Recenze

Rox (muž 32 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Fabia Elegance 1,2TSI

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 10
Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta fabka Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

!Foto dodám až někde budu a bude lepší počasí!

Nepodstatný úvod

První myšlenka na vlastní auto už se datuje na rok 2007. V tomto roce jsem dostal řidičák a začal makat a dojíždět vlakem do práce. V létě vedro, v zimě zima nebo přetopeno. Někdy se na motoráček opravdu dlouho čekalo. Jenže dříve nevybouřená osoba, která žila od výplaty k výplatě a její hlavní náplň byla přežít 8h v práci a pak to do večera zapíjet. Asi to zná spousta lidí co tu je. Tuto myšlenku rázem prodloužila, až do roku 2010 do této doby jsem jezdil s fabii rodičů 1,4l 74KW a tak mě to k vlastnímu až tak nenutilo. Změna na nepřetržitý provoz a špatné spojení do práce vlakem mě tedy nutila využívat auto rodičů, nebyl už tak čas na hospodské osvěžování a jednoho dne plechové klepání v motorovém prostoru (které dělalo jen občas a po pár měsících ustalo a nikdo nevěděl, čím to bylo) mě donutilo jednat.

Výběr vozu

První jsem hledal nějakou ojetou octavii 1,9TDI kolem 170k. Na výběr bylo spoustu vozů, na pár jsem se jich jel podívat do AAA a AutoESA kde jsem si jednu vyzkoušel. Jela dobře, blbě brzdila, ale hlavně měla na pátých dveřích pod oknem rez. Druhá zas už po nastartování měla chrastivý zvuk motoru. Věděl jsem, že případné další nečekané investice do opravy by mě mohla vyjít draho. Další jsem hledal na internetu ale už čím dál tím vemě hlodala myšlenka nového vozu méně vybaveného. Po půl roce přibyli nějaké finance na kontě a nakonec rozhodnutí pro novou fabii kombi do 250k. Ale znáte to, konfigurátor a příplatková výbava je zlá věc a tak má vysněná fabia měla cenu 340k(295k po slevě) a tak jsem ještě půl roku šetřil. Čím víc peněz bylo, vystala další otázka. Za ne o moc víc peněz bych mohl mít roomstra, který se mi vždy líbil. Vím, že pro někoho věc nepochopitelná ale líbil a po faceliftu ještě více. Ale zase jsem nevěděl, jestli bych využil výhody roomstru oproti skoro plně vybavené fabii. Nakonec se mi naskytla ještě jedna možnost. Vyzkoušet si oba vozy každý na půl roku. Nebudu chodit kolem horké kaše jsem škodovák, proto jasný výběr škodovky jako nového vozu. První jsem si tedy vybral roomster scout 1.2TSI. Objednávka proběhla někdy v únoru 2011 a již v polovině dubna byl vyroben. Předávka proběhla začátkem měsíce května kvůli lepší přehlednosti ve splátkách. Prvně měla být recenze tedy na rooma ale lenost a čas… Teď jsem tedy uvažoval o to srovnání mezi roomstrem a fabii. Ale po přesednutí mě fabie tak „negativně“ překvapila, že si srovnání nechám radši na léto, kdy budu mít roomstra znova.

Fabia 1 1.4 74KW

4roky jsem jezdil tímto autem ve výbavě elegance. Bylo dovezené z Německa a je z roku 2000. Máme ho od roku 2006 a můžu říct, že si užilo. Přetočení přes boudu, 2x lehká havárie, 2x pokus o odcizení (oboje dosti drahá oprava). Cenově vyšla tak 2-3x už nad pořizovací hodnotu. Přes to všechno je to vážně odolné auto. Běžné poruchy byly snad jen ovladač ovládání vnějších zpětných zrcátek a tlačítko na ovládání zadního okna a vypadlá hadička od zadního ostřikovače a teď prasklá hadice od hydrauliky posilovače řízení. Největší byla klimatizace, která přestala fungovat a vyměněna z důvodu ceny nebyla. A výměna náboje kola. Pak už popisované plechové bouchání při záběru motoru ale přestalo a opravováno nebylo. Spíše nikdo nevěděl co to dělá. Ale na 11let staré auto vcelku bezproblémové. Palubka občas zavrže, místa na zadních sedadlech nic moc a vpředu to také není až tak slavné. Tvrdší podvozek, v zatáčkách drží dobře s lehkým náklonem.
Přednost byl ale motor, který opravdu žral dosti oleje, ale oplatil to dobrou spotřebou benzínu. Nejrychleji jsem s ním jel 200km/h tachometrových. I zrychlení bylo na třídu auta dobré. A jelikož na 50km/h točil 1500ot. Dalo se sním jezdit stále na 5° i přes město. Spotřeba pak průměrně činila 6l/100km.

