Recenze
Porsche 944 PORSCHE 944 S2 COUPE
Technické info
Přezdívka auta mazlík Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:243540 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2990 výkon [kW]: 155 / 172 * kroutící moment [Nm]: 280 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 / 6.5 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 260 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 230 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11 / 12 *
Popis vozu
V první řadě bych chtěl uvést, že již nejsem majitelem níže recenzovaného vozu. Auto jsem prodal 23.12.2009 ;-)
S výslovným souhlasem nového majitele, zde pasivní recenzi nechám pro potenciální zájemce o tento velmi zajímavý vůz!
V následujících letech plánuji koupi opět Porsche a to 1. generaci Porsche Boxster S pokud možno v černé (stříbrné) metalíze, v celokoženém interiéru v tmavě červené barvě a plné výbavě ;-)
Takže vám zde představuji svého youngtimera. Kromě klimatizace, airbagu a tempomatu je auto v plné výbavě tehdejší doby tj. příplatková metalíza L5 = Saphir metallic, posilovač řízení, abs, el. zrcátka, vyhřívaná zrcátka, el. okna, el. sedadla, vyhřívaná sedadla včetně regulace, el. targa - je komplet vyjímatelná (0.6 m/2), el. víko kufru, el. vyhřívání zadního okna, el. vnitřní zavírání auta, zadní stěrač, přední sklo se zeleným pruhem a integrovanou anténou, 10 reproduktorová sestava Blaupunkt z Porsche 944 Turbo, brzdy Brembo (300mm, čtyřpístkové), části podvozku z Porsche 944 TURBO, centrální zamykání, DO, imobilizér, interiér v tmavě modré kůži, zadní sedadla dělená a sklopná, 17" Porsche Cup1 disky, pneu 215/40 a 255/40.
Přes své stáří má auto své kouzlo, linie karoseri jsou opravdu nadčasové, o to víc pokud je to S2 nebo Turbo, které mají designove lépe vyřešenou přední část. Pokud se u auta vymění zadní křídlo, kliky, zrcátka za vše z Porsche 968 tak je auto naprosto dokonalé!
To stejné platí v interiéru, opět nadčasový design. Řidič má vše poruce. Vezmu ovladače z leva, vypínače zadní a přední mlhovky, otočný regulátor podsvícení palubní desky, otočný vypínač obrysových a potkávacích světel, páka blinkrů, světelná houkačka, dálkové světla, vpravo páka cyklovače stěrače a ostřik okna, vedle otočný volič rychlosti stěračů, tlačítko rychlého ofuku zmrzlého okna, tlačítko zadního vyhřívání skla, otočný volič ventilátoru (4 polohy) dva jezdi na úpravu foukání vzduchu nahoru, dolů, nad nimi ještě páka ofuku na sklo vs do auta, ovladač topení včetně senzoru tepla, osvětlený cigaretový zapalovač, digitální hodiny se stopkami, zamykací zásuvka. Ve středové konzoly je ovladač vyklopení střechy, přepínání nastavení zrcátek, el. zámek dveří zevnitř, kruhový volič výšky předních světel dle zatížení zádi. Kaplička budík s ukazatelem teploty chl. kapaliny, benzínu, budík s rychloměrem a ukazatelem ujetých a deních km, budík s otáčkoměrem, budík s ukazatelem tlaku oleje a V akumulátoru. Další indikátory: blinkry, dálková světla, ruční brzda, nepřipoutání se, typ světel co svítí, jízda na rezervu, přehřátí motoru, nízký tlak oleje, baterie na 0, opotřebení brzdových desek.
Světla vyklápěcí mrkačky s H4 žárovkou, fungují jako potkávací, tak i jako dálková. Ve spojleru jsou navíc přídavná dálková světla, obrysová světla, mlhovky. Na bocích evroské blinkry. Zadní světla klasika, mlhovka je pouze v levém světle, za příplatek bylo možné dát i do pravého.
Jinak toto auto je můj splněný sen, 7 let už po 944 koukám. Jinak Porsche je od dětství moje srdeční záležitost.
