Honda Civic (2015)
23.1.2016Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…
Honda Civic (michal.t)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Honda 24.01.2016 06:17 Invisible
- Gratulace 24.01.2016 08:30 CliveBixby
- Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora 25.01.2016 10:39 Toky1
- Dira v kufru 25.01.2016 16:25 Nicco
- přístrojovka 26.01.2016 07:44 dal
- clupotanie paliva v nadrzi 26.01.2016 11:47 gmk7
- moje poznámky k výbornej recenzii 28.01.2016 23:56 Bertold
- Atmosféra vs. turbo 15.04.2016 23:50 tesnav
- Graf a jeho vypovídající hodnota 16.04.2016 08:49 zetr007
- Chlape !!! 16.04.2016 17:11 AUDIRS6
- divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec 24.04.2016 14:24 Bertold
- Hlucnost auta na dialnici 27.04.2016 12:42 Loptos
- Civic 09.06.2016 13:46 Ambrose
- Grafy 10.06.2016 09:17 martinST
- VIF a spotreba 10.06.2016 09:49 melonsvk
- serviska 23.07.2016 09:45 Verny_2013
- Grafy 21.08.2016 20:20 Jopino
- jen pokus 07.01.2017 15:08 michal.t
-
-
michal.t 24.01.2016 17:28
« Re: Honda
Dík za přání i nabídku – spíš později šoupnu do kufru asi přímo plnohodnotné zimní/letní kolo, až skončí honďácká asistenčka zdarma.
V osmé generaci jsem se kdysi svezl pouze jako pasažér – každopádně i díky této zkušenosti jsem si na civica při výběru auta vzpomněl. Jinak je to myslím takové neprávem opomíjené auto, ani reklamy na něj člověk moc nevidí…-
-
michal.t 25.01.2016 23:00
« Re: Re: Re: Honda
Dík,... hmmm 1.6... Ať žije ultraúsporňák! :-) ... taky mi tehdá bleskla volba tohoto motoru hlavou, ale návratnost mi při mých nájezdech vycházela až tak za 15 let (servisní odlišnosti nepočítaje)… pro mě příliš.
To mi nedocvaklo s tím kolem, že kousek na hloubku asi bude chybět. Ještě si nechám projít hlavou, zda spoléhat na asistenčky či dojezdovku… ani netuším, zda by se na dojezdovce dala dojet i větší dálka, např. ze zahraniční dovči. To bych si stejně asi raději nabalil to klasické kolo, byť by ta nezavřená „díra“ s kolem v kufru působila trochu neuhlazeně.
-
-
-
-
CliveBixby 24.01.2016 08:30
Gratulace
Gratuluji k super autu, osobne bych si akorat vybral jinou barvu :p Taky jsem zacal (velmi predbezne) pokoukavat po kandidatech na nove auto a kdybych vybiral kombika, tak mezi Civicem a Leonem ST a v benzinu, byl by prevazne na mesto s podobnym rocnim najezdem. Muzu se zeptat, na kolik nakonec vysel? A vyuzili jste jejich uveroveho financovani bez navyseni? Predem diky a at slouzi! Jo, neslo by vyfotit to misto pro nohy vzadu (pod temi sedadly, jak je ta nadrz)? Moc si to nedokazu predstavit.-
michal.t 24.01.2016 16:59
« Re: Gratulace
Díky… přestože je ta červená bezpříplatková, docela se mi i líbí, tak že bylo jasno. Zkusil jsem udělat tu fotku vzadu… 178cm vysoká figurantka už boty dál nezastrčí – podlaha se tam plynule, s ne příliš výrazným úhlem zvedá, díky té nádrži pod ní. Ta část nad špičkami bot patří ještě k sedadlu a posouvá se s ním. Přední sedadlo je na fotce v běžné poloze vhodné pro cca 180 cm člověka.
Financování jsme nevyužili, vysolil jsem úspory přímo na dřevo – a když se dívám na web prodejce, tak tourera comfort nabízí pořád za stejnou cenu, tedy těch 430 tisíc v základní červené.
Jak jsem psal, s Leonem jsem neměl osobně tu čest, neposoudím tedy… spíš - pokud nejsi pevně rozhodnutý pro kombi – by možná stála za úvahu i ta krátká verze civicu (bude určitě i ještě levnější). Zavazadelník má taky dost velký (i když na ty dlouhé věci je tourer určitě použitelnější)... šel bych do něj tenkrát, kdyby mě neodradila ta nízká střecha vzadu – pro hlavu ještě míň místa než v Rapidu liftback. Na kratší trasy se tam samozřejmě 185 cm člověk taky nějak nasouká, ale není to ono s hlavou opřenou o střechu. Každopádně si ten výběr užij, aspoň tak jako já… :-)
-
-
Toky1 25.01.2016 10:39
Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora
Len poznámka, že toto nieje vecou atmosférického benzínového motora ale elektronického plynového pedálu. Žiadne tiahla a podobne. Vec nastavenia elektroniky a riadiacej jednotky - a nastavená je s takýmto oneskorením schválne na spotrebu a jej krajšie tabuľkové hodnoty. Dá sa to ošetriť čipom. Poprípade práve toto napríklad na mojom jednom aute ovplyvňuje tlačítko Sport - zrýchli reakcie na stlačenie pedálu (okrem iného - nechá aj automat vytočiť do vyšších otáčok a podobne). -
Nicco 25.01.2016 16:25
Dira v kufru
Uz chapu proc udavaji vetsi objem kufru v litrech nez napr Octavia. -
dal 26.01.2016 07:44
přístrojovka
Mám stejný názor, ta přístrojovka je moc povedená. Škoda, že u nového Civicu nebude.
Zvažoval jsem koupit také Civic v krátké verzi, kde je ten kufr dostatečně velký ale měl jsem rozpočet do 350 tis., takže smůla.
Přeji mnoho bezproblémových km a užij si krásného auta. -
gmk7 26.01.2016 11:47
clupotanie paliva v nadrzi
ahoj, krasne zrecenzovane auto, a gratulujem. Honda bude urcite velmi dlho sluzit. mam ale jednu poznamku. Kedze sofer sedi nad nadrzou, necitit niekedy clupotanie paliva pod sebou? Ma to honda nejako odhlucnene? Nikto to v ziadnych recenziach neuvadza...-
michal.t 26.01.2016 12:27
« Re: clupotanie paliva v nadrzi
Díky... Za jízdy jsem si žádného šplouchání nikdy nevšiml. Ale třeba když jsem auto posouval o kousek z kopečka při vypnutém motoru, tak mě to zašplouchání docela přepkvapilo při sešlápnutí brzdy. Ale musí být opravdu ticho aby, si toho člověk všiml - i tak zní to šplouchání docela "vzdáleně".-
i-Vtec 26.01.2016 14:01
« Re: Re: clupotanie paliva v nadrzi
Vlastním Civic Type R 8g a to šplouchnutí jde slyšet pouze při téměř plné nádrži, kdy je hladina benzínu vysoko a to pouze při parkování a následném zastavení, kdy se hladina pohne a šplouchne o stěny, laicky řečeno. Jinak při běžné jízde nejde slyšet nikdy nic.
-
-
-
Bertold 28.01.2016 23:56
moje poznámky k výbornej recenzii
Z chuti som si prečítal tvoju recenziu na Civica. Dobre napísané a všetko podstatné zachytené. A ešte k tomu priložený ozaj hutný graf s charakteristikami. Skvelá ukážka koľko sa toho dá vtesnať medzi dve osi. Trochu ťažko sa je v tom vyznať, ale kto chce, tak sa vysomári. :-) Gratulujem k autu a prajem veľa šťastných kilometrov.
Oceňujem hlavne, že si to napísal triezvo a nevyhýbal si sa ani nedostatkom. Myslím, že to bude veľmi poučná recenzia pre informácie zháňajúceho kupca nového auta.
