Recenze

Silencer (muž 29 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Citroën Berlingo Multispace 1.6 HDi 92k

8.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Berlingo, foto 1 Citroën Berlingo, foto 2 Citroën Berlingo, foto 3 Citroën Berlingo, foto 4 Citroën Berlingo, foto 5 Citroën Berlingo, foto 6 Citroën Berlingo, foto 7 Citroën Berlingo, foto 8
Citroën Berlingo, foto 9 Citroën Berlingo, foto 10 Citroën Berlingo, foto 11 Citroën Berlingo, foto 12 Citroën Berlingo, foto 13 Citroën Berlingo, foto 14 Citroën Berlingo, foto 15 Citroën Berlingo, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen Berlingo Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:91000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.3 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 675 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Auto jsme kupovali jako nové, předtím nám sloužilo Daewoo Nubira z roku 2002 (1,6 76kW benzín), ale to již bylo se spolehlivostí hodně za hranicí únosnosti. Původně jsem vybíral ojetý automobil typu VW Sharan, potřebovali jsme něco velkého na přepravu sestry s vozíkem, ale lákavá nabídka nejezdícího předváděcího vozu a možnosti nákupu nového vozu s odpočtem DPH zvítězila.
Auto skutečně jen stálo na salonu a v době převzetí mělo najeto 41 km a s lákavou výbavou navíc v podobě automatické klimatizace, bočních airbagů a střešních nosičů. Jinak klasická výbava Multispace.Po prvních stovkách km hodnotím kladně vyšší posez vozu a příjemný rozhled, který kazí snad jen moment, kdy nenajedu do křižovatky kolmo a poté nevidím přes široký B sloupek, přední sloupky mi zatím ve výhledu nikdy nebránily. Příjemná jsou také velká boční zrcátka, naproti tomu to vnitřní mi přijde malinko menší než mohlo být.

***Motor a převodovka***
1.6 HDi, 92 koní, FAP, 230Nm. Pocitově jede pěkně, výkon nastupuje někde za 1500 ot/min, na dvojku v zátahu je cítit, jak se auto chvěje, nevím, zda to dělá převodovka...Pro auto dostačující motor, do 110Km/h bych řekl, že i dynamika je slušná, pak už asi působí aerodynamika ledničky a moc se autu zrychlovat nechce. Při předjíždění si musím zvyknout, že auto nevystřelí hned, ale chvilinku trvá, než se motor probere. Spotřeba se drží tam, kde jsem ji očekával, to je do 6ti litrů, spíše je to méně. Dunění motoru je v autě slyšet, ovšem nepřijde mi to tak hrozné. Spíše mi přijde, že mezi jízdou v 90 a 120km/h je rozdíl asi 800 otáček, ale v hluku ne. Často vnímám jako rušivější hluk od pneumatik. Převodovka má dlouhé dráhy, trochu mi to vadí kvůli poloze řadící páky, která je vysoko. Jinak s trefováním rychlostí zatím není problém, v minulém voze bylo řazení podobné, byť s kratšími drahami. Se spojkou také nemám problém.

***Interiér***
Hodně plastů, původ v užitkovém voze se nezapře. Na druhou stranu čištění bude jednodušší. Ve dveřích je čalounění pouze v místě, kde si můžu opřít lokty. Sedadla mají mimo jiné na vnitřní straně loketní opěrky jak v autobuse, ale je to pohodlné. ovládací prvky na přístrojovce jsou dobře dosažitelné, snad jen na rádio se mi za jízdy trefuje hůře, ale to řeší ovládání pod volantem. Na konci té páčky je však celkem neš´tastně umístěné přepínání zdroje hudby, takže o ní často nechtěně zavadím a přepínám si z rádia na CD, z CD na AUX atd. Na zadních sedačkách necestuji, ale když jsem se na ně zkoušel posadit, přišla mi opěradla nízká. Máme verzi s dělenou lavicí v poměru 2:1, třeba je to u verze se třemi samostatnými posuvnými sedadly lepší. Nebo můj divný pocit. Pod sedačkou řidiče je ukryto nářadí a povinná výbava vozidla, za předními sedačkami v podlaze jsou úložné schránky. Těch je v interiéru poměrně dost, dalo by se tu i něco ztratit:-) Další jsou ve dveřích, na vrchní straně přístrojovky za kapličkou s budíky, před spolujezdcem, v kufru po boku, nad čelním sklem...a to je v naší výbavě asi vše. Co mi vadí je občasné povrzávání plastů, nějaké vrzání jsem zaslechl i při zatáčení doprava přímo "z volantu". Těžko říct odkud to přesně jde. Otravná je kontrola zapnutého bezpečnostního pásu. Když chci jen někam popojet, pípá do připoutání nebo vypnutí motoru. Pořád. Stačilo by pípnout občas nebo blikat...

