Volkswagen Golf (1986)
6.7.2011Dlouho jsem přemýšlel, jestli mám vůbec recenzi na tohle auto psát. Po dlouhém zvažování jsem ale usoudil, že Vás nemůžu připravit o jedno z nejlepších…
Volkswagen Golf GTI (Rojin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 06.07.11 22:57
« Re: Rojine...
Cituji z tvé recenze: "Pro další období se stal něco jako modlou budoucích 1.8T atd. které právě z tohoto motoru vycházejí."
Co jsi myslel tím 1.8T? Kompresorovou G60ku? 1.8T 20V z Golfu IV asi ne, že?
Jinak pro doplnění, Golf I GTI se omezeně nabízel i s 1,6 16V! Byl to Golf GTI 16S se 100 kW (136 koní bez katalyzátoru) motor pro tuto verzi, která se nabízela výhradně pro francouzský trh (jak symbolické pro vaši diskusi) upravil "dvorní ladić" VW - Oettinger.
A co se týče atmosferických motorizací pro Golf II GTI, tak ještě v lednu 1987 přišla atmosféra s katalyzátorem s výkonem 79 kW/107 PS.
-
Ronault. 06.07.11 22:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rojine...
Jo takhle, takže míříš do středověku bez splachovacího záchodu >:-[] >:D To já na letošní prázdniny, asi tedy mé poslední, se vydal pracovat a jestli bude čas na dovolenou, tak taky až v září.
Jo dočetl, jde vidět, že dvojkový Golf je prostě surovec, tak jako starší auta. Sice Fanouš měl jen něco přes 50 koné, ale ta surovost byla taky cítit, jen ne při takových rychlostech. Něco podobného jsem pociťoval třeba v R19 16V od PeT-a, je tady na MACZ... trochu se to kouzlo z nových aut vytrácí, tedy až na výjimky. -
Rojin 06.07.11 22:31
« Re: Re: Rojine...
>:D Za to co jsem na auto.cz jsem Ronaulta nepovažoval za nepřítele :-) na to psal až moc rozumně a jeho příspěvky měly hlavu a patu .. Ale rozumím ti, když si to čteš, je to pěkný, jo, máme stejnej vkus :yes:
Jinak díky, pěkně si to napsal >:D nejGTIčkovanější - to se mi líbí -
Rojin 06.07.11 22:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Rojine...
To jsme na tom hodně podobně ;-) Takové měknutí beru ;-) je to super :yes:
S větou: "Ono tohle je důkaz toho, že člověk v autech zraje. Nikdy nebude asi neutrální, ale už nebude tolik radikální, jako dříve." Naprosto souhlasím, to máš pravdu.
Teď se nesměj, protože jsem psal jak nejedu na dovolenou bůh ví kam, ale je to dovolená... je >:D Mířím k mojí milované chatě. Žádnej splachovací záchod, pěkně kýbl a jedu, žádná teplá voda, pěkně ven pod hadici a valím... Tůry, výlety, grilování ... jednou za rok to mám rád.
Moře bude tradičně až v září ;-)
Dočetl jsi to? ;-) -
Ronault. 06.07.11 21:57
« Re: Re: Re: Re: Rojine...
Tak to jsme na tom podobně, teda stejně >:D Taky jsem před léty uznával jen Francii a teď... teď tady měknu na Golfem GTI :-) Ono tohle je důkaz toho, že člověk v autech zraje. Nikdy nebude asi neutrální, ale už nebude tolik radikální, jako dříve.
Právě jsem si říkal, že Golfem GTI by to šlo, ale přecejen byla by jej na dovolenku škoda. A kam míříš? -
Rojin 06.07.11 21:51
« Re: Re: Re: Rojine...
Ne, Golfem ne. Je to prakticky jak se říká na víkendové vyjížďky. Výjimečně sním jedu za víkend víc jak 200km. (ročně kolem 4-6tis.) Navíc mám na něm 15-tky + jinej podvozek. Tím chci říct, že do golfa dám sebe a přítelkyni a končím. Do kufru zavazadlo do 10 kilo a hotovo. Na víc bych musel zvedat minimálně o jednu drážku výš podvozek :-)
Je to pro radost ne na cestování. Na to mám španěla ;-)
Jak píšeš, i mně je nejblíž dvojka a pak jednička. Zbytek beru tak nějak vpohodě, spíš zaujmou edice a GTI jako takové.
Vztah obecně k autům mám taky hodně dobrý. Ale vždy tomu tak nebylo. Člověk dozrává a poznává, dřív jsem nemohl vystát například západ Evropy + Italy, ale dneska se na to dívám jinak, a spousta francouzských aut jsou parádní. Občas si ale neodpustím poznámku, za kterou pak dostanu patřičně naloženo... ;-)
-
Ronault. 06.07.11 21:32
« Re: Re: Rojine...
A na dovolenou razíš tímhle GTi? :-)
No Golf II je můj nejoblíbenější, hned za ním I, pak III, pak VI, V a nakonec, i když pěkný, tak jinak ne až tak super IV.
U tak starých aut na předchozím majiteli záleží, to máš recht, jako bývalému majiteli Favorita o tom není třeba vyprávět :-)
Popisek dočtu.
Já mám jinak vztah téměř ke všem autům. Některým více, některým méně. Jen jsem často na diskuzích pod news ostřejší k těm, kteří mají jen omezené vztahy a dávají to najevo, to se pak neovládnu. :-) -
Rojin 06.07.11 20:16
« Re: Rojine...
Ahoj Ronaulte ;-) já jsem nejedno tajemství ... :yes: Díky moc. Jsem rád, že máš vztah k těmto a podobným autům.
Dopíšu zážitky, je jich spousty, stačí si jen vybrat. Postupně tam doplním pár informací.
Do 14-ti dnů něco napíšu. Teď bude dovolená, takže pak ;-) Těšíš se? ;)
:yes:
[odkaz]
Vznikl vlastně na základu Golfu Rallye, měl také G60, ale s 16V technikou se 155 kW/210PS a 252Nm. K tomu 4X4. Zrychlení 0-100 za 7,2 s. Výkonové parametry tohoto Golfu překonal až o dvě generace novější, šestiválcový Golf IV R32). Torzní tuhost karoserie byla zvýšena o lepené sklo. Jak je vidět na fotce z odkazu jednalo se doslova o vlka v rouše beránčím. Limited měl jen velmi nenápadná (dvě) kulatá světla a světle modrý rámeček kolem chladiče s malým, světle modrým nápisem "VW Motor Sport", takže ho na první pohled identifikoval jen "znalec". Standartem byla dvoudílná kola BBS z lehkých slitin RM012 s 15 ". Limited byl výhradně v pětidveřové verzi (až na dvě výjimky) a v černé metalické barvě (kód barvy LP9V), byl velmi bohatě vybaven (od kůže s vyhříváním, šíbr, okna v elektrice, ABS, servo, až po rádio Gamma s aktivními repro, vyhř. zrcátka i trysky ostřikovačů, ale taky "nezbytnou" hliníkovou plaketkou s výr. číslem, k tomu odznak a klíčenka s logem VW Motor Sport.
P.S. Nejen výbava byla (na tehdejší dobu a třídu) tak vyčerpávající, že další nadstandart už nešel objednat a třeba přední mlhovky nebyly z konstrukčních důvodů možné vůbec...
PPS: Ty máš ještě umístěna zpětná zrcátka ("na stopce") níž a více vzadu po vzoru Golfu I, později je měl Golf II výš a více vpředu. viz i můj odkaz na Golf II Limited...