Volkswagen Golf (1986)
6.7.2011Dlouho jsem přemýšlel, jestli mám vůbec recenzi na tohle auto psát. Po dlouhém zvažování jsem ale usoudil, že Vás nemůžu připravit o jedno z nejlepších…
Volkswagen Golf GTI (Rojin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Ja rad 06.07.2011 19:36 erbe
-
Rojine... 06.07.2011 20:04
Ronault.
- Re: Rojine... 06.07.2011 20:16 Rojin
-
Re: Rojine... 06.07.2011 21:15
Rojin
-
Re: Re: Rojine... 06.07.2011 21:32
Ronault.
-
Re: Re: Re: Rojine... 06.07.2011 21:51
Rojin
-
Re: Re: Re: Re: Rojine... 06.07.2011 21:57
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Rojine... 06.07.2011 22:05 Rojin
-
Re: Re: Re: Re: Rojine... 06.07.2011 21:57
Ronault.
-
Re: Re: Re: Rojine... 06.07.2011 21:51
Rojin
-
Re: Re: Rojine... 06.07.2011 21:32
Ronault.
- Gti 06.07.2011 20:33 C63 AMG
- fajn auto 06.07.2011 20:36 stephan
- paráda!!! 07.07.2011 00:00 XDOMINIKS
- dnes ... 07.07.2011 07:01 Rojin
- Paráda :) 07.07.2011 19:04 The Stig Driver
- Bez Golfa neodejdu... 07.07.2011 22:33 woody-alien
- Srcovka:-) 08.07.2011 16:01 JaWohl
- Velmi hodnotný youngtimer 09.07.2011 18:32 pivrnec
- paráda 09.07.2011 22:38 berysek
- Moc pěkné GTI ! 09.07.2011 23:22 Thomasino
- Old but gold 10.07.2011 07:55 Ondřej Šámal
- Povedená recenze. 11.07.2011 17:22 samael
- Teplota motoru 13.07.2011 14:58 Papír1
- Dalik1.. 15.07.2011 15:13 Rojin
- Skvělá kára 01.08.2011 11:14 JirkaS
- mám doma to samé "peklo" 05.09.2011 17:22
- Ecce Homo 26.10.2011 21:52 Nerez
- color 30.07.2019 22:22 SKAY
-
erbe 06.07.2011 19:36
Ja rad
Koncern v dnesnej dobe je pre mna dost odporny, tento kusok patri ale este k tomu poctivemu obdobiu, kedys a robili auta pre radost. Chvalim! -
Ronault. 06.07.2011 20:04
Rojine...
... ty "lumpe", tys nám tajil takový klenot v garáži?! :yes: Parádní, jen dopiš nějaké další dojmy z jízdy a bude to na jedna s hvězdičkou :yes:-
Rojin 06.07.2011 20:16
« Re: Rojine...
Ahoj Ronaulte ;-) já jsem nejedno tajemství ... :yes: Díky moc. Jsem rád, že máš vztah k těmto a podobným autům.
Dopíšu zážitky, je jich spousty, stačí si jen vybrat. Postupně tam doplním pár informací.
Do 14-ti dnů něco napíšu. Teď bude dovolená, takže pak ;-) Těšíš se? ;)
:yes: -
-
Ronault. 06.07.2011 21:32
« Re: Re: Rojine...
A na dovolenou razíš tímhle GTi? :-)
No Golf II je můj nejoblíbenější, hned za ním I, pak III, pak VI, V a nakonec, i když pěkný, tak jinak ne až tak super IV.
U tak starých aut na předchozím majiteli záleží, to máš recht, jako bývalému majiteli Favorita o tom není třeba vyprávět :-)
Popisek dočtu.
Já mám jinak vztah téměř ke všem autům. Některým více, některým méně. Jen jsem často na diskuzích pod news ostřejší k těm, kteří mají jen omezené vztahy a dávají to najevo, to se pak neovládnu. :-)-
Rojin 06.07.2011 21:51
« Re: Re: Re: Rojine...
Ne, Golfem ne. Je to prakticky jak se říká na víkendové vyjížďky. Výjimečně sním jedu za víkend víc jak 200km. (ročně kolem 4-6tis.) Navíc mám na něm 15-tky + jinej podvozek. Tím chci říct, že do golfa dám sebe a přítelkyni a končím. Do kufru zavazadlo do 10 kilo a hotovo. Na víc bych musel zvedat minimálně o jednu drážku výš podvozek :-)
Je to pro radost ne na cestování. Na to mám španěla ;-)
Jak píšeš, i mně je nejblíž dvojka a pak jednička. Zbytek beru tak nějak vpohodě, spíš zaujmou edice a GTI jako takové.
