Recenze

9 Majitel

Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport, 88kW

7.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Mičiko Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 477 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.6

Popis vozu

Auto bylo zakoupeno jako ukázkové s 500 km nájezdu. Naftový motor byl v akci se zajímavým zvýhodněním a to nakonec rozhodlo. Vozidlo je ve výbavě Sport. Recenzí je všude plno a tak vše podstatné budu uvádět postupně v novinkách.

Postřehy nashromážděné po 2 měsících a 8000 km.

Ergonomie:
- hůře dostupné ovládání klimatizace k vůli řadící páce v lichých rychlostech
- ruční brzda je dále od řidiče (díky držáku na nápoje) - může vadit slabším ženám
- krytka od nádržky ostřikovače není spojena s hubicí (při prvním dolévání mě spadla do prostoru motoru a už nešla vytáhnout)
- díky ostrému sklonu předního skla hůře umístitelný držák pro telefon/navigaci (všude jakoby zavazí ve výhledu), držáky musí mít delší "husí" krk
- držák pro nápoje u řadící páky - je dělaný vyloženě pro plechovky do 0.4l, plastová láhev 0.75l zavazí při řazení (vršek láhve je nad osou řadící páka - opěrka)
- zadní sedáky - malý prostor pro špičky nohy pod předními sedáky (dáno palivovu nádrži)
- pokud řídíte levou rukou na 10-11 hodině ciferníku, nevidíte na některé důležité kontrolky (světla, olej, atd...)

Palubní PC, rádio:
- i po upgrade složitější ovládání palubního PC (v porovnání s evropskými automobilkami)
- signalizace ucházející pneumatiky - je obecná, počítač neřekne o kterou gumu se přesně jedná (v případě pomalého úniku stále zastavujete, kontrolujete a ono nic)
- USB flash - nefunguje značková Verbatim 16GB (zkoušel jsem formátovat na různé FS - NTFS i FAT, nepomohlo), ostatní flash (značkové i neznačkové) fungují bezvadně
- horší kvalita FM tuneru (v bezprostředním okolí krajského města občas zašumí/vypadávají stanice jako F1 a Impuls)
- rádio - při přepínání zdrojů (USB / FM) výrazně nižší hlasitost rádia oproti USB (tam je naštěstí vše v naprostém pořádku)
- při přepnutí z USB na rádio (tl. na středovém panelu) jsou nepochopitelně nastaveny MW (střední vlny)
- nepraktický porézní materiál horní části masky středového panelu a tlačítek 1 až 6 rádia (nevhodné stírat hadrou/ubrouskem, který/která pouští vlákna)
- rozdíl mezi spotřebou udávanou palubním PC a reálnou (4.2 vs 4.8 l/100km na 880 km plné nádrže)

Funkcionalita:
- vyhřívání zadního skla sice skvěle pokrývá výhled řidiče, nicméně horní část stěrače přečuhuje a tak musíte v případě námrazy počkat, až sklo samovolně roztaje i v horní části (jinak si časem zničíte horní 1/2 gumy)
- tempomat - při podřazení zůstává stále nastavený (dojíždím do obce, podřazuju abych brzdil motorem a najednou auto začne točit motor - i po 1/2 roce se stále lekám)
- start/stop - mohl by po vyřazení a zastavení počkat cca 2-3 sec, než se vypne motor (při dojíždění na neutrál na kruhových objezdech se k vůli 1 autu zbytečně vypíná, taktéž železniční přejezdy a vesnické křižovatky se STOP)
- do úplně prázdé nádrže (palubní PC ukazuje 0 km dojezd) nedokážu nalít více, jak 45 l nafty
- volič intenzity osvětlení se nevztahuje na kontrolky a směrové světla - tyto se ve tmě odráží v předním skle

Design
- zadní brzdové světla jsou sice atypické, nicméně večer ve zpětných zrcátkách si z pohodlí řidiče ověříte, jestli nemáte prasklé žárovky