Civica som si nikdy neskúsil, takže neviem ako sa v skutočnosti prejavuje momentová krivka na grafe. Skúsil som však viacero EURO 4 a EURO „viac“ atmosfér 1,6 a veľmi ma teda nenadchli. Do značnej mieri presne kvôli tým výhradám, ktoré aj ty spomínaš. V prvom rade odstupňovanie prevodovky. Nízke stupne dlhé, takže ak už si chceš užiť nejakú radosť z vytáčania, tak si mimo diaľnice vytočíš maximálne tak dvojku. V prípade civica cca. 105 km/h. Vytočená trojka to je už 150 km/h, čo nie je celkom bežný jav ani na našich cestách. Ak si chceš rýchlo zajazdiť nejaký ten kľukatý horský prechod, tak ho takmer celý odjazdíš na dvojke. A vplyvom tohto potom dochádza k takým dieram o akých píšeš. Ak chceš výraznejšie akcelerovať zo 40-50 km/h, tak tam nemáš čo zaradiť. V prípade Civica je tam ešte tá anomália, že odstup medzi 3. a 4. stupňom je menší ako medzi 4. a 5. To asi nebude veľmi terno v reálnej premávke. Terno to môže byť maximálne tak v normovanom cykle. Alebo keď potrebuješ rýchlo predbehnúť kamión, nehovoriac hore kopcom, tak v 80-tke si to žiada dvojku, lebo trojka je ťažká. Napríklad taká 1,2 TSI, ktorú rozoberám v aktuálnom blogu, tak tá ide pri otáčkach max. výkonu 5000 ot./min. na trojku 115 km/h. A pritom tá nie ja tak odkázaná na otáčky ako atmosféra. Toto všetko sú skrátka obete downspeedingu.
Rovnako mi nevonia ani tá elektronická odozva na plyn. Píšeš, že ani Civic nie je výnimkou. Zaujímalo by ma, či sa toto oneskorenie prejavuje v celom otáčkovom spektre alebo len v nízkych otáčkach. Napríklad staré 1,2 TSI v stredných a vysokých otáčkach reaguje okamžite a spontánne, nové 1,2 TSI má nejaké to opozdenie len pri otáčkach do povedzme 1700-1800 ot./min. Aj to len pri ozaj prudkom stlačení akcelerátora.
Tak toľko moje poznámky. Nenapísal som nič nové, len som rozvil tebou spomenuté výhrady. Samozrejme ak auto potrebuješ na plynulé cestovanie (čo je drvivá väčšina vodičov), tak sa nad týmito vecami dá privrieť oko a staviť kartu na spoľahlivosť a praktickosť japonského výrobcu. Mimochodom, tie „hrdzavejúce“ kotúče, to nie je závada. Takto „hrdzavejú“ všetky, keď zmoknú a chvíľu nejazdíš. Po pár zabrzdeniach, je „hrdza“ preč.
Veľa zdaru a minimum servisu! ;-)-
michal.t 29.01.2016 21:24
« Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Dík za ohlasy i přání… Grafů jsem si udělal víc, to je jen ten nejzákladnější… né že bych podle toho přímo jezdil, ale je to takový lepší pocit, když aspoň tuším, co se s motorem a převodovku zrovna děje, kam asi spadnou otáčky a moment, když přeřadím, atd.
Mám za to, že ty dlouhé převody nejsou dnes zas tak ojedinělé… tuším že např. Focus 92kW by měl taky vytočit trojku až ke 150 kmh. Pravda, Focusu (nebo koncernovým TSI) pomáhá v nižších otáčkách turbo. Ale i tak není ten moment turbomotorů 1.0 či 1.2 příliš vyšší oproti civicu, který se to snaží dohánět zas větším základním objemem. Myslím, že pokud už by se jelo „na krev“ a přeřazovalo by se až v červeném poli, atmosférický motor by příliš nezaostával za stejně výkonnými turbomotory… jen trošku – turbomotory mají většinou plošší tvar konce výkonové křivky, kdežto výkon atmosférického m. okolo výkonové špičky víc kolísá – třeba u civicu při řazení (od dvojky do pětky) až v omezovači mi to průměrováním vyšlo na střední výkon cca 97 kW (nominálních 104 kW je jen špička křivky). Ale to jsem odbočil.
Opravdu, pokud by se chtěl člověk v civicu naplno vyřádit na okreskách, tak využije jenom tu dvojku, trojku jen za cenu hrubšího porušování 90 kmh limitu. Na druhou stranu – při normální jízdě lituju kolegy z práce, kteří ve svých atmosférických autech musí řadit 3 (nebo 4) už tehdy, kdy já si ještě vystačím s dvojkou. Ta delší jednička i dvojka se v civicu při klidné jízdě opravdu hodí – trojku dávám obvykle těsně před dosažením 30 km/h… a to nastane i při klidném stylu velice brzo od rozjezdu. Člověk tak neřadí zbytečně často převody, které stejně využije jen na pár okamžiků.
A k té podobnosti 3 a 4… v otáčkách to udělá pokles o 19%, stejně jako při řazení 4-5 (až u 5-6 je pokles menší, jen 15%). Na ty lehčí převody auto samozřejmě zrychluje rychleji, takže to někdy svádí trojku o chloupek dýl podržet a dát tam rovnou 5. Ale třeba na zdejší rozbité městské dlažbě (rychlosti 30-40 km/h) se střídání mezi 3 a 4 výborně hodí. Stejně tak při předjíždění – když je méně času, tak raději 3, jinak podřazuju pouze na 4.
To zpoždění elektronické odezvy plynu se u civicu projevuje i ve vyšších otáčkách, i když tam se mi to nezdá tak výrazné. Těžko se to odhaduje – jestli je to 0,2 s nebo 0,3 s… to netuším asi ani nikdy přesně nezměřím. Ale není to zas tak strašné – při testovacích jízdách (Rapid-Civic-Focus) jsem si toho vůbec nevšiml a asi bych neřekl, že je to u Hondy horší. Spíš jsem to zaznamenal až později po čase, když jsem se v klidu víc zaměřil na to, jak koupený civic opravdu reaguje. Prostě si myslím, že by to šlo i rychleji. Ale chápu, že emise jsou emise a vše tak potřebuje trošku času navíc, aby každé pootevření klapky proběhlo ideálně sladěné se vstřikováním, atd.
Dík, Tobě tež ať se daří!
;-)-
Bertold 31.01.2016 23:27
« Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Tie dlhé prevody naozaj dnes už nie sú výnimočné. Tu na auto.cz písali, že nejaký Mercedes turbobenzín, tuším C-čko, dá na trojku 180 km/h. To už je fakt sila. Samozrejme downspeeding je veľmi účinný spôsob ako znížiť spotrebu. Vidíme ako sa nám rozširujú výkonné autá o 9 stupňové automaty. Aby pri pokojnej jazde neustále lízala ručička dno otáčkomera.
Ja som tie dlhé prevody u Civicu v súvislosti s jazdou „na krv“ spomínal najme kvôli tomu, že mnoho nadšencov ešte stále považuje každú atmosféru div nie za vysokootáčkový superšport, ktorý točí ako divý a nadšený vodič súka jeden prevod za druhým. Kdežto turbobenzín je automaticky pre tých, čo nechcú radiť, alebo to nevedia. Lebo stačí šliapnuť na plyn a ono to vyrazí vpred. Tvoj pílový diagram Civicu jednoznačne ukazuje, že pri vytáčaní a akom takom dodržovaní rýchlostných limitov si vodič príliš na radiacu páku nesiahne. Naopak, v prípade mnou zmieňovanej 1,2-ky TSI, kde dvojka pri 5000 ot./min. ide 75 km/h a trojka 115 km/h, je radenie pri jazde „na krv“ oveľa častejšie. Pritom do povedzme 3000 otáčok nie je dynamika 1,2-ky nejako extra oslnivá, takže ak chce vodič dostať z motora naozaj to pravé orechové, aj tento motor musí točiť a nie len ledabolo šliapať na plyn. Pritom reakcia na plynový pedál je minimálne v stredných a vysokých otáčkach absolútne okamžitá. Dokonca 1,2-ka s rastúcimi otáčkami ponúka aj celkom slušný „akustický zážitok“. (Naopak, 1,4 TSI 92 kW vytáčanie akusticky „dramatizuje“ len minimálne, takže tento motor subjektívne pôsobí dosť bezpohlavne.) Tak toľko môj príspevok k búraniu mýtov a povier. :-)
Čo sa týka pohodovej jazdy, tak tie dlhé prevody môžu mať niečo do seba. Súhlasím s tým čo si napísal o kolegoch. Ja jazdím 1,2 TSI EA 111 77kW, 1,2 TSI EA 211 81 kW aj 1,4 TSI EA 111 92 kW. A ak človek jazdí na spotrebu a počúva odporúčania palubného počítača, tak sa môže uradiť na smrť. Ak vyhodím rýchlosť a po čase potrebujem zaradiť, tak ťažko trafiť na prvý krát taký prevod, aby bol palubný počítač spokojný. Možností je vždy viacero. Maxi dot pri pokojnej jazde nabáda k radeniu tak, aby po preradení klesli otáčky na 1500 ot./min. Napríklad pre starú 1,2-ku TSI je to presne hranica, od ktorej sa dá plynule rozbehnúť. Ak okamžite poslúchnem palubný počítač, tak na vyššie prevody sa motor chvíľu zdráha. Výrazný posun priniesla nová generácia EA 211. V tomto prípade sa dá plynulo rozbehnúť od nejakých 1300 ot./min. Ty uvádzaš, že 1,8-čka v Civicu sa pozviecha aj z 1000-cky. V plynulosti rozbiehania sa z nízkych otáčok je atmosféra lepšia.