Porsche 944 chronologicky:
1982, Porsche 944, 2.5l, 120kW, 163ps, 205Nm
1985, Porsche 944 Turbo, 2.5l, 162kW, 220ps, 350Nm
1987, Porsche 944 S, 2.5l, 140kW, 190ps, 230Nm
1988, Porsche 944 S2, 3.0l, 155kW, 211ps, 280Nm
1989, Porsche 944 Turbo S, 2.5l, 184kW, 250ps, 350Nm
Výroba ukončena v červnu v roce 1991, Porsche 944 nahradil model Porsche 968
Silné stránky
Výkon 3.0i, 155kW, krouťák 280nm , tah a síla motoru, silné brzdy, přesná stopa. Ideální vyvážení auta a přenos síly na zadní kola. Rychlostně konkurence schopné auto. I skeptik, který odsuzuje řadu 9xx musí chtě nechtě před tímhle autem smeknout!
Párkrát jsem už poznal co to je mít na zadních kolech tolik koníků ;-)
Zvuk motoru, velmi kultivovaný 4-válec
Nádrž 80l (z toho je 7l rezerva)! Nádrž je umístněna v zadní části za a pod zadními sedadly. Dojezd na nádrž cca 680 Km
Silně pozinkovaná karoserie, žádná rez i po 19 letech!!! Ne nadarmo dávalo Porsche záruku na karoserii 7 let už i tolik let zpět! Všechny části karoserii lícují. Klasika oděrky na předním spojleru a okolo zadníh kol, jinak kosmetické opravy laku jsou potřeba. Zadní gumové křídlo perfektní, stejně tak zadní ochraná gumová lišta, stačilo pouze na ně použít oživovač plastů/gumy a září novotou.
Sedadla, prostě sedadla z 911 jsou sedadla z 911. Z nich se vám opravdu nechce ven :-) perfektně stavitelné ve všech polohách u mě komplet v el. vč vyhřívání s regulací
Nové pneu Pirelli Zero Nero sedí už od počátku naprosto perfektně, jsem velmi spokojený cena/vs užitná vlastnost perfektní!
Přední sloupky velmi tenké, perfektní přehled do všech stran při řízení
Slabé stránky
Pro mě osobně prostor pro řidiče konkrétně pevný volant, který není stavitelný a při rozměru 38 cm a mé výšce 190 cm problém jak s nástupem/výstupem tak při sešlapávání spojky. Nový sportovní volant 30cm toto vyřešil, nové "návleky" pedály Sparco také
Spotřeba, no nevím jestli to je vhodné aby to bylo zde ale ke sporťáku prostě spotřeba patří. Kdybych chtěl auto na spotřebu tak si koupím nějakou tu městskou žabu s 1.0i :-)) Spotřeba s továrním výkonem (155kW, 211ps) se pohybuje od 10-11l. Po chiptuningu (172kW, 235ps) je spotřeba cca 12l. Přešel jsem na benzín OMV Carrera 100. Stále jsem si nezvykl na ruční brzdu vlevo, samozřejmě díky transaxly to jinak nejde ale přesto vpravo by mi sedla mnohem lépe. Auto je v zatáčkách trochu nedotáčivé. Dlouhá svažující se příď u auta není pro někoho na výhled před auto optimální. Couvání, díky nízké výšce auta a konstrukci zádi opět složitější. Vůle v řadící páce (dané konstrukcí vozu), vůle v diferenciálu, vůle v řízení vše opět standart pro řadu 944. Ruční brzda je na zadních kolech na samostatných "bubnech" je potřeba pravidelně dotahovat lanko.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vzhledm k tomu, že jsem perfekcionista tak mě i kdejaká drobnost co nefunguje vadí a chci ji opravit :-) takže nad věcí nad kterou by valná většina lidí mávla rukou, já nemávám. Snažím se auto dostat na 100% stav!
