Diskuse

Seat Altea XL (2010)

22.7.2010

MOTIVACE Jako dítě narozené před převratem jsem si prošel dlouhou cestu. Když jsem byl malý, nebylo to tu s auty nic moc, naši jezdili Wartburgem 311…

 

Seat Altea XL (Technoid)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.10  14:30

    « Re: Re: Re: Re: Motor 1.4.TSI

    Vážený Hoonzo
    Souhlas haldex je VW e jenom u motorů napříč
    Souhlas i s částí o EU5

    Zůstanu u těch nálepek původně měl označení TSI jen motor 1.4 s kopresorem a turbem první motor přeplňovaný jenom turbem a přímím vstřikem byl 2.0 TFSI jehož základem je 2.0 FSI pak následoval 1.8 TFSI teprve po tomto motoru se sjednotil popis na TSI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.10  12:09

    « Re: Re: Re: Motor 1.4.TSI

    eště k vrstvené směsi: Žádný dovstřik. To je o tom, že zapáleníschopná směs se vytvoří jen v okolí svíčky, jinde je extrémní přebytek kyslíku. Koncentrace paliva tedy není na všech místech ve spalovací komoře stejná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.10  10:41

    « Re: Re: Re: Motor 1.4.TSI

    Vážená lopato,

    quattro v A3 a TT je přes Haldex ;-) Všechny koncernové čtyřkolky s motorem napříč mají systém Haldex.

    A ne, mezi TFSI a TSI není ani ten rozdíl, co píšeš. Záleží na kódu motoru, nikoli na nálepce na zadních dveřích.

    Proč vrstvená směs? Protože SPOTŘEBA! Emise se při spalování vrstvené směsi kvůli přebytku kyslíku hůře odstraňují a tvoří se i nezanedbatelné množství částic (dokonce i v benzínovém motoru). Taky proto od EU5 platí limit částic i pro přímovstřikové benzínové motory. Je to jeden z důvodů, proč se neujal Golf IV 1.6 FSI - potřeboval vysokooktanové palivo a složitý katalyzátor, jenž byl nutný kvůli likvidaci oxidů dusíku za chudých podmínek, stál tehdy DM4000,-. To auto bylo extrémně drahé, benzín 98 okt. byl drahý a provoz tak vyšel dráž, než u Golfa s normálním motorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.10  09:18

    « Re: Re: Motor 1.4.TSI

    Hoonzo
    Nějaký rozdíl přece jenom je mezi TSI a TFSI
    Rozdíl mezi TFSI a TSI je, že TFSI pracuje s homogenní a vrstvenou směsí a TSI pouze s homogenní. Ta vrstvená směs je, že to vstříkne jen část benzínu a pak je tzv. dovstřik podle potřeby- zatížení, rychlost atd.. funguje pouze do čtvrt přidání plynu. A proč vrstvená směs? emise.
    Co se týče quatro a 4motion, tak quatro používá Audi je to stálý pohon všech kol a základní poměr je 40:60 a přes diferák torsen se poměr může měnit. 4motion používa VW a je to připojitelný pohon přes spojku Haldex.
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 22.08.10  22:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše

    tdi chcel som spotrebu do 6 litrov
  • « 00 Reagovat !

    foto Technoid

    Technoid 18.08.10  18:40

    « Re: Volant

    No to si právě myslím, že nebyl, zdálo se mi to od začátku šejdrem, ale říkal jsem si, že to snad není u nového auta možné, kontroloval jsem tlak pneu a ten byl O.K. Jel jsem kolem prodejce, tak jsem se stavil na konzultaci. Uvidíme, v úterý jde Altea na kontrolu, jsem sám zvědavý, co tomu řeknou. Jinak na jízdě, ani při brždění není žádný problém, nikam to netáhne. Technik prohlásil, že to mohlo být blbě z výroby. :-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.08.10  16:18

    « Volant

    Jestli byl předtím rovně a teď je šejdrem, tak se ti tam asi něco hnulo. Auto je v záběhu, součástky si sedaji, takže je to na podobný věci náchylnější...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.10  21:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše

