Recenze

10 Majitel

Volkswagen Passat Variant TDI 103kW CR DSG

9.14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7
Volkswagen Passat, foto 8 Volkswagen Passat, foto 9 Volkswagen Passat, foto 10 Volkswagen Passat, foto 11 Volkswagen Passat, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Fokouš Rok výroby 2010 Koupeno nové palivo: nafta objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Jedná se o vůz z jedné z posledních sérií B6, už s motorem TDI 2.0 103kW Common Rail a šestistupňovou DSG převodovkou. Xenonové světlomety jsou adaptivní (směrovány podle rychlosti a natočení volantu). Interiér je v porovnání s nejbližší konkurencí zásadně vylepšen sedačkami s velurovými potahy, zmiňuji pro opravdu propastný rozdíl ve srovnání s hadrovými potahy. Airbagy jsou kromě standardní konfigurace rozšířeny zadními bočními vaky na celkový počet deset.

Silné stránky

DSG převodovka
bezchybný interiér
bez problémů

Slabé stránky

šestnáctipalcové pneumatiky mohou být na takto velké auto málo

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poslední série – to má znamenat hlavně, že jsou vychytané všechny problémy. Malý problém se přeci jen objevil: Vůz přišel z továrny s couvacím světlem na správném místě, ale taky i na místě zadní mlhovky. Spíše banalita, ale zkuste něco takového vysvětlit po telefonu servisu – budou si myslet, že jste namol.

Slušné svezení za rozumné peníze

Autorům příspěvků divoce diskutujících o autech na tomto serveru někdy závidím. Osobně se nejsem schopen automobily tak nadchnout. Za každou novou nadšenou recenzí vidím Bentley - jako prubířský kámen každé pochvalné, ale i kritické recenze. Mám na mysli, situaci, kdy šťastný majitel Audi A6 za 2M určitě potká, ještě během prvního dne, jiného nadšence, který jede v A7 v mnohem lepší, na první pohled rozeznatelné výbavě. K sebelepšímu autu existuje nejméně jedno ještě lepší, a tahle soutěž mně fakt nebaví. Druhý pohled na věc reprezentuje nabídka VW Passat - není to za hubičku, ale člověka nemusí mrzet každý kilometr, který ubral ze životnosti svého vozu.

DSG převodovka

Nechám na čtenáři, aby si zjistil podrobnosti o typu i technické detaily k převodovce. Pro mě se jedná o šestistupňovou dvojspojku s pádýlky pod volantem. Pro DSG u Passatu jsem se rozhodl pod dojmem masivního průniku automatů do segmentu prémiových aut se silnějšími motory. Je to jen rozmar, nebo lenost budoucích majitelů, co je schopno předisponovat pěkných pár procent v rozpočtu na nákup auta jen pro přesunutí kompetence za řazení na počítač? DSG pracuje opravdu krásně, plynulost řazení pro mě byla velice příjemné překvapení, někde jsem četl, že je to „velká návykovka“, a pod to se můžu taky podepsat.
Praktické využití – akcelerace na křižovatce 
Na křižovatce zmáčknete akcelerátor, motor se hodí do otáček, ve kterých setrvává za stálého tahu v možnostech motoru. Ve zpětných zrcátkách vidíte auta s podobnou motorizací, kdy zatím přes veškerou snahu a trápení motoru a šaltpáky ujela pouze dvě třetiny vaší dráhy. To vše zcela vklidu, bez cukání, za konvenční hladiny zvuku, zcela zakrývající vaše závodnické choutky, ale taky bez garance, že snad budete nejrychlejší. Pokud se za křižovatkou dva pruhy sbíhají do jednoho, je lépe pojistit se přesunutím voliče automatu z D do S. Počítač pak pod plným plynem zrychluje mnohem nekompromisněji a znamená to, že v akceleraci ujedete všem neprémiovým vozům a spořínkům v prémiovkách.
Na co pádýlka
Předem se omlouvám, pro někoho bude další čtení dost nudné. Je ale dobrá si uvědomit některé souvislosti ještě, než si auto objednáte. Tak tedy pádýlka nejsou pro sport, ale pro běžnou jízdu. Bez pádýlek asi bude jezdit mnoho čtenářek, přicházejí ale o plynulost na výjezdu ze zatáčky. Automat samozřejmě udržuje z důvodu spotřeby motor v nízkých otáčkách – má zařazenu co nejvyšší rychlost, vhodnou pro konkrétní rychlost atd.
Do rychlé křižovatky tak najedete – dejme tomu – s pětkou, pod minimálním plynem, pokud brzdíte, automat tam dá čtyřku a přibrzďuje motorem. Na výjezdu ale potřebujete trojku, to znamená, že převodovka při vašem plynulém přidávání plynu po chvíli zcela plynule podřadí o stupeň. Protože ale chcete opustit křižovatku rychleji, šlápnete na to ještě více a tady se vám dostane to, co poptáváte – ještě nižší převodový stupeň a poněkud razantní akcelerace.
Pokud máte pádýlka, pak máte šanci (jednou za celou třicetikilometrovou trasu) použít řazení pod volantem: Pár metrů před křižovatkou dvakrát volíte „dolů“ a po půlsekundě v polovině oblouku máte motor s odpovídajícím převodem v optimálních otáčkách. Na výjezdu podle potřeby přidržíte „nahoru“ a počítač si přebere řazení na zbytek cesty. Toto jde jen velice nepohodlně realizovat vlastním voličem převodovky, a možná proto má nový Passat řazení pod volantem v ceně konfigurace s DSG.

