Recenze

Rojin (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Golf II 16V 102kW KR

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37 Volkswagen Golf, foto 38 Volkswagen Golf, foto 39 Volkswagen Golf, foto 40 Volkswagen Golf, foto 41 Volkswagen Golf, foto 42 Volkswagen Golf, foto 43 Volkswagen Golf, foto 44 Volkswagen Golf, foto 46 Volkswagen Golf, foto 47 Volkswagen Golf, foto 48 Volkswagen Golf, foto 49 Volkswagen Golf, foto 50 Volkswagen Golf, foto 51 Volkswagen Golf, foto 52 Volkswagen Golf, foto 53 Volkswagen Golf, foto 56 Volkswagen Golf, foto 57 Volkswagen Golf, foto 58 Volkswagen Golf, foto 59 Volkswagen Golf, foto 60 Volkswagen Golf, foto 61 Volkswagen Golf, foto 62 Volkswagen Golf, foto 63 Volkswagen Golf, foto 64 Volkswagen Golf, foto 65 Volkswagen Golf, foto 66 Volkswagen Golf, foto 67 Volkswagen Golf, foto 68 Volkswagen Golf, foto 69 Volkswagen Golf, foto 70 Volkswagen Golf, foto 71 Volkswagen Golf, foto 73 Volkswagen Golf, foto 74 Volkswagen Golf, foto 75
 

Technické info

Přezdívka auta Turismo Rok výroby 1986 Koupeno ojeté najeto [km]:172000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 102 kroutící moment [Nm]: 165 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Dlouho jsem přemýšlel, jestli mám vůbec recenzi na tohle auto psát. Po dlouhém zvažování jsem ale usoudil, že Vás nemůžu připravit o jedno z nejlepších kultovních aut vůbec a napíši několik málo řádků …
Těžko hledat slov jak popsat a vyjádřit vztah k mému autu, protože mně většinou svezení s ním doprovází jen němý úžas, jezdím s pusou otevřenou až po pedály a neubráním se laškovnému smíchu při každém sebemenším sešlápnutí plynu.. ten se rychle mění na smích neznajících hranic, když ručička otáčkoměru si to hrne k 7.100 otáčkám. Tohle auto je stroj na emoce, lásku a vděk letem minulým, že připustily to, aby vůbec tento automobil vznikl, přesněji, díky bohu za mk1 :-)
Jízda s mk2 čili s Golfem II GTI 16V se 139 koňmi je opravdovým zážitkem, který vás dostane a už nebudete chtít nic jiného. Překvapí vás ochota motoru k vytáčení, spíš bych řekl to, že tento motor si od vás vysoké otáčky žádá. On je miluje a navíc je v nich velmi dobrý, tak proč mu je nedopřát.
Síla motoru 1.8 , doplněná točivým momentem cca 165Nm a podpořená nízkou váhou vozu cca 940kg, je znatelná už od velmi nízkých otáček. Golf neztrácí sílu ani v průběhu celého spektra otáček, naopak se od 3.000 ot. ještě o něco zvýší a vydrží až do omezovače, který je okolo 6.900 – 7.100.
(VW uvádí 6.300 jako bod nejvyššího výkonu) To z něho dělá opravdu svižného borce.

Tento motor se v mk2 GTi vyskytoval v provedeních PL (1.8 16V 95kW) a pak jako nejsilnější zástupce řady GTi pod označením KR (1.8 16V 102kW bez katalizátoru). Poprvé se 1.8 objevila už v roce 1982 v mk1 v podobě 1.8 8V 112koní. Pro další období se stal něco jako modlou budoucích 1.8T atd. které právě z tohoto motoru vycházejí.

Ale už se nechávám trošku unášet … nechci tady rozepisovat jak, co, proč… :-)

Zpět k mému Golfu. Protože neholduju tuzingu, můj golf je čistě originál, liší se jen maličkostmi – anténa, polep sloupků, golf má dobová 15“ kola BBS a sportovní, pro mnoho lidí až hard-corový podvozek. A tím by výčet pomalu končil. Hodně lidí se mě ptá, jestli ta barva je originál. Ano, je. Tato málokdy vídaná barva se jmenuje Racing Green Metalic. Prakticky nemůžu říct, na které verze golfu se dávala, protože je opravdu hodně vzácná. Můžu jen říct, že podle toho, co zjišťoval jeden můj kolega se tato barva vyskytovala pouze v roce 86-88, čili se barva dávala na příčkové modely a jen na nejsilnější modely GTI se 139k. Stav jako takový drží a prakticky je bez větších známek poškození.
Za to patří velké DÍK minulému majiteli.

