Citroën Berlingo (2009)
8.11.2010Berlu jsem kupoval v dubnu 2009 a to časové tísni, kdy mne Peugeot Partner rv 1999 při poctivě najetých 460.000 km nechal stát na dálnici s utrženou…
Citroen Berlingo (korato)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- berlingo 08.11.2010 19:05 m.z.
- Berlingo 09.11.2010 19:19 Cornovova
- new Berlingo 11.11.2010 21:52
- berlingo 25.11.2010 16:26
- Moje postřehy 27.12.2010 12:09 sachs800
- Moje postřehy II. 13.03.2011 21:28 sachs800
- To jste mě teda zklamali 21.03.2011 22:07
- tak je po záruce 01.04.2011 11:23 mrak1
- Moje postřehy III. 03.06.2011 15:03 sachs800
-
Cornovova 09.11.2010 19:19
Berlingo
Ahoj, vzhledem k Tvému ročnímu nájezdu mě docela překvapuje volba auta... :-)
Ale proti gustu... Btw. Můžu se zeptat co děláš, že máš tak velký nájezd za 19. měsíců? To ti stačí takovýto motor?-
-
Cornovova 10.11.2010 15:55
« Re: Re: Berlingo
Tak to jo :-) Proto to srovnávání rakouských silnic.. Ale i tak se divím, že nejezdíš třeba v kaddyně nwbo něčem takovým... Já s žabožroutama jezdím jenom v prácí - s velekjma dodávkama a je to pořád něco, furt to stojí v servisu.. Když to srovnám s Craftrem třeba, tak to je prostě držák, na kterým se mění destičky, olej, pneu a lije po 90ti litrech nafta :-)
-
-
-
"-- skrytý --" 11.11.2010 21:52
new Berlingo
Chystám se sem napsat recenzi na moje Berlingo 09 1,6HDI zatím jen letmo poznámku.
Můj Berloš má při současných 28tis km měněné 2 x sadu předních tlumičů - neskutečné kovové klepání + nové horní uložení tlumičů, 1x kosti stabilizátoru, rozvody celou sadu - pískání, svištění, panel topení- zaseklý ovladač teploty, novou přední masku - loupání chromu a puchýřky pod ním, klepání cvakání v zámcích 5dv a bočních šoupaček, občas výpadek jen předního ostřikovače skla - zadní v tu chvíli funguje normálně, špatný příjem rádia - neustálé jemné škvrčení a šustění, nepříjemné hlavně v noci když je klid.
A to hlavní, co mně absolutně vytáčí, neskutečné houpání auta, které se zvedá a klesá v pružinách nahoru a dolů a ještě každá strana jinak, auto chytá často příčný kmit, vyloženě nemá rádo nerovnosti, tluče a mlátí. Jízda pomaleji ve městě je utrpení, auto se bojí nerovností jako čert kříže, už si vybírám kudy pojedu.
V citroenu vidí vše jako normální a bez závad, ale pro mně to je nejhorší auto jako jsem kdy měl a to jezdím 20let.
Ještě doplním, měl jsem Berlingo rv 2000 5let a protože jsem s tím byl spokojený, bral jsem tohle nové a souběžně jsem jezdil 3 měsíce s oběma než jsem staré prodal a to houpání, tlučení náprav, jsem registroval hned v začátcích, u starého Berloše jsem tohle nikdy nezažil a to tam byly tlumiče jak se auto dovezlo z německa, protože s nima nebyl problém, jezdil jsem na nich až do konce, žádné příčné kmity, naklánění a nejistota, když auto vjede do prohlubně, při výjezdu dostane kopanec a jde nahoru a zase dolů, člověk padá při tom ze sedačky, jako je to u tohoto nového.
Řeknu vám, že jsem z toho auta neštastný.
