Recenze

9 Majitel

Peugeot 106

9.61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 106, foto 1 Peugeot 106, foto 2 Peugeot 106, foto 3 Peugeot 106, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta 106ka Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:196900 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 94 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 215 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Poslední týden prázdnin jsme byli u kámoše na baráku a prostě jsme pili. Když jsem šel ráno od něho domů potkal jsem kámoše ve 106 a zeptal se mě „Nechceš svézt?“ tak já samozřejmě souhlasil a během jízdy se mě se zeptal jestli nechci koupit, že to jeho kámoš prodává za 15 000. No, začal jsem nad tím silně uvažovat, projel jsem si to, koukli jsme na 106 ze spodu no a špatně to nevypadalo. Pozinkovaná karosérie vypadala samozřejmě k světu, nabízel k tomu celkem 10 pneumatik, 4 zimní (na autě) a další 4 zimáky a 2 letní, rádio JVC na CD. Veškerá povinná výbava mimo zvedák ale navíc tam je zase hasičák, plno žárovek, čtyři svíčky (ještě nevím zda funkční nebo staré). Jednoduše řečeno pěkné auto, velikostně mně vyhovující, malý, úsporný motor a za málo peněz a tak jsem 106 koupil 18.9.2011.

Za dva měsíce už mám jako „tínejdžr“ spoustu zážitků kterými Vás radši nebudu zatěžovat .
Přejdeme tedy raději k výbavě vozu i když jí není moc. 106 je ve speciální edici Mistral, která se co jsem vyčetl liší jen kombinaci laku a čalounění. Lak má zelenou metalízu je sice taková „divná“, ale na druhou stranu neobvyklá. Vnitřek je modro-černý. Čalounění je modré. Koberec (podlaha auta ve vnitř) je modrá a sedačky taktéž ovšem s takovými zelenými čárkami a jinak palubovka a plasty jsou klasicky černé. V autě je i na par místech odhalená kastle ale to mě nijak netíží. A teď už tedy k té výbavě. 106 má elektricky stahovatelná okna a centrální zamykání, ale co jsme četl jsou tyto věci nejvíc poruchové, ovšem zatím fungují tak to neřeším. A ještě má střešní okno (to jsem v autě vždycky chtěl). Nezatéká do něj a dá se říct, že nahrazuje klimatizaci. Když je v létě otevřené tak na Vás nejde vítr ale v autě se ochladí jinak auto je holátko, nemá mlhovky, otáčkoměr ani posilovač řízení. Zavazadlový prostor je sice malý, ale mě stačí, má objem 215litrů a se sklopenými sedačkami jsem převezl i pračku takže mně to prostě stačí. Auto má 3dv., ale mě to prostě netrápí, já sedím vepředu kolem sebe mám dost místa, ti co sedí vzadu mají prostě smůlu ale vzadu pro dva je to pohoda, tři už se tam bohužel dost mačkají ale to v hodně autech i o třídu větších (Punto Mk.I, Felicia). Já osobně jsme se sedačkami nadmíru spokojený a neměnil bych je. Měkké jsou tak akorát, když jsem dlouho stál na brigádě, bolely mě záda a po nasednutí do auta mě po 10 minutách přestaly bolet. Boční vedení je pro mě také moc dobré vzhledem k mým 53kg. si nemůžu stěžovat ovšem, abych porovnal s modernou, Škoda Rapid má podle mého úsudku horší boční vedení.

K podvozku stručně je měkký, je to přeci Francouz. Na naše cesty super, nerovnosti to vybírá pěkně ale při ostřejší jízdě popřípadě v ostřejší zatáčce se to naklaní jako „prase“.