Tie dlhé prevody pri pohodovej jazde samozrejme prinášajú úsporu paliva. V prípade Civicu sa pridáva ešte aj Sir Atkinson. A zjavne úspešne. Spomínaš minimum 5,2 litra a priemer 6,1. S VW Jettou 1,2 TSI 77 kW sa viem tiež dostať na 5,2l /100 km, priemer aj s nejakou tou krátkou diaľnicou a každodenným dochádzaním do práce je cca. 6,3. Pre zaujímavosť ešte ďalšie príklady minimálnej spotreby, ktoré sa dajú dosiahnuť na dlhších trasách- Seat Altea XL 1,4 TSI (92 kW)- 5,8l/100km, Fabia III 1,2 TSI (81 kW) Combi- 4,3l/100km, Fabia I 1,4 16V (74 kW) Combi- 5,5l/100km, Felicia 1,6- 5,8l/100km. Takže ak sa chce, tak Civic 1,8 sa s palivom dokáže ozaj slušne uskromniť.
-
michal.t 01.02.2016 19:46
« Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Je to tak s tím řazením při ostré jízdě ... ale zas na druhou stranu – když se člověk spokojí s přeřazováním už v 5000 ot. , tak v civicu střídá aspoň tu dvojku a trojku hodně často, když je okreska klikatá a chce jet stylem brzda-plyn. Tady pravá ruka nezakrní. :-)
Ale takhle ostře často opravdu nejezdím, takže si s řadičkou vyhraju dost při přeřazování v nižších otáčkách. A jak zmiňuješ ty 9-stupňové převodovky - někdy si taky říkám, že by se pro jízdu na spotřebu hodila i sedmá rychlost – ač má civic první tři převody dost dlouhé, 3, 4, 5 a 6 jsou blíž u sebe, takže na dálnici motor točí 3400 ot. na šestku a to už je v dnešní době docela dost na auto v segmentu C. Delší šestka (či přidaná „sedmička“) by tady mohla uspořit o pár kapek benzinu víc. Je tu ale i druhá strana mince – např. když jedu na šestku 100 km/h (2500 ot.) a přijde táhlé stoupání se sklonem 6-7% , tak stačí přitlačit na plyn a civic si těch 100 km/h udrží i bez podřazování. Takže bych to shrnul – ta cvikovská převodovka obecně je prostě kompromisem a myslím, že docela dobře vyřešeným.
Jo, jo, jsou to zajímavé hodnoty, co tu uvádíš, když jsou dobré podmínky... zvlášť ty 4.3 l u Fabie… Kolega z práce si pochvaluje, že v Jazzu zajede do práce i za 4 l/100. V předváděcím Rapidu s TSI 77 kW jsem zajel na průměr na 4.9 l/100 km dle počítadla… bohužel jsem to vynuloval až při zpáteční cestě do autosalonu, což bylo mírně z kopce. Ale věřím, že i na rovině by se dalo zajet kolem 5 l/100, nebo pod, pokud bych jako balast nevezl toho cca 140 kg vážícího dealera :-)
Myslím, že až se civic víc zajede a naskytnou se lepší podmínky na trase, tak se taky poštěstí nějaká ta jízda pod 5 l/100km. Má k tomu předpoklady, např. v obci při ustálené padesátce ukazuje okamžitou spotřebu okolo 3,5 - 4 l/100. Se zvyšující rychlostí to samozřejmě stoupá, ideální ekonomická je zde okolo 65 km/h, když se motor na šestku převaluje těsně nad 1500 ot. Ale tak pomalu se mimo obce plazit opravdu nehodlám.
-
Bertold 01.02.2016 23:09
« Re: Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Už len dodám k tej minimálnej spotrebe, ktorú som uvádzal pri všetkých autách. Je to spotreba na 115 km trase Zvolen – Žilina, ktorá vedie cez horský prechod Šturec (876 m n.m.), ináč rovina. Nepoužívam diaľnicu. Tie minimálne spotreby dosahujem pravidelne pri snahe o ekonomickú jazdu. V tomto prípade striktne dodržiavam rýchlostné limity. Tieto hodnoty dosahujem oboma smermi.
Spotreba novej Fabie je fakt super. Priemer počas prvých 2500 km mám 5,2 l/100km. Síce bez diaľnic a v zábehu sa šetrila, ale aj tak je to pekné číslo. Altea XL má v režime s minimom diaľnic priemer 6,8. Vzhľadom k priemernej spotrebe Fabie I 6,7 l/100km (sem tam nejaká tá diaľnica), tak napriek v súčasnosti ťažko dosiahnuteľným tabuľkovým spotrebám, vývoj ide povážlivo dopredu. Veď skok medzi Feliciou 1,6 a Fabiou I bol len nejakých 0,3l, keďže Felicia to isté dávala za 7 litrov na 100km.
-
-
-
Bertold 24.04.2016 14:01
« Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Chcel by som opraviť moje tvrdenie v diskusii, že 1,2 TSI EA 211 81 kW má v stredných a vysokých otáčkach okamžitú odozvu na plynový pedál. Včera som usúdil, že motor mojej novej Fabie už znesie plný plyn a 6000 ot./min. Bol som Fabiu trochu ponaháňať a zistil som, že pri jazde ustálenou rýchlosťou a následnom zarazení plynu na podlahu tam tá turbodiera je a to v celom otáčkovom spektre. V stredných a vysokých otáčkach sa to pohybuje niekde okolo 1s. Samozrejme takýto štýl jazdy je extrém. V prípade športovej jazdy sa pri výjazde zo zákruty dávkuje plyn pozvoľnejšie a tam turbodieru nebadať. Kajám sa za zavádzanie.-
michal.t 24.04.2016 18:16
« Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Se silnějším 1.2 TSI mám zkušenost pouze pár desítek minut během testovačky v Rapidu. Osobně jsem si žádné turbodíry nevšiml (pravda, nezaměřil jsem se na to přímo a nevšim si zpoždění akcelerátoru ani u Civicu ze začátku). Za zády mi tu po vteřinách tiká budík a ta vteřina se mi zdá docela dlouho. U Civicu bych to zpoždění v odezvě na plynový pedál odhadl tak maximálně na 1/3 vteřiny. S tou jednou vteřinou u turbomotoru to chápu tak (a snad si to tak myslel i Ty), že zareaguje mnohem dřív, ale plného tahu dosáhne třeba až po té jedné vteřině. Taková je aspoň moje zkušenost s TDI v pracovních autech.
Jinak – když přidáš plyn z částečného zatížení (již mírně roztočené turbo), tak ta prodleva by měla být citelně kratší ne? Vnímáš to tak u Tvého TSI?
-
Bertold 24.04.2016 22:26
« Re: Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Áno, motor zareaguje okamžite na plyn na podlahe, ale turbu to na plné roztočenie chvíľu trvá. Na trojke idem ustálenou rýchlosťou, zarazím plyn na podlahu, auto pohne vpred, ale silný záťah príde až s oneskorením. Pri 1500 otáčkach sú to až 2 s, pri 2500 otáčkach už „len“ jedna sekunda. A vyššie sa to skracuje len minimálne. Nárast tlaku turba je však v stredných a vysokých otáčkach veľmi rýchly. Po úvodnej odmlke, takmer okamžite plný ťah.
Prekvapilo ma to sekundové oneskorenie v stredných a vysokých otáčkach. Presne toto som skúšal na firemnej Jette 1,2 TSI 77 kW EA111 a na rodičovskej Altee XL 1,4 TSI 92 kW EA111. Jetta reaguje absolútne promptne od 3000 otáčok vyššie, Altea hádam už od 2000.
Na druhej strane ma veľmi príjemne prekvapila chuť novej 1,2-ky TSI s akou sa derie aj do vysokých otáčok. Do 5600 ide ako namydlená a na ďalšej púti k 6000-cke necítiť žiadne výrazné poľavenie. Aký to rozdiel oproti staršiemu TSI v Jette! Ten sa na ceste od 5000 do 6000 otáčok stále viac a viac trápi. A rovnako to bolo aj v Golfe so starou 1,2 TSI 77 kW vybaveným DSG. Zdalo sa, že prevodovka posiela motor v režime šport na 6000 otáčok za trest. A vodiča s ním.