-
"-- skrytý --" 25.11.2010 16:26
berlingo
zdravim, taktez mam berlingo multispace prozmenu pridavek extra
oprav je vic nez dost
20 tis drzaky prednich tlumicu
25 tis odesla btw integrovana sada
30 tis kozenka kolem radici paky popraskala a rozdroluje se vrchni lem
40 tis opet drzaky prednich tlumicu
to ze po 20 tis pravidelne menim predni zarovky je standart
mam ho rok a najeto 51 tis
pro servis je vse standartem a nic neni problem , pro me taky ne dokud je to v zaruce
co me docela prekvapilo jsou gumy, letni gumy od michelinu mam na zadku sjete k venkovni strane a predni pod motorem jsou v pohode, prevazne jezdim sam max spolujezdec -
sachs800 27.12.2010 12:09
Moje postřehy
Zdravím, měl jsem předchozí Berlingo 2001 s atmosferickým dieselem. Nedám na starý typ dopustit, jen motor se lekal před kopcem, ale jinak samá chvála. Já si koupil nové Berlingo Multispace 1,6 HDi, 66 kW před rokem, najeto 40000 km. Hodnotím určité věci jako lepší - interier, sedadla, paluba, motor - těch 66 kW fakt stačí atd. Staré Berlingo ale mělo mnohem lepší podvozek, byť vycházel z konstrukce osmdesátých let. Jelo jako po kolejích, led neled, sníh nesníh, byť se v zatáčce nahlo, drželo. Nové Berlingo má přední tlumiče nové, páč údajně při výrobě tam montovali jiné nebo vadné - po výměně ok. Já se také trápím s nápravou zadní, jak tady někdo popisoval výše. Auto je tvrdé, na nerovnostech odskakuje, jízda v pravém pruhu naší masturbační dálnice je utrpení...... Závada je jednoznačně v zadní nápravě. Když pominu sladění pružin s tlumičema, tak je tam podle mne velká sbíhavost. Tá má za následek sjíždění pneumatik zvenku (taky tady někdo popisoval), na kluzké vozovce od cca 70 km/hod hadovitý projev a po přejetí např. kanálu jednou stranou uskočení zádě - kolo je po přejetí nerovnosti ve vzduchu a druhé kolo okamžitě zatlačí záď do strany. Přejedu kanál pravou stranou - záď uskočí vpravo, přejedu kanál levou stranou - zadek jde doleva. Stěžuji se na to od samého počátku, ted jsem dostal informaci, že to budou konečně řešit. Čím více lidí se na to bude stěžovat, tím rychleji budou muset zareagovat. Je to podle mne výrobní vada. Staré Berlingo používalo léta ověřenou nápravu s torznimi tyčemi - měly to všechny Peugeoty a Citroeny bez hydrauliky a ta Berlingu byla konkrétně ze 405 Combi.
Budou mě volat za cca 3 týdny, tak jsem zvědavý, co se mnou provedou. -
sachs800 13.03.2011 21:28
Moje postřehy II.
Tak jsem byl v servise na "pokusy". Zjistili mi, že na pravé straně mám špatně uloženou pružinu, teda prej. Je fakt, že se vlastnosti nápravy trochu napravily, ale pořád to není ono. Ovšem, před týdnem jsem se svezl ve fungl novém Partneru Tepee, tzn. ve stejné specifikaci, jako moje Berlingo Multispace. A koulel jsem oči, auto jelo jako po kolejích, díra nedíra, příčné nerovnosti, hrby, to bylo prostě jedno. Naprosto výborné jízdní vlastnosti, bez problému. Okamžitě jsem volal do Citroenu a vše jsem jim hned vyslepičil. Vzali si VIN toho Peugeota a studují, proč jeden auťák jede jak má, a druhý je jako na gumovém laně. Tak jsem zvědav............ -
"-- skrytý --" 21.03.2011 22:07
To jste mě teda zklamali
Zrovna tohle auto jsem chtěl koupit v tom Multispace extra. Nedávno jsem v jednom časopisu četl že se jim začalo po 50 000km rozpadat pod rukama, říkám asi slabší kus ale jak to tak vypadá tak jsou slabší většina. Tak teď nevím,jsu docela zklamanej ale v záloze mám ještě kangoo 1,5dci 105k nebo dobló 1.6jtdi 105k a pokud bude nejhůř tak to slavný caddy 1,6TDI. Co myslíte vy lidi. Nejradši bych se za váma dojel podívat a probral to auto pořádně, co brzdy, světla, atd atd. páč koupi něco po čem hov... bych nechtěl. -
mrak1 01.04.2011 11:23
tak je po záruce
a v autě se aktivovalo "kurvítko" to je taková malá součástka co se spustí přesně v den vypršení záruční lhůty. Nefunguje: zadní stěrač (teda někdy jo a někdy ne), ve větráku je stále cvrček a někdy to cvrká (a když jsem zrovna v servisu, tak ne), šponovací kladka řemenu už zpívá píseň smrti (jak řekl technik, to senedivte, dělaj je teď umělohmotné a ty nic nevydrží). Mám najeto 120 tk po 2 letech, takže už podruhé budu měnit ty tyčky stabilizátoru a nechám přeměřit tlumiče, bo si myslím, že jsou taky těsně před smrtí. Jen ten motor, ten je fakt dobrej, táhne a jede jako čert :-) -
sachs800 03.06.2011 15:03
Moje postřehy III.
