Recenze

Silencer (muž 31 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Bravo 1.4 T-Jet

8.60 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Bravo, foto 1 Fiat Bravo, foto 2 Fiat Bravo, foto 3 Fiat Bravo, foto 4 Fiat Bravo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Nemá Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Bravo jsem kupoval v roce 2018 jako rychlou a levnější náhradu za AR 159. Po pročítání všeho možného a hledání co nejlevnějšího auta na servis jsem narazil na Fiat Bravo druhé generace, vyráběný od R 2007 do 2014.
Po pročtění nejčasějších problémů (převodovka M32, klapky v klimatizaci, praskající svody turba před faceliftem) jsem kontroloval inzerci, kde byl jeden kousek dovezený z Německa od dealera. Auto při zkušební jízdě vykazovalo typické známky rozsypávající se převodovky M32, kterou jsem už věděl, že se dá za 10 tisíc opravit. Na auto byla zrovna sleva v této hodnotě, dostal jsem navíc novou baterku a jelo se domů.
Na autě bylo potřeba opravit převodovku, vyměnit rozvody a olej.
Celá akce vyšla asi na 17000 včetně materiálu, což je víc než výborná cena.
Od té doby se řešily komplet brzdy včetně repasovaných zadních třmenů, po 11 letech byly zatuhlé. A přední dlouhá poloosa, typická nemoc aut z koncernu Fiatu.
Autem jsem najezdil cca 30 000 km bez problému nebo ž by někde zůstalo stát, typické hospodské povídačky na neustále se kazící italská auta se u mě moc neprojevují.

Auto jsem nakonec pro nevyužití v červenci 2020 prodal, od února 2019 mám Lancii Delta III r. 2009 s 1.8 TBi.

Silné stránky

Motor - 1.4 T-jet, starý FIRE motor vyráběný v různých verzích od roku 1985. Reaguje rychle na plyn, má nepřímý vstřik, takže nehrozí zakarbonování. Sice má větší spotřebu, ale do 8 litrů svižné jízdy v kombinovaném režiu se dostat dá. Auto umí jet mírně přes 200km/h.
Tužší podvozek - ve spojení se 17" obutím a 225/45 pneu je auto i celkem sportovní.
2 zónová klima - příjemný společník. I po 13 letech od výroby chladivo neuniká a doplňoval jsem jen po koupi.

Slabé stránky

Tužší podvozek - na rozmlácené silnici není úplně pohodlné
Slabší odhlučnění a zpřevodování - převodovka má 6 rychlostí, ale na dálnici při 130km/h točí motor kolem 3400 otáček a zvuk motoru proniká hodně dovnitř.
Levnější zpracování - uvnitř je to vidět na detailech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis je levný, díly za hubičku.
Rozvodová sada 1500Kč včetně pumpy.
Nové turbo kolem 13 000 kč, zatím nebylo potřeba.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Rychlé jednání, prodej.

 


Další vozy Fiat Bravo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Bez závady

praktičnost
8

5 dvéřový hatchback, dá se jet v 5 lidech

prostornost
8

Standardní pro 5 dveřový hatchback

jízdní vlastnosti
9

Sportovnější, ne moc pohodlné na dlouhé cesty. 500km bylo v pohodě.

jízdní komfort
7

Podvozek by mohl být naladěn měkčí, zde je typicky italsky tužší.

provozní náklady
8

Vyšší spotřeba, protože nepřímý vstřik. Ale vyváží to levný servis.

náhradní díly
10

Velmi levné.

výkon motoru
9

Výkon motoru je 110kW, ale kroutící moment na dnešní dobu a podobné motory "jen" 205Nm. Auto zrychluje krásně lineárně, bez výrazného turbokopance.

spotřeba
7

8l/100

hlučnost motoru
6

do 110km/h je auto tiché, na dálnici kvůli vyšším otáčkám je to horší.

kvalita sedadel
7

Mohla by být pohodlnější, například verze SPORT měla lepší tvar a boční vedení.

brzdy
9

Po výměně kotoučů, destiček (vše ATE) a zadních třmenů auto brzdí výborně

zavazadlový prostor
9

Vše se mi tam vešlo. Nepotřebuju se každý víkend někam stěhovat.






Blesk.cz

Bývalá učitelka (49) se po 50 plastikách změnila k nepoznání: Je z ní silikonová pornohvězda!

Bývalá učitelka (49) se po 50 plastikách změnila k…

Lorena Fabiana Colottaová (49) z amerického Texasu pracovala dlouhé roky jako učitelka. Jenže povolání kantorky…

Nádherné gesto! Lence selhaly ledviny, kamarádka z dětství jí dala svou!

Nádherné gesto! Lence selhaly ledviny, kamarádka z…

Když Lence (69) náhle selhaly ledviny, byl to pro ni šok. Do té doby žila velmi aktivně, cítila se dobře. Život…

 

iSport.cz

Slavia děkuje hrdinům. Na šlágr s Rangers zve zdravotníky

Slavia děkuje hrdinům. Na šlágr s Rangers zve zdravotníky

Čtvrteční zápas Slavie proti Rangers uvidí i několik diváků. VIP hosty budou lékaři, sestry a další zdravotničtí…

Šok ve Zlíně! Mužstvo bude trénovat Čajánek. Jak má vše fungovat?

Šok ve Zlíně! Mužstvo bude trénovat Čajánek. Jak má…

Další šampion na extraligovou střídačku! V režimu přísného utajení se ve Zlíně „peče“ nástup trojnásobného…

 

Reflex.cz

I my jsme udíleli ceny. Náš žhavý kandidát na k....a roku? Poslanec Volný

I my jsme udíleli ceny. Náš žhavý kandidát na k....a…

Sedm dní v lockdownu žil, mlčel jsem. Bohužel kdo nemlčí jsou ti, co by to nejvíc potřebovali. Česko je jednou…

Národní divadlo hledá nové cesty ke svému divákovi. Hlásí premiéru

Národní divadlo hledá nové cesty ke svému divákovi.…

Při sledování stylizovaného dokudramatu činohry Národního divadla Očitý svědek jednoho rouhavě napadne, jak by…