Jízdní projev:
Marně jsem dumal nad tím, k čemu jeho projev přirovnat než mi došlo, že tohle je originál, k jeho projevu se budou auta přirovnávat.
Už při prvním otočením klíčku a nastartování se ocitnete v němém úžasu, otáčky vyletí ke tří-tisícové hranici podobně jako je tomu u vozů porsche a ručička jako by se jí nechtělo zpět, padá velmi pozvolna na hladinu volnoběhu. Tento první dojem ve vás vyvolá spoustu otázek, na které si budete muset počkat, ale ani jedna nezůstane nezodpovězena. Rozjetí je lehce nervózní a Vy tušíte, že se tomu lumpikovi to vytočení před chvílí náramně líbilo. Ale jako správný řidič vyčkáte na zahřátí motoru, aby jste golfovi zbytečně neubližovali. Dva, tři, čtyři …. Padá to tam náramně rychle, ze začátku před zahřátím motoru můžete řadit téměř jako u nafty. Překvapí vás vůle jít do toho naplno i v 70km/h při zařazené 5-tce. Ano, dá se s ním jezdit takto, ale je to trošku nervóznější, tak to rychle přeskočme a pojďme se do toho opřít. Protože o tom je GTI!
V 70ti podřadíte na trojku, ucítíte škubnutí, uslyšíte krásný lehce dunivý zvuk, noha těžkne… A je to tu, sešlápnete nohu trošku níž, hlava má tendenci se zaklánět a vy víte, že jste nasedli do správného auta. Točíte 7 tisíc a v rychlosti kolem 145km/h řadíte čtverku. Každé přeřazení je opravdový zážitek, připomínající prvotní nastartování golfu, otáčky při řazení totiž padají nesmírně pomalu, jakoby čekají v otáčkách na další stupeň, už se nemůžou dočkat až opět vyletí vzhůru…. Auto Vás nenechá chvíli vychladnout, přímo vás nutí a dráždí, jeď! Jeď! A vy to začnete mít rádi, to si pište a nastává zlom, začínáte být závislí… To je Golf GTI II se 139 koňmi pod kapotou. Je to GTI, které vám z klidu na rozjezdu „láme“ ruce – to nepřeháním, moje momo corse s malým průměrem věnce a auto s absencí posilovače řízení vám dávají kopance do rukou. TO, JE GTI !
Neopakovatelná a s ničím srovnatelná jízda.
Jen jedno nevím jestli plus nebo mínus - pedály jsou umístěny poměrně vysoko a moje 11,5-ky s tím nemají problém, mám pěkně patu tam kde má být, ale menší nohy s tím mají velký problém.


Ale abych jen nechválil. I ve VW udělali pár věcí, co mi hlava moc nepobrala… První věcí jsou brzdy. Ty jsou neskutečně poddimenzované oproti výkonu, prakticky se dá říct, že je ve VW použili z obyčejné 1.3-ky a tuto chybu si uvědomili až při vypuštění prvního G-čka, které mělo už brzdy odpovídající povaze auta.
Druhá a o dost větší moucha je v teplotách motoru. Neznám snad nikoho kdo vlastní GTI aby s tím někdy neměl problém. Dost viny na tom zase nese nesmyslně malý chladič, též použitý z 1.3 :-)
Proto, snad každý majitel GTI věnoval svému miláčkovi chladič od jeho naftového brášku. Výměna těsnění pod hlavou také není ničím neobvyklým, ale to už připisuju spíše majiteli než VW.
Kdo by čekal, že teď napíšu dalších X moušek, ten se přepočítal :-) protože tímto to vážně končí.


Závěrem chci říct, že tohle auto je pro mně vším. Jeho charakter, touha po projížďkách, touha po agresi, po rychlosti mně učarovala a stalo se mému srdci blíž než bych čekal.
Kultovní záležitost, ke které je potřeba mít vztah.
Přeji všem motoristům, aby si i oni našli tu svoji ! Protože nad to není !

Silné stránky

Výkon motoru
Otáčky motoru
Radost z jízdy
Styl

Slabé stránky

Brzdy (originál)

 

Novinky v recenzi

27.6.2012 20:12

Ještě nevyjel :-(

S bolestí v srdci a se slzou v oku oznamuji, že jsem letos ještě svého krasavce nevyvez.. :-( Nemám prakticky chvilku volnou a trpím jako pes. Turismo tam jen tak stojí, občas přeblafne pár splodin, ale výlet žádný. Skoro mám strach se mu ukázat na světlech, aby mě za to nezabil.. Proto jsem se se hříčkou slůvek na rtech a s novými pneu v ruce šel omluvit mému drahému a odprosit ho.. Myslím, že to zabralo a tak až nastane ta chvíle, opět si to spolu všechno projedem. Takže už se těším. Do týdne VYJEDEM! Oléé

15.12.2011 20:26

Další kolega

Čas od času brouzdám po netu a hledám svoje kolegy, kteří mají stejného mazla jako já. Tím myslím úplně stejného včetně raritní barvy, kterou má můj golf. Dneska jsem našel třetího... První jsem JÁ :-)), druhý je z Rakouska a teď jeden z Německa. A opět je to: příčkový model, opět GTi a třídveřák. (v Rakousku je 5-ti)

http://www.autobild.de/klassik/bilder/generation-golf-ii-939798.html#bild1

25.10.2011 18:27

Zima

Tak jako každý rok i nyní turismu dopřeji zasloužený odpočinek. Po vcelku vydařeném roku, kdy si na mě můj miláček připravil pár kulišáren, o které jsem ho posléze připravil :-), ho čeká pár dlouhých, nekonečných měsíců takřka bez vyjetí. Zima je téměř za dveřmi a to pro golfa znamená každoroční červenou. Za to bude čas na pár věcí, které se musí přes zimu stihnout... Rozlučková jízda byla v tomto roce tou nejlepší, adrenalin, rychlost... a málem i neplánovaný přídavek na čelním skle .. zevnitř :-) Má přítelkyně si musí ještě malinko zvyknout na turismovi choutky ;-) Ať žije Ecce Homo a GTi ! Ať už je tu jaro... zatím ahoj

7.7.2011 06:55

Golf, jako lamač srdcí.