Konečně Fabia II Elegance 1.2TSi 63KW
Pro zjednodušení to rozdělím na kategorii.

Motor/převodovka:
Škodovácká novinka TSi je určitě tahák ke koupi fabie. Při startování studeného motoru si ale chvíli počkáte 1-2s než naskočí. Párkrát se protočí než chytne pak otáčky vyletí na 1200ot. Po pár vteřinách ale klesnou na 700-800ot. A motor krásně ztichne. Pokud sedíte ve vozu není skoro slyšet. Při klidném rozjezdu na 1° vás překvapí jako by auto vůbec nejelo pokud pořádně nesešlápnete plyn. Dělá to krátká jednička, spíše dieselová. Chce to vždy brzy zařadit 2° ale pokud rychle sešlápnete spojku zase občas vás překvapí škubnutí auta. Naopak na 2° můžete závodit ve zrychlení 0-100 kterou vytočíte do omezovače lehce nad 6000ot. A zatlačí vás do sedadla. Naopak 5° točí opravdu nízké otáčky. Pokud se budete řídit ukazatelem zařazené rychlosti bude po vás chtít brzy 5° . Motor sice táhne i mezi 1150ot. a 1500ot ale dost protestuje. Na spotřebu jsou to ale otáčky ideální a s nízkým tahem o motoru nevíte a bere si kolem 3l při 55km/h na rovině. Po překročení 1500ot. začíná motor ožívat a táhnout a někdy od 1700ot. je další citelný zrychlení a nebojí si vzít i 15l/100km při 5°. Na sportovní jízdu ale nechce motor nechat klesnout pod cca. 2100ot. Aby při řazení na chvíli nepovadnul. Průměrná spotřeba se pohybuje jak kdy asi podle mé nálady nebo auta ale jsem schopný zajet za 5,2l i za 7l ale na delších tratích je vždy spotřeba pod 6l i dálnice. Nájezd je kolem 800km na nádrž. Pokud pojedete podle pravidel samozřejmě. Motor ale většinu doby normální jízdy nepřekročí 2500ot. Na motor jsem si celkem rychle zvykl, ale počáteční nadšení trochu zkazí plochý projev. Díky němu není potřeba motor vytáčet ale při sešlápnutí plynu zrychluje auto stále stejně žádné překvapení se dále nekoná trochu si potom zastesknete po silnějším motoru i když je 1.2TSi výkonný motor.

Podvozek:
Tak tady jsem byl nejvíce zklamaný po přesednutí z roomstru. Podvozek sice není špatný, oproti předchozí fabii je měkčí. Původně jsem uvažoval, že bych chtěl paket pro špatné cesty silnice sou v zimě dosti děravé. Ale už standardní nastavení je dosti měkké a s vysokým těžištěm. Dnes bych neváhal investovat za sportovní podvozek, přestože nejezdím nijak dravě. V zatáčkách se auto naklání a při přejezdu více nerovností se také auto rozvlní, ale směr drží vždy. Boční nárazový vítr si už žádá mírné korekce volantem. Krátký rozvor dělá také své. Nejvíce mě pobaví přejezd nějaký překážky v pomalé rychlosti, kde si připadám jak na lodi ve vlnách. Celkově to hodnotím jako průměr. Brzdy sou na zadních kolech bubnové a je to znát. Ale ani tak auto nebrzdí špatně.

Hluk:
Fabia není nijak dobře odhlučněné auto, při tahu moru je sice dosti slyšet ale má vcelku příjemný zvuk. Co si zamilujete je pískání turba, které je slyšet většinou za deštivého počasí nebo odraz od okolí. Jinak je motor sám o sobě tichý, takže malá izolace nevadí. Aerodynamický hluk nebo odvalování od pneumatik nijak neotravuje v předpisových rychlostech. Horší je to za deště. Co je nejhorší jsou podběhy, cokoli odletí od kol do podběhu je v autě strašně slyšet. Nejhorší sou kamínky atd. kde už myslíte, jestli jste nepřejeli nějaký klacek. Stejné je to při přejezdu děr, kde hlavně od zadní nápravy se přenáší hluk do auta, občas i pěkné rány.