***Podvozek a jízda celkově***

Podvozek je měkký, ale auto dobře drží stopu. V zatáčkách na nerovnostech při vyšších rychlostech je trochu jankovité, když není zatížené, přišlo mi, že se záď na hrbolech snadno rozvlní. Oproti mému očekávání se v zatáčkách tolik nenaklání. Příjemné jsou kotoučové brzdy na všech kolech, jsou účinné a dobře se dávkují. Co mě nejvíc ruší je tedy valivý hluk od pneumatik, osazeny jsou Michelinky Energy Saver, 205/65 R15. Zajímalo by mě, jestli by to s jinými pneu nebylo tak znát.
Celkem dobře auto svítí, na to že má klasické H4, tak jsem byl v noci spokojen :-) Předchozí auto s H4 potřebovalo Osram Night Breakery, abych něco viděl. Příjemný je dálniční trojblik na blinkrech.

Silné stránky

Výhled z vozu (až na B sloupek)
Úsporný motor, pro mě dostačující výkon
Prostornost vozu
Velký kufr bez nerovností pro invalidní vozík
Automatická klima :-)

Slabé stránky

Nepřesné řazení
Občas něco zavrže v zatáčkách
U rádia mi zatím chybí USB, občas mi bez nějakého důvodu vyplivne CD s MP3
Hluk od pneu
Jinak zatím nic :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis nebyl a ještě chvíli snad nebude :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Slavík Poděbrady - velmi ochotní, doporučili nám je známí, kteří zde také kupovali auto pro vozíčkáře. Maximální spokojenost. Zakoupeno 26.5.2012

 

Novinky v recenzi

8.6.2012 19:26

Nové fotky

Přidáno pár nových fotografií.

2.6.2012 10:49

Popis, fotky

Popis budu časem doplňovat, teď si na všechno třeba nevzpomenu. A fotky taky nějaké co nejdřív přidám.


Další vozy Citroën Berlingo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10

Zatím nevím :-)

výkon motoru
9

Stačí, ale taky jsem ještě nejel plně naložen :-)

spotřeba
9
hlučnost motoru
9

Občas duní, ale při běžných otáčkách s ním nemám problém

kvalita sedadel
9

Celkem slušná

brzdy
10

účinné

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše věci! Právnička radí, jak se bránit

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše…

Má váš partner dluhy a hrozí mu exekuce? Pozor! I když mu ve vašem bytě nepatří ani kapesník, můžete o své věci…

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické scény a hrdinství po nehodě cisterny

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické…

Jeden mrtvý člověk a přes 10 zraněných! Taková je děsivá bilance nedělní dopravní nehody, ke které došlo…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech. Třinec prohrává s Lausanne

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech.…

Skupinová fáze Ligy mistrů finišuje! Plzeň ve svém posledním zápase základní skupiny B zvítězila nad švýcarským…

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily, trenéři riskovali až moc

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily,…

Když viděl, jak reprezentační kouč Jaroslav Šilhavý zatřásl proti Severnímu Irsku (2:3) se sestavou, měl obavy.…

 

Reflex.cz

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou: Prohlédněte si bizarní fotoalbum českého rodáka

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou:…

Franz Fiedler se narodil 17. března roku 1885 v Prostějově do německé rodiny. Ačkoliv byl výtvarně nadaný, kvůli…

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a duše aneb Čína jako velký učitel Miloše Zemana

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a…

Často se chlubíme pestrostí rodného jazyka, ale stejně často sklízíme úrodu plynoucí z jeho nepochopení. Jako…