Recenze

Stantu (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mitsubishi Colt

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Colt, foto 1 Mitsubishi Colt, foto 2 Mitsubishi Colt, foto 3 Mitsubishi Colt, foto 4 Mitsubishi Colt, foto 5 Mitsubishi Colt, foto 6 Mitsubishi Colt, foto 7 Mitsubishi Colt, foto 8
Mitsubishi Colt, foto 9 Mitsubishi Colt, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Mitsu Colt Rok výroby 2007 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 220 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Mitsubishi Colt 1.3 ve výbavě sport. Auto jsem koupil od prarodičů za symbolickou cenu, jelikož po 4 letech mění auta. Před mitsubishi jsem jezdil s Hyundaiem Getz 1.3 (60kW), takže přišlo samozřejmě zlepšení. Colta jsem vídal každé víkendy na chatě a musím říct, že nijak zvlášť mě nenadchnul. Tedy až do dne, kdy mi byl nabídnut a já si dal "zkušební" delší jízdu. Od té chvíle jsem po něm toužil a nemohl pořádně dospat. V listopadu loňského roku jsem si ho konečně odvezl domů.
S obsahem motoru se vejde do nízké pojistky, velice příznivá spotřeba, živý motor a skvělá variabilita interiéru, dělají z Mitsu Colt skvělé malé auto pro každodenní ježdění (město,chata a tak), pro dva lidi naprosto dostačující. Brzy mě bude čekat do Německa, tak uvidím jak je na tom s delšími cestami, hlavně pořádně otestuji pohodlnost sedaček. Vždy jsem chtěl japonce, bohužel v rodině (otec prosadil a koupil) byly 2 peugeoty 306 a 2x octavia scout (vše nafta) a konečně se na mě usmálo štěstí a mám ho doma. Japonce jsem chtěl proto, že prarodiče i příbuzní měli Nissany, Hondy, Mazdy, Toyoty a nadchla mě ta auta velice. Mitsu se mi líbí o to víc, že jsem zatím na silnici nepotkal colta ve stejné barvě se stejnou výbavou. Je hezký pohled na ulici, kde vidim 5x Fabii ve dvou barvách 6x Octávii a pak, jen jeden colt a vim, že na semaforu nebudu stát v řadě 6 coltů a zapadnu tam jak nic.
Jinak abych se tu neplácal emotivními prvními dojmy a dostal se pořádně k popisu auta, tak se tedy jedná o colta 1.3 (70kW,125Nm) sport s letními 16" a zimními 15" litými koly, které byly v akci k autu,když se kupovalo nové, tonovaná okna zadní boční a zadní taktéž, zatmavené přední a zadní světla se zrcátky a klikami v barvě vozu, s mlhovkami a chromovanou koncovkou výfuku (více méně rozdíly oproti "obyč" coltu). V interiéru překvapí ovládání rádia na volantu, které ovšem není vidět, páč je z druhé strany, takže si člověk musí pamatovat jaký čudlík je na co, což mi nijak nevadí. Naopak ovládání na volantu nijak nepřekáží. Co mě ale udivilo nejvíc, jsou měkčené plasty, které najdeme i na dveřích, ovšem pouze vpředu. Vzadu jsou tvrdé plasty, které už schytaly šrámy od psa. Jinak vše je přehledné, na svém místě, intuitivní ovládání rádia i klimatizace, která je poloautomatická. Jen ovládání palubního počítače je trochu na delší ruku blíže ke spolujezdci. Prostor v autě bych označil za jeden z nejlepších ve třídě, měříme něco málo nad 185cm a nad hlavou mam místa,že bych mohl skákat a příjemný posez za volantem, jen bych klidně uvítal i podélně nastavitelný volant, vzadu jsem nezkoušel kolik je místa,ale nikdo si zatim nestěžoval. Kufr se dá zvětšovat díky posunovatelným sedačkám z 220l na cca 315l. Když se posunou zadní sedačky max dopředu,tak tam nevznikne žádná mezera za přednimi sedačkami, takže ideální například pro psy, nemají kam spadnout ;o). Když porovnám s předchozím hyundaiem getz, tak colt má menší kufr, jinak je ve všem větší a dospělejší. Psáno kvapem, takže postupem času upravim.

