkony těch dvou elektromotorů? Většího a menšího. Nemyslím třeba to tvé konkrétní auto, ale obecně u dnešního nového Priuse.
Podle toyota.cz je vykon posledni generace Priusu (novejsi, nez ma Vegetus nebo ja) u benzinu 99 kW a elektromotor 60 kW
4) Stačí elektromotory "pochytat" energii při běžném brždění (to je bez klasických brzd to ubrzdit rekuperací)?
Zalezi na situaci, vetsinou ano. V malych rychlostech (cca do 20 km/h) se brzdi jen destickami.
> Zde jen poznamenám, že oba elektromotory podle mě pracují jako motor i generátor. Proto označení MG. Což novináři většinou neuvádějí. Podle nich je menší generátor a větší motor. To je hloupost.
Viz animace na www.eahart.com/prius/psd/ (ale čára v animaci nesmí zčervenat! To už je mimo fyzikální zákony).
Neni to mimo fyzikalni zakony, ale byly by prekroceny maximalni otacky elektromotoru. Fyzikalni zakony by to jeste chvili vydrzely ;-)
5) Režim B připojí jen spalovací motor (brždění motorem) nebo má i jinou funkci?
Ma primarne funkci brzdeni motorem (jako u nakladaku nebo autobusu), aby se tak rychle nenabijela baterka pri jizde z dlouheho klesani (u nas malo pravdepodobne, pouzil jsem to parkrat v Alpach). Kdyby se pri dlouhe jizde z kopce brzdilo jen klasickymi brzdami, nabily by se rychle baterky na maximum a musel by se pustit benzinovy motor, aby ty baterky trochu vybil. Prius tohle umi.
V principu se rezim "B" pouzivat nemusi, ale je to lepsi (a pri rizeni i prijemnejsi). Naopak (narozdil od tvrzeni nekterych novinaru i zde na auto.cz) neslouzi rezim "B" k rychlejsimu nabiti baterek, prave naopak.
-
rypal 23.01.14 11:37
« Tvoje zkušenosti
Ahoj, taky se zajímám o hybridy od Toyoty. Proto pár otázek a postřehů.
1) Jak se auto rozjede v zimě ( po mrazivé noci venku)? Na elektřinu nebo pokaždé spustí spalovací motor než se zahřeje?
2) Jaké jsou tvoje zkušenosti se spotřebou? Myslím třeba klidná jízda s Priusem v porovnání s klidnou jízdou s autem klasickým malooběmovým spalovacím motorem (např. Felicia 1.3, Fabia 1.2 apod.).
3) Jaké jsou výkony těch dvou elektromotorů? Většího a menšího. Nemyslím třeba to tvé konkrétní auto, ale obecně u dnešního nového Priuse.
4) Stačí elektromotory "pochytat" energii při běžném brždění (to je bez klasických brzd to ubrzdit rekuperací)?
Zde jen poznamenám, že oba elektromotory podle mě pracují jako motor i generátor. Proto označení MG. Což novináři většinou neuvádějí. Podle nich je menší generátor a větší motor. To je hloupost.
Viz animace na www.eahart.com/prius/psd/ (ale čára v animaci nesmí zčervenat! To už je mimo fyzikální zákony).
5) Režim B připojí jen spalovací motor (brždění motorem) nebo má i jinou funkci?
Díky za odpovědi P. -
Toky1 14.01.14 19:07
« prius
Raz keď budem veľký, tak si tiež kúpim hybrid s automatom, super kára, vraj sa ani nekazí (klopklop).
Image a dizajn je vec silne subjektívna - podľa mňa exteriér nic moc, interiér fajn, trochu škoda menšieho kufra, ale s tým sa žiť dá, no nie? Hlavne keď ho treba len na dovču. Načo kupovať auto s batohom, keď ten batoh treba raz ročne? Dnes sa dá požičať rakva na tie dva týždne, ak sa nevtrepeme s bagážou do vozu.
Nech slúži. -
Vegetus 14.01.14 16:17
« Re: Prima auto
Díky, nádrž je skutečně malá, ovšem na naše poměry je veliká až až ;) Dokonce si říkám že by bylo dobré tankovat jen třeba čtvrt nebo půl nádrže kvůli hmotnosti, ale zase nebudu takový spořílek. ;-)
V US je Prius podle všeho hit, taky je vidět v každém druhém americkém filmu. Škoda že u nás není rozšířenější, méně hluku a smradu by našim městům prospělo. Česko je zkrátka tédéíčkům země zaslíbená, bohužel. -
Vegetus 14.01.14 16:14
« Re: Posez za volantem
Tak já měřím asi 186 a je pravda že teď když řídím v botách se silnou podrážkou občas o volant kolenem zavadím páčkou tempomatu. Volant se sice dá nastavit nahoru nebo dolu, já ho mám až nahoře. Takže je pravda, že vyšší lidi můžou mít za volantem problém. Ne kvůli místu, toho je tam až až ale kvůli výšce volantu. -
cb 14.01.14 12:28
« Prima auto
Blahopřeju k Priusovi, protože jsem s ním najel 6.500 km po parcích západu USA a byla to naprosto super volba v půjčovně. My z Evropy zvyklí na benzínku za každým rohem jsme po zjištění, že má poměrně malou nádrž, což jsem zjistil na benzince po natankování asi 38 litrů do plné nádrže, když v ní byl malý zbytek paliva a denní dávka mil byla tak 400, jsme pak nevěřili vlastním očím, že spotřeba je do 5 litrů. Pojezdy po parkovištích na baterie je taky mazec, Amíci ještě nebyli zvyklí na to ticho, co se sune kolem nich a spíš se lekli. Pro rodinu praktické auto a v nové generaci i líbivý design, jen ta cena je zde vyšší. Toyota udělala super tah v USA - pohrozili jim zdražením paliv a nyní se tam prohání tolik Priusů, jako tady Škodovek. Hodně bezproblémových km přeju.
1. Auto mám od září, takže jeho provoz znám v podstatě jen ze zimních podmínek. Ráno v mrazech vždy naskočí motor, když ne hned, tak při rozjíždění. Většinou ale zapínám rozmraz čelního skla a pak se motor samozřejmě nastartuje aby byl teplý vzduch.
To tlačítko EV mi se studeným motorem nedovolí vynutit pouze elektropohon, jen to 2x pípne a nic. V létě to ale bude zřejmě jinak.
2. Průměrná spotřeba dle údajů,které zapisuji na spritmonitor je 5,2, podotýkám, že jde opět o průměr ze zimního provozu (topení, zimní pneu). Dálnice nejezdím, ale i na dálnici jsem s Priusem ujel 370 Km za průměrných 4,6. Pokud jedete do 130 km/h tak je velmi úsporný. Já jezdím často po městě, kde je kopcovitý terén a většinou krátké trasy, kdy se ani nezahřeje motor,což mi trochu kazí průměr. Se studeným motorem je spotřeba ze všech režimů zdaleka nejhorší. Jinak můžu porovnávat pouze s Renaultem Mégane 1997, kde jsem měl průměrnou spotřebu mezi 7-9 litry.
Ostatní bylo již zodpovězeno.
;-)