Kvalita:
Nízká cena = nízká kvalita… Ne to opravdu ne ale šetřit se někde musí. Otevírání víka nádrže ručně a zamykání klíčem je toho důkazem. Ale vesměs to jsou věci, které nepoznáte ať už třeba ta izolace. Pár much ale na autě mám. Spíš to souvisí s montáží. Plechoví zvuk který se ozve při zavírání levých dveří od zadního kola je docela úsměvný. Občas ale zavržou i dvířka od schránky u spolujezdce. Co mě ale otravuje nejvíce teď v zimě jsou stále zamrzávající ostřikovače předního skla. Kdo si připlatil 700kč za vyhřívané ostřikovače se může poplácat po zádech.

Prostornost:
Tak oproti první fabii hlavně na zadních sedadlech je to jako nebe a dudy. Vpředu se necítím nijak stísněně a s loketní opěrkou si připadám jako v křesle doma. Prvně jsem měl tendenci si dát sedačku víš (zvyk z roomstru) ale auto není tolik vysoké. Pak postupně klesala ale i tak člověk sedí příjemně vysoko. Koleno se mi při mé výšce 171cm ničeho nedotýká a od rádia je daleko. To je nejspíš na způsobu posedu. Volant jsem si musel posunout blíž k tělu, abych si mohl opřít levou ruku o dveře. U spolujezdce mě to ale naopak přijde nejstísněnější. Asi díky velké palubce. Na zadních sedadlech ale to je nečekaný prostor pro kolena. Na šířku je to spíše pro dvě osoby ale tři si tam taky sednout ale spíše nouzově nebo děti. O kufru se snad nemá cenu ani zmiňovat už do staré fabii jsem narval kolo a zde se ještě zvětšil. Přibyla zahrádka, která se vyplatí, když nechcete aby drobné věci putovali po celém kufru.

Odkládací stránky:
Jsou ale malé, i když jich je hodně. Pod sedadlem se sice nachází taky jedna schránka, ale využil jsem ji jen jako koš jak je malá. Naopak nejvíc potěší schránka na brýle. Na pití je naopak dost odkládacích schránek i na 1,5l láhve.

Výbava: Jelikož mám auto ve verzi elegance z příplatkové výbavy mu moc už nechybí. Takže postupně co bych oželel co nikoli.

Climatronic: Věc na kterou jsem si tak zvykl, že bych ji chtěl i v příštím autě. Mám ho nastaven od začátku na 22° a více se nemusím starat. Po nasednutí využiju tlačítko na ofuk předního skla kde se zapne ventilátor na plno a všechen vzduch de na okno. Po chvíli ho opět vypnu a o vše se opět stará climatronik. Používá vesměs ofuk na nohy a na čelní sklo. Takže kdo používá výdechy z palubovky ho dostatečně nevyužije. Zažil jsem climatronik ve staré octavii kde jsem se sním dosti pral. Hlavně v nastavení otáček ventilátoru. Ve fabii ale zajišťuje tepelný konfort bezvadně. Výdechy na nohy mají i cestující na zadních sedadlech. Spodní schránka u spolujezdce je u něho taky klimatizovaná.

Rádio swing: U spousty aut se mi originální autorádio nelíbí. Swing je ale povedené a komunikuje s autem. Název stanice se nachází nad příslušným tlačítkem, takže si nemusíte pamatovat, co kde máte naladěno. Vstup je na CD a AUX přehrávat můžete různé formáty. Na rádiu je zobrazen i čas a venkovní teplota takže se spolucestující nemusí vás ptát. Při couvání klesne hlasitost radia a změní se grafika na ukazatel vzdálenosti od překážky. Nejsem žádný audiofil v autě se nachází 8repro a kvalita je pro mě hodně dobrá i kvalitní basy ani na vysokou hlasitost (pro mě je to stupeň 12 normálně poslouchám na 9) nic nerezonuje a zvuk je čistý.

Multifunkční kožený volant: Kožený volant vzhledově vypadá 100x lépe než klasický plastový to souvisí i s pákou ruční brzdy. Má pěkné obšití a dobře se dá uchopit je i příjemný na dotek. Polohu volantu si taky každý najde rychle sám. Ovládání na rádio je dobrá věc, dá se sním nejen ovládat hlasitost nebo přepínat stanice ale můžete ho rovnou i vypnout/zapnout. Ale při parkování musíte počítat, že občas si zvýšíte hlasitost. Jinak nefunguje při vypnutém zapalování. A jelikož s velkou oblibou si s kolečkem budete hrát tak při otočení klíčkem vás překvapí, že si pamatuje, co jste při tom hraní si nastavily za hlasitost.