Tak, moje anabáze s Citroenem pokračuje. Je to již dlouho, co se mi neozvali, tak jsem je popostrčil mailem. Dnes jsem měl telefon. Mám k nim dojet v útery na geometrii. Oni ten výsledek zašlou do Rakouska, do nějakého centra Citroen, a oni jim prý poradí, co udělat - vyměnit. Pokud to nepomůže. přijede odborník z Prahy, vezme si k ruce technika, bude jezdit, zjišťovat, jak blbě se to chová a postupně dělat opravy - úpravy. To je nekonečný příběh. Jinak mohu říct, že mám ujeto něco přes 50000 km a nemohu si jinak stěžovat. Nic se nerozpadá, vše drží jak má, neskřípe, nevrže, netluče, motor jede velmi dobře, jsem schopen udržet spotřebu na něco málo přes pět litrů (ale taky ho vyhnat na dálnici na 7-8 litrů). V zásadě hororové věci, které někdy čtu, se mi neprokázaly. Moje chyba je pravděpodobně vada určite serie - možná několika kusů - a kdyby nebyla jsem úplně spokojen. Časopis Svět motorů ted ukončil test na 50000 km s Partnerem se stejným motorem a stěžovali si v zásadě na pár věci, jako že rádio se po výjezdu z podzemky nenaladilo hned na správnou frekvenci, což mi je fuk, to není hodnocení auta jako takového a že si někteří stěžovali na řazení. Prohnal jsem světem už nějaké auto, ale že by nějaké bylo extra lepší říct nemohu. Na řazení bych si teda nestěžoval. Vzpomínám si na Passata od kamaráda, řazení bylo opravdu přesné, ale dost tuhé, normálně mě při jízdě po městě bolelo zápěstí. To raději volnější kulisu. A nakonec ze zkušenosti vím, že kulisa vypadá přesně tak, jak ji majitel používá - v řadě případu mučí. Půlce mých kamarádu bych ruce ulomil za to, jak řadí. Rvou tam rychlosti násilím, klidně v padesáti v milisekundě ze tří na dva......... Ve sto tisících je z toho kvedlačka. Tak........... budu informovat jak se mnou rakušáci pořídili. Mějte se.-
"-- skrytý --" 08.09.2011 12:04
« Re: Moje postřehy III.
Ahoj. Mám Parťáka totožného r.k. a co se týče tyček, nechával jsem je dělat už po 45tis. Prostě hrůza. Ale nechal jsem si tam dát druhovýrobu a světe div se ty tyčky jsou mnohem robustnější a hlavně ne hliníkové jako origo. Prostě to neřešej šupáci a místo aby výrobce reagoval na problém a díl trochu vylepšil, dělá pořád stejný šunt. S recenzí jinak souhlasím do puntíku.-
"-- skrytý --" 09.10.2011 21:09
« Re: Re: Moje postřehy III.
Ahoj, mě končí záruka ted a mám necelých 80t. Musim stihnout servis protože se opět rozsypala handsfree, přední kola docela tlučou ( jsem zvědav co to bude tentokrát ) a docela rapidně mě cuká volant při zatáčení ( klasika parkování či kruháč ) .
Při poslední garančně mě měnily nějakou tyč na přední nápravě protože to dost tlouklo a stálo mě to 1000 včetně práce, měl jsme najeto 62t a záruka byla udajně do 60t.
PS: jak Vám drží psoudo kůže na volantu a řadičce ? ja mám volant i řadičku oloupanou-
sachs800 02.11.2012 19:35
« Moje postřehy IV.
Zdarec přátelé, dlouho jsem se neozval, ale mám najeto zase nějaké km navíc, tak bych to zase zrekapituloval. K dnešnímu dni má Berlingo 3 roky provozu, najeto 97000 km. Po poslední anabázi se zadní nápravou (kdy mi měnili pružiny) musel nahodit nové pneu, protože po zimě byly moje BF Goodrich totálně zničené. Hučely, drnčely, fuj, jsem rád, že jsem se jich zbavil. Já nejdříve myslel, že stav pneu zapříčinilo auto, ale kdeže. Ty pneu jsem nezvolil dobře.
Na jaře šly na auto úplně nové gumy Lassa. Prvně. Já tu značku znal už dříve, docela ji chválili, tak jsem zkusil. Musím říct, že jsem velmi spokojen. Jsou úplně tiché a dokonce jsem zjistil, že když zadní nafoukám na hodnotu plného vozu, nesjíždí se. Vypadají jako origo Micheliny. Ted, na zimu, jsem si dal taky Lassy - uvidíme po zimě.
Jinak, když tady čtu ty katastrofické poruchy, musím říct, že nemám takové problémy. Spojovačky stabilizátoru jsem měnil po cca 75000 km, ale to beru jako fakt u většiny vozů. Jinak žádný hluk od kol, žádné zlikvidované tlumiče, volant a fofr klacek bez opotřebení (u manžety lehky náznak na horním límci, nic tragického), v zásadě se nic neděje. Měním olej a filtry a jezdím. A při velmi slušné spotřebě. Kdyby to auto mělo lepší zadní nápravu, nedám na něj dopustit. Alespoň zatím :-) .
Takže zase na jaře přátelé. Zdarec.
-
-
-
Měl jsem tu čest se 2ks Partner HDI minulé generace, naprosto bezproblémová auta, sloužící dalším majitelům ke spokojenosti.
Mám zkušenost i s novým Berlínem a je fakt, že už po pár km odešly nějaké tyčky na podvozku, apod. Nejezdí špatně, ale držák to zrovna nebude a na dobrý servis musíš mít štěstí 8-s