Recenze

9 Majitel

Lexus RX

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus RX, foto 1 Lexus RX, foto 2 Lexus RX, foto 3 Lexus RX, foto 4 Lexus RX, foto 5 Lexus RX, foto 6 Lexus RX, foto 7 Lexus RX, foto 8
Lexus RX, foto 9 Lexus RX, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta RX Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: hybrid počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3500 výkon [kW]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 496 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.9

Popis vozu

Toto auto jsem si pořídil jako nástupce za Priuse 3, kterého jsem měl 3 roky/70tis. km a byl jsem s ním snad po všech stránkách spokojen. (viz. recenze: https://moje.auto.cz/thanatos/prius.html)
Díval jsem se po něčem trochu silnějším, ideálně 4x4 a stejně prostoru, a samozřejmě hybrid. Vyřazovaní metodou přes Prius+ (téměř žádný výběr ojetin), Toyota Corolla (není 4x4), Toyota Rav4 (nový hybrid stále přes 800tis.), Lexus GS450h (nemá sklopné sedačky), jsem se dostal až na RX450h. Což o to, auto by splňovalo všechny požadavky, ale není to už trochu moc? Nicméně na scénu přišel právě mou zakoupený kus v perfektním stavu, jasnou servisní historií a rozumnou cenovkou a nájezdem (190tis), a výbava LUXURY = no pane jo! Tak proč to nezkusit, že?
Dnes mám vozidlo 7 měsíců a najeto 10000km – tak si troufnu o souhrn:
Když jsem si Lexus vezl domů, tak jsem zažíval pocity absolutního štěstí a slzy jsem měl na krajíčku. RX450h ve výbavě Luxury se vzduchovým podvozkem a zvukem Mark&Levinson si vás prostě hýčká. Jel jsem si to středočeskými kopečky, vůz se lehce a svižně pohupoval a já prožíval nirvánu. Tím, že jsem měl už zkušenost s Priusem a vím jak jet s hybridem, jsem to pouštěl ze zatáčky do zatáčky. Ano, lehce a svižně je trochu oxymóron u tohoto auta, ale vezmeme-li v potaz, že je to v podstatě koncertní síň na kolech, tak z této perspektivy je skutečně RX poměrně agilní.
Pro srovnaní, z první jízdy Priusem jsem byl zcela „odvařený“, prostě UFO, hybrid - všecko jinak. Obecně mě Prius prostě bavil a zcela mi sednul. Neměl bych problém se vrátit zpět. U RX je to jiné, to ticho, klid, pohoda a hýčkaní = je to jako návštěva wellness&spa. Dvouvrstvá termo-akustická skla vás zcela odstíní od okolí a jste jen vy, vůz a dokonalý zvuk. Na druhou stranu trochu ztrácím ten kontakt s realitou. V tomto autě se prostě ani nedá „divočit“, přesto že máte k dispozici 300 koní! - nenechá vás to, prostě nepotřebujete. Spíše vás ukolíbá a zrelaxuje. Pohodlná křesla, rozhled, klídeček. A služební škodovky, ať si klidně lítají kolem.
Vzhledem k tomu, že jezdím cca 85%km po dálnici, tak je pro mě každá cesta tak trochu ráj a relax. Klidná plavba krajinou (vzduchový podvozek plavbu skutečně připomíná). No a „last mile“ městem? Super odpich a pak plachtění na baterku. Zvuková izolace a pocit s vozu způsobí, že okolí je spíše jako nějaký film kolem vás.
Jízdní vlastnosti: auto je to obecně těžké, s tím už je třeba počítat. Trochu mi to připomíná plachetnici - umí jet i rychle, ale nezatočí na pětníku, umí jet v klidu a pěkně manévrovat. Když umíte jezdit s hybridem, tak to prostě necháte plout a využíváte kinetiky, kterou jen doživujete malými šťouchy.
Spotřeba: tím, že jezdím spíše po dálnici a ani tam to nehoním, tak teď po 7tis. km (listopad – červen) mám celkový průměr 8,9l/100km. V zimě, ve sněhu a mrazu na dálnici jsem to ale uměl i za 10,3l. Teď začátkem léta, klidná jízda napříč Jižní Moravou, byla za 7,6l. Osobně si myslím, že běžně může být spotřeba 9,2l/100km.
Stav: vůz měl první majitel, který má Lexusů několik a vše nechával jen na Lexus Praha. (včetně mytí, čistění, STK apod.). Takže mě nic moc nečekalo. Chronický problém starších RX, uchycení tlumiče předního kola, jsem vyřešil u specialisty. Čelní sklo, které po 10 letech už mělo nějaké ty zásahy mi vyřešil nějaký dobrodinec na dálnici, tím že mi poslal kamínek a po pár dnech se v místě objevil pavouk (vyměněno v autorizovaném servise za originál Lexus sklo – je to sice dražší, ale to dělá Lexuse Lexusem). Drobné oděrky na předním nárazníku od kamínku odletujících od vozů na dálnici jsem neřešil - to ani nemá cenu.
Pocity: už jsem toho popsal spoustu výše – výbava Luxury je prostě koncertní síň na kolech. Osobně ale nemám z RX takový ten nadšený a rošťácký pocit jako z Priuse. Jasně nejde to srovnávat, ale tak nějak se to auto ke mně nehodí – nejsem ani honorace, ani umělec. Tak uvidíme jak dlouho se z něj budu těšit, zatím ale kolem není nic, co by ho mohlo nahradit, možná tak ta RAV4 (ale to asi hodně obrečím, protože už jsem se dost rozmazlil).

