Recenze

Lucas13 (muž 34 let) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Renault Laguna

8.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Laguna II Grandtour Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:260000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2963 výkon [kW]: 155 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Nevim jak začít.... Ale nejlepší bude od začátku jak jsem se dostal tenkrát k nové Laguně.Je rok 2001 a můj velmi dobrý kamarád se kterým se znám už dlouhé roky pracuje v Polsku jako finanční ředitel ve firmě na výrobu leteckých motorů. V této firmě pracuje kolem 5000 zaměstnanců. To už je slušná firma. Jako finanční ředitel má na starosti všechno co se týče financí, financování , výplaty , prodeje atd. je tu i vozový park. Ten se v roce 2001 obměňuje a je pouze na něm jaká značka automobilů to bude.... Zadává tedy konkurz na 30 nových služebních vozidel. Nejlepší nabídka přichází od Renaultu tamního dealera. Vyráží tedy do autosalonu Renault. U dealera objednává 30 automobilů Renault Mégane a Renault Laguna. Mezi Lagunami se objevují dvě vrcholové verze v max. výbavě s nejsilnějšími motory. Motor 3,0 benzín V6 24V s automatickou převodovkou. Jeden z těch dvou vozů je určen právě jemu a druhá jeho kolegovi-řediteli oddělení marketingu. Laguny V6 dostávají výbavu jako kožené a elektricky ovládané sedačky s vyhříváním, tempomat, velké střešní okno, handsfree, ESP, xenony, 17" litá kola, motor V6 slavnou lepší kartu a mnoho dalšího.......Jedna Laguna je dodána v černé (foto vloženo) a druhá ve stříbrné metalíze. Je zajimavé, že černá Laguna je pouze na 16" alu kolech a stříbrná je na 17" alu kolech. U stříbrné je dokoupena sada litých 16" kol na zimu, další sada koberečků a na zimu gumových podložek.
Jako poděkování za koupi tolika aut dostal jako dárek na Lagunu střešní nosič na kola a nosič na lyže, plus dobré kvalitní víno. Nosiče, ale na rozdíl od vína nikdy nepoužity a uloženy v garáži.
S oběma Lagunami V6 jsem měl možnost jezdit.Se stříbrnou (která vystřídala ojetější černou) dodnes. Ze začátku šlapaly jako hodinky, ale během pár měsíců měly už něco najeto a jak roky a desítky tisíc kilometrů přibývaly, začaly se projevovat první problémy. Přisla zima a střídáni teplot a vlhkost. To se podepsalo na vstřikovačích paliva, které postupně začaly odcházet. Jeden vstřikovač tenkrát kolem 5500Kč, dnes je to kolem 2000 Kč. Potom přišly problémy s elektroinstalací, vůz nechtěl za nizkých teplot nastartovat... Xenony za velké vlhkosti ovzduší si svitily jak chtěly. Nový xenon i s modulem kolem 6000 Kč za kus, další co se často porouchalo byl zadní stěrač, kolikrát ani nesetřel, nebo setřel a potom zůstal viset dolů jako oběšený. Když jsme se ptali v servisu proč se tak děje, tak na problémy s elektronikou nám bylo odpovězeno,že vůz není dělaný na naše podmínky, ale na francouzskou riviéru , a s tím stěračem je to konstrukční vada.... Dodnes se občas stane, že přijedu s Lagunou na parkoviště vypnu motor, vytáhnu kartu a chystám se vylézt ven a najednou se začne otevírat střešní okno. Odsune se do čtvrtiny, zastaví se a po chvilce se zase zavře. Nedávno byla v servisu na prohlídce a byly zjištěny tyto závady- špatná lambda sonda na zadním tlumiči výfuku (15000 Kč), čtečka karet (9000Kč), svíčky (jedna 880Kč) atd.. Ale abych ji tu jen nehanil , musím říci, že už vydržela opravdu hodně. Za prvé má najeto 260 000 km což je na Renault dost dobré navíc kilometry velice rychle přibývají a za druhé drtivá většina kilometrů je najeta na dálnicích a to ne zrovna rychlostí 130km/h, ale spíš kolem 180-190 téměř po celou dobu jízdy... Majitel ji používá jako nezajímavý dopravní prostředek z bodu A do bodu B co nejrychlejším způsobem, tak si asi dokažete představit jak to vypadá ....... Navíc, že by vůz vyleštil, nebo ošetřil na to zapomeňte. Krom servisu se jí nedostává téměř nic.

