Recenze

10 Majitel

Ford Focus 1.0 EcoBoost Spirit X

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8 Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10
Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Fokouš Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:2300 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 476 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Recenze na mojeauto.cz čtu již několik let. Teď dozrál čas sem dát i svoji. Časem přidám i lepší fotky, teď je bohužel špatné počasí.

Auta jsou moje hobby a vpodstatě i práce. V životě jsem měl možnost na vlastní kůži vyzkoušet desítky aut, možná i více, nepočítám to přesně. Osobně jsem vlastnil cca 20 aut. Vždy jsem byl proti novým autům, hlavně proto, že jejich cenový propad je ze začátku opravdu veliký. Do teď jsem se tedy vozil jen na ojetých. Poslední ojeté jsem měl BMW 320d Touring r.v. 2010. Po zvážení situace jsme společně s manželkou dospěli k názoru, že už je čas na nové auto.

S autami pracuji denně, takže rozhodování bylo relativně jednoduché, věděl jsem, co chci. Z posledních, novějších aut jsem měl Nissan Primera 2.0 SLX 2001, 4x Ford Focus kombi 2.0 TDCi (2005, 2006, 2007, 2009), Mazda 3 1.6i Comfort 2005, BMW 320d Touring 2010. Dlouho jsem toužil po Fordu S-MAX. Nový byl pro mě momentálně příliš velké finanční sousto, takže jsem hledal mezi ojetými. Ideálně po faceliftu. Bohužel 90% ojetých S-MAXů má stočené km a po obhlídce asi 5-6 kousků jsem to vzdal. Při prodeji BMW z roku 2010 a najetýma origo 140 000 km řádově za 16 000€ jsem si uvědomil, že mezi ojetými auty už se nechci posouvat výš, protože dávat 15 nebo 20 tisíc euro za ojeté auto mi přišlo jako neefektivní. Navíc prodávat ojeté auto v těchto sumách už není jednoduché, pokud vám tedy není jedno, kolik za něj dostanete. Přišla tedy myšlenka na nové auto. Volba byla u mě relativně jasná. Minulý rok jsem měl možnost na týden vyzkoušet nový Ford Focus, kromě jiných motorizací, také s motorem 1.0 EcoBoost a bylo vymalováno. V úvahu přicházel ještě teoreticky VW Golf Variant 1.4 TSI a Seat Leon ST 1.4 TSI. Golfa má skoro každý druhý a cenově vycházel cca o 2000€ dráž. Leon ST ještě stále není na slovensku v prodeji a také bude určitě dražší. Navíc Focus má z nich určitě nejzajímavější motor, teda pro mě určitě. Fakt ovšem je, že 1.4 TSI od VW je velmi dobrý motor, ať už ve verzi 90 nebo 103 kW. Ovšem Focus se mi stejně asi líbí nejvíc. Na poslední chvíli do výběru ještě trochu vkročila nová Mazda 3, ale kvůli nevýhodnému financování byla nakonec zavržena. Podmínku jsem měl výhodné financování na třetinky. A to Mazda bohužel nenabízela. Jinak auto je to krásné.

Focus se mi designově líbí. Netvrdím, že je to nějaký skvost (Mazda 3 je určitě elegantnější), ale jsem spokojený. Zvolil jsem černou barvu, líbí se mi a také mám dojem, že s ní vyniknou zajímavé linie exteriéru a zároveň trochu zmizí, pro mě, nepěkné trojúhelníkové mřížky v předním nárazníku. Je ale pravda, že černá je velmi nepraktická na špínu a oděrky. Ještě připadala v úvahu barva Brisbane Brown, vypadá sice spíš jako tmavě šedá, ale hlavně nebyla v té době skladem. Ta je možná ješte lepší a praktičtější. Je také myslím o 200 € dražší.

Interiér mi vpodstatě vyhovuje. Pro mě důležité věci jako sedadla a volant jsou perfektní. Spolujezdcovo sedadlo je sice dost vysoko a nedá se výškově nastavovat. Ale naštěstí tam nesedávám. Stejně tak nesedávám vzadu, kde je skromněji místa, hlavně na nohy. Co se týká ergonomie místa řidiče, tak vcelku OK, až na pár drobností, které dokážu zkousnout. Nejvíce mi vadí zesilování rádia na volantu, tlačítko je neprakticky nakloněné a např. palcem jej téměř nedokážu zesílit. Takže buď rádio zesílím tak, že pustím volant a ukazovákem namačkám potřebnou hlasitost, nebo rádio zesílím otočným ovladačem na středové konzole. Také nastavování teploty a vůbec celé ovládání klimatizace vyžaduje můj oční kontakt. Ovladače jsou totiž dost malinké a i docela daleko. Jinak interiér fajn, klady jednoznačně převyšují zápory a to je hlavní. Žádné auto není ideální a na výše zmíněné drobnosti auto nejezdí a nejsou ani k řízení až tak nezbytné.
Hlavní je pro mně sezení, pozice za volantem a volant samotný. A to je ve Focusu perfektní. Volant má velmi příjemný povrch i tloušťku.