Vztah obecně k autům mám taky hodně dobrý. Ale vždy tomu tak nebylo. Člověk dozrává a poznává, dřív jsem nemohl vystát například západ Evropy + Italy, ale dneska se na to dívám jinak, a spousta francouzských aut jsou parádní. Občas si ale neodpustím poznámku, za kterou pak dostanu patřičně naloženo... ;-)
-
Ronault. 06.07.2011 21:57
« Re: Re: Re: Re: Rojine...
Tak to jsme na tom podobně, teda stejně >:D Taky jsem před léty uznával jen Francii a teď... teď tady měknu na Golfem GTI :-) Ono tohle je důkaz toho, že člověk v autech zraje. Nikdy nebude asi neutrální, ale už nebude tolik radikální, jako dříve.
Právě jsem si říkal, že Golfem GTI by to šlo, ale přecejen byla by jej na dovolenku škoda. A kam míříš?-
Rojin 06.07.2011 22:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Rojine...
To jsme na tom hodně podobně ;-) Takové měknutí beru ;-) je to super :yes:
S větou: "Ono tohle je důkaz toho, že člověk v autech zraje. Nikdy nebude asi neutrální, ale už nebude tolik radikální, jako dříve." Naprosto souhlasím, to máš pravdu.
Teď se nesměj, protože jsem psal jak nejedu na dovolenou bůh ví kam, ale je to dovolená... je >:D Mířím k mojí milované chatě. Žádnej splachovací záchod, pěkně kýbl a jedu, žádná teplá voda, pěkně ven pod hadici a valím... Tůry, výlety, grilování ... jednou za rok to mám rád.
Moře bude tradičně až v září ;-)
Dočetl jsi to? ;-)-
white label 06.07.2011 22:24
« Re: Rojine...
Tady to pomalu vypadá na oslavu německo-francouzského přátelství..., poslanci a komisaři EU by z vás určitě měli radost... >:D
P.S. Pěkné GTIčko, jedno z nejGTIčkovatějších vůbec... ;-) :yes:-
Rojin 06.07.2011 22:31
« Re: Re: Rojine...
>:D Za to co jsem na auto.cz jsem Ronaulta nepovažoval za nepřítele :-) na to psal až moc rozumně a jeho příspěvky měly hlavu a patu .. Ale rozumím ti, když si to čteš, je to pěkný, jo, máme stejnej vkus :yes:
Jinak díky, pěkně si to napsal >:D nejGTIčkovanější - to se mi líbí-
white label 06.07.2011 22:57
« Re: Rojine...
Cituji z tvé recenze: "Pro další období se stal něco jako modlou budoucích 1.8T atd. které právě z tohoto motoru vycházejí."
Co jsi myslel tím 1.8T? Kompresorovou G60ku? 1.8T 20V z Golfu IV asi ne, že?
Jinak pro doplnění, Golf I GTI se omezeně nabízel i s 1,6 16V! Byl to Golf GTI 16S se 100 kW (136 koní bez katalyzátoru) motor pro tuto verzi, která se nabízela výhradně pro francouzský trh (jak symbolické pro vaši diskusi) upravil "dvorní ladić" VW - Oettinger.
A co se týče atmosferických motorizací pro Golf II GTI, tak ještě v lednu 1987 přišla atmosféra s katalyzátorem s výkonem 79 kW/107 PS.
-
Matheas Ropak 06.07.2011 23:16
« Re: Rojine...
WL
Tady má někdo přehled pane :-)
Jinak se taky přidávám ke Gratulaci k takovému klenotu :yes: -
-
white label 07.07.2011 12:03
« Re: Rojine...
Pro G60 sloužila za základ 1,8 8V z GTI (až na vyjímku s Golfem Limited, který měl 16V). 1,8T v Golfu IV už byl nový motor s 20V (3 sací a 2 výfukové ventily na válec).
Doufám, že by mě Golf nejen slušel. Aktuálně mám G5 GTI, ale doma máme i G6 GTI.
Hodně dlouho jsem měl i G3 GT Special.
Moje G5 GTI najdeš několikrát v galerii k místní fotosoutěži (kterou se mi s ním podařilo vyhrát právě tolikrát, kolik už existuje generací Golfu) např.:
[odkaz]
-
-
-
white label 06.07.2011 23:29
« Re: Rojine...
Jinak můj (zřejmě nesplnitelný) sen je, svézt někdy v jednom ze 71 "exemplářů" Golfu II Limited (z r. 1989).
