Renault Mégane (2008)
9.6.2021Jednou Renault, vždycky Renault?! Asi jo ! Pro radost všem Renault haterům prosím o povšimnutí úvodního fota :D Takto jste si Renault vždy přáli…
Renault Mégane (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 10.06.21 14:54
« Re: Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů
Heleď mne o dieslu povídej, já si pořád jednoho sazometa hýčkám >:D
Tady ten motor alespoň jede, když už si vezme z nádrže jako dvě TDIčka, takže se fakt není čemu divit, že takové motory nikdo živit nechtěl. Ten přesuvník je dnes otázka pár korun, myslím, že pořád je to takové menší zlo, než řešit nové turbo, vstřikovače a podobné věci v takto staré ojetině, navíc u nafťáku, který za sebou asi statisticky bude mít horší život, než benzin :-)
No jasný, já to jeden čas taky žral, ale jít tam jen z hecu a nebo tam fakt koupit a muset se s ním dohodnout, to je horší >:D Hezky to popisoval svého času DFENS, jestli znáš? Ale teď jen remcá na politiku a recenze bazarníků už odvál čas :/ -
woody-alien 10.06.21 14:37
« Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů
Tak tehdy byla nafta NEJVÍC. >:D A upřímně, není se čemu divit. Jednak se ti k laufům nepřivazovali Greenpeace a druhak to ve srovnání s různými těmi 1.6 atmo benzíny opravdu mělo tah VOCPODA a bylo docela snadný tomu podlehnout. Navíc to oproti benzínům nic nežralo. Turbobenzíny se teprve pomaloučku polehoučku začali dostávat na scénu...a taky se plácaly v porodních bolestech. A co se týká Megoše, ta silnější atmo1.6 s přesuvníkem taky nebyla žádnej etalon spolehlivosti. Ale já ho prodal hlavně, že se dařilo a chtěl jsem zase něco jiného.
Bazarníci to je námět na film nebo seriál. Už jen ta jejich hantýrka. Na to musej mít nějakou školu, stejně jako na to nafoukaný vystupování. Zase mě někdy bavilo je dráždit. >:-[] -
Ozzman 10.06.21 14:32
« Re: Re: Re: Spotreba masaker
Tak on ten hybridní systém je vlastně to nejspolehlivější, co se dá asi koupit, jenže proto si to taky drží dost ceny.
Já s klasickým CVT asi nikdy nejezdil, nebo tedy né v autě s čistě spalovacím motorem (myslím totiž, že třeba Outlander PHEV má CVT a né planetovku, jako Toyoty či Ford), takže tuším, ale reálnou zkušenost nemám :-) -
Rasto 10.06.21 14:07
« Re: Re: Spotreba masaker
Ako CVT vedela držať otáčky veľmi nízko - po meste to jazdilo prakticky na voľnobeh - okolo 1100ot.
Inak pri svižnej jazde tiež držala ešte chvíľu vysoké otáčky, keby si chcel pokračovať. Tam tá prevodovka zlyhávala iba na brzdení motorom. Inak bola logika výborná. A mal 97kw.
Asi čo do úspornosti, tam ten valvematic vedel nejaký pseudo attkinsonov cyklus takže asi jedno s druhým a rozdiel riadny .
Na druhej strane ak toyotu a automat šiel by som do hybridu. -
Ozzman 10.06.21 14:00
« Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů
Máš bonus body, jak si poznal odkud to auto je, schválně jsem to nepsal napřímo >:-[] Když jsem tam jel, četl jsem si recenze u toho bazaru a nezklamal jsem se ! >:D
Cituji "Do autobazaru jsme přijeli v sobotu v 11:00 hod, pán byl dost arogantní, auta nám sice otevřel ale div že nám nevynandal že jsme dopředu nezavolali......." Já mu volal a stejně to nebylo jiné
>:D >:D
Jinak ano, jasné, že je to všude stejné, ja snad narazil na jediného slušného prodejce a to právě v 3x A, když jsem kupoval Mondeo... bohužel on nebyl jediný lidský faktor, s kterým jsem musel komunikovat a pak přišel "MENEŽER PRODEJE" a to bylo značně horší >:D
Ani jsem netušil, že si taky měl Megoše, ale udělal si dobře, že si se toho Dci zbavil, ten motor nemá dobrou pověst v jeho prvních verzích. Já si nedělám naděje, že to auto bude "držák", ale po faceliftu by měl mít vychytáno hodně mušek, neměl by reznout a měl by mít snadnější věci na opravu, když chybí turbo, dýzl a tak.. však víš, že nafťák se rozpadne hned po koupi >:D
-
woody-alien 10.06.21 13:41
« Hezký výlet do světa bazarových kovbojů
Pěkná recenze na auto, které jsem taky měl. Jenom 1.5 dCI 78kW manuál. Bylo to moje druhé nové auto (po dodávce, přece jen ta byla důležitější, ta mě živila ;-) ). A na rozdíl od zánovní (roční) Octavie 1 1.9 TDI, kterou jsem měl před tím, s Meganem nebyly žádné problémy. Možná to ale bylo tím, že moc času jsem mu nedal a po 2 letech ho bez větší lítosti prodal.
