Renault Mégane (2008)
9.6.2021Jednou Renault, vždycky Renault?! Asi jo ! Pro radost všem Renault haterům prosím o povšimnutí úvodního fota :D Takto jste si Renault vždy přáli…
Renault Mégane (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 23.06.21 12:52
« Re: Re: Re: Recenzia
Ahoj,
no vidíš, žárovky ! Na to sem úplně zapoměl, to snad ještě přidám do recenze >:D Já jsem to vzdal a vždy jedu do RPZ do jejich minute servisu a necham si to tam vyměnit s tím, že si koupím od nich ty drahé žárovky >:D Měl jsem stejnou zkušenost i na dvojkové Laguně, ale tady je ta výměna prostě pekelná >:D
Do těch zatáček prostě nemá tu chuť, třeba jako Fokus, jezdil jsem hodně auty i z dobové konkurence a cítím, že to není takové, tady si taky můžeš podřadit, automat má sekvenci, ale i tak to prostě není ono.
Je fak, že je to jedno z posledních evropských Oldschoolových aut... ale kdo tohle má rád, třeba u Japonských automobilek se dá pořád takovýto Youngtimer koupit, napadá mne zrovna Mitsubishi ASX, příšerné auto, ale asi spolehlivé >:D -
Petr Bilek 23.06.21 12:43
« Re: Re: Recenzia
Ahoj,
s chutí jsme přečetl. :-) Stále mám před domem stejný, s manuálem, 1,6 benzin. První majitel, kupováno jako nové. Rok 2008. Nyní už jako druhé auto. Co se naběhal v létě do Chorvatska a v zimě do Rakouska na lyže a nikdy nezklamal!!!
Antikorozní ochrana i nyní je 100%. Měnil jsem drobnosti jako stěrače, atd. Nejvážnější oprava byla v rámci záruky prasklá pružina na zadní nápravě a čelní sklo od kamínku v zimě. Pak jsem 1x měnil nějaké čidlo vačky, už si to ani nepamatuji přesně.
Chybí mu 6. Na dálnici by to bylo fajn.
Obrovskou bolestí jsou čelní světla, kde furt bouchají žárovky. Jejich výměna je hrozný opruz a ta gymnastika přitom se tam tím otvorem dostat.
Je pohodlný, o tom žádná.
A s tím, že se mu nechce do zatáček. Asi bych to fakt viděl na ten automat, protože on si chce podřadit a to asi automat nedává.
Není to rychlík, teď jezdíme po městě za 7,2 L.
A ten kufr s rovnou nakládací hranou he super!!
Je to jednoduché, poctivé auto, kde se stále nemá nic moc co "podrbat" a servisák kam to vozím se mě furt ptá, kdy mu ho prodám. >:D
Zatím to rozhodně nemám v úmyslu.
Nelze ho v žádném případě srovnávat s dnešní nabídkou, je to prostě 13 let staré auto.
Ale máme ho rádi a teď se v něm učí drandit syn.
Ach jo, toto letí ten čas. >:D
-
lamal 22.06.21 13:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France
Bude zalezat ako je obsadena, kolega nosi zatazeny kufor kvoli servisnej vybave inac sme pak sedeli 3ja a s touto zatazou na 16kach a balonoch to fungovalo fajn. Ja mam trochu rozladene vnemy, pretoze Clio je stale dost tuhe. -
Ozzman 22.06.21 13:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France
Máme v práci MY2018 (konec roku už po WLTP), terénák dobrý, já s tím jezdil se sedmi lidmi na palubě po vinicích a po polích (nejlepší terénní auto je to služební :D), ale ten komfort je prostě nic moc, jakmile příjdou příčné nerovnosti na D1, či nějaké větší díry, tluče to hodně, aerodynamický hluk a hluk od kolo je také znatelný, prostě je vidět, že tady koncern šetří. Jinak to není špatné auto, to vůbec ne, ale tohle tomu dost škodí. -
lamal 22.06.21 13:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France
Podvozok musi byt ladeny na cestach po akych jazdi s tym makksim setupom suhlasim pri aute na bezne cestovanie. Kolega dostal v praci vybehovu O3 s 1.6tdi v nejakej vybave a nedavno sme s tym boli na chate... ty jo, to je terenak, mam pocit ze na konci zivota to je konecne dobre odladene, tie pred FL ktore uz maju 350-450tis boli oproti tomu riadne udrncane a tvrde... tato posledna velmi slusne tlmi nerovnosti, potesi aj tuha karoseria, MQB ma v tomto velku vyhodu je to skutocne tuhe a bezpecne auto.
Na bezne jazdenie to auto celkom dozrelo :-) -
Ozzman 16.06.21 10:51
« Re: Re: Re: Recenzia
Hezké shruntí,
už i Laguna 2 měla rozválený posaz na silnici, to se mi na ní strašně líbilo :-) Skvelé textilní sedačky, auto do kterého sedneš a jedeš stovky km.. škoda té vlečky na zadní nápravě >:D
Co máš za motoru v té Lagu 3? Dci je totiž charakteristické tém, že minimálně ty starší kusy 1.9, či 2.0 dci musíš vytáčet jako benzín, nejedou tak "vodspodu" jako TDI.