[odkaz]
Vznikl vlastně na základu Golfu Rallye, měl také G60, ale s 16V technikou se 155 kW/210PS a 252Nm. K tomu 4X4. Zrychlení 0-100 za 7,2 s. Výkonové parametry tohoto Golfu překonal až o dvě generace novější, šestiválcový Golf IV R32). Torzní tuhost karoserie byla zvýšena o lepené sklo. Jak je vidět na fotce z odkazu jednalo se doslova o vlka v rouše beránčím. Limited měl jen velmi nenápadná (dvě) kulatá světla a světle modrý rámeček kolem chladiče s malým, světle modrým nápisem "VW Motor Sport", takže ho na první pohled identifikoval jen "znalec". Standartem byla dvoudílná kola BBS z lehkých slitin RM012 s 15 ". Limited byl výhradně v pětidveřové verzi (až na dvě výjimky) a v černé metalické barvě (kód barvy LP9V), byl velmi bohatě vybaven (od kůže s vyhříváním, šíbr, okna v elektrice, ABS, servo, až po rádio Gamma s aktivními repro, vyhř. zrcátka i trysky ostřikovačů, ale taky "nezbytnou" hliníkovou plaketkou s výr. číslem, k tomu odznak a klíčenka s logem VW Motor Sport.
P.S. Nejen výbava byla (na tehdejší dobu a třídu) tak vyčerpávající, že další nadstandart už nešel objednat a třeba přední mlhovky nebyly z konstrukčních důvodů možné vůbec...
PPS: Ty máš ještě umístěna zpětná zrcátka ("na stopce") níž a více vzadu po vzoru Golfu I, později je měl Golf II výš a více vpředu. viz i můj odkaz na Golf II Limited...
-
-
Ronault. 06.07.2011 22:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rojine...
Jo takhle, takže míříš do středověku bez splachovacího záchodu >:-[] >:D To já na letošní prázdniny, asi tedy mé poslední, se vydal pracovat a jestli bude čas na dovolenou, tak taky až v září.
Jo dočetl, jde vidět, že dvojkový Golf je prostě surovec, tak jako starší auta. Sice Fanouš měl jen něco přes 50 koné, ale ta surovost byla taky cítit, jen ne při takových rychlostech. Něco podobného jsem pociťoval třeba v R19 16V od PeT-a, je tady na MACZ... trochu se to kouzlo z nových aut vytrácí, tedy až na výjimky.-
Rojin 07.07.2011 05:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rojine...
>:-[] Tak nějak. Je to surovec nejsurovější. Nejvíc na jízdě oceníš absenci veškerých těch elektronických rádoby pomůcek co jen zhoršují to pravé potěšení z jízdy. Ten předek je hodně divokej ;-)
Když máš na místě točit volantem, je to hra mojich svalů, po rozjezdu si to vymníme a bojuje golf, krásná harmonie >:D Dnešní auta ztrácí, o tom žádná
-
-
-
-
-
-
-
-
C63 AMG 06.07.2011 20:33
Gti
Zdravím,
omg to je kára :-O Takhle udržovaný Golf II se často nevidí.Je vidět,že to je koníček.Dávám 3x10b,hlavně ty fotky u vagonů se povedly :yes: -
stephan 06.07.2011 20:36
fajn auto
tiež jazdím na dvojkovom Golfe a prirástol mi k srdcu..tvoj je pekný, chválim ;-) -
XDOMINIKS 07.07.2011 00:00
paráda!!!
mám taky dvojku, ale té tvé se nevyrovná ani omylem. Krásný auto!! NE, to neni ani auto, to je spíš takový klenot na BBskách -
The Stig Driver 07.07.2011 19:04
Paráda :)
Nechápu ten důvod, proč se na tvou recenzi dívám už popáté dokola ???
To auto v takovém stavu je neskutečné :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: -
woody-alien 07.07.2011 22:33
Bez Golfa neodejdu...
Mám takovej dojem, že tuhle větu bys vpálil svému arabskému trýzniteli, kdyby ti dal na výběr mezi svobodou a Golfem GTI II. >:D
A teď vážně, aspoň v rámci možností. Bez ohledu na kultovní status tvojí káry, musím pochvalně ohodnotit "srdcařskou" recenzi a fotky. Je vidět, že sis dal záležet. :yes:
Nad stavem tohohle žihadla mi padla brada na stůl. I když sám píšeš, že základy položil předchozí majitel, to, že ses na to nevykašlal a po počáteční nevědomosti ke Golfíkovi přilnul a patřičně se o něj staráš, zaslouží uznání. Už jsem viděl pár aut, která ač postarší byla v bezvadném stavu od původního majitele a ten nový je přivedl do šrotu za dobu mnohem kratší než jsou čtyři roky. Obecně můžu říct, že obdivuju lidi, kteří jsou schopni svá auta, třeba mnohem obyčejnější než je tvoje GTI, udržet v původním a bezvadném stavu.
