Recenze
Jaguar S-Type 3.0L 6V Executive
Technické info
Přezdívka auta Estajp Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 179 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 227 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Estajp se narodil v Castle Bromwich 4.9.2001. Koupeno (mnou) ojeté v malém autobazaru, kde majitel musí být poctivý. První majitel o auto náramně pečoval, první tři roky (úplná záruka) servisoval vůz v Jaguar Strassbourg, kde ho zakoupil, později u malého servisu, který vlastní; mám spoustu fakturek za servis a historie Estajpa je čistá. Z max. výbavy chybí akorát el.ohřev čelního skla a vyhřívání sedadel.
Lak se jmenuje Platinum, vnitřní potah je kůže Almond (sportovní sedadla), plasty jsou warm charcoal, koberce taky černé. Výdřeva, jak tomu říkají na AAAautu, je nádherná - javor birds eye. Volant kombinace kůže charcoal/dřevo nádherně padne do rukou; žádné nablblé zplošťování na spodku. Popelníček na střední konsole je politicky korektní - maličký a tak na jednoho vajglíka. Oceňuji paměť volantu, sedadel a vnějších zpětných zrcátek (sklopná) pro dva řidiče. Kola 7,5x16" s disky Dynamic.
jinak http://www.jaguar-club.net/car_detail.php?id=122
Silné stránky
Tichoučký motor, který se radostně vytočí na 6000 RPM - pak ovšem pěkné ryčí. Startuje na ťukec klíčkem. Přesné a jemné řízení, hydraulický posilovač. Je radost ho vodit po silnici, jako zadokolka žádné rušivé šimmy v řízení. Reaguje na přidání plynu asi za 600 milisekund (což je dost, oproti xjr) a pak ochotně podřadí okamžitě třeba o tři kvalty. Převodovka 5R55N velmi jemně přeřazuje; dá se řídit i klasickou J-gate, když zvolíte nucené 4-3-2. Při jemném plynu se chová jako plynulá převodovka - pro právě zařazený stupeň, ostatní zvládne měnič momentu; samozřejmě, v rozsahu otáček 1400 - 2500, což odpovídá na pětku asi 70 - 110 kmhod. Motor je komposičně Ford Duratec 3 L, používaný i v Mazdě, v Mondeu ST220 a v jaguaru X-type; o Fordu Lincoln nemluvě. Jaguar si ho pochopitelně upravuje k obrazu svému, např. VVT. Nevím jak se chová s manuálem, ale v automatu je orgasticky točivý - na pětku při šedesátce to má 1150 ot/min, šlápnete na plyn, podřadí to až o tři kvalty a jede do 6900.
Slabé stránky
Oproti xjr99 je mírně tvrdší odpružení - z nejvyšší výbavy mi chybí adaptivní suspensor CATS. Přesto je to velmi pohodové, dobře filtruje nerovnosti; holt, je to sedan, xjr limuzína.
Po první cestě z Prahy do Brna po Drncajdě 1 začal příšerně vrzat panel za čelním sklem, jakoby po celé šířce; musím to urychleně odhalit a zničit. * Vrzání zmizelo, jak si na mně Estajp zvyká.
Nezvyká - vrzání způsobovalo čelní sklo, které se odlepilo už úplně. Za opětovné nalepení chtěl autorizovaný servis jaguarů deset tisíc. Lepili autosklenáři ze šestnáct stovek, ještě zdarma vyluxovali koberečky.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Z historie je patrné, že první majitel byl velmi seriozní a servis dělal svoji práci velmi odpovědně. Spodek je perfektní, trochu rzi je na výfuku od motoru, další výfukový trakt vypadá jako nerez a bude to zřejmě nerez, jako u xjr.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Se slušným a poctivým člověkem je vždycky radost jednat.
Aktuální info
18.5.2008 Renocar na AMD Brno 400 m s pevným startem za 16,375 sec. http://www.renocar.com/download.php?FNAME=1211288289.upl&ANAME=vysledky_do_3000.pdf
Odpovídá to výsledkům dostupným na US netu.
Novinky v recenzi
Kola/disky
Protože jsem se rozhodl doplnit výbavu o kompletní kola na léto, nejprve jsem zvažoval 17"; základ S-type je 16" a to v ráfku 7x16, nebo (což mám já na zimu) 7,5x16 s pneu 225x55/16. Z UK ebay se mi nepodařilo docela zajímavou 7,5x17 sadu včetně jetých pneu za 550 liber realizovat. V Česku jsem mezitím našel nabídku na stejnou sadu ráfků, údajně ve výborném stavu za Kč 12000, ale ukázala se dosti pomlácená.
Takže jsem nakonec dopadl takto: Letní ráfky budou (stejné jako zimní) Dynamic a pořídil jsem je (všechny čtyři) z UK ebaye za Kč 3084,- skoro nové jen ze stání v salonu!!! Včetně šroubů a krytek s hlavou jag. No dobře, doprava mě přišla na další Kč 2600. Teď jenom pneu - bude to v Pirelli P7.
Přidat názorDiskuse: Jaguar S-Type 3.0L 6V Executive
- Re: Ahoj 29.11.2013 19:40 jagv8
- Jaguar S-type 23.03.2010 15:53
- znám něco lepšího !! 01.11.2008 12:58 Prakus
- Re: Luxusní kousek 02.05.2008 08:11 StanS
- Luxusní kousek 01.05.2008 19:35 Martin911Turbo
- Re: Ricardo, Double Sixi, 18.04.2008 19:45 Ricardo
- Ricardo, Double Sixi, 10.04.2008 09:14 StanS
- Re: zdravím 03.04.2008 15:57 StanS
- zdravím 23.03.2008 19:25
- Ahoj 02.03.2008 11:40
- Krásné auto. 30.01.2008 23:30
- To Pribina 21.01.2008 21:42 StanS
- s-type 19.01.2008 11:39 jmurjr (H22A7)
- Re: Ahoj 18.01.2008 21:55 StanS
- Ahoj 18.01.2008 21:23
- A už se může diskutovat... 18.01.2008 14:42
Další vozy značky Jaguar
-
Jaguar S-Type (2003) Majitel: FilipN
Přidáno: 14.2.2015 510 Majitel 9.14 Uživatelé
-
Jaguar XJ (1996) Majitel: Skipper
Přidáno: 2.10.2016 810 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Jaguar XJ (2005) Majitel: Barrichello
Přidáno: 30.7.2012 1419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Jaguar Daimler (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.6.2009 110 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Jaguar F-Type (2015) Majitel: ress.cz
Přidáno: 18.3.2016 409 Majitel 9.86 Uživatelé