Recenze

McGyver2 (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Felicia 791 1.6 GLX

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35 Škoda Felicia, foto 36 Škoda Felicia, foto 37 Škoda Felicia, foto 38 Škoda Felicia, foto 39 Škoda Felicia, foto 40 Škoda Felicia, foto 41 Škoda Felicia, foto 42 Škoda Felicia, foto 43 Škoda Felicia, foto 44 Škoda Felicia, foto 45 Škoda Felicia, foto 46 Škoda Felicia, foto 47 Škoda Felicia, foto 48 Škoda Felicia, foto 49 Škoda Felicia, foto 50 Škoda Felicia, foto 51 Škoda Felicia, foto 52 Škoda Felicia, foto 53 Škoda Felicia, foto 54 Škoda Felicia, foto 55 Škoda Felicia, foto 56 Škoda Felicia, foto 57 Škoda Felicia, foto 58 Škoda Felicia, foto 59
 

Technické info

Přezdívka auta Tučnák :-) Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:146700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

Můj život a automobily :-)

Mé řidické zkušenosti začli, přesně v den mých narozenin, co jsem dostal ŘP skupiny B :-). Autoškolu jsem si odjezdil v zánovní Fabii 1.4 MPI Comfort s klimou. Najezdil jsem s ní cca 1200km. Fabia mi vyhovovala, tak jsem si řekl, že mé auta musí být od Škody Auto. Mé první auto jsem dostal v dubnu a byl to Favorit 135 GLX r.v.93. No a po 3 letech spokojeného života, jsem chtěl něco silnějšího a bezpečnějšího, tak další volba na auto logicky padla na Felicii. Scháněl jsem cca. 2 měsíce po různých autobazarech v severních čechách. Měl jsem docela velké požadavky - muselo mít airbag, světlou barvu, servořízení, bez koroze, hlavně výbavu GLX ! ( auto vypadá důstojněji - lakovaná zrcátka, zpožďovač vnitřního osvětlení, boční polepy B sloupků, boční lišty, středový tunel, dělené sedačky!, 3. brzdovka, atd.) No a jednou, když jsem se opět procházel po bazarech jsem v Roudnici n.L. na letišti u L.Z.Auto našel toto auto. Stálo 90.000Kč (v 1.2005), mělo 89tkm najeto, 1 airbag, posilovač řízení, děl. zad. sedadla, vyšší výbavu GLX s lakovanými zrcátkami, středovým tunelem, centrálním zamykáním, celoplošné originálmí poklice, cyklovač stěračů, předními mlhovkami, odstřikovače předních světlometů, střesní okno, zamykání zpátečky CONSTRUCT. Na papíře na voze bylo uvedeno, že má nové rozvody a olej. Řekl jsem si za tu cenu musí být moje a druhý den už mi stálo doma. Bylo to v zimně zrovna když byl sníh, po vizuální kontrole jsem nic neshledal, ani zespodu. Vedle je STK, tak ještě před zakoupením jsme u nich zkusily kat a čepy. S autem jsem se pomalu seznamoval, časem jsem zjistil, že přední levý blatník je kitovaný a pod pravým předním světlem je větší mezera. Bourané nebylo, světla jsou původní, vařeno v místech není. Netuším jak k tomu přišel. Postupem času se sem tam nějaká závada objeví, spíše jen takové drobnosti. Největší bylo asi, když jsem chtěl jet do Brna na autosalon a po dvou kilometrech se auto přehřálo a netopilo. A byl problém. Dojel jsem nazpátek k mechanikovi. Praskl chladič a na vodní pumpě plastová lopatka co honí vodu. 2500,- to spravilo. Dlouhodobý problém je škrticí klapka v vzadu mi tam něco vydává divný zvuk po přejetí větší nerovnosti a poslední dobou se špatně řadí 1 a 2, snad to vyřeší nový kloub, přinejhorším kulisa. Tradiční problém Felicie to má - řazení zpátečky je doprovázeno zajímavým zvukem a po odbrždění zadní brzdy vydají taky zajímavý zvuk.

Popis vozu

EXTERIER

Celkově tvary jsou navržené dobře, auto se líbí. Přední sloupky by mohli mít jiný tvar. Po ostříkání okna za jízdy přebytečná voda teče na boční levé sklo. Osobně se mi líbí prolis co se táhne od předního směrového světla až k zadním dveřím.