Ať se ti i dál skvěle jezdí a když už jste tady s Ronaultem založili ten klub francouzsko-německého přátelství, tak ještě popřeju :
Bon Voyage, Monsieur GTI ;-) -
JaWohl 08.07.2011 16:01
Srcovka:-)
gratuluju k vyberu i stavu vozu. a je moc dobre, ze to neni tuzingkara. takhle je to parada! drzim pesti, at stale dela radost! -
pivrnec 09.07.2011 18:32
Velmi hodnotný youngtimer
Ahoj,musím ti pochválit auto... V takhle krásném stavu a s motorem KR to jsou hodně dobře uložené peníze..... Přeju ať slouží... -
-
Thomasino 09.07.2011 23:22
Moc pěkné GTI !
Vzhledem k tomu, že sám mám šestkové GTI a již dlouhé roky před tím jsem uznával GTI jako legendu a zakladatele kategorie HotHatch, dávám samozřejmě 3x 10 ;-) :yes:
Jen by to možná chtělo ještě přidat nějaké plusy a mínusy... -
Ondřej Šámal 10.07.2011 07:55
Old but gold
Tvoje GTI je fakt nádherný, další důkaz toho, že stará auta, narozdíl od těch nových, mají duši :yes:-
-
Ondřej Šámal 10.07.2011 20:09
« Re: Re: Old but gold
Možná maj, ale pak ti odejde jeden procesor a celá ta "duše" je v čudu >:-[]
Mně se prostě líbí, že stará auta jsou prostá všech elektronických hračiček, je to čisté spojení člověka a mechanického stroje.
Někdo možná tuhle jednoduchost považuje za nedokonalost, podle mě ale právě tohle tvoří charakter auta.-
Thomasino 11.07.2011 17:01
« Re: Old but gold
To máš samozřejmě pravdu, ale hold to v dnešní době moc nejde :-( Je to celé o bezpečnosti a minimalizace rizika. Také se rád občas svezu v nějakém starším autě s minimem elektroniky a nižší váhou, ale na častější ježdění bych měl trochu strach o sebe a své blízké :-( Když to do tebe napálí z boční ulice nějaký trouba (nejlépe pod vlivem), raději v tu dobu budeš sedět v novějším a těžším autě plném výztuh, následky menší až střední srážky budou pak mnohem menší... Ideální je mít dvě auta, jedno na denní ježdění a jedno víkendové pro radost ;-) :-) Třeba zrovna takové starší dvojkové GTI a k tomu nové šestkové GTI nebo GTD (při větším ročním nájezdu) na denní ježdění :-! :-!-
Ondřej Šámal 11.07.2011 18:31
« Re: Re: Old but gold
Tak já to samozřejmě chápu, pokrok nezastavíš ;-) Jen je na mě asi moc rychlej. Když vezmu například současnou a minulou generaci 3er, kdy velkou část prodejů tvořily atmo šestiválce a srovnám to s generací příští (která vyjede i se tříválcovým dieselem a paletou oturbených čtyřhrnků), je mi docela smutno :-(-
white label 11.07.2011 18:44
« Re: Old but gold
Ale pořízení, provoz i údržba té R3 tě "určitě" bude stát maximálně polovinu toho, co R6... >:D
P.S. Nemluvě o poloviční radosti z jízdy... :-O 8-s-
Ondřej Šámal 11.07.2011 19:49
« Re: Re: Old but gold
A o polovinu větší pocit sebeuspokojení z toho, že jsi Matičce Zemi tolik neublížil >:D -
woody-alien 11.07.2011 22:37
« Re: Re: Old but gold
Lidi jsou už takoví. Každej dobrej nápad dovedou do extrému a tím z něj udělaj hovadinu. Auta už budou brzo mimo, zbývá řádně vyladit šlapací pohon a je po emisích. No, možná nějakej ten bioplyn, když vytáhneš po dobrým obědě auto na nějaký kopečky. >:D
Tak co tu máme dál ? Sekačky, motorový pily, elektrocentrály - to je nějakejch emisí. Tak jen do nich...turbíčko, vyhladit křivky, malinkej Egříček, docela malinkatej FAPíček a svět se může točit dál. >:-[]
Směju se, ale vevnitř je mi trochu úzko.