Limity DSG převodovky
Nikde, ani v koloně v horách, ani při poskakování v koloně v kopečcích D1 u Humpolce se nedostavilo žádné přehřívání. Jezdím často s plně obsazeným autem. Jediná situace, kdy se prokázaly limity auta byla tato: Rat roads Šafránecká -Kukulova směrem na Vypich, při snaze neomezit auto blížící se od Motola jsem dal plný plyn. Věděl jsem, že vozovka je mokrá po dešti, ale při experimentu jsem očekával, že zafunguje protiprokluz nebo co. Ten nezafungoval, nebo snad nechtěl moc zasahovat. Možná proto, že řazení bylo v S. Auto vyrazilo, ale šestnáctky nepřenesly krouťák. Přední náprava začala nadskakovat na hrbolech a motor pod plným plynem byl v další pěti sekundách zrychlován a zpomalován podle toho jestli příď nasměrovaná do kopce nadskočila, nebo dopadla zpět. Auto se za stálého zrychlování po pár sekundách polky zklidnilo, ale konečně to bylo tady: Zápach přehřátých spojek! Pokračování není, motor i převodovka se během pár set metrů stoupání k Podbělohorské nijak zvláštně neprojevoval. Zklamání? Jo, toto je jediný případ, kdy jsem narazil výkonnostní limit převodovky.

 

Novinky v recenzi

5.6.2019 22:54

Roky 2017 až 2019

Celkem má vůz najeto 210 tisíc km, průměrná spotřeba 6,5l, to je za historii vozu asi 13500 litrů, přes 400 tisíc CZK za palivo (..proboha..!), kupováno takřka výhradně u Shell.

Běžné výměny: Silentbloky, tlumiče, a další levnější prvky náprav. Rozvody, žhavící svíčky. Oleje vždy po 15t. a olej v převodovce po 60t. km. Pneu, atd. Na zimní gumy koupeny plechové disky z bazaru.

Poruchy:
Čerpadlo klimatizace, vyměněno za repasovaný díl.
Vypadané LED segmentyzadních sdružených lamp (obrys, brzda, blinkr), vynikající cena v druhovýrobě, výměna svépomocí podle manuálu.
Zápach spalin v kabině: Vyměněn velký kovový díl vedení a chlazení výfuku mezi motorem a dmychadlem.