INTERIÉR

Zvolená barva šedá se mi jeví jako vhodná. Tvar palubní desky je hezký, hlavně vrchní část. Palubní deska je stejná co z Favoritu, jen líbivější vršek je jiný. Nevhodné je vmístění autorádia. Líbilo by se mi výš, třeba jak má Golf III. Sedačky jsou dobré, boční vedení také dobré, ale po 150km jízdy už se začínají ozívat záda :-(. Přidal jsem si nějaké ovládací prostory jako šuplík, loketní opěrku ( nepostradatelná věc), poličky pod palubní desku. Vadí mi střešní okno, osobně mi připadá zbytečné, ovládací páčka i roletky stále cvakají a nemohu si do auta dát stropní DVD přehrávač :-). Zadní sedačky se sklápějí zajímavým způsobem, velmi praktická věc jak z MPV. Škoda že to nemá i Fabia.

MOTOR
Je to starý litinový s hliníkovou hlavou čtyřválec z 80.let od VW. Chtěl jsem ho, přesvědčil mě hlavně kroutící moment 135 N.m. oproti 110 co má 1.3. S autem hýbe dobře, většinu rozjezdů zvládá za 2, pružnost na předjíždění dobrá. Prudší kopce stačí podřadit a můžu předjíždět. Dvojka a trojka táhne skvěle. Při blbnutí s klukama ve sprintu na 200m předjedu Golfa III 1.8 i Audi 80 1.8. Motor sice papá olej, cca litr mezi výměnami. Spotřeba zhruba 7 litrů, po městě 8,5. Do brna průměrnou rychlostí 110 za 6,2litru. Servisní nároky motoru nejsou až tak velké, olej 10W40 stojí cca 600, rozvody do 1500, svíčky po 100, filtr za 150 atd.

Celkově jsem s autem spokojen a až bude na nové bude to zřejmě Fabia 1 16V, FabiaII HTP 12V, 1.4, líbil by se mi i FocusII 1.4, Opel Meriva 1.4 1.6, Seat Ibiza IV, Fiat Grande Punto 1.4, Renault Mégané II ( bojím se poruch).

Silné stránky

- prostor - hlavně vzadu
- systém sklápění zadních sedaček
- jednoduchá konstrukce ( snadnost rozebrání)
- odkládací prostory
- výkon
- spotřeba
- bezpečnost

Slabé stránky

-jízdní vlastnosti na limitu
-podvozek obecně

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy
- kabel přívodu k topení - spálený
- kabel kostra k třetí brzdovce - ulomený ve spoji
- geometrie
- natření podvozku Balakrylem a výfuku stříbřenkou
- průběžná oprava rezavých míst
- instalace tuningu
- občas výměna ventilků - uchází u disku

Výměny

- nová sada rozvodů a vodní pumpa
- nový chladič a vodní pumpa
- nový kloub řazení 2x
- nové svíčky
- nové sportovní brzdy Brembo a Remsa
- nové zadní brzdy - Brembo, nová prasátka a lanovody
- nový termostat 3x!
- nové pneumatiky Barum Brillantis ( poprvé a naposled!
- zimní Debica Frigo ( výborné)
- výměna lanka rychloměru ( klepala se ručička)
- nové čepy přední náprava ( všechny 4)
- nové čerpadlo serva ( jiné z faceliftovaného modelu)
- nové 1 Z ložisko
- nový výfuk 2 a 3 díl
- nové gufero od poloosy u převodovky
- nové gufero ovládací tyče řazení
- nový olej Mogul GX-FE 10W40

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

LZ Auto Roudnice-výborné.