Dovčera som Fabiu len šetril. Plný plyn a vysoké otáčky boli tabu. Považoval som ju len za trochu dynamickejšie auto. Odvčera si myslím, že toto ľahké autíčko dokáže pri poctivom vytáčaní dýchať kategórii warm hatch na zadný nárazník.
-
michal.t 25.04.2016 23:44
« Re: Re: Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Hmm... poměr výkonu ku hmotnosti určitě 81 kW Fabku neodsuzuje mezi líná či či průměrná auta. Jaký výkon měla první generace Fabie v RS verzi? 96 kW? A v tom dieslu byla i výrazně těžší (cca 13 metráků), než dnešní 1.2 TSI... Poměr výkonu ku hmotnosti má tedy dnešní 1.2 téměř stejný jako u RS verze, kterou dřív někteří (poněkud nadsazaně) považovali téměř za závoďák.
No nedívím se, že Ti přijde živá. Užij si to ;-)
-
-
-
-
-
-
tesnav 15.04.2016 23:50
Atmosféra vs. turbo
Klobouk dolů za pěkné srovnání podložené i množstvím přehledných grafů, k tomu prostě není co víc dodat. Na základě exaktních dat jsi mi jen potvrdil i moje subjektivní osobní zkušenosti, kdy už možná 10 let na různých forech tvrdím, že:
1) kvůli rozdílným průběhům křivek obou konstrukcí je potřeba v případě, že chceš držet krok při jízdě na krev s turbomotorem, tak pak musíš mít atmosféru s cca. 15% vyšším výkonem (viz. Civic vs. Audi)
2) Pokud je někdo řidič, který nerad vytáčí motor (a těch je u soukromých aut na rozdíl od služebáků spousta ;-) ) a pohybuje se v běžně využívaném spektru 1.500 - 4.500 ot., tak mu nepomůže ani výrazně silnější atmosféra, protože v tomto rozsahu malý a slabý turbomotor těží z relativně vysokého točivého momentu (viz. Civic vs. TSi 81kW)-
Ronault. 16.04.2016 10:14
« Re: Atmosféra vs. turbo
To je jedna věc...a druhá věc je ta, že to potvrzuje to, že nejsilnější benzín Civicu je slabší než střed nabídky Octavie ;-) jak Civicu mává řidič s 1.8TSI.
Já jel v Civicu tenhle motor a utvrdilo mě to v tom, že pro to denní ježdění turbo bude vhodnější.
Jinak 2.0 TDI určitě fajn, ale včera jsem s ním jel v Laurin a Klement a teda pořád je hlucnejsi než konkurence :-|-
michal.t 16.04.2016 20:18
« Re: Re: Atmosféra vs. turbo
No on je ten nejsilnější benzín v Civicu Tourer zároveň i základní motorizací a v tomto kontextu má nad základní motorizací Oktávky pro změnu navrch, o ceně ani nemluvě. Jen jeden benzín v nabídce se zdá třeba směšné… ale na druhou stranu, svými parametry může více než uspokojit velké procento zákazníků, kteří by jinak z racionálně-ekonomických důvodů skončili u základních (či těsně nadzákladních) slabších motorizací jiných značek. A dopadl bych tak taky, kdyby Civic nebyl k dispozici.
To věřím, že někomu může diesel vyhovovat… někomu, kdo třeba jezdit musí, pracovně a mnoho hodin týdně. Můj případ to není, mě baví si s autem hrát, a to i s převodovkou a řadit… Osobně mě diesely v autech, která občas projedu v práci, moc neberou, ani ty slinější… spíš jsem rád za tu kultivovanost benzíňáku. Nedivím se, že někomu 1.8 iVTEC přijde v nižších otáčkách mdlý. Ale mě baví - když je např. nějaká příležitost k předjetí a pořádnému vytočení, tak si to „probuzení“ motoru užiju o to víc. U turbomotorů to táhne pořád tak nějak stejně (i když třeba s mohutným zátahem), dřív zvadnou a to mě zas tolik nebere osobně.
-
-
SrandistaSK 16.04.2016 20:31
« Re: Atmosféra vs. turbo
Pokial vodic nerad vytaca motor, tak si holt nema co kupovat atmosferu. Sice volakedy nikto turbo nemal a vsetci s tym dokazali jazdit, ale ok, beriem, dnes su ludia lenivejsi.
Kazdopadne, ked si niekto kupi atmosferu a nechce sa mu ju vytacat a v nizkych a strednych otackach sa stazuje na nedostatok vykonu, tak nepochopil, ako motor funguje, a je to len a len jeho chyba. Ked u mojej 1.8 viem, ze ma najvyssi vykon v 7800 otackach, tak holt nemozem byt na okreske lenivy a nemozem sa pokusat predbiehat zo 6. Ked chcem predbiehat, tak holt podradim do 3 a predbieham, ako sa od atmosferickeho motoru ocakava.-
tesnav 16.04.2016 21:26
« Re: Re: Atmosféra vs. turbo
Jenže takových lidí, kteří neví, jak motor funguje, bylo, je a bude většina. A tito jezdili svého času s těmi atmosférami, protože na trhu nic jiného nebylo. K tomu posledních 20 let poslouchají řeči o superdržácích TDi, které jezdí za pět, nezničitelných benzínových atmosférách a sekačkách, které nedožijí těchto vánoc.
Přeplňované benzíny jsou v širokém měřítku v cenově dostupných autech otázkou možná posledních 5 let a když pak takový neznalý člověk do toho sedne, tak je vypleštěný jak puk, že ta sekačka jede líp, než jeho stará a z dnešního pohledu líná 1.4/1.6-ka a k tomu s výrazně nižší spotřebou.
BTW: Pokud třeba tvoje drahá polovička ví, jak se jezdí s motorem s Pmax v 7.800 a dokáže i příslušně podřazovat v případě potřeby, tak gratulace a nejvyšší obdiv.
-
michal.t 16.04.2016 20:32
« Re: Atmosféra vs. turbo
Dík... jj, s těmi 15% by to tak nějak mohlo vycházet.
Souhlas, třeba to TSI 81 kW je myslím pro běžné pohodové ježdění srovnatelný... a zátahem z běžných cestovních otáček často i trochu pružnější než ta atmosférická 1.8....
Nevím však, zda jsou malé turbomotory až tak blbuvzdorné jako ta 1.8 atmoséra - nedávno jsem třeba před křižovatkou zapomněl zařadit za jedna a nechal tam dvojku... rozjed do mírného stoupání při 800 ot./min proběhl s 1.8 velice hbitě a hladce (byť zvukově už to nebylo to pravé)... Mám trochu obavy, že z takových otáček by mě malé turbo do kopce tak snadno nevytáhlo... zvlášť, když dvojka je poměrně dlouhá a těžká. Ale nezkoušel jsem osobně, třeba se pletu.-
tesnav 16.04.2016 21:36
« Re: Re: Atmosféra vs. turbo
Ano, z tohoto pohledu ten malý přeplňovaný benzín tak blbovzdorný nebude, ale na druhou stranu pokud je někdo často taková řidičská "lama", asi pro něj bude vhodnější automat, protože pod 1.500 ot. je to v zátěži trápení pro každý motor, atmosféru nebo jakékoliv turbo. Kolikrát se ale taková situace stane vyježděnému řidiči?
-
michal.t 17.04.2016 00:11
« Re: Re: Re: Atmosféra vs. turbo
Civic s automatem (zvlášť s tím obstarožním 5-ti stupňovým, co nabízejí) by byl fakt těžký hřích.
A ano, podobným hříchem by taky bylo snažit se provozovat motor do kopce na 800 ot. - ale když už jsem tam tu dvojku zapomněl, tak mě zajímalo jak se z toho motor sebere.
Možná nám i ta atmosférická blbuvzdornost přijde brzy vhod... manželka nedržela 12 let volant v ruce, takže tolerantní motor nebude od věci.
-
-
-
-
zetr007 16.04.2016 08:49
Graf a jeho vypovídající hodnota
Gratuluju a obdivuju tě za tak rozsáhlou práci, muselo tě to stát hodně času. Každopádně je to velice zajímavé.
Jen si myslím že praxe a reálný provoz se od tvých grafů budou trošku lišit. Nebral si třeba v podtaz že skutečný výkon motorů TSI je ve většině případů vyšší než udávaný a to někdy o dost. Mohu potvrdit že můj motor 1.2 TSI 77 KW r.v. 2015 tedy nová generace, má ve skutečnosti podle měření na brzdě cca 90 KW a toč. m. 196nm. A rovnou píšu že tenhle motor není rozhodně trhač asfaltu.