Historka s bazarníkem je příznačná, o tom bazaru na Klíši vím jenom to, že tam je. Ale jinde to není jiný. Ta chytristika se sadou kol vykoupených spolu s autem a následně prodávaných zvlášť (čistě náhodou tady mám pasující sadu v pěkným stavu >:D ) je zcela běžná i v našich největších A nejlepších A nejrenomovanějších A nejpoctivějších Mototechnách. >:-[] -
Ozzman 10.06.21 13:10
« Re: Spotreba masaker
Jo, ta spotřeba je masakr, ale tak není se čemu divit, ten HDM drží auto v otáčkách, není tak intuitivní a třeba mnohdy i když pustíš plyn po akceleraci, tak neodřadí, protože čeká, jestli si to nerozmyslíš a nebudeš chtít předjíždět dál >:D CVT s povoleným plynem pustí otáčky okamžitě žejo ? Ještě jsem zapoměl napsat do recenze, že má i sekvenční režim, který ale nepoužívám, jen někdy, kdy si chci zařadit třeba 4ku dříve, než to udělá převodovka sama, ale i v tom sekvenčním režimu ti auto nedovolí narvat tam dvojku třeba ve 150ti, nebo nepodrží rychlost v omezovači, jako to umí třeba Powershift.
To by bylo zajímavé srovnání, měla taky kolem 100kw ne ? Troufnu si říct, že do stovky by Corolla vyhrála, ta dynamika z nuly není nic moc, ale pokud bychom na to šlápli třeba na dálnici, tak tam bych si trochu věřil, díky té dlouhé trojce to Meganu jede hezky, když má otáčky >:D
A návrhy na srovnání spotřeby neberu, v tom nesoutěžim, smířím se s poslední příčkou a spotřebou 3 Priusů >:D -
Rasto 10.06.21 13:00
« Spotreba masaker
Naozaj pekný Megane a dobrá recenzia. Renaulty začali byť okolo 2010 roku celkom spoľahlivé autá, ale povesť už bola pokazená...
Inak tá spotreba iný masaker . Škoda že už nemám Corollu s CVT zaujímal by ma rozdiel v dynamike. Lebo papierovo to vyzerá rovnako, len spotreba bola o jedného Priusa menšia. :-) -
Mikesus 10.06.21 07:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: megane
Jo to se stalo i mne. Byla vadná, ale výsledek byl stejný. To uz je ale maličkost v porovnani s tím zdrzenim. Zavolám asistenci, přijede do pul hodiny oživí to a nikam se tlačit nemusí.
Ale zase se nemuselo rozebírat půlka auta, aby se vyměnila. -
Naughtilus 10.06.21 00:37
« Re: Re: Re: Re: Re: megane
To je prave vec, co mi vadila na Scénicu II, se kterym jsem jezdil v byvale praci, ta elektricka parkovacka. Pravda, bylo to to nejmensi, co bylo na tom aute ke vzteku.
A taky me strasi Ozzmanuv pripad, kdy se mu vybila baterka, a auto diky elektricke parkovacce neslo ani odtlacit. -
-
Mikesus 09.06.21 23:45
« Re: Re: megane
ale ty máš facelift. Takže ne tak dlouho.
A rychle fakt nechci, to auto prostě své stáří nezapře. Ale chápu, že když někdo jezdil ještě starším cliem, tak teď to je na jiné úrovní. Ta spotřeba už je jen potvrzení, že na rychlost to auto není. Ale pohodová jízda byla a je v něm super. -
Ozzman 09.06.21 23:18
« Re: megane
Rychle s tím jezdit chceš, protože když se ten motor vytočí, tak si vzpomeneš, proč máš rád auta, akorát rychle vystřízlivíš, když ti dojde, kolik tě to zmáčknutí plynu bude stát >:D A teď čekám, že sem přiběhne Barik, co jezdí za 8 s V6, jen už neřekne,že jezdí 50 na tempomat >:D
Jo, ta barva mu hodně pomáhá, bezpečnosti bych se tolik nebál, málokdo ví, že Renault si v době Lagun a Meganu 2. generace hrál na etalon bezpečnosti, takže možná bourat v tomhle je bezpečnější, než v novější Fabii, navíc máš štít z velkého motoru >:D
Jinak motor línej tak není, když to srovnáš s podobně výkonnými motorizacemi, tak mu to docela jede... Samozřejmě, že turbodvoulitry či HEV dvoulitry jsou mnohem rychlejší
p.s. to auto je na trhu od roku 2002, tzn 19 let starej design :-) -
Mikesus 09.06.21 23:11
« megane
Začal bych od konce. A není stočený? >:D >:D >:D
Přesně podle úvodní fotky potkávám Renaulty nejčastěji, jen ten trojúhelník mají za sebou.
Modrá barva tomu sluší. Ohlučnění s porovnání s Megane 4 si nejsem jist, ale o půl dB lépe než Corolla nebo PHEV Kuga.
Obecně to je auto na pohodu, neurazí ( pokud bude fungovat ), nenadchne. Má spoustu výhod starších aut, prostornost nad designem, jednoduchost. Automat je línej, motor taky, ale, na běžné ježdění naprostá pohoda. Předjíždět se s tím dá, rychle s tím nikdo nechce jezdit, kvůli spotřebě nebo bezpečnosti, takže úplně v pořádku.
A vždy, když ho vidím na živo, pořád si říkám, že ten design přece nemůže být 15 let, tak staře nevypadá.
Tak mně tam za 14 dnů měl znova