Sportovní sedačky: Dobře vypadají, mají i velké boční vedení teda vepředu. Ale jestli bych za ně připlatil 13k to asi ne. Klasické sedačky chess mi zcela vyhovovaly u přes menší božní vedení. Jinak sám v nich stejně trochu lítám, sou dělané pro větší postavy. Vzadu je to skoro stejná lavice jako u klasických.

Loketní opěrka: Dá se o ní dobře opřít ruka a je pohodlná ale má své vady. Hlavně je dosti dlouhá a hůře se zatahuje ruční brzda. Nejvíc ale vadí spolucestujícímu při připoutávání. Kde překáží ruce a dlouho se šátrá, než se člověk trefí. Jako řidič jsem si zvykl, ale kdo na to není zvyklí tak zápasí.

MAXIDOT: Pro mě naprosto zbytečná věc. Jen má hezčí grafiku a více zapadne mezi budíky. Ukazuje to samé co obyčejný palubní počítač + něco navíc ale dá se vyvolat různé nastavení, může ukazovat informace z rádia, výpis závad atd. Sám nepoužívám víc než co je na základním zobrazení.

Vyhřívané sedačky: Taky věc na kterou by mohl člověk ušetřit. Mají 2 stupně jeden slouží k rychlému ohřátí pak už pálí do zad a druhý 25% už má ideální teplotu. Pokud si sundáte bundu a chcete se trochu ohřát než se auto vytopí je to dobrá věc. Ale dá se oželet. Jinak je cítit, že sedačka se neprohřívá plošně ale na podélné části.

Tempomat: První dny jsou ho párkrát využil teď už ani na dálnici ne. Původní myšlenka, že sním klesne spotřeba je taky milná. Z auta s nastavenou rychlostí se trochu stane taková splašená střela. Jakoby stále auto zrychlovalo i když drží stejnou rychlost. A Spotřeba je taky o litr vyšší než byste do motoru pouštěly s nohou na plynu. Ale ovládání je snadné stačí jedním tlačítkem ho pustit a už si drží rychlost jakou právě jedete. Pokud potřebujete změnit rychlost ho vypnete posuvníkem na hodnotu cancel nebo standardně buď přidáte plyn nebo uberete a opět zmáčknete tlačítko na směrové páčce.

Parkovací senzory: Fabie není auto která by je potřebovala. Ale neurazí, přestanete se trochu při couvání soustředit a věříte zvukovým signálům, vzdálenost od překážky se ukazuje i na rádiu kde poznáte i na které straně překážku auto detekuje. V dnešních autech není výhled vzad nijak dokonalý pro jistotu v couvání je to dobrá věc. Ale dokáže i potrápit, většinou v uších místech kde člověk ví, že auto vytočí, ale senzory pípají jak o život a spíše znervózňují.

Sunset: Hlavně u combi předá na atraktivitě vozu. Zhoršuje výhled do vozu a to vidím jako největší plus. Jinak každého věc.

Mlhovky a projektové světlomety: Mlhovky svítí parádně na ně si stěžovat nemůžu. Hlavní světlomety mám teď špatně z výroby seštelované ale stejné byli v roomstru a svítí také dobře s lepšíma žárovkama ale neprohloupíte. Na dálkových se nedá nic vytknout.

Na závěr
Není to žádný drak, není to žádný krasavec. Ale je to auto který neurazí a slušně vás doveze kam potřebujete a ještě se do něj naskládáte nějaký zavazadla.

Silné stránky

Určitě motor 1.2TSI
velký kufr na hatch
Climatronic

Slabé stránky

Podvozek by si zasloužil novou platformu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mám jen s roomstrem a to servisní centrum Kosmonosy. Nutná objednávka ale příjemný personál a ochota si s vámi povídat… Nakonec opraveno na druhý pokus než sehnaly chybějící díl na počkání za cca 1,5h.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zákaznické centrum. Nutnost se objednat a vše je předem dané. Je to jiné, než když vybíráte auto v klasickém autosalonu. Vyplní s vámi objednávku a pak už jen čekáte na zavolání. Potom v určitý domluvený čas podepíšete pár formulářů, instruktáž, zkontrolujete auto a jedete… Auto se předává jen s nutnou rezervou benzínu na dojetí na benzínku.

 

Novinky v recenzi

17.2.2012 20:42

výhřevnost motoru

Jelikož tento víkend byli pěkné mrazy a já musel do práce, zaměřil jsem se na výhřevnost motoru.