Bohužel s atm. 1.8 od Hondy zkušenost nemám. Takže porovnávat nemohu.
Mám, ale zkušenost s motory od Hjondai/Kia 1.6 GDI a 1.4 Cvvt a těm se nejslabší TSI více než vyrovná >:D . O spotřebě ani nepíšu.
Občas jezdím i s naftou 2.0 TDI 110 KW a to je pro mě ideální motor co se týká výkonu.
No udělám si čas půjdu si projet i Hondu určitě to bude zajímavé.
Každopádně znovu opakuji že obdivuju jakou práci si s těma tabulkama dal.-
michal.t 16.04.2016 20:51
« Re: Graf a jeho vypovídající hodnota
Dík za pozitivní ohlas... no nedělal jsem to Excelu, tak zas takové utrpení to nebylo :-)
Jo, to často vídávám např. ve Světě motorů, že turbomotorům naměří větší výkon i krouťák... O honďácké 1.8 těžko říct, spíš jsem někde zahlíd, že tovární parametry na brzdě moc nepřekračuje... Ale co můžu aspoň posoudit z praxe - při stoupání 6,5 %, kdy na šestku pod plynem Civic při 110 km/h nezrychluje ani zpomaluje, ten výkon vypočítaný pro překonání stoupání sedí s výkonem na "oficiální" výkonové křivce (se započítáním ztrát v převodech samozřejmě).
Ty grafy v porovnání jsem prostě pojal jen jako "rozšířené" porovnání firemních údajů při stejných předpokladech pro všechna auta... Mít věrohodně proměřené skutečné charakteristiky na brzdě u všech aut, neváhal bych je pro to porovnání použít.
-
-
AUDIRS6 16.04.2016 17:11
Chlape !!!
Klobúk dole !
Malokedy sa mi stane, ze sa dostanem k citaniu nejakych recenzii, na tento tvoj clanok som narazil uplne nahodou len vdaka tomu, ze som sa pozeral, kto je on-line na MACZ a pri tvojom svietilo pri nadpise o porovnani tych motorov, ze "dnes"... a bolo to hned 2. z hora >:D
Jednym duskom som precital tvoju analyzu a vzdavam ti hold a obdiv ! :-! :yes:
Takze vdaka tomu, ze som si to precital viem, ze je tu o jedneho technicky vyspeleho cloveka, ktory ma chut a nervy detailne analyzovat veci, viac.
To som este ani nestihol pozriet tvoje grafy, ale uz text mi stacil. ;-)
Pravdou ostava, ze ma mrzi, ze si nemal vsetky spravne vstupne parametre:
realne hmotnosti, realne vykony z brzdy, Cx, celne plochy, prevodove pomery v prevodovkach pri "koncernovcoch"...
Neviem ako casto citas diskusie pri testoch, a ci vobec...ak ale ano, vies, ze som jeden z najostrejsich presadzovatelov vazenia aut v testoch.
dovody som rozoberal - je to uzitocna pomocka pri vybere vhodneho rodinneho / pracovneho ( viac zatazovaneho ) auta, ktora v pripade, ze by doslo k pretazeniu auta a tym zhorseniu jeho jazdnych vlastnosti, malo by to negativny ( a pri troske prehanania az katastroficky ) vplyv na jeho jazdne vlastnosti a aj opotrebenie pneumatik, pripadne pri poddimenzovanom podvozku ( zdvih pruzin / tlmicov ) aj na jeho udrzbu / servis.
Ale naprava je vraj na ceste ( vypada tak, ze moje slovo zacina u jedneho redaktora, ktory na to ma vplyv, zacina padat na urofnu pôdu...).
Este k tvojej analyze:
Vobec nechcem, aby si to prerabal, ale ak chces, skusim zabruzdat ja po nete a vyuzit svoje moznosti, aby som ti dodal aspon relevantne udavane parametre, ktore som schopny zistit. ;-)
Este raz ti dakujem !
Tak ma napada - preco ta v diskusiach nevidno ? :-O
Viem, ze s niektorymi nemlehetmi je to o nervy a palcekari by ti hned nadelili... >:D
Ale je potrebne medzi ludmi sirit osvetu ! Ludia ako ty su potrebni !
btw.: Dufam, ze kedze si z "oboru", a budem mat nejaky technicky problemcek, budem sa moct na teba obratit... ;-)
Takze prajem pekny zvysok vikemdu ;-) :yes:-
michal.t 16.04.2016 21:28
« Re: Chlape !!!
Hej díky, až takové pochvaly jsem teda nečekal. ;-)
Jj, parametry jsou jen z internetu… ale věřil bych, že převodové poměry mezi jednotlivými rychlostními stupni jsou v pořádku, jen přiřazení skutečných jízdních rychlostí aut k určitým otáčkám motoru z některých zdrojů občas trochu nesedělo… no použil jsem to, co vypadalo nejrelevantněji.
Hmotnosti jsou fakt otázka… je mi jasné, že Octavia 1.2 TSI bude určitě lehčí než s 1.4 TSI (což jsem zde zanedbal)… Ale jak je to s udáváním/zkreslování hmotností u jednotlivých automobilek, to netuším. A máš pravdu, že by se hodilo to znát. A to bez přikrášlování – kdysi jsem četl, že např. u Mondea byl rozdíl udávaná/skutečná hmotnost snad hodně přes metrák. A to už zamrzí… I když na druhou stranu, vyšší reálná hmotnost může být plusem při autonehodě, kdy při střetu s lehčím autem řidič těžšího nebude vystaven takovým přetížením.
Dík za nabídku – předělání na jiné parametry by nebylo zas takovým problémem, jde jen o výměnu několika řádků se vstupními daty v programovém kódu a export nových grafů.
Pokud máš nějaké „páky“ k tomu, aby si někoho přiměl udávat skutečné (věrohodně změřené) hmotností aut, tak jen a jen držím palce!
No na diskuzích opravdu moc nejsem, vyjádřit své subjektivní pocity je určitě fajn, ale často je lepší přispět i něčím číselně podloženým… a to bych pak nedělal nic jiného, než počítal a počítal :-)
Teda nevím, jestli jsem úplně z oborou, já spíš pracovně počítám chlazení, atd…. Ale numerické řešení diferenciálních rovnic tepelných procesů i dynamiky aut je celkem podobné :-)
Dík, Tobě taky hezké dny!
;-)-
AUDIRS6 16.04.2016 22:03
« Re: Re: Chlape !!!
:-)
Kedysi davnejsie som aj ja robil s klimatizaciami. Teda robil... >:D
Stala sa mi zaujimava vec: Znamy mi vola: Mam 2 chalanov, co robia klimy a sef ich oj€bava. Nechces ich zobrat pod seba ? Budu robit vsetko, ty sa budes starat len o menezment a biznis, v tom su oni ľaví ... JA - OK ! >:D
Takto fungovali podo mnou par rokov a potom sa uz osamostatnili uplne. :-)
Sice mi to obcas sposobilo nejaku tu vrasku na cele, ale to obdobie hodnotim kladne.
Tie presne cisla - mozem sa po tom pozhanat, ak by si fakt nemal co ine na praci... >:D
Ale princip je pochopitelny pre kazdeho, kto chce princip pochopit. S jednou malou poznamkou mna - motorara-amatera ( bavit sa s motormi ma bavilo az tak, ze kamarat, co ich ma vystudovane do mna nalial 4 roky uciva z VŠ za 4 mesiace ! >:-[] )
Totiz - maximum toc. momentu, jeho nabeh a dostupnost...:
Firemne grafy su sice pekna vec, ale realita je obcas trosku ina. Hlavne nabeh toc. momentu do jeho maxima - nikdy !!!!! - nebude podla grafu, lebo turbodiera ! :-!
Teda bol by, ak by si plny plyn dal este o par stoviek rpm nizsie a turbo by malo cas roztocit sa na jeho max. prac otacky. ak ma ale motor max. kr. moment od napr. 1500 rpm, ty mas 1500 rpm a das plny kotol, chvilku potrva kym sa motor "nafuka" a v tomto case nemas ten toc. moment, aky ti slubuje krivka v grafe. Vo vyssich otackach sa toto zmazava, ale tiez nie do nuly.
Váženie...:
Hmotnost pri nehode je dvojsecna zbran, ale to by sme debatovali este hoooodne dlho.