Motor je 1,1i 44Kw při 6200ot/min., jednobodové vstřikování (v roce 99 dostal motor vícebodové). 87Nm. Váží 890kg, autu to stačí, do většího kopce třeba vytočit ale tak s tím se musí počítat a při plně naloženém autě to jde taky dost poznat ale jezdím většinou sám nebo s jedním člověkem tak pohoda. Motor už se dával do Peugeotu 205 ovšem s karburátorem jinak je technicky stejný také s Citroenem AX a Saxo. Motor je velmi citlivý na kvalitu paliva, když vemu větší množství méně kvalitního (momentálně za 33,90 Kč) tak auto dost zleniví a když potom vemu OMV nebo Shell (36,50 Kč-37 Kč) tak auto je opět živější. Jinak točivého momentu bych uvítal více například při předjíždění ale ještě se to dá.
Zpřevodování je v porovnání s Felícií delší, když jsme jeli za sebou s kámošem co má 1,3MPI Combi tak na dvojku jsem se ho držel a potom jsem ho začal ztrácet a po přeřazení na trojku jsme ho zpátky dohnal. Jinak je délka zpřevodování stejná jen mně prostě na dvojku dojde dřív výkon, nebo nevím jak to vysvětlit. Na dvojku jsem dal 85 a na trojku 108 pak mi došla silnice. Maximální rychlost by měla být 165, ale odzkoušeno zatím 140 ale nemám v plánu zkoušet to pokořit. 106 je samozřejmě dost nedotáčivá je to přeci jen předokolka, navíc pneumatiky tam jsou 155/55 takže dost úzké a ještě k tomu zimáky, ale není to žádný „závoďák“ takže to mínus být nemůže, při vyvíjení auta se s tím prostě nepočítalo. Pokud jde o hluk tak v městských rychlostech až do 90 není motor zas tak hlučný zvlášť, když odhlučnění je na minimální úrovni. Ještě se na moment vrátím ke kolům. Rozteč je 3x98 takže sehnat liťáky bude problém jinak mám originální Peugeot poklice.
Jízdní vlastnosti jsem dá se říct už popsal tak je jen shrnu. Auto je nedotáčivé a dost se naklání.
106 má kola dost v rozích aut a dobrý rejd takže byla vážně konstruovaná do města, otočit se v menších prostorách není problém Fiat Punto je na tom třeba hůř. I přesto, že je malé působí takovým větším dojmem. Design je nadčasový, i dnes působí v celku moderně.
Pro začátečníka a mladého fakt ideální auto, malá pojistka, levné náhradní díly a spotřeba, no na spotřebu ještě moc neumím takže spotřebu mám tak 7/100 ale už se mi podařilo 5-5,5/100 ale nepřesáhl jsem 70km/h takže když se snažíte, spotřeba je malá.

Zapoměl jsem dodat, že když jsem měl auto asi týden a nechal ho stat na vlakovém nádraží když jsem byl ve škole někdo mi strhnul otěrovou lištu na řidičových dveřích jde to samozřejmě vidět i na fotkách. Na fotce č.1 jí ještě má. Na dalších už bohužel ne.

Silné stránky

No silné stránky mě auto vyhovuje také některé věci by jiní třeba neuvítali.
-Prostornost: Tak akorát, mně vyhovuje.
-Spotřeba: Když fakt chci tak to jde.
-Živost: Jo bylo by dobré mít pár Nm navíc ale stačí mi to.
-Hlučnost: Do 90km/h super pak už je hlučnější ale 90km/h málokdy přesáhnu.
-Sedadla: Dělané pro mě na míru .
-Podvozek: Co se týče nerovností.
-Audio: jen dvě repro, pravděpodobně originály ale hrajou moc pěkně, pro mě akorát basů a výšek.
-Měněná spojka.
-Dělané rozvody.
-Takřka všechno si de opravit sám

Slabé stránky

-Teče chladič: Začnu řešit po zimě.
-Chybí trubka na přívod teplého vzduchu do motoru, dá se bez ní žít navíc jsem to částečně vyřešil, vyndal jsem prostřední část trubku co vede do filtru takže to nebere studený vzduch z pod kapoty ale teplý od motoru (řešení jen na zimu aby se rychleji zahrál motor, jezdím spíše krátké trasy) navíc to má ve středních otáčkách teďka i pěkný zvuk :D.
-2 z osmi zimáku se vypouštějí a další dvě mají na zimu slabý vzorek (2mm)
-Podvozek: Co se týče naklánění.
-Povolená spojka u poslední části výfuku tak to dělá trochu randál ale nezní zas tak špatně nicméně v červnu se to bude opravovat.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za ty dva měsíce jsem musel zatím kupovat jen nový termostat (140Kč) jinak výměna doma, šroubovákem a kladivem :D.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám co vytknout.

 

Novinky v recenzi

10.12.2012 00:13

Stěrače

No stěrače už hůře stíraly, ale nějak jsem to neřešil. nicméně mmně tento týden přimrznuli k oknu a já je samozřejmě urval takže jsem 106-ce v átek koupil nové.


Další vozy Peugeot 106



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím až na termostat dobrý

praktičnost
8
prostornost
6

vpředu dobré, vzadu horší

jízdní vlastnosti
6

moc se naklání

jízdní komfort
8

hrboly vyhlazuje dobře

provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
7
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
5

nic extra ale destičky už jsou docela dost sjeté a kotouče to taky budou mít brzy za sebou ale ty ještě něco vydrží

zavazadlový prostor
7

pro mě vyhovující






Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do Paříže dojede ve žlutém

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do…

Slovinský cyklista Tadej Pogačar ovládl na Tour de France rozhodující horskou časovku na 36,2 kilometru a…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…