Trochu mne zaráží ten prostor na zadních sedadlech, Megan 2 je určitě menší, než Laguna 2 vzadu. Mám ještě Mondeo MK5, to není extra štědré, ale také střední třída a rozdíl na kolenou je propastný, tam si sednu za sebe, do Megana s koleny v sedačce. -
Robo91 16.06.21 10:47
« Re: Re: Recenzia
V Megane som mal 1,6 benzín na LPG a iný motor by som do toho ani nechcel. Benzínu to žralo 7,5 litru, LPG tak za 9. V rámci rýchlostných limitov sa s tým dá jazdiť úplne v pohode vrátane predbiehania aj jazdy do kopca. Motor je na voľnobeh tak tichý až o ňom človek ani nevie. Nad 130km/h už je trochu hlučnejší, lebo točí nezmyselných 4000 ot/ min. S elektronikou, s výnimkou pokazenej štartovacej karty som nikdy problém nemal. Na Megane som mal rád kopu odkladacích priestorov, rovnú hranu kufra, pomerne veľký priestor v aute kde som vždy odviezol čo bolo treba. Protikorózna ochrana je super ak auto nebolo bucnuté. Na mojom Meganovi bol vyvarený pravý podbeh a aj keď som striekal dutiny a snažil sa to chrániť jak to len šlo, zvnútra to zhnilo na prach. Zvyšok plechov je ako nový. Podobne starý Focus II ktorý som chvíľu mal má spodok hrdzavý viac ako stará Škoda 120. A inak tá cena, no, kúpil som ho v 2013 ako 9 - ročné auto za 3300€. Pri započítaní amortizácie by to auto dnes už malo byť zadarmo >:D
Laguna zatiaľ len v skratke - je to samozrejme o osobných preferenciách. Vôbec mi nesadol diesel, na krátke trasy alebo na také to motanie sa po okreskách mi benzín príde vhodnejší. Sprevodovanie - v dynamike rozjazdu na semafore ma trhne hocijaká Fabia HTP. Auto jednoznačne dominuje na diaľnici. Dáš šestku, ideš si povolenou rýchlosťou, o motore vieš len toľko že tam kdesi je a ťahá kedykoľvek to od neho potrebuješ. Spotreba kombinovaná dlhodobý priemer 6,6 litru, čakal by som aspoň o liter menej. Spoľahlivosť 100%, za rok a pol čo ju mám len tankujem (samozrejme olej, filtre a gumy som menil). Laguna je oproti Meganu hrozne nízka. Nastupuje sa do nej ako do kupéčka. Keď som to chcel riešiť zvýšením polohy sedáku, narážam hlavou a vadí mi vo výhľade slnečná clona. V Lagune žalostne chýbajú odkladacie priestory. Priehradky vo dverách či lakťovka stačia ledva na peňaženku. Tak sa mi stále po aute váľajú fľaše a iné blbosti. Stále je to ale lepšie ako v Peugeote 508. Na šírku v ramenách medzi B- stĺpikmi je Laguna aj Megane na tom úplne rovnako (myslím 125cm alebo tak nejak). Kufor má Laguna o tretinu menší. Priestor na nohy vzadu je v Lagune cca rovnaký ako v Megane, ale tým že sa sedí nižšie a človek je viac rozvalený, môže mať vyššia osoba vzadu problém ak je predné sedadlo posunuté viac vzad. Na pomaly 5 - metrové auto žiadna sláva. Pocitovo sa mi zdá, že má Laguna tenšie plechy. Kvalita spracovania interiéru a použité materiály sú v Lagune o riadny kus vyššie ako v Meganovi. Naopak základné audio je v Lagune otras, to už aj Megane sa mi zdá že hral lepšie. -
Ozzman 16.06.21 09:57
« Re: Recenzia
Ahoj,
díky, tohle auto určitě má nyní smysl jako ojetina hlavně v kontextu zubu času, který vyřadil v této cenové kategorii dost tehdejších aut, které jako nové byly mnohem lepšími, využívali pokrokovější technologie, lepší materiály v interiéru a mívaly lepší jízdní vlastnosti.
Renault totiž má dvě obrovské výhody v těchto letech výroby
ANTIKOROZNÍ OCHRANA:
Co si budeme nalhávat, koncernová auta z té doby už kvetou jak zahrádky a vůbec to není nic neobvyklého, Fordi to stejné a u Japonců je to také takové všelijaké.
archaické, ale JEDNODUCHÉ BENZINOVÉ ATMOSFÉRY:
žerou, nejedou, ale nemá se tam moc co pokazit.
S tou cenou už to dnes není zase takové ideální, ojetiny zdražují a hezký a udržovaný Megan 2 s malým nájezdem a s historií z konce výroby stojí pořád kolem 100 tisíc, já za něj taky dal 100, přičemž nejlevnější kusy jsou snad za 15 - 20 >:D
Vím, že hodně prvků výbavy míval už od začátku výroby, jen prý tyto pofacelifty už mají vychytáno hodně mušek, co uměly zazlobit v elektroinstalaci.
Lagunu popiš, já jsem trojku hrozně chtěl (měl jsem 2. generaci), ale nebyly ojetiny a pak jsem si čuch k Fordu a u toho zůstal >:D -
Robo91 16.06.21 09:47
« Recenzia
Recenzia prišla vhod, vidím že ešte má zmysel nad týmto autom uvažovať. Cena za akú sa to dnes predáva versus užitková hodnota je zaujímavá voľba. Megane II (viď moja recenzia) mi stojí na dvore vyradený z evidencie a vysnívaná Laguna III mi až tak nesadla. Možno by som o nej po dvoch rokoch jazdenia mohol napísať pár riadkov. Spomínam na zlaté časy s Meganom, že to vlastne nie je tak zlé auto. Inak výbavu ktorú opisuješ (až na pár detailov) som mal už v 2004. Nejakú dobu sledujem inzerát na Megane II 1,6 benzín z roku 2009 v peknom stave, len to dlhšie prepočítavam či do toho vôbec ísť...