A ano, tucne Mondeo nastartovalo ten problem, koli ktoremu sa o to zacali vsetci serioznejsi novinari viac zaujimat. V jeho pripade to robilo myslim az 220 kg !!!, C-klasa 160 kg...No a toto uz su cisla fakt alarmujuce !
Ver ze na to vazenie ja tlacim fakt silno, a hadam sa coskoro dockame aj vysledku.
;-)
A diskusie ? Tie niesu vzdy len o cislach, ale aj o osobnych skusenostiach, pripadne inych uzitocnych vedomostiach. Ako vidim, ty ich mas. Preto by bolo dobre, keby si svojou ucastou zdvihol to prabiedne % tych, ktori ich maju tiez... :-!
Takze este raz ja tebe dakujem, a do skoreho "citania / pisania" ... ;-)-
tesnav 16.04.2016 23:02
« Re: Re: Re: Chlape !!!
Ano, točivý moment a jeho křivky jsou obvykle v dolní části nereálné, ale zase je to relativní. Nedávno jsem narazil někde na článek o měření motorů a v podstatě jde o metodiku, kdy ty tovární grafy jsou křivky motoru v zátěži. A ty vychází výrazně lépe , než když to z minimální zátěže natvrdo zadupneš.
Ve druhém případě skutečně nedostaneš deklarované (a často již maximální) hodnoty v dnes běžně udávaných 1.500 - 1750 ot., ale reálně to pocítíš až někde okolo 1800 - 2.000 ot., protože motor potřebuje nějaký čas se naplno nadechnout přes turbo a mezitím i zrychluje "atmosféricky".
Rozdíl je ovšem v případě, že motor v (plné) zátěži už máš a padají ti otáčky (třeba v prudkém stoupání). Zde ten deklarovaný krouťák směrem dolů turbo udrží výrazně déle.
Tohle jsem si ověřil na svých současných autech se stejným motorem, kdy v tom těžším a slabším automat podřazuje v prudkém kopci dokonce ještě později, než já "pocitově" řadím v lehčím a výkonnějším manuálu. A v případě automatu jde o ameriku, žádný diskuzně oblíbený bruselský ekovýstřelek.-
AUDIRS6 16.04.2016 23:18
« Re: Re: Re: Re: Chlape !!!
ved jasne. Oni sa tie motory brzdia z maxima do cca 1000 rpm, preto maju aj v tych najnizsich otackach take parametre. Lenze ako minimalne my dvaja a par zasvätenych vieme, toto je fakt len teoria, ktora sa da v praxi dosiahnut len napr. na tvojom priklade s kopcom... ;-)
-
-
michal.t 17.04.2016 00:23
« Re: Re: Re: Chlape !!!
Na turbodíru jsem opravdu zapoměl, je to už asi dlouho, co jsem četl nějakou recenzi, kde se to nějak omílalo.
Projevilo by se to hlavně při "zašlápnutí" plynu při pružném zrychlení, při přeřazování u vytočeného motoru to zřejmě nebude příliš patrné... však v extrému by se dalo řadit i pod plným plynem, pokud by někdo chtěl auto takto týrat.
Pár desetin zpoždění v odezvě na plyn je však i u té honďácké atmosféry, což je škoda.
Holt když si to rádobyekologové žádají, elektroničtí skřítci se musí činit.-
tesnav 17.04.2016 00:47
« Re: Re: Re: Re: Chlape !!!
Tzv. turbodíra je opět jeden z oblíbených mýtů. Ano, pod nějakých 3.000 ot.,kdy motor není v zátěži, prostě něco trvá, než se motor "natlakuje". Ve vyšších otáčkách a nebo v zátěži se tato prodleva zmenšuje až mizí.
A i když bych ji bral do úvahy, tak bez činnosti turba motor plní a zrychluje "atmosféricky", takže 1.4TSi zabere od počátku silou jednačtyřky a během chvilky se přidá turbo a zatlačí silou atmosféry o litr větší.
A pokud se chci tomuto jevu vyhnout, tak prostě podřadím.
-
-
-
-
-
Bertold 24.04.2016 14:24
divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Za tie grafy čo si vyprodukoval ti chcem vystrúhať hlbokú poklonu. V mene všetkých, ktorých záujem o autá nekončí na rečiach o dizajne.
Chcem sa spýtať aké prevodové pomery si použil pri tvojom civicu. Chcel som si dáta o civicu nahodiť do môjho excelu a keď som tam naplnil údaje zo stránky [odkaz] , tak mi vyšli hlúposti. Keby toto boli pravdivé údaje tak, Civic pri 6500 otáčkach ide na šestke 200 km/h. A to nesedí s tvojim pílovým diagramom ani s hodnotami v iných testoch.
Iné údaje ako tieto som nenašiel-
I. 3,142, II. 1,869, III. 1,303, IV. 1,054, V. 0,853, VI. 0,727, st. prevod 5,333
-
michal.t 24.04.2016 18:01
« Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Tož dík za poklonu, i jsem si říkal, že právě Tebe to asi taky zaujme.
Převodové poměry, které uvádíš, jsem použil i ve svých grafech. Nevím ale, jestli je správně ten celkový převodový poměr. Já ho vůbec nepoužíval a přepočítal to podle maximálních rychlostí, uváděných na těchto stránkách (po kliknutí dole na „Continue to detailed spec and photos“):
[odkaz]
Bral jsem to tak, že uvedená maximální rychlost na daný převod odpovídá vždy 6700 ot. , což by měl být omezovač (to jsem zatím nevyzkoušel, zda v praxi sedí). A křivky v pilovém diagramu jsou pak nainterpolované právě na toto rozmezí otáček a rychlostí.
V praxi ale pozoruju drobné odchylky – např. na čtyřku při 50 km/h by měl motor točit cca 1800 ot., já mám na otáčkoměru ale 1900 otáček. Na trojku taky točím o chloupek (cca o 50 ot./ min) víc, než by odpovídalo výpočtům. Ale třeba pětka a šestka se dokonale shoduje s těmi grafy. Nevím čím to… rychloměr i otáčkoměr v dnešní době určitě fungují na číslicovém principu s nějakým čítačem, takže odchylkami přístrojů by to být nemělo.
-
Bertold 24.04.2016 23:14
« Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
No nejako tie udávané hodnoty prevodových pomerov nesedia. Napríklad Tomáš Dusil odčítal pri 130-tke na 6-tke 3600 otáčok. Podľa tých pomerov mal mať na rýchlomery 110-tku. [odkaz]
Rovnako na vybermiauto.cz
[odkaz]
V=(0,06*n*O)/(Ip*Is)
V=(0,06*3600*1,985)/(0,727*5,333)
V=110,6 km/h
Rovnaké hodnoty prevodových pomerov uvádzal v teste aj Tomáš. Divné.
-
michal.t 24.04.2016 23:42
« Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
U mě to bylo na neplacené dálnici při tachometrových 130 km/h opravdu těsně pod 3400 ot. I kdyby zde byla chyba např. 5 km/h oproti rychlosti měřené přes GPS, tak to udělá rozdíl jen cca 125 ot./min. Na 3500 ot. by to tedy někomu s GPS mohlo vyjít, 3600 ot. už se mi opravdu nezdá.
Leda že... ještě by to mohl ovlivnit skutečný průměr kol či spíš pneumatik - sám jsem si všiml, že když jsem přezul z postarších zimních na letní (obojí 16 palců), tak v táhlém kopci, kde to na šestku na zimních ještě zrychlovalo pod plným plynem, tak na letních (plně nahuštěných) to jen drží rychlost za stejných podmínek. Při příštím přezouvání to musím přímo porovnat a přeměřit, ale mám podezření, že ty letní mají trochu větší průměr. Což o to, poměr tachometru a otáčkoměru zůstává stejný, ale pokud někdo měří 130 km/h na GPS a má při tom o chlup menší průměr kol, tak mu otáčkoměr ukáže o chlup vyšší otáčky (než mě na těch kolech s věším průměrem). Možná se ty dva vlivy (tachometrová odchyklka vs. GPS a rozdíl v průměru kol) někomu sečetly a má pak o 200 ot. víc než třeba já při domněle stejných 130 km/h.
Jinak, o nějakých rozdílech v převodovce dost pochybuju.
-
Bertold 25.04.2016 20:54
« Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Tú šestku som spomenul len preto, že v testoch sa zmieňovali o otáčkach pri 130 km/h. Aká krátka je prevodovka podľa oficiálnych hodnôt prevodových pomerov vidno z rýchlosti dosahovaných pri maximálnom výkone-6500 otáčok na všetkých stupňoch:
I.-46 km/h
II.-78 km/h
III.- 111 km/h
IV.- 138 km/h
V.- 170 km/h
VI.- 200 km/h
To je teda riadne nakrátko a riadne nahusto.
