Recenze

8 Majitel

Ford Fiesta ST150

8,11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta FieSTa Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:143000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,2 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Jak se říká, změna je život a tak jsem vyměnil Fiestu 1.4 16V za ST150. Starší Fiesta putovala dále do rodinných řad a mě nezbývá než se začít zžívat s novou hračkou. Začalo to poměrně dlouhým procházením inzerátů, nejen českých, ale také německých a po několika telefonátech a jedné zkušební jízdě v poměrně ubohém kousku ze mě to nadšení pro koupi STčka opadlo, avšak jen na určitou dobu.

Stále to ve mě hlodalo, nedalo mi to moc spát a nakonec jsem se rozhodl pro razantní navýšení rozpočtu a šlo se znovu na procházení inzerátů. Došlo však na typické české lámání chleba a zjišťování, že většina inzerovaných STček v čechách nemá reálné kilometry - jsem ten typ člověka, co má radši reálný (ač vyšší) kilometrový náběh než stočený...

Nakonec padla volba na 2 vozy, přibližně ve stejné vzdálenosti od mého bydliště a rozmýšlení mi ulehčil fakt, že jedno bylo již zamluveno a nakonec i prodáno.
Než jsem se nadál, už jsem stál za velmi přejícího počasí (rozuměj vydatný déšť) před onou Fiestou. S předchozím majitelem byla velice rozumná domluva, nic nebyl problém, zkušební jízda proběhla, auto jsem si prohlédl i ze spod a prostě už bylo předem rozhodnuto :-)

Přihodím sem tedy podrobnější popis co vše jsem s tou Fiestou dostal -
Jedná se o rok 2008, tedy jedna z posledních před nástupem nového modelu.
Původem je z Francie, z výbavy nechybí automatická klimatizace, multi volant, senzor deště a světla, ABS, ESP a možnost jeho vypnutí, polokůže, radio s AUX, el sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a něco na způsob Coming/Leaving Home. Do plné chybí snad už jen vyhřívání sedaček a čelního okna. Výbava slušná ale na rovinu, tohle auto si člověk koupí pro těch 150 koní pod kapotou, ne aby si v zimě zahřál zadek... :-)

S autem jsem zatím najel cca 500km, takže ještě jsem moc zkušeností neposbíral, ale prvotní dojmy jsou dokonalé. Jen v seriovém provedení mi přijde poměrně vysoké, avšak podvozek je dostatečně tuhý a na letních 17" se 40 profilem gum je to na českých silnicích i tak peklo.

Při srovnání s klasickou Fiestou je znát ten sportovní charakter ST, kratší řadicí páka, kratší dráhy řazení, lepší odezva volantu a hlavně potom ty koníci pod kapotou... Jinak podvozkově vidím rozdíl pouze v tuhosti, protože i běžná Fiesta je na tom s jízdními vlastnostmi velice dobře. Ale pokud vezmete STčko někam do zatáček a ještě se vám poštěstí, že je tam kvalitní asfalt, tak se potom přistihnete, že se při té jízdě tak divně usmíváte - dost podobně jako JC při testu GT86. K projevu v zatáčkách snad dodat pouze jediné, zatím jsem vždy vyměkl já a sundal nohu z plynu a Fiesta to pak projela s prstem v nose.

Co se praktičnosti týče, úplně moc nevím. Zdá se mi velikostně stejná jako 5dv, ale kdo ví. Zatím jsme v tom autě jeli max 3 a ani ten na zadních sedačkách si moc nestěžoval. Ale jinak jen to prostě malý hot-hatch, nečekejte, že do ní nacpete nákup na týden na chalupu a ještě k tomu snad manželku s dítětem. Ale na běžné ježdění ve dvou, nějaká ta nákupní taška se tam také vejde...

Recenzi se budu snažit dál rozšiřovat, v plánu jsou i nějaké ty úpravy (powerflex, bílá kola, nová světla...), ale kdo ví, kdy na to přijde řada

Silné stránky

Motor
Ovladatelnost
Hbitost
V zatáčkách to natře kdejakému troubovi s Golfem či Ovcí
K poměru auta bych řekl i spotřeba - zatím 8l/100km

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic a doufám že ještě dlouho nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromníka, příjemný pán, evidentně se s ní těžko loučil, vše proběhlo rychle a bez problémů k oboustranné spokojenosti

 


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluFord Fiesta JH1/JD3 (2001-2008)
Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří

Pětidveřová Fiesta ST není ničím novým, v USA se prodává…

Poprvé za volantem nového Fordu Fiesta. Jezdit nezapomněl! Poprvé za volantem nového Fordu Fiesta. Jezdit nezapomněl!

Fiesta vždy patřila mezi nejlépe jezdící malé hatchbacky…

 





Blesk.cz

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu. Policie rozplétá příčinu pádu

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu.…

Do lomu Velká Amerika nedaleko Prahy s největší pravděpodobností spadl neznámý muž. Jeho tělo na místě nalezl…

Premiéra filmu Po strništi bos:  Svěrák vs. Voříšková! Hádky o Šafránkovou!

Premiéra filmu Po strništi bos: Svěrák vs.…

Hlas Libuše Šafránkové (64) a tvář Terezy Voříškové (27). Takový byl záměr Jana Svěráka (52) s rolí maminky ve…

 

iSport.cz

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v devětadvaceti letech!

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v…

Patřil k nejúspěšnějším, kteří kdy jezdili na závodišti Velké pardubické. Dokázal vydělat zhruba 7 milionů korun…

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové, rasismu i návratu

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové,…

Tenisové bezvládí. Tak v současné době hodnotí řada fanoušků i odborníků ženský tenis, na jehož čele se po…

 

Reflex.cz

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako jednotka meze naší tolerance

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako…

Kdysi jsem v editorialu v nadsázce provedl svůj heterosexuální coming out. Přiznal jsem se k náklonnosti…

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…