Poškozen zadní nárazník, spodní díl pořízen v druhovýrobě za asi 1700,- vyměněn svépomocí.
Řada poškození laku, většinou z parkoviště.

V asi 180 tisících se dostavil problém náhonu olejového čerpadla, což nebylo servisem dobře řešeno (přijeďte zítra). Zhoršené mazání se podepsalo na turbu, které se od té doby dost zvukově projevuje - zvuk podobný houkačce sanitky.

STK dopadla bez problémů, například i brzdy s původními kotouči brzdí dobře. Nápravy jsou v udržovány v dokonalém stavu, seřizování jde zatím normálně, i když řada let, kdy část denní porce kilometrů auto absolvovalo po kostkách, se jednou musí projevit i tady.

Na další očekávané problémy naštěstí nedošlo: Na dvouhmotový setrvačník, na mechatroniku převodovky, vážnější poruchu turba, ani na potřebu nových kotoučů (na voze stále původní, přední s vnitřním chlazením). Vydržela i serva v klimatizaci (přestože po startu auta dost klapou) i vstřiky (kvalita paliva). Motor je stále v kondici, měření emisí OK, maximální rychlost i zrychlení absolutně bez kouřových efektů. Mimo zmíněného turba, má motor stále relativně tichý chod common railu s vyvažovacími hřídeli.

Zdá se tedy, že poslední dva roky byly ve znamení poruch a oprav víceméně podle zkušeností a předpokládané výdrže jednotlivých dílů tak, jak je popsáno v mnoha diskuzích na netu. Celkově se ale autu v tomto období spíše nedařilo. Měl jsem obavu, jestli vydrží další intenzivní používání okolo 2000 km měsíčně město-dálnice.

Zajímavý je špatný stav laku - nevypadá už vůbec dobře, a to nejen kvůli mechanickým poškozením, ale i pro celkovou zašlost. Porovnání černé barvy Passatu se stavem laku sousedčiny Panamery o stejném roce uvedení do provozu dopadá pro Volkswagen velice špatně. Něco to také vypovídá o různé kvalitě materiálů použitých při výrobě prémiovky vs. lidového vozu, případně i o tom, jak kartáčové myčky zacházejí s lakem.

Došlo na rozhodnutí přenechat auto prarodičům. Vzhledem k minimálním nájezdům, který s vozem udělají, jim může dělat velkou radost ještě dlouhé roky. A automat je pro ně jednoduše optimální. Přitom je samozřejmě nutné myslet na finanční rezervu pro případné opravy.

22.11.2016 00:08

Olej a příprava na zimu 2016

Najeto 161.000 km.
Servisní kontrola a výměna oleje, filtry olejový, vzduchový, palivový, pylový.
Výměna zámku dveří poškozeného před pár lety nešetrným otevíráním při zamrznutí v horách.
Nevěřícně koukám na kapitolu o VW Passat B6 v článku auto.cz o "Pěti autech, která se neměla narodit".

16.9.2016 23:56

Stav vozu v roce 2016

a) Najeto 156.000 km.
b) Z Německa jsem si nechal poslat servisní příručku o Passat B6 pro kutily. S její pomocí instalována zadní parkovací čidla - jen zvuková - s aktivací po zařazení zpátečky.
c) V autorizovaném servisu byly vyměněny brzdové destičky a náplně.
d) V neautorizovaném, ale vyloženě doporučovaném servisu, jsme dělali ještě jednou olej do automatické převodovky (někomu se může zdát poněkud nadbytečné).
e) Ve stejném podniku tlumiče a prvky přední nápravy, celková cena pouze 12 tisíc.
f) STK, motor s téměř nulovými emisemi, také vše ostatní zcela v pořádku.
g) Spotřeba 5 litrů na sto, polovina po dálnici.
Přecházím na něj zpět z B8, subjektivně méně hluku a vibrací, samozřejmě je méně svižný.