Opravy/úpravy:
- stávající baterie v autě byla před smrtí, vzhledem k veškeré výbavě v el. a k většímu odběru jsem vzal to nej co se dá u nás sehnat, baterii VARTA SILVER DYNAMIC 63A, spínací proud 610A
- rozvody také těsně před smrtí, kompletní výměna rozvodů včetně řetězu a napínače řetězu, klínový řemen, řemen k posilovači řízení
- opraven prasklý držák předního stabilizátoru
- zapojeno odpojené čidlo přísunu vzduchu do motoru
- nový palivový filtr
- namontovaná nová řídící jednotka (chiptuning), výkon zvětšen o 24 koní
- opraven alternátor
- komplet výměna náplní, jako motorový olej použit VALVOLINE VR1 10W60 (spotřeba 1 až 1.5l na 1000 km), olej do převodovky Valvoline 80W-90 GL4
- nový olejový filtr
- opraveno topení
- opraveno dovírání targy
- opravena vůle v řadicí páce, drnčení řadící páky. Stávající řadící páka nahrazena zánovní řadící pákou z 944 v černé kůži
- vyměněny paraboly předních světel za paraboly s čirou optikou
- stávající žárovky v hlavních světlometech nahrazeny extrémní dvojvláknovou žárovkou H4 Philips Extreme Power
- vyměněn klínový řemen
- opraven zadní stěrač
- opravena ruční brzda
- stávající volant který je velký a bránil mi v komfortním řízení nahrazen sportovním volantem o průměru 30 cm včetně náboje na 944 a funkčního klaksonu
- namontovány sportovní pedály Sparco v modrém eloxu
- žárovky v ovladači topení nahrazeny novými
- opraveno podsvícení budíků, stávající žárovky nahrazeny novými modře lakovanými žárovkami 5W, zbytek signalizačních světel vyměněny za bílé led
- stropní osvětlení, klasická žárovka nahrazena modrým led osvětlením
- namontováno dekorační a funkční modré osvětlení pod palubní desku na straně řidiče i spolujezdce
- stávající rádio nahrazeno výkoným rádiem 4x52W Sony CDX-GT710 s modře podsvíceným displejem a ovladači
- zakoupil jsem na míru šité 4 kusy koberců v černém provedení, materiál vyšší smyčkový vlas 100% p.p., prošívaný, podklad granulát. Lem koberců obšit tmavě modrou barvou. Jedná se o střední třídu autokoberců
- vyměněno těsnění okolo svíček, těsnění krytu hlavy válce
- staré svíčky nahrazeny závodními svíčkami BRISK Premium Iridium Racing
- starý vzduchový filtr vyměněn za originál nový filtr Mann/Mahle do originál airboxu. Filtr K&N do originál airboxu bohužel nepřidá výkon, ale naopak o něco sníží!, proto jsem dal originál
- opravena rezavá miska popelníku, stávající nefunkční žárovka v popelníku! nahrazena modrou led, zvětšen otvor pro nasvícení misky popelníku
- opraveno čidlo maximálního plynu
- vyměněn držák předního stabilizátoru
- opraven konektor vyhřívání zadního skla
- opravena drobná prasklina na posledním svodu výfuku. Narovnána střední část výfuku, svařena naprasklá spojka mezi střední a koncovou částí výfuku. Vyměněny šrouby na spojích výfuku. Koncový tlumič výfuku vyměněn za nový s alu pláštěm, koncovka výfuku vyměněna za masivní oválnou nerez koncovku s jemně laděnou vložkou. Oprava/úprava provedena v profesionální firmě, která se zabývá opravou/úpravou výfuků sportovních automobilů a veteránů
- vyměněný komplet brzdové desky na obě nápravy. Namontovány originál desky Porsche od firmy Texar včetně výstražných kabelů opotřebení desek
- na zadní kola 15mm včetně zalisovaných šroubů, středového osazení a zadního vybrání
- silně dotažena ruční brzda
- vyměněn budík s ukazatel tlaku oleje a V akumulátoru (ukazatel V akumulátoru byl z půlky nefunkční)
- boční originál oranžové blinkry vyměněny za blinkry s čirou optikou a rozptylovou oranžovou led diodu
- nové, nerezové prahové lišty s vypískovaným názvem auta
- nové letní pneu PIRELLI ZERO NERO, přední 215/45 XL 91Y R17, zadní 235/40 90Y R17
- vyměněn napínač řemene k posilovači řízení
- seřízení serva řízení
- vazelína do diferenciálu na částečné vymezení vůle po x letech
- nové kapalinové silentbloky motoru
- nové plynové vzpěry zadního víka kufru (konečně funguje elegantní automatické otvírání kufru z interiéru)
- srovnány všechny brzdové kotouče