Tuning

-autorádio Sony CDX-GT300S
přední reproduktory Sony
zadní reproduktory AutoStar 600W
modročerné potahy Type-R
koberečky textilní
modré podsvícení motoru
loketní opěrka
automatické světlomety
poličky 2x
autoalarm
sportovní pedály
boční polepy výrobců na dveře
modré nasvícení interiéru
zadní kufrové křídlo
přední laminátový spoiler Ellri
nasávače kapota
přední stroboskopy
nástřích palubních přístrojů
přední spoiler od Autostyl Janko
boční blikače bílé
aktivní bedna se subwooferem Raveland

Plánované úpravy/opravy
-sportovní podvozek HP Sporting
2-kanálový zesilovač Raveland
přední třípásmové reproduktory Sony 1035 a zadní do plata Sony
výměna vrchní části pal. desky

 

Novinky v recenzi

18.11.2011 20:36

Na prodej

Felicia je na prodej, cena cca 10tis :-)

15.1.2011 19:49

Tlumiče

Na STK před 2měsíci nic nebylo ještě vidět, ve středu skočím do auta a takové divné zvuky. Myslel jsem si, že je to ložisko a ejhle, praskla miska na vrchu pružiny. Výmena komplet předních tlumičů, 3 manžety, gufero na převodovce+nový olej a za celkem solidních 4500 :-).

14.10.2010 16:14

STK

Dnes auto prošlo úspěšně STK, žádné přípravy jsem nedělal, jen ho umyl. Napsali 6 áčkových závad-něco tam musí asi být. Objevili jsme prasklou manžetu a že žárovky už moc neblikají oranžově. Vyměním tedy všechny 4. Pavoučka na čelním skle a prasklé přední mlhovky si asi nevšiml. Líbil se mu celkový stav na ten věk, prý se dobře starám. Do auta už po třičtvrtě roce a trojím komplet vyndání interiéru neteče, bylo to těsněním čelního skla a boční. Vyšlo mě to celkem cca 2100,- a snad bude po problému. Je to rozdíl, když z fabči hned jedu s Felícií, ten pokrok, ve feldě si připadám jak v závodáku, jak je ta sedačka nízko a tužší servo.:-))

7.7.2008 00:00

7.7.2008 přepsána a doplněna recenze

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Na stáří vozu dobrá.

praktičnost
10

Děl.sedadla i sedáky nezávisle sklopitelná a vyjímatelná.

prostornost
10

Místo vzadu

jízdní vlastnosti
9

S kvalitními pneu dobré.

jízdní komfort
8

Díry-nic moc.

provozní náklady
9

Dražší pojistka a rozvody.

náhradní díly
9

Vraků je plno.

výkon motoru
9

Akorát.

spotřeba
9

S lehkou nohou na delší trasy dobrá.

hlučnost motoru
8

Hlučnost nad 3500ot/min-velká.

kvalita sedadel
9

Na delší jízdu nic moc.

brzdy
10

S lepším obložením výborné.

zavazadlový prostor
10

Velký skladný kufr.






Blesk.cz

Snažím se nemyslet na víno! Berenika Kohoutová popsala mateřství v karanténě

Snažím se nemyslet na víno! Berenika Kohoutová…

Na omezení volného pohybu či pobyt v karanténě kvůli hrozící nákaze koronavirem si zvyká celé Česko včetně…

Manžel Gottové Timo Tolkki už má další holku! Dominika by se divila

Manžel Gottové Timo Tolkki už má další holku!…

Nestarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika Gottová se sice s finským muzikantem rozvádí, ovšem i tak musí teď jen…

 

iSport.cz

Fuksa vstřebává odklad LOH: Byl jsem časovaná bomba! Brácha bude silnější

Fuksa vstřebává odklad LOH: Byl jsem časovaná bomba!…

Letos poprvé se měl Martin Fuksa představit na olympiádě i se svým mladším bratrem Petrem. Oba se na tento…

Svoboda: Musíme zkusit ligu dohrát, jinak budou ztráty ve stamilionech

Svoboda: Musíme zkusit ligu dohrát, jinak budou…

Priorita šéfa Ligové fotbalové asociace Dušana Svobody je v těchto dnech jasná. Udělat vše pro to, aby…

 

Reflex.cz

Zápisky českého vězně: Koronavirus za mřížemi aneb Vězení je poměrně dobře střežená karanténa

Zápisky českého vězně: Koronavirus za mřížemi aneb…

Nový typ koronaviru zběsile řádí po celém světě a tam, kde se objeví, způsobuje paniku a strach z neznámého.…

Online glosář Reflexu o koronaviru: Zemřeli další 2 lidé. Česko má zatím 11 obětí nemoci COVID-19

Online glosář Reflexu o koronaviru: Zemřeli další 2…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…