Silné stránky

ticho, hudba, 300 koní a spotřeba
Tohle auto si vás hýčká a rozmazluje, na vzduchovém podvozku si to plachtíte krajinou a neznáte stres.

Slabé stránky

I když spěcháte, tak na palubě auta vládne takový klid a pohoda, že to prostě nestihnete :-) nechcete. Ten kdo se v hybridním Lexusu RX kolem vás přežene zleva, jen buď blázen nebo zloděj...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

chronické uchyvení předních tlumičů. Závada nebyla ohrožující, jen akustická - prostě to tam v plném reidu na parkoviští luplo. No ale to v Lexusu nechceš, na baterku, v naprostém tichu, naráz "lup!" - prostě ne!
Výměna čelního skla - autorizovaný servis.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz byl zakoupen od prvního majitele, který má v rodině Lexusů několik (i dvě RX450h). Tento byl jeho osobní 7 let, dále 3 roky dcera. Komunikace perfektní. Majitel řešil vše ohledně vozu přes Lexus Praha, a tedy i prodej. Komunikace s autosalonem byla seriozní, ale trochu zdlouhavá. Následná přímá komunikace s majitelem vše významně urychlila.

 


Další vozy značky Lexus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

je to jeden z nejspolehlivějších vozů na světě dle statistik. Hybrid s planetovou převodovkou je neskutečný držák. Elektronika také nezlobí.

praktičnost
9

RX je velké a těžké auto, ale to jsou vlastnosti se kterými do toho jdete. Parkovaní a ruční mytí už vyžadují cvik. Variabilita sedadel, kožený interiér adrobné vychytávky jsou fajn. Světlý interiér už méně, ale protože jsem "kancelářský člověk" tak fajn

prostornost
9

Superb má kufr větší a přístupnější, tady si ho ale zase snížíte na podvozku, ať se vám dobře nakladá golfový bag ;-) Vyhřívaná-ventilovaná křesla není třeba komentovat.

jízdní vlastnosti
9

není to jízda, je to plavba, klidná a rozvážná jako na jachtě

jízdní komfort
10

zavřete dveře, zapomenete na okolní svět. Aktivujete HSD a volant a křeslo přijedou do nastavené polohy. Pustíte hudbu z M&L aparatury. Polechtáte 300 koní a na vzduchovém polštáři odplujete. Nirvána.

provozní náklady
8

spotřeba super. nahradní díly už méně. Ukáže čas.

náhradní díly
6

druhovýroba moc není a Lexus cenovky odpovídají pozici značky

výkon motoru
9

ale jooo...3,5l, 6 válců, doplněno o dva elekromotory. Planetová převodovka neposkakuje-neřadí, tak ani nevnímáte to zrychlení, to jen ti kolem se nějak couraj.

spotřeba
10

jakože 9l/100km za 300 koní s váhou nosorožce. A přitom bez všech těch TDI serepetiček kolem...pecka

hlučnost motoru
9

RX je skvěle odhlučněné, ale při plném plynu ten parník slyšíte. Je to ale jen na chvíli, jakmile ustálíte rychlost, tak uz o něm zase nevíte.

kvalita sedadel
10

vyhřívaná/ventilovaná s elektricky posuvná s automatikou po nastartovaní/vypnutí. podpora nohou, el. nastavení beder. Jo, můžete v tom sedět dny. A zadní se dají také posouvat.

brzdy
8

většinou brzdí rekuperací, ale když už to člověk zašlápne, tak to brzdí. Jen s tou váhou je třeba počítat.

zavazadlový prostor
9

velikost auta dělá i velikost kufru - takže dobrý. K poměru auta to ale ve VW umí lépe.






Blesk.cz

Holčička, kterou odmítlo 20 rodin, oslavila 4. narozeniny! Dojemné vyznání od táty!

Holčička, kterou odmítlo 20 rodin, oslavila 4.…

Čtyři roky radostí, starostí, úzkostí, čtyři roky štěstí! Luca Trapanese z italské Neapole adoptoval holčičku…

Super Mario 64 se stal nejdražší videohrou všech dob: Zabalená kopie se vydražila za 33,8 milionu

Super Mario 64 se stal nejdražší videohrou všech…

Nerozbalená videohra Super Mario 64 z roku 1996 od japonské společnosti Nintendo se v Dallasu vydražila za 1,56…

 

iSport.cz

Fuksa v Susaki: Nechtěli nás pustit na déšť, každý den máme seznam přání

Fuksa v Susaki: Nechtěli nás pustit na déšť, každý…

Odlet s předstihem se vyplatil, pochvaluje si Martin Fuksa, že se s týmem do Japonska přesunul už v neděli před…

Svoboda: Prohra s Tvrdíkem? Zvážil bych odchod. O divácích i plánech ligy

Svoboda: Prohra s Tvrdíkem? Zvážil bych odchod. O…

Už zítra se dá v Česku do pohybu fotbalový profesionální cirkus. Jeho principálem je Dušan Svoboda, předseda…

 

Reflex.cz

Topmanažer Lucky Luciano: Před 90 lety se americká mafie změnila v obchodní korporaci

Topmanažer Lucky Luciano: Před 90 lety se americká…

Capo di tutti capi, boss všech bossů, míval život jepičí. Newyorský mafián Lucky Luciano (24. 11. 1897–26. 1.…

ČSSD se svíjí ve smrtelné křeči. Pro růst podpory pro stranu jsou její kandidáti schopni udělat cokoliv

ČSSD se svíjí ve smrtelné křeči. Pro růst podpory…

V České straně sociálně demokratické jde zhruba dva měsíce před klíčovými volbami do Poslanecké sněmovny do…