Do práce jsem jel v -8° a ručička teploty chladicí kapaliny se začala pohybovat po 6km a climatronik na to reagoval zvýšením otáček ventilátoru dvě čárky pod max. Po 14km už je ručička na 90°. Délka cesty do práce je 18,5Km a v této době teplota oleje 63° a v autě 11° teplota vzduchu. Spotřeba 6,1l

Cesta z práce už je v -20°. Motor startuje bez problému. Ručička chl. kapaliny se dává do pohybu po 9Km ale po celou cestu se nedostane do optimální teploty 90° Po ujetí necelých 19km je teplota oleje na 55° a chl. kapalina na 70° v autě je 5,2°. Jelikož je do interiéru vhánět teplý a suchý vzduch pocitově je v autě teplo. Po třech minutách se stále běžícím motorem kde jsem čekal, až se ustálí teplota na teploměru je teplota chl. kapaliny už jen na 55°. Viz foto… spotřeba 7,2l

Jak je vidět motor se do velkých mrazů moc nehodí nad -10°. Teplý vzduch začne foukat po cca 2km až 3km. Puštění motoru a čekání na rozmražení čelního skla byste se také nedočkali. Je to bída ale se starýma autama se to také nedá srovnávat. Asi i díky klimatizaci je v autě pocitově daleko dříve teplo.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatim vlastně nemůžu hodnotit. Ale bez poruchy.

praktičnost
7

Odveze, přiveze. Střešní nosič, nájezd 800km na nádrž.

prostornost
7

Prostor se zvětšíl ale na šíři má co dohánět.

jízdní vlastnosti
6

Není to žádný sporťák, spíše auto na klidnou jízdu i když snese víc.

jízdní komfort
8

Pokud už jedete v klidu dokáže vás už pohodlně odvést.

provozní náklady
9

Tak mimo benzínu nic.

náhradní díly
9

Levné ne ale dostupné.

výkon motoru
8

Na danou třídu a na obsach výborný motor. 9 pro silnější variantu.

spotřeba
8

Pokud budete mít lehkou nohu na plynu tak máte za 5 ale litrů. Pokud ne tak do 7,5l

hlučnost motoru
9

Samotný motor je velmi tichý.

kvalita sedadel
9

Taky nemám moc co vytknout. Tvrdostí mi vyhovují.

brzdy
7

Zadní kotouče dělají divi. Ale mě se to netýká.

zavazadlový prostor
8

Na tuto třídu už dva body chybí jen na kombi.






Blesk.cz

Kateřina Brožová a její první Vánoce bez rodičů! S kým usedne ke štědrovečerní tabuli?

Kateřina Brožová a její první Vánoce bez rodičů! S…

Letošní Vánoce budou pro Kateřinu Brožovou (52) velmi smutné. Otec Miloš (†83) odešel před čtyřmi roky v…

Youtuber umučil těhotnou přítelkyni v přímém přenosu: Diváci mu platili, aby ji týral

Youtuber umučil těhotnou přítelkyni v přímém…

Valentina Grigoryevová (†28), která byla v rané fázi těhotenství, zemřela ve svém bytě ve vesnici Ivanovka…

 

iSport.cz

Dobře Kousku! Kousal se vrátil výhrou, mluvit nesměl. Parťáci stojí za ním

Dobře Kousku! Kousal se vrátil výhrou, mluvit…

Před deseti lety na vítkovickém ledě křepčil kolem mistrovského poháru. Teď sice pardubický útočník Robert…

Tak Sáblíkovou neznáte! Pro intimní kalendář se fotil Čech na dálku

Tak Sáblíkovou neznáte! Pro intimní kalendář se…

Na rychlobruslařském oválu ji viděl každý. Pro kalendář společnosti Sport Invest se rychlobruslařka Martina…

 

Reflex.cz

Jednička, velezrádce i hulič trávy. Podívejte se, jak šel čas s Václavem Klausem na obálkách Reflexu

Jednička, velezrádce i hulič trávy. Podívejte se,…

Václav Klaus se na titulních stranách časopisu Reflex objevil celkem sedmnáctkrát. Poprvé v roce 1991, zatím…

Nejúžasnější útěk historie: Mladý dalajláma v přestojení za vojáka utekl čínské armádě přes drsné Himaláje

Nejúžasnější útěk historie: Mladý dalajláma v…

V dubnu roku 1959 bylo Dalajlámovi 25 let. Poté, co se tibeťané postavili čínské okupaci, nastaly pro ně těžké…