9.3.2015 23:27

Změna, auto si necháváme

Po odkoupení následuje výměna olejů, seřízení geometrie. Po pár dnech odešla jedna z už notně unavených xenonových výbojek - výměna na obou stranách 10k. V uvažovaném rozpočtu na převzetí firemního auta je potřeba počítat ještě s úklidem notně zanedbané klimatizace, letní pneu jsem dostal s autem.

14.11.2014 22:27

Limity zimního provozu a jízda na sněhu

Na provoz v zimě bylo auto dobře připraveno – od pneu Michelin Alpin A4 s atraktivními šikmými lamelami vzorku jsem očekával jen výborné výsledky, vyhřívané čelní sklo spolehlivě řeší situace se zamlžením, námrazou, sněhem.
Jak je to ale s převodovým ústrojím – rady ze školy smyku, co skoro vždy začínají “Když cítíte začátek smyku zmáčkněte spojku…”, “Když chcete přibrzďovat nejdříve zmáčkněte spojku…” mi asi nebudou nic platné. Musím pochválit lidi, kteří navrhovali a testovali naladění převodky a stabilizačního systému. V podstatě to absolutně bezproblémově funguje i na kluzkém povrchu a na sněhu. Taky při rozjezdu do prudkého svahu na zledovatělé vozovce za vás počítač podporovaný celou sadou čidel a automatickou převodovkou dává školení ostatním řidičům.
Taky mě příjemně překvapilo, že zapadnuté auto se dá rozkývat střídáním D a R na automatu, přičemž rychlost reakce je (s plynem ve vhodném okamžiku) více než dostatečná pro získání setrvačnosti na vyproštění ze závěje. Pro mne další velké plus pro DSG.

7.11.2014 22:59

Limity poodvozku – losí test

Šestnácti palcové pneumatiky jsou samozřejmě úplný základ. Na limit přilnavosti jsem se dostal jen jednou:
Najel jsem do hodně dlouhého, komfortního odbočovacího pruhu, plánoval jsem v něm zpomalit asi ze sto dvaceti na devadesát. Před sebou ale vidím na šířku ležet dřevěný trámek. Nevím, jestli by se s ním dalo zaklínkovat bévépéčko v prudkém svahu, ale osmicentimetrový kus dřeva asi osobním autem bez následků nepřejedete.
Ve stále dost vysoké rychlosti bylo nutné se na chvíli rychle vrátit do průběžného pruhu. Zadní pneumatiky vydaly krátké zaúpění jak krabice kombi karoserie svou setrvačností táhla zadek do původně zvoleného směru. Auto se stabilizovalo, minulo nebezpečné místo a dovolilo se ještě v další sekundě dostat zpět na sjezd z dálnice.

29.10.2014 22:39


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft představil aplikaci Office

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft…

Microsoft oznámil novou aplikaci Office, která bude zdarma dostupná na Androidu a iOS. Spojuje funkce Wordu,…

„Kat“ Chlopčík po skončení StarDance: Strach o zdraví!

„Kat“ Chlopčík po skončení StarDance: Strach o zdraví!

V šestém kole 10. řady StarDance vypadl poněkud překvapivě herec Miroslav Hanuš. Ve své závěrečné děkovné řeči…

 

iSport.cz

Kubová bojovala v Americe po ztrátě přítele: Sen o Las Vegas nevyšel

Kubová bojovala v Americe po ztrátě přítele: Sen o…

Plavkyně Simona Kubová a Anika Apostalon se v prestižní mezinárodní lize ISL se svým týmem DC Trident do finále…

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize. Proč je v Česku NEJ?

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize.…

Podruhé v řadě Český hokej ocenil liberecké Bílé Tygry nejlepší akademií v zemi. Na severu řeší celý proces…

 

Reflex.cz

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…

Neseriózní Události Luďka Staňka: Praha opouští konečně Česko! A k tomu spousta chlastu a jedno K.O.!

Neseriózní Události Luďka Staňka: Praha opouští…

Největší K.O. týdne a #Praxit, to jsou hlavní témata, o kterých se v Událostech Luďka Staňka mluvilo dřív, než…