Zavazadlový prostor je dostatečně veliký, je dobře přístupný i praktický. K odrolování roletky do ní stačí brnknout a udelá to sama. Víko kufru se snadno otvírá i zavírá a má 2 mohutná a hlavně praktická madla k zavření. Sklápění sedadel je klasické.

A to nejlepší nakonec! Motor! Kvůli tomu jsem tento vůz kupoval především. Není náhoda, že tento motor získal ocenění Nejlepší motor na světě, a hned dva roky po sobě (2012 a 2013).
Nejde ani tak o výkon, zrychlení apod. S tímto motorem mám mnohem intezivnější a možná i adrenalinovější zážitek než s mnohem silnějšími motory. Jde totiž o jeho projev, jak se chová a co vám může nabídnout. Nabízí totiž parametry výrazně objemově větších motorů, při tom má výrazně nižší spotřebu paliva a je neuvěřitelně točivý. K ničemu ho nemusím nutit. Naopak, musím si sám dávat pozor a odříkat si to potěšení, které nabízí. Navíc je motor velmi malý a lehký a tím pádem nezatěžuje tolik přední nápravu. V praxi to znamená, že auto zatáčí jak si smyslíte. Skoro samo, jako po kolejích. Strach a pud sebezáchovy jsou zde největší brzdy. Focus s tímto motorem dokáže projet prudké zatáčky s takovou lehkostí, že jsem se nestačil divit, nádhera!

Řízení jde velmi snadno, uplně zlehoučka. Při tom je dostatečně přesné a s přiměřenou zpětnou vazbou. Stejně tak řazení rychlostí jde skoro samo. Jednotlivé stupně skáčou do svých "chlívečků" sami. Žádné zadrhávání, mezipolohy a jiné neduhy.

Focus byl a je také známý svými kvalitními podvozky a nejinak tomu je i zde. Obuté mám 16" hliníkové disky, na kterých je podvozek velmi komfortní a zároveň i dostatečně tuhý. Na léto bych chtěl dát větší, aspoň 17", a možná se rozhodnu i pro 18".
Po přesednutí z BMW 3 Touring s tvrdším a nižším M podvozkem je to jako přesednutí do bavlnky a jsem přesvědčený, že ani 18" disky by na komfortu neubrali za únosnou míru.

Celkově tedy spokojenost. Záruka je 4 roky, ale doufám, že ji nebudu příliš potřebovat. Perfektní vození se špičkovým motorem za odpovídající spotřebu. Momentálně jezdím s průměrem 6,5 a myslím si, že jezdím normálne. cca 25 km do práce do BA a okolí. Jinak mimo města za 6 a sportovně za 7. To považuji za dobré hodnoty.

Silné stránky

- motor
- motor
- motor
- spotřeba paliva
- jízdní vlastnosti
- uživatelská přívětivost

Slabé stránky

- ergonomie některých ovládacích prvků na palubní desce a volantu
- méně místa vzadu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné, auto od novoty funguje jak má. Možná trochu začínají chrčet přední reproduktory. Ještě to nechávám rozvinout a případně budu řešit v záruce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Summit Motors Bratislava, normal, nemůžu nijak zvášť pochválit, ale ani zkritizovat. Je to moje první nové auto, takže jsem to bral jako zásadnější okamžik v mém každodenním životě než tamnější prodejci. Trochu jim chyběla aktivita a chuť prodat, pokud bych nebyl sám rozhodnutý, tak nijak nepřispěli k tomu, aby to tak bylo. Zkrátka mi prodali auto jako chleba, skoro jakoby neměli radost z toho že prodali. Žádné vychválení produktu, nebo jeho vlastností. Sleva také žádná.
Na druhou stranu vše bylo jak řekli, vše nachystali dobře a včas. Dokonce jsem vydrndal sadu látkových a gumových koberců a bezpečnostní šrouby kol.

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Sexy holky z kalendáře! Milovnice pin-up stylu pózovaly pro dobrou věc

Sexy holky z kalendáře! Milovnice pin-up stylu…

Jsou sexy, nádherně ženské, odvážné a ještě jim jde o dobrou věc! Šestnáct žen nejrůznějšího věku se proměnilo v…

 

iSport.cz

Midtjylland - Slavia v televizi. Kde sledovat rozhodující boj o Ligu mistrů

Midtjylland - Slavia v televizi. Kde sledovat…

Zápas roku? Pro fotbalovou Slavii zcela jistě středeční duel play off Ligy mistrů proti Midtjyllandu. Po úvodní…

Jarošík ke Spartě: Těžké zkoušky teprve přijdou. V čem vidí proměnu?

Jarošík ke Spartě: Těžké zkoušky teprve přijdou. V…

Devět let Sparta nezažila tak povedený začátek sezony, jako v té aktuální s pěti výhrami v úvodních pěti kolech.…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…