Recenze

Silencer (muž 30 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Bravo 1.4 T-Jet

8.60 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Bravo, foto 1 Fiat Bravo, foto 2 Fiat Bravo, foto 3 Fiat Bravo, foto 4 Fiat Bravo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Nemá Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Bravo jsem kupoval v roce 2018 jako rychlou a levnější náhradu za AR 159. Po pročítání všeho možného a hledání co nejlevnějšího auta na servis jsem narazil na Fiat Bravo druhé generace, vyráběný od R 2007 do 2014.
Po pročtění nejčasějších problémů (převodovka M32, klapky v klimatizaci, praskající svody turba před faceliftem) jsem kontroloval inzerci, kde byl jeden kousek dovezený z Německa od dealera. Auto při zkušební jízdě vykazovalo typické známky rozsypávající se převodovky M32, kterou jsem už věděl, že se dá za 10 tisíc opravit. Na auto byla zrovna sleva v této hodnotě, dostal jsem navíc novou baterku a jelo se domů.
Na autě bylo potřeba opravit převodovku, vyměnit rozvody a olej.
Celá akce vyšla asi na 17000 včetně materiálu, což je víc než výborná cena.
Od té doby se řešily komplet brzdy včetně repasovaných zadních třmenů, po 11 letech byly zatuhlé. A přední dlouhá poloosa, typická nemoc aut z koncernu Fiatu.
Autem jsem najezdil cca 30 000 km bez problému nebo ž by někde zůstalo stát, typické hospodské povídačky na neustále se kazící italská auta se u mě moc neprojevují.

Auto jsem nakonec pro nevyužití v červenci 2020 prodal, od února 2019 mám Lancii Delta III r. 2009 s 1.8 TBi.

Silné stránky

Motor - 1.4 T-jet, starý FIRE motor vyráběný v různých verzích od roku 1985. Reaguje rychle na plyn, má nepřímý vstřik, takže nehrozí zakarbonování. Sice má větší spotřebu, ale do 8 litrů svižné jízdy v kombinovaném režiu se dostat dá. Auto umí jet mírně přes 200km/h.
Tužší podvozek - ve spojení se 17" obutím a 225/45 pneu je auto i celkem sportovní.
2 zónová klima - příjemný společník. I po 13 letech od výroby chladivo neuniká a doplňoval jsem jen po koupi.

Slabé stránky

Tužší podvozek - na rozmlácené silnici není úplně pohodlné
Slabší odhlučnění a zpřevodování - převodovka má 6 rychlostí, ale na dálnici při 130km/h točí motor kolem 3400 otáček a zvuk motoru proniká hodně dovnitř.
Levnější zpracování - uvnitř je to vidět na detailech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis je levný, díly za hubičku.
Rozvodová sada 1500Kč včetně pumpy.
Nové turbo kolem 13 000 kč, zatím nebylo potřeba.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Rychlé jednání, prodej.

 


Další vozy Fiat Bravo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Bez závady

praktičnost
8

5 dvéřový hatchback, dá se jet v 5 lidech

prostornost
8

Standardní pro 5 dveřový hatchback

jízdní vlastnosti
9

Sportovnější, ne moc pohodlné na dlouhé cesty. 500km bylo v pohodě.

jízdní komfort
7

Podvozek by mohl být naladěn měkčí, zde je typicky italsky tužší.

provozní náklady
8

Vyšší spotřeba, protože nepřímý vstřik. Ale vyváží to levný servis.

náhradní díly
10

Velmi levné.

výkon motoru
9

Výkon motoru je 110kW, ale kroutící moment na dnešní dobu a podobné motory "jen" 205Nm. Auto zrychluje krásně lineárně, bez výrazného turbokopance.

spotřeba
7

8l/100

hlučnost motoru
6

do 110km/h je auto tiché, na dálnici kvůli vyšším otáčkám je to horší.

kvalita sedadel
7

Mohla by být pohodlnější, například verze SPORT měla lepší tvar a boční vedení.

brzdy
9

Po výměně kotoučů, destiček (vše ATE) a zadních třmenů auto brzdí výborně

zavazadlový prostor
9

Vše se mi tam vešlo. Nepotřebuju se každý víkend někam stěhovat.






Blesk.cz

Lineární televize rozhodně není mrtvá. Netflix to s ní teď zkouší ve Francii

Lineární televize rozhodně není mrtvá. Netflix to s…

Netflix a jemu podobné služby mnozí považují za zabijáky klasické lineární televize s vlastní skladbou pořadů,…

Kam na vzduch v době karantény? 15 přírodních krás Česka, kam ještě můžeme!

Kam na vzduch v době karantény? 15 přírodních krás…

Kam vyrazit, když vláda omezuje kvůli epidemii pohyb a venku zuří obávaný koronavirus? Do přírody naštěstí ještě…

 

iSport.cz

Klepiše štve hokej bez lidí. Je to skoro jiný sport, říká útočník Komety

Klepiše štve hokej bez lidí. Je to skoro jiný sport,…

Vrátil se do sestavy po nemoci. Druhou asistencí pomohl ke Schneiderově trefě, ale na konci zápasu s Vítkovicemi…

SESTŘIHY: Demolice! Boleslav zničila Vary 11:4. Sparta - Plzeň 1:3

SESTŘIHY: Demolice! Boleslav zničila Vary 11:4.…

Během úterního večera si největší gólovou porci pro sebe nechali hokejisté Mladé Boleslavi. Na svém hřišti totiž…

 

Reflex.cz

Zlomový ročník: Pandemie nového koronaviru zasadila hlubokou ránu také malým a středním vinařům

Zlomový ročník: Pandemie nového koronaviru zasadila…

Skončilo vinobraní. Poslední hrozny jsou pomlety a vylisovány… A mnozí vinaři mají těžkou hlavu. Nevědí, kam…

TOP 10: Nejhezčí alpské soutěsky aneb Neuvěřitelná síla vody

TOP 10: Nejhezčí alpské soutěsky aneb Neuvěřitelná síla vody

Skalní soutěsky a rokle sice máme i v Česku, zejména v pískovcových oblastech severních Čech, se soutěskami…