    Dakujem :-)
    ked bude nieco najazdene, urcite nieco pridam.
  • « 00 Reagovat !

    foto Technoid

    Technoid 10.08.10  19:46

    « Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše

    Musím souhlasit, že design palubky nebyl u předchozí verze právě nejšťastnější, ale po faceliftu se mi to líbí mnohem víc, ovládací tlačítka mají standardní velikost, displej není jako z kalkulačky... V noci to hezky rudě žhne. Jinak gratulace k novému vozu a doufám, že se objeví také recenze, ať tu je někdo další s 1.4TSI. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Technoid

    Technoid 10.08.10  19:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše

    Ale jasně, je to hezké, mít auto individualizované, sladit barvy, nemám nic proti, ale jak jsem už napsal, pokud to nevrže, co řešit. Osobně se palubkou mazlit nechodím, mnohem víc mne zajímá praktičnost, pohodlnost sedaček, boční vedení, úchop volantu, ergonomie ovládacích prvků, jestli je vše tam, kde má být. Třeba mne u Altey překvapilo, kde je spínač varovných světel, ale zase na druhou stranu, při prudkém brždění se spustí samy pomocí EBA.
    U mne to jednoznačně vyhrála užitná hodnota/cena, děti mne nekopou do zad, zásuvek na 12V je dost, AUX vstup taky máme, takže pohoda, já se taky nijak netísním a navíc - na koncernovou strohost jsem už 8 let každodenního ježdění zvyklý, tak mi vlastně nemůže nic chybět, když jsem neměl možnost výrazného srovnání, podobné je to i v Passatu. Jo, seděl jsem v BMW 5 s x-drivem, ale interiér byl také strohý, tam byly jiné vychytávky, jako sedečky s vyjížděcí bederní podporou, head-up displej, všechno funkce, nic okázalého.
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 10.08.10  00:22

    « Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše

    Na farby sa nejazdí a nehraje? Aha, tak preto má Bavorák či Audi, Mercedes, Lexus... 5stranový zoznam príplatkovej výbavy s 20odtieňmi sedačiek 10 odtieňmi obloženia prístrojovky a 3 farbami stropu. Účel plnila aj palubka v 105ke.
    U mňa je dizajn interiéru, ergonómia a pohodlie rozhodne ešte dôležitejšie ako dizajn exteriéru. Lebo zvonku sa na auto pozeráš, ale vo vnútri v aute žiješ. 100tis. km sú stovky hodín za jeho volantom.
    Je to ako doma v obývačke. Stačila by aj stolička a 16" telka, ale lepšie je kožená rohová súprava a plazma ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.10  22:20

    « Re: Re: Re: Spřízněné duše

    samozrejme, ze dizajn exterieru aj interieru je subjektivna zalezitost. mne sa tiez nepacila predchadazujuca modelova rada, ale sucasna je podla mna uz celkom vkusna. no a dalsia vec je samozrejme kolko to stoji...cize porovnavat auto za 16.000 EUR s niecim drahsim...nezmysel. osobne sa mi paci octavia v interieri viac, mozno aj nova 308... ale zaplatit si len za to 3-5.000 EUR navyse...no jednoducho nie! a tento tyzden sa stanem dufam, ze stastnym majitelom novej altey XL 1.4TSI Style.
  • « 00 Reagovat !

    foto Technoid

    Technoid 09.08.10  20:02

    « Re: Re: Re: Spřízněné duše

    V odkazu to vypadá hezky, ale ve finále - na barvy to nejezdí, svůj účel to plní i s tvrdými plasty. Třeba je to kvůli tomu, že to auto pochází z teplých krajin... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 09.08.10  13:19

    « Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše

    umažeš gumu a potom ju obtiskneš na stredový panel >:D cool :yes: >:D . Ale ešte ten motor neviem...tsi? :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 09.08.10  12:31