Recenze:
- http://www.auto.cz/test-honda-civic-1-6-i-dtec-opravdovy-uspornak-75267
- http://www.denik.cz/autosalon/honda-civic-1-6-i-dtec-podivin-se-zazracnou-spotrebou-20130614.html
- http://www.tipcars.com/magazin-honda-civic-16-i-dtec-efektivni-strycek-6408.html
- http://autoperiskop.cz/honda-civic-1-6-i-dtec-ufo-se-vraci-s-novou-zbrani-redakcni-test/
- http://auto.pravda.sk/testy/clanok/275704-test-honda-civic-16-i-dtec-e2-80-93-vysmech-hybridom/
- http://auto.idnes.cz/test-honda-civic-diesel-1-6-i-dtec-d33-/auto_testy.aspx?c=A130613_003001_auto_testy_fdv
- http://www.autoweb.cz/honda-civic-16-i-dtec/
- http://automoto.cas.sk/clanok/191819/test-honda-civic-1-6-i-dtec-v-ulohe-hltaca-kilometrov
- http://www.autojournal.cz/test-honda-civic-1-6-i-dtec-uspornejsi-nez-usporny/

Silné stránky

Výborný a úsporný motor, skvělá setrvačnost, pocit výkonové rezervy v každém okamžiku, praktické sedačky magic-seats, velký obsah kufru, pohodlí na dlouhých cestách, bezvadně fungující handsfree, bezpečí/počet airbagů

Slabé stránky

Absence rezervního kola, ergonomie ovládání palubního počítače.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Profesinální a velmi trpělivý přístup. Celková spokojenost.

 

Novinky v recenzi

19.12.2013 09:17

Záhadný obsah nádrže

Nevím, co si o tom mám myslet. Nádrž má mít obsah 50l. Již 2x jsem vyjel obsah nádrže na dojezdových 0km (dle palubního počítače) a natankoval do plna (pár kapek přeteklo). Světe div se, nedokážu natankovat více jak 45 litrů. Že by měl "druhou", 5ti litrovou rezervu?

19.12.2013 09:06

Drobné nedostatky

Novinku nelse smazat, tak přesunuto do popisu vozidla...

19.12.2013 09:06

2 měsíce od nákupu

S autem jsem stále spokojený a utvrzuji se v tom, že jsem vybral správně. V době nákupu jsem zvažoval výhradně japonské auta. Tj. Honda Civic a Toyota Auris kombi. Obě auta měly své silné i slabší stránky, nicméně nevětší váhu měl motor a ten vyzněl lépe pro Hondu. V kombinaci a akční slevou na vysněný naftový motor už nebylo co řešit. V současné chvíli mám najeto cca 3300 km s průměrnou spotřebou 4.3 l/100km. To vše na zimních gumách Michelin Alpin. Terén převážně kopcovitý (okolí Karlových Varů) + sem tam napříč ČR po R6/D1. Rychlost podle předpisů + 10% navrch.


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Prague Pride 2020: Místo tradičního průvodu vypluly na Vltavu duhové lodě, kvůli koronaviru

Prague Pride 2020: Místo tradičního průvodu vypluly…

Dvě lodě na Vltavě nahradily letos kvůli pandemii covidu-19 tradiční duhový průvod festivalu Prague Pride. Za…

Snímky zdrceného vdovce Krampola (82): Po smrti ženy Hanky (†59) musel na patologii!

Snímky zdrceného vdovce Krampola (82): Po smrti ženy…

Jiří Krampol (82) přišel v pondělí o milovanou manželku a od té doby se v podstatě nezastavil. Musel vše…

 

iSport.cz

Zbrojovka zpět mezi elitou: Udržela klenoty, trenér klíčovým mužem

Zbrojovka zpět mezi elitou: Udržela klenoty, trenér…

Po dvou letech v podpalubí se do české nejvyšší fotbalové soutěže vrací Zbrojovka Brno. Loni celek z…

Juventus povede Pirlo! Legenda povýší po týdnu u rezervy

Juventus povede Pirlo! Legenda povýší po týdnu u rezervy

 Představte si, že jen týden po nástupu do nové práce dostanete místo vašeho dosavadního šéfa. Pohádkový…

 

Reflex.cz

Josef Hlinomaz: Svérázný český herec odmítal role, aby měl dostatek času na malování a milování vdaných žen

Josef Hlinomaz: Svérázný český herec odmítal role,…

Josef Hlinomaz (9. října 1914 – 8. srpna 1978) hrál malé role a nemluvil vznešeně o poslání herce. Svoje…

Alkohol a jeho efekt na zdraví. V jakém množství je prospěšný? A může být vůbec prospěšný?

Alkohol a jeho efekt na zdraví. V jakém množství je…

Může mít alkohol pro lidský organismus prospěšný efekt? Je jasné, že výčet negativ bude v tomto případě…