Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia II 2.0 FSI 110kW

9.46 Uživatelé

Hodnoceno: 103× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta Letadlo Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 213 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Octavia II s motorem 2.0 FSI o výkonu 110kW/6000ot.
Šedá metalíza.
Má slušnou výbavu namátkou: dvouzónová klimatizace, vyhřívaná sedadla, palubní počítač, tempomat, centrál dálkový, alarm, el. okna, el. zrcátka, ABS, ESP,...

Octavia je u nás dobře známé auto, takže se zaměřím spíše na mé postřehy a provozní zkušenosti.

Nejzajímavější na autě je asi motor. Je to benzínový dvoulitr s přímým vstřikem paliva uložený vpředu napříč. Mám takový neodbytný pocit, že jich celkově moc není - všichni kadla kadla v ropě. Co mě baví je akcelerace, jde ochotně do otáček a má co nabídnout, na dvojku vystřelí jak z praku. Běžného řidiče určitě uspokojí ba i potěší. Projev motoru je trochu hrubší (tak trochu připomíná TDI), ale v otáčkách to bere ten správný "sound". Je skvěle odhlučněn a v kabině o něm téměř nevíte. V současnosti mám dle PP dlouhodobou spotřebu 9,7. Jezdím hlavně město, jinak se dá jezdit v pohodě za 8-9l, dálka za 7. Nádrž má objem 55l. Motor pracuje ochotně i v nižších otáčkách. Řadit se dá v podstatě kdykoli, při rozjezdu lze bez problému vynechávat kvalty např: 1-2-4-6. Řazení je přesné - šestku mám rád:-)

Řízení není přeposilované, ale komunikativní taky zrovna ne. Podvozek je celkem komfortní - v předu Mc Pherson, víceprvková náprava vzadu.
Jízdní vlastnosti by mohly být lepší, auto špatně snáší podélné nerovnosti a nedá se říct že by mělo v zatáčkách úplnou jistotu, je to takové rozhoupané. Navíc se do toho plete ESP, tak ho občas rád vypínám, ale jinak z hlediska bezpečnosti je to samozřejmě dobrý pomocník. Prostě na sportovní ježdění to moc není, tohle auto je zaměřeno jinam... Je to takový rychlý firemní rodinný vůz.

Interiér je pohodlný, pohledný a příjemný, není co vytknout s výjimkou použitých plastů - jejich povrchová úprava se stírá (např. kolem ovladače světel viz foto). Sedadla jsou dobře stavitelná se slušným bočním vedením i po dlouhé cestě se cítím dobře. Potěší množství odkládacích prostor včetně otvorů pro 1,5l petlahve ve dveřích. Přístrojovka je přehledná, ovladače po ruce. Na některé kontrolky není přes volant vidět, musím se nahnout nebo točit volantem a to nejsem žádný prcek. Taky bych mohl zvednout sedadlo, ale nerad sedím na bidýlku. Vnitřní prostor je solidní, vzadu je více místa pro nohy než v předchozí O I. Kufr je velmi prostorný, po sklopení zadních dělených sedaček přestěhujete babičku (560/1350l). V zavazadlovém prostoru jsou praktické háčky, poutka a sítě pro upevnění převážených drobností, což velice oceňuji. Také otvor na lyže se občas hodí.

Jedna příjemná vychytávka, když opouštíte auto tak lehce přisvěcují zpětná zrcátka dokud vůz nezamčete. V tmavých koutech se to celkem hodí, když nechcete šlápnout do něčeho do čeho nechcete šlápnout.

Světla svítí, stěrače stírají, klakson troubí,...

Design moc nehodnotím, prostě konzervativní OII kterých je na cestách mraky. Ale musím říct, že s postupem času si mě spíše získává.

Žádné vážnější problémy zatím nebyly, až na nefunkční vyhřívání sedadla řidiče. Někdy se rozsvítí indikace prasklé žárovky i když jsou ok.

Postupem času a narůstáním počtu km řeším další závady viz níže.

S autem jsem spokojený ale servis je třeba - nyní najeto 190 000km.

Silné stránky

-motor
-šestikvalt
-pocit bezpečí
-komfort
-kufr

Slabé stránky

-jízdní vlastnosti
-uřvaná a neúnavná signalizace pásů a světel
-neodolné plasty v interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vyhřívaní sedadla řidiče
AGR ventil
Katalyzátor
Výfuk
Signalizace pásů
Termostat
Spojkový pedál
Čidlo tlaku oleje
Těsnění pod hlavou

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Solidní jednání.

 

Novinky v recenzi

2.7.2008 00:00

přidáno pár fotek z dovolené, ano auto je zaprášené :-)

11.6.2008 00:00

V posledních 14ti dnech byly odstraněny tři závady: výměna AGR ventilu, výměna termostatu, oprava signalizace pásů. Poslední dobou více unikala chladící kapalina, prý to mohlo být tím termostatem - budu to sledovat...

10.2.2008 00:00

Přidány další fotky a něco málo v recenzi.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia II 2.0 FSI 110kW

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

viz popis

praktičnost
9

praktické

prostornost
8

prostorné

jízdní vlastnosti
6

tady moc spokojen nejsem, občas zaplave

jízdní komfort
9

komfortní

provozní náklady
8

dobré

náhradní díly
8

ujde

výkon motoru
9

dobré - vždy může být líp

spotřeba
9

dá se jezdit úsporně když chcete

hlučnost motoru
10

výborně odhlučněno

kvalita sedadel
9

spokojenost

brzdy
9

brzdí slušně

zavazadlový prostor
10

výborné






Blesk.cz

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v sebeobraně! tvrdí student. Přiznal se až u soudu

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v…

Netrpí duševní chorobou ani nejednal pod vlivem návykových látek. Tak znalci zhodnotili osobnost Tomáše F. (24),…

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí pokuta. Jak na to, aby váš hlas platil

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí…

K volbám chodíme poslední dobou rok co rok. Ale takové, jaké jsou nyní před námi, ještě nikdo nezažil. Už dnes…

 

iSport.cz

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko! Řekla, co ji (ne)baví

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko!…

Martina Čechová nepatří mezi ženy, které by vydržely sedět se založenýma rukama. Když se před lety s Petrem…

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale... Sestavu to neovlivní

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale...…

Den před klíčovou odvetou na hřišti Midtjyllandu znělo kolem Slavie zase nahlas téma přestupu Vladimíra Coufala.…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…