    « Re: Re: Re: Spřízněné duše

    mato suhlasim novy peugeot je vo vnutri krasny otec ked vyberal pred nedavnom auto boli sme z neho "hotovy" jemu sa nechcelo ani vystupit ale zvonku nove peugeoty podla mna "pest na oko" pre kupcu >:D posledny pekny peugeot je tvoj :yes: seat ma vsetko sede v zakladnej vybave keby si si presiel doplnkovu da sa vymenit vsetko a vyzera to dost zabavne napriklad moj plan do bucucnosti stredovy panel s odtlackom pneumatiky >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 09.08.10  12:20

    « Re: Re: Spřízněné duše

    No jo páni, každý si chráni a obhajuje to svoje. To je tiež v poriadku. Veď ste obaja seaťáci a Zino teraz 2násobne zaujatý keď objednal nového Leonka k čomu gratulujem ;-) (dúfam že slušný motor). >:D
    O tom že interiér je aký je sa dá debatovať. Zažil som pri práci x seatov od Ibizy až po Alteu a Toledo a po 100+ vrže tak či tak a nájdu sa ja nejaké tie nedokonalosti keďže je to veľmi náchylné na poškrabanie. A aj keď sa nechcem hádať, tak vskutku nepochopím ako sa to môže niekomu páčiť. Podľa mňa sa na to dá len zvyknúť. Žeby v 21. storočí niekto nepoznal do interiéru inú farbu ako šedú...šedý tvrdý plast, šedý volant, šedé všetko a hnusný strieborný dekor plácnutý pod budíky ako päsť na oko.
    Možno som zaujatý, ale nepovedzte mi že "moderný peugeot" nevyzerá vo vnútri lepšie: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 29.07.10  09:02

    « Re: Spřízněné duše

    :yes: tak k tomuto sa priklanam a ked pocujem plastovy svet v seate a hnusny interier tak sa len smejem hlavne ze octa 1 ho ma na zozratie >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.07.10  08:41

    « Spřízněné duše

    To je dáno hlavně tím, že průměrný Čech nechápe Seat jako normální auto. Podivej, co Ibiz jezdí např. v sousedním Německu. Vem si to taky takhle - Golfa nebo Oktávku ti ukradnou skoro pod zadkem, zatímco za Leonem se nikdo ani neotočí. Zvláštní, když ukradené auto během několika hodin rozeberou na náhradní díly, takže z tohoto pohledu na značce nezáleží ;-)

    Další věc je použití tvrdých plastů v interiéru. Průměrný čech a český motoristický novinář je posedlý plasty měkčenými, které v tomhle autě nenajdeš. Co naplat, že v těchto Seatech je vše zpracováno perfektně, všechno lícuje a nic nevrže. Prostě jsme vychováváni tak, že auto bez měkčených plastů je jako celek nevyhnutelně laciné, takže automaticky předražené. Že se někomu ta palubní deska nelíbí je naprosto v pořádku, je to čistě věc chuti. Já zas nechápu, jak se někomu můžou líbit současné peugeoty...
  • « 00 Reagovat !

    foto Technoid

    Technoid 28.07.10  20:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: XL

    Zkoušel jsem konfigurátor škodovek a stejně vybavené auto - oktávka kombi se stejným motorem - zhruba 150 tisíc rozdíl... Navíc jsou škodovky magnet na zloděje :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.10  14:39

    « Re: Re: Re: Re: XL

    S tím se nedá než souhlasit. Alteu v defacto té samé konfiguraci jako má technoid (krom winterpaketu) jsem kupoval cca před 3měsíci a rozdíl proti Oct.kombi s tou samou výbavou a motorem byl skoro 100k. Takže volba byla jasná a dnes s odstupem času jsem moc rád, že to takhle dopadlo. S Alteou jsem moc spokojený. Možná jediné, co mi trochu vadí je poměrně "nízká" loketní opěrka, ale koukal jsem do orig. příslušenství a mají nějakou polstrovanou (na přidělání na stávající), takže při prvním servisu doobjednám..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…