-
michal.t 25.04.2016 23:01
« Re: Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Ale opravdu se to hodně liší od Civika, kterého osobně "sedlám"... na dvojku při rychlosti 80 kmh jsem tam určitě neměl přes 6500 ot., ale jen cca 5000, atd. Byl by úplný nesmysl takhle zpřevodovat 1.8 Civica.... snad ledaže by někdo tahal trvale těžký přívěs - pak by to mohlo mít nějaký význam.
-
-
-
tesnav 25.04.2016 07:57
« Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
BTW, vypadá to, že k motoru 1.8i VTEC jsou u krátkého Civicu dodávány 2 typy převodovek. U nejlevnější výbavy S totiž přímo výrobce udává sprint za 8,7s a Vmax 190 km/h. Vyšší výbavy už mají sprint od 9,4s nahoru a Vmax 215.
To by svědčilo o kratší převodovce pro nejlevnější verzi, popř. o lehčím stálém převodu.-
Bully_ 25.04.2016 18:10
« Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Ne, prevodovka je stejna. Lisi se jenom udaje vyrobce a mnohem vic bych veril te druhe variante. I predchozi generace s totoznym motorem mela mit 0-100 za tusim 8,6 sec. a nikdo pod co ja vim 9,6-9,8 sec. nesel, i kdyz se snazil jak chtel (pro realnych 100 km/h se musi zaradit 3-ka a ta musi jeste zabrat).-
michal.t 25.04.2016 23:12
« Re: Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Pokud platí jakáž takaž linearita mezi otáčkoměrem a tachometrem (jako že by opravdu měla), tak by měl Civic 9G jít na dvojku opravdu ke 106 km/h, minimálně tachometrovým. Někdy vyzkouším, až nebude manželka na palubě :-) A řekl bych, že ani tachometrová odchylka nebude tak velká, aby skutečná rychlost byla pod 100 km/h. (při 50km/h mám odchylku obvykle pouze 2 km/h od obecních radarů, takže při stovnce by to mohlo vycházet na cca 4 km/h).
-
-
DonVito 30.04.2016 11:09
« Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Udávají se různé spotřeby/zrychlení podle stupňů výbavy.
[odkaz]
Udávané spotřeby u 1.8 HB 5.8 - 6.1 l/100km.
Zrychlení na sto 8.7 -9.7s.
Ovlivňují to především rozměry kol a hmotnost.
to michal.t: Máš nějaké zkušenosti z tlačítkem ECON? Rozdíly ve spotřebě, reakce tempomatu..?
-
-
-
-
-
Loptos 27.04.2016 12:42
Hlucnost auta na dialnici
Ahoj, Civic je strasna pecka, chvalim vyber. Prosim Ta, ako je to s hlucnostou pri 130/140km/h? Da sa normalne rozpravat a motor pocujes alebo uz je velky hluk v kabine? Dakujem-
michal.t 28.04.2016 00:02
« Re: Hlucnost auta na dialnici
Dík, však si ho užívám. ;-)
Hlučnost na dálnici… je to už pár měsíců, co jsem tam s Civicem naposled zavítal… každopádně jsme si mohli se spolujezdcem normálně povídat… né teda zrovna pološeptem, ale zároveň jsme nijak nemuseli namáhat hlasivky. Civic je při 130-140 km/h s hlučností asi mírně horší než průměrná nová auta dnes… Nijak rušivě to zatím nevnímám, je to asi o zvyku…, řekl bych, že třeba starší Fabia I HTP nebo Renault Thalia mých rodičů jsou hlučnější už při 100 km/h, než Civic při 130. Ale třeba pracovní Yeti 2.0 TDI mi na dálnici přišel trošku tišší.
Jinak tady je jedno porovnání hlučnosti:
[odkaz]
Civic je zde o 2-4 dB hlučnější, než konkurenti, což už myslím bude nepřeslechnutelný rozdíl. Ale třeba Ford 1.5 EB, který je zde jen od 2 dB tišší, mi na testovací jízdě přišel až extrémně tichý (byť jsem to s ním nezkoušel na dálnici). V tomto kontextu se mi Civic nejeví zas tak špatně, vzdálený pouhé 2 dB od mého pomyslného "etalonu tichosti".
-
Loptos 28.04.2016 10:07
« Re: Re: Hlucnost auta na dialnici
Super, dakujem za odpoved. Je zaujimave ze je to len 2db aj oproti golfu, ktory sa maximalne tichy zdal mne.
Budem ju musiet ist otestovat, lebo za cenu okolo 430k mi pride ze clovek inde viac muziky nedostane a dizajn sa mi velmi paci.
Ked som v nej chvilu sedel tak priestor mi prisiel vsade dostatocny (183cm) a pozicia za volantom dobra.
Vela stastnych km prajem! -
tesnav 03.05.2016 13:28
« Re: Re: Hlucnost auta na dialnici
Ono i pouhé 2 dB jsou vcelku zásadní rozdíl, protože nejde o lineární jednotku, ale o logaritmickou, kdy rozdíl do plusu každých 3 dB znamená vždy dvojnásobnou hlučnost a naopak, pokles o 3 dB hlučnost poloviční.
Tzn. 2 dB navíc znamená o 58% vyšší hlučnost (samozřejmě je pak otázka přesnosti měření, ten rozdíl může být ve skutečnosti výrazně menší než 2).
-
-
-
Ambrose 09.06.2016 13:46
Civic
Dnes jsem náhodou narazil na tvoji recenzi Civica a jsem z ní naprosto nadšený. Ty by ses mohl živit jako novinář. Já mám Civic 1,8 Sport (2013, najeto 38000 km) a všechno, co jsi napsal do puntíku potvrdím. Na konci léta 2013 jsem začal řešit, jaké další auto pořídím a když jsem uviděl na internetu nový Civic, byla to láska na první pohled. Zašel jsem si u nás k dealerovi pro prospekty a ukázal je doma manželce. Bál jsem se její reakce, protože design je u hodně lidí nestravitelný (nechápu), ale byla nadšená, stejně jako já. Jedinou podmínkou bylo, že musí být v bílé perleti (já bych bral i tu červenou, ale v bílé je ještě hezčí). Potom nastaly nervy, protože ceníková cena byla nad moje možnosti, ale zjistil jsem, že od začátku léta byla akce -80 000 Kč, takže vyhlídnutá výbava Sport za rovných 400000. Jenže už byl konec srpna a byl problém ho sehnat. Nakonec se mi to povedlo v MB u Denaru. Slouží naprosto dokonale, má skvělé jízdní vlastnosti, ergonomii, nic nevrže, apod. Jen mně rozesmála zmínka o kuně, protože mně se stalo to samé a to parkuji v centru ČB! Asi tam dávaj nějakou chutnou izolaci, že si to potvora vyčenichala...Tak ať nám ty Hondy dlouho slouží ke spokojenosti!-
michal.t 09.06.2016 23:37
« Re: Civic
Dík za uznání, manželka už mi taky tvrdí, že bych to měl někde vydat. :-)
Je to zajímavé, jak rozporuplné pocity design civicu vzbuzuje – buď se prostě hodně líbí, nebo hodně nelíbí… a jen málo kdy něco mezi tím. Osobně se mi na krátkém civicu méně líbí ta záď s předělem, co vypadá jako náznak spojleru za zadním oknem… ale kdybych nepotřeboval převážet rozměrnější věci, určitě bych šel právě do krátké verze, záď nezáď.
Nevím zdaje ta pro kuny chutná izolace pouze specialita Hond, ale kamarád u kterého mají v rodině všichni Hondy mi potvrdil, že návštěvě kuny neunikla žádná. Já taky parkuju v centru sídliště mezi paneláky a kolikrát vidím tu mrchu chlupatou promenádovat se po parkovišti… kdyby se tam nepohybovaly i děcka, nastražil bych pod auto rovnou železa.
Barvu jsem neřešil vůbec, když to nemusí být růžová či fialová… Bílou perleť má kolega na Jazzu, vypadá skvěle, ale je to od běžné bílé poznat jen z blízka. Mimochodem, právě ten kolega ve mně trochu vzbudil obavy ohledně antikorozní ochrany Hond – u jeho Jazzu již objevil první známky rzi na plechu dveří, rok a čtvrt po zakoupení nového auta. Takže jak píšeš – kéž nám dlouho slouží… Snad to nebude jen zbožným přáním ;-)
-
Ambrose 10.06.2016 13:53
« Re: Re: Civic
S tou korozí to snad nebude tak zlý. O japoncích se sice říká, že víc reznou, ale já měl předtím Almeru a Lancera, obě šest let, a nic. Tu Almeru vídám jezdit po Budějcích (teď je jí 16 let) a je úplně v pohodě.