-
-
-
-
-
-
Papír1 13.07.2011 14:58
Teplota motoru
Ciao, super auto. Kámoš si nadělil také tuto káru. 18 16v ale v černé barvě. Bylo nám 20 a tak se jezlilo jak o závod. Na Mácháč, na Slapy atd. Ale pak ho musel prodat neb rodina mělla přednost. Doplnil to o širší nárazníky. Ale hřálo se mu to taky. Nakonec se zjistilo že ten kdo to opravoval tam dal chaldič GTi ale 8V. A problém byl v tom že GTi 16V má dvouvrtulové chlazení. -
Rojin 15.07.2011 15:13
Dalik1..
Daliku, ;-) tvojím nejoblíbenějším autem Golf II asi nebude co? :-)
Teď se neptám, proto, protože by mi tvoje hodnocení vadilo, to vůbec ne, .... Ale musím se zeptat co přesně se ti nelíbí na tomhle, potažmo obecně na golfech II?
Myslíš, že bych mohl něco zlepšit na autě? Ptám se čistě pro inspiraci ;-)
Ale ikdyby si byl "antiVWčkář" myslíš, že si to auto zaslouží takové body? Na druhou stranu, nechci získat nějakou top recenzi za top auto, takže je dobře, že nejsem až tak nahoře ;-)-
-
-
-
-
-
Rojin 16.07.2011 20:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalik1..
Tak to netuším, to Ti neporadím... Ty by si s tím chtěl něco dělat? Já to beru jak to je, prostě tohle je recenze volně dostupná pro názory a bodování ostatními "motoristy" - je pravda, že tohle motorista moc není ale nenaděláš nic. Mně to nevadí, jen bych chtěl znát jeho názor co se mu nelíbí na Golfu II, na autě, které tvořilo historii značky takovým způsobem, jako málokteré auto.
Můžeš ho sundat pod 2 body >:D a zachránit tak ostatní recenzenty, už by nemohl bodovat.
Ale nebuď jako on ;-)
Jeho mazda se mi líbí, bodoval jsem tuším 8 8 10 poté co on ohodnotil mé auto.
-
woody-alien 16.07.2011 23:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalik1..
Takoví případi už tady byli, můžeš mu to samozřejmě vrátit, ale pro většinu inteligentních lidí je to pod úroveň. V tom je výhoda pitomců, těm to pod úroveň nepřipadá... >:D
Nicméně lepší a aspoň pro mě zcela férové je upozornit admina na nápadně neadekvátní hodnocení. Rozhodnutí už je na něm, ale co já vím, tak párkrát už v takových případech zasahoval.
Jinak, moc pěkná 3-er. :yes: Ve videu jsem se těšil na ten krásnej zvuk 330i, ale než se na něj dostalo, tak jsem málem projel celý Lost Heaven... >:D
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 05.09.2011 17:22
mám doma to samé "peklo"
tuhle recenzi beru,mám doma dvojče recenzovaného GTi a uplne stejnym zpusobem je doma využitý, ze stejnou radostí ho občas projedu na nejaký sraz. Umet psát tak to bude vypadat uplne stejne (recenze)...preju hodne najetych km bez nehody a važných závad ;-) -
Nerez 26.10.2011 21:52
Ecce Homo
Zdravím tě, jak bylo na Eccáku? Taky jsem tam nedávno byl, ale bohužel moje auto nenabízí takové svezení jako tvoje. Ale spíš než na rychlost jsem tam jel, abych si tu krásnou trať vychutnal :yes:-
Rojin 29.10.2011 16:51
« Re: Ecce Homo
Ahoj ;-) na Eccáku super, je to parádní trať. Navíc jsem měl zrovna to štěstí, že tam byl klid, nikde nikdo (až na jedno auto) takže parádička. Jak píšeš, já než na to abych tam urval rychlostní rekord, tak si ju chci co nejvíc užít. Průměrné stoupání 3,9 rychlé zatáčky... prostě bomba. A Turismu se to taky líbí, takže není co řešit ;-) >:D :yes:
Jinak, taky mě to svezení utvrdilo v tom, že budou muset přijít nové brzdy. Vadly jako prase. Takže přes zimu bude co dělat :-)
Je fajn tady na auto.cz potkat taky fanouška této špičkové trati ;-) :yes:
Už se těším na to jaro... až vyjedu ;-)
Čím si tam jel Astrou?
-