Silné stránky

MOTOR - mezi silné stránky patří jednoznačně. Svojí charakteristikou zvukem, zátahem (na takto malý objem), zkrátka jsem velice nadšen. Motor nejvíce ožívá nad 3000 ot. (je to radost vytáčet).Nahrává tomu i krátké zpřevodování a velice snadné vytáčení, ze kterého má Colt očividně přímo radost. Ovšem horší je to na dálnici, kdy při rychlosti cca 110+ se začne zvyšovat úroveň hluku až to otravuje. Záleží hodně na povrchu i pneu, ale vesměs platí,že kolem 120 se musí zesilovat radio.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI - colt si přímo libuje na okreskákch a v zatáčkách, na to, že je vyšší než ostatní malá auta, tak drží na silnici téměř jak přibité a vrhá se s chutí do zatáček. V komentářích padla věta o přetáčivosti a rozevlátosti při brzdách, zatím jsem si nevšiml ani jednoho.
VNITŘNÍ VARIABILITA - Velké plus. Sklápění a posouvání zadních sedaček, či jejich úplné vyjmutí a jako bonus sklápění sedadla spolujezdce, což se osvědčilo při převozu cca 2m dlouhého koberce.
ZPĚTNÁ ZRCÁTKA - Opravdu mě potěšila velikost zpětných zrcátek, přirovnat se to dá snad k autobusu (nadsázka), mam zkušenosti i ze scouta a tam mi zrcátka přišla spíš jak pro srandu jen.
SPOTŘEBA - další silná stránka samozřejmě. Moje extrémy ve spotřebě zatím dosáhly 4,8 a 8,0 l/100km. V průměru jezdím za cca 6. Když se nežene a jezdí se předpisově a pohodově, tak spotřeba kolem 5,4 není problém aniž byste brzdili provoz. Na dálnici a při ostré jízdě si samozřejmě trochu pápne no, ale jaké auto ne...
UNIKÁTNOST - pro mě silnou stránkou je také to, že auto nepotkávám na každém rohu a jak jsem již psal, stejného colta jsem ještě nepotkal. Žádné hledání na parkovištích a podobně ;o)).
SVĚTLA - dřív jsem toužil po xenonech, teď si řikám, proč? Svítí to velkolepě
NÍZKÝ ZÁJEM ZLODĚJŮ - pokud tedy vůbec nějaký je, což tuším u japonců platí všeobecně (nebo platilo).
Jako poslední co mě v tuto chvíli napadá je snad i 5ti letá záruka.

Slabé stránky

HLUK - ve vyšších rychlostech.
ŘAZENÍ - trochu horší řazení, líbí se mi jeho tuhost, ovšem v zimě se musí řadit s větší opatrností a zpátečka občas musí jít na vícekrát.
KONTROLKA - chybí kontrolka rozsvícených světel, mě to občas vadí, pozná se jen podle rozsvícené přístrojové desky.
HLASITĚJŠÍ VĚTRÁNÍ - na druhý stupeň je již více slyšet a třetí či čtvrtý, to je vichřice. S tím souvisí i výdechy pod čelním sklem, nejsou podél celé plochy, nýbrž jen uprostřed.
POUZE DOJEZDOVÁ REZERVA - v getzovi byla plnohodnotná
MALÝ KUFR - sice variabilní ale při 4(5) cestujících bude asi problém se zavazadly
"A" SLOUPEK - špatný výhled přes levý A sloupek, člověk si musí zvyknout a počítat s tím, hlavně při zatáčení vlevo na křižovatce kde jsou přechody.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím v Autopalce spořilov (kde bylo auto kupováno). Byl jsem tam kvůli vypnutí automatického stálého svícení po nastartování. Zbytečnost svítit při každém popojetí po zahradě, při zatahování oken a podobně. Následek to mělo zvýšenou spotřebu žárovek. Pan Šikýř byl velice příjemný,popovídali jsme si, hotovo na počkání, cca 500 kč.
Ještě se musí přepsat záruka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

mým prodejcem byl děda,takže spokojenost

Fotky

Za fotky se omlouvám ,trochu se mi nepovedlo, nový foťák a chce to trochu pohrát si... ;o)

 


Další vozy Mitsubishi Colt



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po celou dobu spokojenost, nevyskytl se žádný problém se spolehlivostí

praktičnost
8

Sice je kufr velice malý, ovšem dá se zvětšit díky posuvným zadním sedadlům, nebo se dají snad a lehce zcela vyjmout. Skvělá variabilita interiéru, v praxi ozkoušeno.

prostornost
9

Z vnějšku relativně malé auto, uvnitř prostoru jak v menším MPV, překvapuje velice

jízdní vlastnosti
9

Parádní, radost z jízdy, hlavně po okreskách,rychlé a svižné malé auto...

jízdní komfort
8

tlumiče jsou sice tužší,ale žádné natřásání se nekoná-optimálně nastaveno,při vyšších rychlostech (100km/h a více) se zvyšuje výrazně hluk (kola,motor,vítr)

provozní náklady
10

kromě benzínu zatim nic, v listopadu bude servisní prohlídka, tak uvidim o kolik si řeknou, zatim v servisu jen kvůli vypnutí stálého svícení za 500,-

náhradní díly
0

netušim, zatim nebylo potřeba nic

výkon motoru
10

žádný závodník,ale ani louda,optimální,skvěle odpřevodované,parádní poměr výkon/spotřeba,

spotřeba
10

od 4,8 do 7,5 l/100km podle stylu jízdy..doprava,nálada,prostředí..toto jsou moje hranice, kterých jsem dosáhl..jinak se pohybuji kolem 6l/100km

hlučnost motoru
7

při vyšších otáčkách je velice slyšet, ve městě a na okreskách to nevadí, má příjemný projev, ale po dálnici už ruší

kvalita sedadel
9

v zatáčkách podrží, nic nebolí, ale dlouhá cesta do Němec mě teprve čeká, jen by mohla být o něco větší, vyšší opěradlo o trochu delší sedák

brzdy
10

brzdí to skvěle, zatím žádná krizovka s plnými brzdami..

zavazadlový prostor
7

velice malý, naštěstí možnost posuvu zadních sedadel,sklopení či vyjmutí, tuto záležitost zlepšují, po sklopení zdaních sedadel i sedadla spolujezdce, se dá převézt i 2m koberec srolovaný...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…