Recenze

8 Majitel

Škoda Felicia 1,3 MPi 50kw

9.37 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta BANÁN Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední

Popis vozu

Jedná se o felicii po faceliftu rok výroby 1999 s celkem sociální výbavou......má jen přední mlhovky,centrál,alarm a palubní PC,jinak je to holátko,na nějaké servo nebo ABS můžu zapomenout......motor je 1,3 MPi 50 kw a barva je color line žlutá 6518

........Pořízení....
Auto bylo pořízeno od soukromníka někdy v půlce roku 2012.....Jednání bylo celkem příjemné,prodejce se nebránil ani důkladné prohlídce ani delší projížďce.....nějaké závady auto mělo,ale o těch jsem byl informován ještě před prohlídkou,zejména to byly opotřebované přední tlumiče které byly zralé na výměnu.....ostatní stav byl poměrně dobrý a auto bylo víceméně jenom špinavé,majitel byl kuřák a když to řeknu slušně tak asi p**se protože hlavně v interiéru jsem ze sedaček dostal asi dva kýble nikotinu a dalšího kentusu.....až jsem byl překvapený jak pěkný interiér byl pod tím schovaný,dílem zázraku sedačky nikde nebyly propálené a nejsou ani prosezené.....rovněž lak nebyl poškozený a stačilo jej jen rozleštit a auto vypadá jak z továrny....z motorového prostoru jsem taktéž dostal tak několik kýblů špíny a pod tím se objevil lesklý motor

......Koroze.....
Typickým neduhem těchto aut je koroze,ale naštěstí tady byla jen v zárodcích které jsem rychle zlikvidoval....bylo pár flíčků na lemech zadních blatníků a nečekaně pod zadní lištou pátých dveří,nikde to nebylo skrs

......Motor.....
Celohliníkový čtyřválec škoda 1289 ccm(1,3) a 50kw/5000ot a 106Nm/2600 ot který má svůj základ ještě ve škodě 1000 MB ze 60 let a je na něm nasazeno´´moderní´´vícebodové vstřikování siemens simos 2P (MPi) které tomuto motoru výrazně zlepšilo zejména zátah z nižších otáček a trochu srazilo spotřebu
Motor má 3x uložený klikový hřídel a rozvod OHV poháněný řetězem,z čehož pramení jeho charakteristické chování....na volnoběh se dost třepe,v nižších otáčkách je poměrně tichý ale nad 2500 otáček dělá pořádný randál a jeho kultivovanost je rovněž velice nízká.....to vyvažuje velkou mechanickou odolností,felicii s tímto motorem jsem volil hlavně na radu mého kamaráda taxikáře,který na tomto motoru natočil už něco k 600 000km bez GO a stále s ní jezdí na kšeft bez problému.
Motor je při nízkém zatížení poměrně živý,ale při vyšší zátěži nebo kopcovitém terénu už slábne....ono 50kw není moc,ale řeči nějakých lidí že se s tím nedá jezdit jsou k smíchu,není problém stačit normálnímu provozu,na závody to není,ale jezdit se s tím dá celkem v pohodě

.......Řízení.....
Řízení je sice přesné,ale bez serva hlavně při točení na místě poměrně těžké.....felicii se servem jsem chtěl,ale 1,3 se servem je jako šafránu a motor 1,6 nebo 1,9 jsem nechtěl,takže nezbývá nic jiného než se s tím sžít.....na druhou stranu je díky absenci serva hodně komunikativní,ihned v řízení poznáte co se s autem děje

.......Převodovka......
5Q manuální...kvalty jsou řadit sice lehce a žádný neškrčí nebo nevypadává,ale musíte se s tím řazením trochu sžít,moc totiž nepřipomíná Hčko,ale míchání guláše na plotně a musíte trochu vědět kde ty kvalty jsou,protože při pohledu na páku nemáte šanci poznat jestli je zařazeno 1 nebo 3 nebo 5...nebo 2 či 4,páka je buď ve předu nebo v zadu

.......Exteriér a interiér myslím netřeba moc popisovat,každý někdy felicii viděl,ta moje je jen zvláštní žlutou barvou a tím že je na palubní desce palubní PC a interiér je v barevné edici color line

......Jízdní vlastnosti.....
Jsou průměrné,auto moc ochotně zatáčky neřeže a pérování je když potřebujete aby bylo měkké tak je tuhé a když ptřebujete tuhé tak je zase měkké....na nějaké závody to opravdu není

......Úpravy.....
Začalo to přidáním plastových podběhů pod přední kola kvůli létající soli a kamínkům,pokračovalo to lízátkem pod přední nárazník a lakováním plastu pod předním oknem a stříšky nad zadním oknem(takový trochu tuzing)pak to pokračovalo snížením hlavy motoru kvůli lepšímu výkonu a v plánu je stabilizátor přední nápravy a vačka a čip motor excel
Rovněž byly udělány chlazené kotouče a kompletní GO brzd + výměna úplně všech kapalin.....jinak se snažím auto udržovat v dobrém stavu aby mě nezklamalo

Silné stránky

-Výborný motor 1,3
-Laciná údržba
-Všestrannost
-Spolehlivost

Slabé stránky

-Hluk od motoru
-KOROZE :-(
-Průměrné jízdní vlastnosti
-Nízká bezpečnost a většinou malá výbava

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi výměna tlumičů a prasklá manžeta poloosy

 

Novinky v recenzi

2.10.2013 14:46

Tak po dlouhé době nějaká aktualizace...

Pořešena nejhorší koroze,uděláno zavěšení motoru,rozvody brzd a jejich generálka a hlavně koupeny litáčky 13ˇˇ....jinak zatím bezproblémová služba k mojí spokojenosti

1.4.2013 16:10

Instalace předního stabilizátoru

Dnes proběhla instalace předního stabilizátoru.....vřele doporučuji,o 30% lepší chování v zatáčkách a o 40% lepší chování na kostkách nebo zvlněné silnici


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Jde to

praktičnost
8
prostornost
8

Na tak malou velikost auta to jde

jízdní vlastnosti
6

Mohlo to být lepší

jízdní komfort
5

Mohlo být lepší odpružení

provozní náklady
9

Jde to

náhradní díly
10

Na výbornou

výkon motoru
7

Na normální ježdění v pohodě stačí,situace se o něco zlepší po úpravě od motor excel

spotřeba
7

7,5 l/100km

hlučnost motoru
4

Co dodat,řve to jak blázen :-)....hlavně když se to vytáčí

kvalita sedadel
7

Celkem v pohodě

brzdy
7

Plně dostačující,není problém

zavazadlový prostor
8

Ujde






Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál, Vondroušová končí

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál,…

Petra Kvitová postoupila do druhého kola tenisového Frewnch Open. Sedmá nasazená porazila domácí Oceane…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…