Neberte teď tento nový přídavek jako zpověď, neberte ho jako přiznání, ale jako vývoj člověka hodného vlastnit tento vůz.

Napíšu Vám o tom, jak člověka dokáže Golf zlomit k tomu, aby ho miloval.
Začalo to všechno před třemi a půl lety, kdy jsem od minulého majitele jako mladý a nezkušený kluk, nic netušící o historii VW potažmo Golfu, jednoho takového koupil.
Neviděl jsem tu krásu jako dnes, necítil lásku jako dnes. Jen jsem věděl, že má 140 koní a že jezdí jako „kráva“. Pro mě naprosto ideální auto. Bude se lítat, balit holky, dovádět … Neviděl jsem v něm nic víc, než auto, které mi bude sloužit jako moje dřívější káry (trabant, škoda 105L a jako favorit 135LX nebo jak bylo to označení, kterého jsem v tu dobu také ještě měl.)
Samozřejmě, před koupí Golfu, mě majitel obeznámil co pořizuju a já to bral jako takovou třešničku na dortu, ale nic co by mě dostávalo do kolen… Jen jsem slíbil, že se o golfa budu patřičně starat.
První jízdy byly divoké. Za nějaký čas jsem si začal všímat i zvýšeného zájmu okolí o mé auto. Nevěřili by jste kolik lidí se za ním otáčelo a otáčí dodnes.. To mě přivádělo i na myšlenky výdělku. Protože jsem Golfa koupil za hodně pěkný peníze, říkal jsem si, proč ho neprodat za trošku víc, určitě po něm lidi půjdou. A opravdu, vystavil jsem několik inzerátů… lidé se hrnuly ze všech stran. Dokonce jsem auto nabízel i zpět do Německa, odkud se mi ozvalo hned několik lidí nejen z Německa, ale i Rakouska, Švýcarska a dva z Francie. Byla by to prda ho tam prodat.. Ale ejhle. Nebylo to nic jednoduchého z hlediska pocitu, protože v podvědomí si mě golf už získal a já si to nepřipouštěl. S minulým majitelem jsem byl v kontaktu, prakticky by se dalo říct, že mě učil VW historii. Jak čas dál plynul a já se o auto staral, jezdil s ním, víkendy patřily výhradně jemu, zmocňoval se mě pocit, ty máš výjimečné auto chlape, neprodávej ho! Nakonec moudrost zvítězila nad mladickou nerozvážností a golf zůstal doma. Dodnes lituju toho, že jsem ho vůbec nabízel. Dneska už bych to neudělal ani kdyby na chleba nebylo… Toto se odehrálo v průběhu půl až tři-čtvrtě roku. Tak dlouho golfu trvalo než si mě získal. A jsem mu za to zavázaný. Moudrost vystřídala láska k autu, každá projížďka s ním byla něčím zvláštní. Začal jsem milovat tu jeho nervozitu při prvních třech stupních, jeho dravost mě brala, jeho vzhled vybočoval z řady. Společně s historií, kterou jsem nastudoval mě vzali za srdce.
Už to nebyly jen rychlé denní vyjížďky, ale stalo se z nich citové pouto. Dneska je Golf tím nej co mám. Nikdy nebude lepšího auta, to jsem si vcelku jistej. Ale gurmánem se člověk nestává jen tak, musí to v něm být, jen je to třeba probudit.

Tohle je ve zkratce můj příběh s Golfem, takhle se zrodila nerozlučná dvojka. A co, že jsem za ty další tři roky do něj nasypal víc než stál.. Pro mě už to není jen auto, ale je to můj věrný společník.
Golf II GTi Forever !!!


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf II 16V 102kW KR

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Jen jednou mě nechal ve štichu... moji vinou

praktičnost
6

To moc neřeším :-)

prostornost
6

To už vůbec ne :-)

jízdní vlastnosti
9

Mírná nedotáčivost

jízdní komfort
9

Beru to s ohledem na nový sportovní podvozek. Tvrdý, hodně tvrdý - takže dobrý ;-)

provozní náklady
7
náhradní díly
3

Těch je tak máááálo :-(

výkon motoru
9

To zrychlení já prostě miluju.

spotřeba
7

Něco si to veme, ale já mu to odpustím

hlučnost motoru
8

Tady to neberu jako hlučnost, má pěknej zvuk.

kvalita sedadel
9

Výborně drží tělo

brzdy
6

Originál - poddimenzované

zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…