Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia 16V 1.6 / 77 kW Sport

8.48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12
Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta blackhawk Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:173000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 153 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Koupeno jako nové 20.12.2007 za 411 060 Kc u autorizovaného prodejce Škoda. Barva: Černá metalíza. Garážováno.

Silné stránky

Ideální pro jízdy na okreskách. Prvních 120 tisíc s výjimkami mimo dálnice. Poté půl na půl. Při obyčejné jízdě (tzn. v obcích do 60 a mimo obec do 100km/h) není žádný problém na delší trasy udržet spotřebu na 6l/100km. Samozřejmě v zimě se spotřeba pohyhuje na 6.5l/100km.
Není-li auto plně naloženo, má i potřebný zátah a umí v rámcích možností i rychle vystartovat. Na trojku se dá jet i cca 130km/h.
Na německé dálnici (2017) vyzkoušeno 200 km/h, dle GPS 193 km/h. Ačkoliv se kufr může zdát malý, zatím vždy postačil. Na letních gumách skvěle drží v zatáčkách a auto se celkově vůbec chová mnohem jistěji - 16ti palcové mu evidentně nejen prospívají na vzhledu, ale přidávají velice i na jízdních vlastnostech. Za celých sedm let a těch pár dní navíc se neobjevily v podstatě žádné zásadní problémy a auto vždy jelo a poslouchalo přesně tak, jak mělo. I základní reprosystém hraje na velice slušné úrovni. Výbornou manévrovatelnost pak podporuje i servomotor, pomocí něhož lze volant ovládat snad i malíčkem.

Slabé stránky

Síla motoru je adekvátní v závislosti na počtu pasažérů - jsou-li více než tři, motor už není tolik živý. Chybí 6. převodový stupeň na dálnice - při 130km/h spotřeba již radikálně stoupá. Při 140 km/h si je schopné vzít i 10l/100km. V kombinované jízdě za posledních dálnice/okresky půl na půl je průměrná spotřeba 7l/100km.Zároveň odhlučnění v těchto rychlostech již není ideálně vyřešeno. Jako nevýhodu lze brát i trošku tužší podvozek (díky motorizaci/výbavě Sport) a také po těch kilometrech větší hluk při otevírání/zavírání dveří. Pro estetické fajnšmekry je vzhled interiéru také nepěkný - na jedné straně je (škodovácky) střízlivý, na druhé plastový a nudný.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Motorový olej+filtr oleje:
Vždy po 15 000km nebo po 1 roce (bez výjimky)
------------------------------------------------
Výměna oleje:
1. po 45 000km
2. po 90 000km
3. po 105 000km
------------------------------------------------
Servis brzdové kapaliny:
1. po 30 000km
2. po 60 000km
3. po 90 000km
------------------------------------------------
Brzdová kapalina:
1. po 30 000km
2. po 60 000km
3. po 90 000km
------------------------------------------------
Nástavec filtru:
1. po 30 000km
2. po 90 000km
------------------------------------------------
Svíčka: po 60 000km
------------------------------------------------
Vložka čističe vzduchu: po 60 000km
------------------------------------------------
Čistič klimatizace: po 75 000km
------------------------------------------------
Brzdové obložení přední + kotouč brzdový: po 90 000km
------------------------------------------------
Kotouč brzdový zadní + destičky + zarážka : po 105 000km
------------------------------------------------
Nová autobaterie+akumulátor+seřízení geometrie:
po 109 000km
------------------------------------------------
V podstatě všechny tyto údaje jsou běžnou údržbou auta, která byla provedena při pravidelných kontrolách. Drobnosti jako výměny žárovek, apod. nepočítám.
------------------------------------------------
(menší) havárie:
- Hned zpočátku (2008) byl trochu naražen zadní nárazník (důchodce + nedostatečná vzdálenost) - byl vyměněn kompletně za nový.
- Zadní dveře jedno zlé auto, co nedalo přednost, trochu promáčklo. (2011) Ale opravdu jen trošku, je to vyklepané tak, že normální (moje) oko to nepozná
- U jezdce práh ze spodu mírně promáčknut kvůli vyjíždění z parkovacího místa (2016). Nastříkáno, žádný velký problém
- Pár menších škrábanců, ale tomu se za ty roky člověk nevyhne:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo na každé pravidelné prohlídce ve značkovém servisu Škoda. Po 105 000km sem toto auto odkoupil od rodičů za 105 000Kč (kamarád mi dělal přibližný odhad ceny vozidla, cena prodejní se pohybovala v podstatě za to co jsem to nakoupil, takže dobrý obchod:) A hlavně jsem znal každý kilometr auta od začátku.

