Recenze

Silencer (muž 30 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Bravo 1.4 T-Jet

8.60 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Bravo, foto 1 Fiat Bravo, foto 2 Fiat Bravo, foto 3 Fiat Bravo, foto 4 Fiat Bravo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Nemá Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Bravo jsem kupoval v roce 2018 jako rychlou a levnější náhradu za AR 159. Po pročítání všeho možného a hledání co nejlevnějšího auta na servis jsem narazil na Fiat Bravo druhé generace, vyráběný od R 2007 do 2014.
Po pročtění nejčasějších problémů (převodovka M32, klapky v klimatizaci, praskající svody turba před faceliftem) jsem kontroloval inzerci, kde byl jeden kousek dovezený z Německa od dealera. Auto při zkušební jízdě vykazovalo typické známky rozsypávající se převodovky M32, kterou jsem už věděl, že se dá za 10 tisíc opravit. Na auto byla zrovna sleva v této hodnotě, dostal jsem navíc novou baterku a jelo se domů.
Na autě bylo potřeba opravit převodovku, vyměnit rozvody a olej.
Celá akce vyšla asi na 17000 včetně materiálu, což je víc než výborná cena.
Od té doby se řešily komplet brzdy včetně repasovaných zadních třmenů, po 11 letech byly zatuhlé. A přední dlouhá poloosa, typická nemoc aut z koncernu Fiatu.
Autem jsem najezdil cca 30 000 km bez problému nebo ž by někde zůstalo stát, typické hospodské povídačky na neustále se kazící italská auta se u mě moc neprojevují.

Auto jsem nakonec pro nevyužití v červenci 2020 prodal, od února 2019 mám Lancii Delta III r. 2009 s 1.8 TBi.

Silné stránky

Motor - 1.4 T-jet, starý FIRE motor vyráběný v různých verzích od roku 1985. Reaguje rychle na plyn, má nepřímý vstřik, takže nehrozí zakarbonování. Sice má větší spotřebu, ale do 8 litrů svižné jízdy v kombinovaném režiu se dostat dá. Auto umí jet mírně přes 200km/h.
Tužší podvozek - ve spojení se 17" obutím a 225/45 pneu je auto i celkem sportovní.
2 zónová klima - příjemný společník. I po 13 letech od výroby chladivo neuniká a doplňoval jsem jen po koupi.

Slabé stránky

Tužší podvozek - na rozmlácené silnici není úplně pohodlné
Slabší odhlučnění a zpřevodování - převodovka má 6 rychlostí, ale na dálnici při 130km/h točí motor kolem 3400 otáček a zvuk motoru proniká hodně dovnitř.
Levnější zpracování - uvnitř je to vidět na detailech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis je levný, díly za hubičku.
Rozvodová sada 1500Kč včetně pumpy.
Nové turbo kolem 13 000 kč, zatím nebylo potřeba.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Rychlé jednání, prodej.

 


Další vozy Fiat Bravo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Bez závady

praktičnost
8

5 dvéřový hatchback, dá se jet v 5 lidech

prostornost
8

Standardní pro 5 dveřový hatchback

jízdní vlastnosti
9

Sportovnější, ne moc pohodlné na dlouhé cesty. 500km bylo v pohodě.

jízdní komfort
7

Podvozek by mohl být naladěn měkčí, zde je typicky italsky tužší.

provozní náklady
8

Vyšší spotřeba, protože nepřímý vstřik. Ale vyváží to levný servis.

náhradní díly
10

Velmi levné.

výkon motoru
9

Výkon motoru je 110kW, ale kroutící moment na dnešní dobu a podobné motory "jen" 205Nm. Auto zrychluje krásně lineárně, bez výrazného turbokopance.

spotřeba
7

8l/100

hlučnost motoru
6

do 110km/h je auto tiché, na dálnici kvůli vyšším otáčkám je to horší.

kvalita sedadel
7

Mohla by být pohodlnější, například verze SPORT měla lepší tvar a boční vedení.

brzdy
9

Po výměně kotoučů, destiček (vše ATE) a zadních třmenů auto brzdí výborně

zavazadlový prostor
9

Vše se mi tam vešlo. Nepotřebuju se každý víkend někam stěhovat.






Blesk.cz

Tragédie v Národním: Zemřela sólistka Eva Horáková (†50)! Zůstal po ní malý syn

Tragédie v Národním: Zemřela sólistka Eva Horáková…

V pondělí zemřela dlouholetá sólistka baletu Laterny magiky a vedoucí baletu Opery Národního divadla Eva…

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji skalpovali a skončila v kómatu

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji…

Joslyn Stinchcombová (15) z Atlanty se vracela domů, když na ni zničehonic vystartovali dva pitbulové její…

 

iSport.cz

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojoval o život, operaci zvládl

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojoval o…

Nizozemský cyklista Fabio Jakobsen už není v ohrožení života. Po středečním pádu v dojezdu první etapy závodu…

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Rozhodnuto. Alois Grussmann podle zdrojů isport.cz počítá poslední dny ve funkci generálního manažera SFC Opava.…

 

Reflex.cz

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od Béma a Dobeše. Ti ovšem kromě marketingu i něco dělali

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od…

Nemusíte dělat nic kromě toho, že si budete vymýšlet zcela zbytečná a absurdní témata, která ovšem média nemohou…

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni nechali vykérovat v lochu

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni…

Začnu poněkud zeširoka. Svojí oblíbenou historkou o tom, jak jsem se kdysi, dost unaven, vracel z karlovarského…