- komplet nová spojka (set lamela, přítlačný talíř, ložisko spojky, ložisko setrvačníků a tesnění)
- podařilo se mi sehnat nové čepy zadního víka kufru pro stoprocetní dovírání/otvírání kufru. Staré jsou už vymačkané... Oprava je ale už na novém majiteli
Opravy, úpravy pro rok 2009, 2010
výměna zadních brzdových kotoučů, vyměnit spojku, vyměnit ložiska na obou nápravách, kompletní výměna těsnění na motoru, zatónování skel, kosmetické opravy laku, komplet přečalounit interiér do nové kůže (včetně palubní desky, dveří, středové konzole), vybrané části interiéru převést do alu optik, zadní křídlo z 968, kliky z 968, zrcátka z 968
Na opravy mám velice šikovného chlapíka, který sám podobné Porsche vlastní a ví "kam šáhnout" a na větší akce HuFi Racing Team
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem auto od fandy, který se modelovou řadou 944 zabývá a doma má malé Porsche muzeum
Bohužel tento "fanda" mi zamlčel dosti info o tom, v jakém je auto ve skutečnosti stavu a co potřebuje udělat za generálku, to zjišťuji až nyní při komplet opravě a úpravě všech věcí
Komentář
Jsem členem fan stránek http://porsche.108.cz
Auto i přes své stáří budí pozornost kolemjdoucích :-)
Taková perlička, když se blížím k přechodu pro chodce, tak každý chodec instinktivně couvne a rozmyslí si přes přechod přejít, přesto že ho pouštím :-))
A motto na konec: "nejsem tak starý abych měl Škodovku" ;-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Porsche 944 PORSCHE 944 S2 COUPE
- Re: "iné" Porsche 15.04.2012 16:27 Martin911Turbo
- "iné" Porsche 04.03.2012 19:49 jednooky
- Boxster opět na silnici 21.10.2011 16:28 Martin911Turbo
- Re: Nové foto Boxstra 17.08.2011 07:24 Martin911Turbo
- Re: Nové foto Boxstra 16.08.2011 22:38 dalik944
- Nové foto Boxstra 16.08.2011 21:30 Martin911Turbo
- Pár foto interiéru 30.07.2011 18:01 Martin911Turbo
- Re: PORSCHE BOXSTER je doma! 27.07.2011 12:44 Martin911Turbo
- Re: PORSCHE BOXSTER je doma! 26.07.2011 21:36 Dylan McKay
- Re: PORSCHE BOXSTER je doma! 26.07.2011 20:25 David Silver
- PORSCHE BOXSTER je doma! 26.07.2011 20:03 Martin911Turbo
- Re: Druhé Porsche se již blíží! 24.07.2011 10:25 Martin911Turbo
- Re: Druhé Porsche se již blíží! 24.07.2011 10:23 Martin911Turbo
- Re: Druhé Porsche se již blíží! 24.07.2011 10:22 Martin911Turbo
- Re: Druhé Porsche se již blíží! 24.07.2011 08:20 Dylan McKay
- Re: Druhé Porsche se již blíží! 23.07.2011 23:22 Brandon Walsh
- Re: Druhé Porsche se již blíží! 23.07.2011 23:09 vondry87
- Re: Druhé Porsche se již blíží! 23.07.2011 20:01 Dylan McKay
- Druhé Porsche se již blíží! 23.07.2011 16:43 Martin911Turbo
- Korunní „Refreshing ride“ PORSCHE 25.06.2011 17:16 Martin911Turbo
- 944 24.03.2011 11:30
- Re: Dovoz Porsche z Japonska - dotaz 08.01.2011 14:12 lotus-esprit.cz
- Re: Dovoz Porsche z Japonska - dotaz 08.01.2011 14:10 Martin911Turbo
- Re: Dovoz Porsche z Japonska - dotaz 08.01.2011 13:29 Martin911Turbo
- Re: Dovoz Porsche z Japonska - dotaz 08.01.2011 12:49 lotus-esprit.cz
- Re: Dovoz Porsche z Japonska - dotaz 08.01.2011 12:45 Dylan McKay
- Dovoz Porsche z Japonska - dotaz 08.01.2011 12:34 Martin911Turbo
- Re: Dnes sraz MACZ/Driversweb Brno 03.01.2011 21:42 Thomasino
- Re: Dnes sraz MACZ/Driversweb Brno 03.01.2011 19:22 s-mike (RSKa)
- Re: Dnes sraz MACZ/Driversweb Brno 03.01.2011 19:19 Martin911Turbo
Další vozy značky Porsche
-
Porsche 944 (1985) Majitel: Johney1904
Přidáno: 26.2.2015 19 Majitel 8.21 Uživatelé
-
Porsche 911 (2005) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 7.8.2010 991510 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Porsche 911 (2001) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 1.4.2008 2316810 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Porsche Cayenne (2003) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 28.7.2008 4686710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Porsche 911 (2009) Majitel: concorde
Přidáno: 24.3.2011 10110 Majitel 9.92 Uživatelé