Jinak musím naprosto souhlasit s tím, že rozdělení přístrojovky je skvělý. Při pohledu na tacho člověk jen lehce pohne očima. A pro mně je taky hodně potřebný sklápění zrcátek jedním tlačítkem, protože zajíždím do domu úzkým průjezdem. Nechápu, že u současný verze Civicu Sport to nenabízí, až od vyšší výbavy.
Soused si mezitím koupil Golfa 7 a kámoš teď novýho Focuse, a když to srovnám, tak vůbec nelituju, že jsem šel mimo hlavní proud... :-)-
michal.t 10.06.2016 18:56
« Re: Re: Re: Civic
Zní to pozitivně, Tvoje zkušenosti s japonci… uvidíme, jak to bude s korozí u civicu. Zejména okraje plechů v laku karoserie, které zůstávají cca 10 mm vykukovat zevnitř v podbězích pod plastovými lemy okrajů blatníků, považuji za velmi zranitelné odlétávajícími kamínky. Mám chuť nechat celý ten spodek něčím nastříkat.
-
-
-
-
martinST 10.06.2016 09:17
Grafy
Přidávám další poklonu a zároveň poděkování ke grafům. Zajímavé počtení a za mě naprostý souhlas s tím, že atmosféra pobaví daleko víc, než turbo motory.
Měl bych jednu prosbu, pokud to nezabere moc času - nešlo by ke grafům přidat ještě porovnání s dieslem? Např. Octavia II 2.0 tdi CR 103kw - když už je v porovnání octavia zahrnuta..
Ještě jednou díky za pěkné grafy a ať auto dělá radost.-
michal.t 10.06.2016 18:58
« Re: Grafy
Díky… ale rozšiřováním tohoto typů grafů se mi teď moc nechce trávit čas, byť by to bylo u tubodiselu asi celkem zajímavé srovnání, vzhledem k vyšší hmotnosti auta, která bonus lepšího průběhu krouťáku zřejmě částečně degraduje. Nevylučuju někdy v budoucnu, až zas přijdou dlouhé zimní večery. :-)
Je pravda, že mi jako člověku lačnému po číslech chybí podobné porovnání všech běžných aut, ale bylo by to hodně práce, hlavně s dohledáváním a ověřováním důvěryhodných technických parametrů. A umím si představit ty polemiky a námitky, že tenhle či onen vstupní parametr nesedí, že jsem tomu či onomu autu uškodil, atd.
-
-
melonsvk 10.06.2016 09:49
VIF a spotreba
Ahoj, v prvom rade chvalim vynikajucu recenziu, analyzy a grafy. Vidno, ze ta to bavi a urcite si vela ludom pomohol :-)
Co sa tyka VIFu a jeho vplyvu na spotrebu - takisto som ho zacal pouzivat, skor z preventivnych dovodov az mam motor pekne cisty. Ja mam 1.4 CVVT (atmosfera, nepriamy vstrek) a vplyv na spotrebu to ma minimalny. Tu istu trasu jazdim s aditivom aj bez neho za +- to iste (odchylka max. 1-2 deci, pri spotrebe 7l/100km je to max. 2%).
Inak pol litra na rovnakej trase moze spravit takmer cokolvek - od teploty, cez vietor az po premavku. Spominam si na jeden veterny den kedy som mal spotrebu na 200km o viac ako liter vyssiu ako obycajne - jazdim stale rovnako, takze ludsky faktor zanedbam. :-) Skus to sledovat dlhsie, ale podla mna to je len placebo.-
michal.t 11.06.2016 00:35
« Re: VIF a spotreba
Hoj, a díky za pochvalu....
Je pravda, že ty 4 deci, respektive pokles o 8 % z původní spotřeby, se mi také zdají jako až podezřele krásný výsledek. Ale zatím to tak opravdu vypadá – včera jsem jel do práce zas autem a těch 12+12 km, co obvykle jezdím za 6,1 až 6,4 l/100 km, jsem najednou zajel za 5,6 l/100 km. A to rozhodně nepanovala nejlepší dopravní situace (+ dvě zastávky po cestě navíc).
Vím, že změna teploty či protivítr jsou znát… Ale spíš si říkám, jestli fígl není v tom, že ten aditivovaný benzín se zlepšenými maznými schopnostmi nějak mate „spotřeboměr“ palubního počítače. Netuším jaký princip měření je zde použit a zda třeba změněná viskozita benzinu měření nějak nezkreslí.
Bohužel, počítadlo vynulované přímo po natankování do plné jsem později několikrát resetoval, takže ověření spotřeby z dotankování a vyjetí další nádrže budu mít až za pár týdnů.
-
-
Verny_2013 23.07.2016 09:45
serviska
Schodou okolností jsem byl taky na první servisce a protože jsem měl chvíli času a můj autosalon prodává i hondy tak jsem šel na obhlídku. Musí říct že jak jsem byl zpočátku ostře vyhraněný vůči tourerovi tak už mi nepřipadá tak nehezký jako před rokem. Asi jsem ten design tak nějak akceptoval. Co mi ale stále vadí tak když si do něj sednu tak se cítím hrozně stísněně zejména málo místa nad a vedle hlavy. ale ta variabilita a přepravní kapacita je opravdu ohromující.-
michal.t 23.07.2016 14:03
« Re: serviska
Na toureru je hezky vidět, jak rozporuplné pocity dokáže jeho design vzbudit… Já naopak, když jsem poprvé viděl fotky (ještě v době kdy jsem o koupi jakéhokoliv auta vůbec neuvažoval), si vzpomínám, že mi hned blesklo hlavou, že za tohle bych se rozhodně nestyděl. Připadá mi takový svěží ten design na dnešní dobu. Mě zas se třeba nelíbí soudobé Fordy s maskou tvářící se jak kakabus – tím bych se i trochu bál jezdit, že si na mě kvůli toho nasupeného výrazu zasednou policajti a budou mě častěji stavět.
S tím prostorem nad hlavou Tě chápu, zvlášť když jsi zvyklý na sportsvan… když třeba přesednu do firemního Yetiho či Caddyho, připadám si tam jak v gotickém chrámu… Ale u toureru mi to osobně nevadí – klobouk nenosím, prostor nad hlavou stejně nikdy nevyužiju (to už raději vozit ten vzduch v kufru) a klaustrofobické pocity jsou mi cizí. Ale stejně tak jsem za celý rok třeba nevyužil ani to vyklápění zadních sedadel nahoru, pokud jde o tu variabilitu. Uvidí se časem, zda tourer vyhoví i místem na zadních sedadlech, jakmile bude potomstvo (a jeho sedačky) více odrůstat.
-
-
-
michal.t 21.08.2016 22:03
« Re: Grafy
Dík... i uTvé recenze jsem si hezky početl... a ačkoli osobně nejsem nadšenec do crossoverů či SUV, z Tvé recenze cítím, že Ti HR-V perfektně poslouží. :-)
Každopádně palec nahoru :yes: za vysokootáčkový motor bez turba do takového auta... skoro se mi chce říct, že maximum krouťáku až v 4800 ot/min. působí v takovém autě celkem peprně. Ale říkám si, že pro běžné "civilní" použití mimo hrubý terén je tahle volba úplně stejně racionální jako např. u sportovněji se tvářícího civicu. Nejen díky nízké spotřebě to dává smysl.-
Jopino 21.08.2016 22:49
« Re: Re: Grafy
Díky. Přistupoval jsem k tomu stejně, když jsem do toho auta prvně sedal, čekal jsem "zdechlinu". Nicméně to fakt překvapilo. Mám najeto dost kilometrů s různými profily jízd a výkon nechybí. VTI taky dole nejelo, ale od 4.500 ot./min. kopanec a "nebyl soupeř". Kdo měl atmo Hondu, nebo řídil, pochopí, kdo je zastáncem přeplňování, zavrhne. Ve srovnání s 1.6 GDI od Kie (ve Sportage), je i-VTEC rychlík a hlavně - jezdí za babku. Civica jsem chtěl taky, verze Sport mě i skoro nahlodala, ale "jak jednou sedíš výš, nechce se k zemi". :-)
-
-
Jo a kdybys náhodou sháněl dojezdové kolo za směšnou cenu, tak mi jedno nepoužité zbylo...