 

Novinky v recenzi

13.6.2015 17:55

Výměna autobaterie

No..to je tak, když si říkáte, že když tuhle zimu baterka ještě zvládne, tak to v létě ještě dokope a vy ji koupíte až na zimu další. Je pravdou pravdoucí, že jsem si ji chtěl změřit od kamaráda, ale slovo nedalo slovo a i když jsme spolu x krát byli, já prachsprostě zapomněl. Ale auto nadále šlapalo jako hodinky když na začátku února (už bylo relativně teplo a já si říkal, tak zima za náma, pohoda!) jsem šel k autu s obvyklým cílem - 140km jízdou tam k nám do kopců. Auto stálo (chudák venku) asi určitě již něco přes týden (nemocnému by se mi špatně jezdilo) a už na mě čekalo jako imigrant na azyl. Sednu, připoutám se, otočím klíčkem a...krásně nastartovalo (ostatně jako vždycky). Toš si říkám, pohoda veliká. Čekám na přítelkyni, abychom mohli vyrazit, nabrat spolujízdou další mladé uvědomělé lidi a tak vůbec. Uvědomělí lidé měli čekat asi 3-4km od našeho startovního bodu, dojel jsem jakoby nic a on nikde nikdo. Říkám si, to nevadí - počkáme. A jak jsem tak nějak už si navykl v podobných případech, automaticky jsem vypnul motor. No prostě jsem udělal věc, kterou jsem udělat neměl. Ale na druhou stranu to bylo možná i dobře, protože jakmile milá slečna dorazila, kufry si nabalila a já chtěl nastartovat, dozvěděl jsem se, že výměna autobaterie je věc, která by se odkládat neměla. Nu což, trapas jak sviňa, kabely jsem samozřejmě neměl, tak když motor nechytl ani po všech možně nemožných tricích, jsem začal obvolávat známé o kabely. Naštěstí jeden kamarád mi potvrdil, že přijet může, tak za neustálého omlouvání (teď už 2 slečnám a mé přítelkyně) jsem vlastní silou odtlačil auto do pozice ve které bylo nabíjení-schopné a zůstal raději už venku. Čekal na spásu v podobě kabelů. Byl v tom jen malý háček. Kamarád kabely neměl, ale byl tak hodný, že mi je šel i koupit! Minuta od minuty (u)běhla a my už na místě stáli asi dobrých 45 minut - ano, nechtěli byste být v mé kůži.. kdybychom aspoň nevezli ty dvě milé duše! To si pak jen říkáte, jak naschvál, milionkrát jedete, nikdy se vám nic nestane a pak najednou bum. V tu chvíli už jsem začal v duchu trošku prskat a s vědomím, že už tady musí každou minutku být, jsem otevřel kapotu. Trvalo asi přesně tak minutu a půl, když (mně) neznámý chlap z ničeho nic zastavil s otázkou, potřebujete pomoct? Po mé odpovědi, že zda-li by čirou náhodou neměl startovací kabely, tak bychom byli velmi vděční, se mu rozzářili očka, vyprovodil ženu s nákupem do pryč a ke mně okamžitě zajel. Auto bylo během minuty nastartované, já šťasten, že dobří lidé ještě existují a zároveň rozčílen, že mě otevřít kapotu nenapadlo dřív. Jediné dilema které přede mnou ještě bylo, mám-li čekat na kamaráda z kabely, ale vzhledem k tomu, že všechny ženštiny už se na mě neúprosně koukali kdy pojedem, jsem se mu aspoň se slibem předplaceného piva omluvil a tím jsem mohl završit večer, kdy jsem se cítil jako vůl snad před každým a nejvíc sám před sebou. No zvedli jsme kotvy, úspěšně odjeli/dojeli. Vím, že noc na to byl mráz jak cip, ale baterka se jízdou natolik probrala (čti nabila), že jsem ráno v pohodě nastartoval a okamžitě jel do servisu ji vyměnit (měl jsem v plánu i seřízení geometrie, tak se to alespoň spojilo). Servisák se na mě akorát škaredě podíval, když zjistil, že ta baterka tam je ta originální už přes sedm let, já se v duchu zasmál a šel jsem si po svém. Inu což, doufám, že na dalších sedm let mám zase klid!


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
6
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Jak správně připravit steak? Rozhoduje výběr masa i doba grilování

Jak správně připravit steak? Rozhoduje výběr masa i…

Že grilování steaků je náročné? Omyl! Stačí dodržovat několik pravidel. Začíná to výběrem masa, přes marinování,…

Policisté začali vrtat před domem Paurových! Ukrývá skalka strašlivé tajemství? „Věřím, že ji zabil,“ řekla příbuzná

Policisté začali vrtat před domem Paurových! Ukrývá…

Jana Paurová je sedm let nezvěstná, zmizela ze dne na den. V jejím domě od tohoto pondělí znovu pracují…

 

iSport.cz

Sparta, bu*erantů parta? Fungovalo to, směje se Siegl.

Sparta, bu*erantů parta? Fungovalo to, směje se…

Pamatujete, když "železné Spartě" patřila Praha? Horst Siegl se v pořadu Karlos Show na popud moderátora,…

Šílený dojezd, kroupy jako míčky. Cyklisté ukázali zbičovaná záda

Šílený dojezd, kroupy jako míčky. Cyklisté ukázali…

Ve druhé etapě slavného Critérium du Dauphiné vládl po úniku na posledním kilometru Slovinec Primož Roglič, na…

 

Reflex.cz

Necháme si zakazovat filmy, ničit sochy a diktovat politiku? Je to na nás

Necháme si zakazovat filmy, ničit sochy a diktovat…

Už je toho nějak moc. Schválně, kdy se vám naposledy stalo, že jste celý den nenarazili na informaci, nad kterou…

Falak-ol-Aflak: Největší hrad v Persii se tyčí nad íránským městem Chorramábád

Falak-ol-Aflak: Největší hrad v Persii se tyčí nad…

K málo navštěvovaným částem Íránu patří provincie Lorestán. Právě zde přitom stojí největší íránský hrad Falak-ol-Aflak.