Silné stránky

-jednoznačně motor 3,0 V6 24V 155KW auto s ním dokáže pěkně ujíždět, přesto, že se dodával pouze s automatem, který je výborný na zácpy na dálnici, popojíždění ve městech při dopravní špičce, nebo manévrování ve stísněném prostoru
-vnitřní prostor-cestovaní v 5 lidech bez problému, i jízdní komfort je nastaven dostatečně měkký, jak se na francouzské vozy patří.
-maximální výbava, která pokud funguje dělá člověku (nejen řidiči) jen radost
-jízda na plyn, rozdíl síly a záběru téměř nerozeznatlený a provozní náklady klesly na polovinu. Diesel se s dnešní cenou nafty a propracovaností moderního plynového pohonu může jít zahrabat.

Slabé stránky

-elektroinstalace, která pořád něcím překvapuje-paní si tam pořád cosi žvatlá.. -celková spolehlivost, člověk, aby se s tím bál jet i na slovensko
-rozvod motoru V6 24V je pouze ozubeným řemenem
-u kombi bych bral větší zavazadlový prostor,tento je spíš frajerský- čtyři hokejové tašky plus normální drobná zavazadla z letiště do něj nenarvete.
-ceny náhradních dílů, např. při výměně zadních brzdových koutoučů měníte zároveň i ložiska zadnich kol, jinak to nelze opravit, pak vás jeden kotouč vyjde klidně i na 3500Kč. Jako prevence možná dobrá myšlenka, ale dost drahá a zbytečná realita, nádržka na chl. kapalinu v tisících Kč, neboť je jiná než na ostatní motory motůrky Laguny atd.. z toho by se jeden zvencnul..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Alespoň ty větší a zapamatovatelné poruchy a zkušenosti jsem vám napsal v popisu vozidla.
Zkušenosti se servisem naprosto odlišné. Každý Renault servis je jiný a má jiný přístup. Jeden dobrý, další dobrý ale předražený, třetí neumětel, čtvrtý líný.. Co se týká neautorizovaného servisu, jen velice dobré zkušenosti včetně jejich dobrých nápadů, kde sehnat levnější díl či jak auto opravit levněji, nebo orpavit to do čeho se jednomu Renaultu ze strachu a druhému z lenosti nechtělo.
Ono totiž vůbec obecně Renault ČR dělá jako kdyby v životě žádný zážehový 3.0 V6 s automatem nevyrobil a do ničeho se mu nechce vrtat, spoustu věcí neví a tak radši řekne, že tady tyto motory se vůbec neměly narodit a ať jdeme někam, kde umí velké motory dělat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zkušenosti s prodejcem v roce 2001 velice dobré. Jiné snad ani nemohou být při nákupu 30 aut.

 

Novinky v recenzi

1.12.2011 18:45

Momentálně: Příští rok bude nejspíš auto polykat již své poslední kilometry a pak půjde do šrotu, nebo se daruje, neboť je asi neprodejné. Majitel se poohlíží po novém VW (Passat) CC, Audi Q7, Acuře RL, TL, nebo nějakém Cadillacu např. Escalade.


Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
3

První Laguny (žabáci)od roku 2001 spolehlivostí neoplývaji, napravují to až Laguny po facelitu v roce 2005 (tzv. myšáci)

praktičnost
6

je to kombík střední třídy, takže pro mně normálního člověka to je v pohodě. pro věčného stěhovalce, nebo chalupáře musí ukázat na Octávku a říct- je v kufru lepší.

prostornost
8

vnitřní prostor velký , 5 cestujích má své pohodlí zde zase musí sklopit žárovky Octavia.

jízdní vlastnosti
8

jízdní vlastnosti dobré, bezpečnostní prvky jako ABS, ESP atd..5 hvězdiček poprvé v historii EuroNCAP

jízdní komfort
8

komfort super velice dobré měkké odpružení, ale zároveň to není na převrácení v zatáčce.

provozní náklady
9

Po deseti letech jsou na hranici finančních možností normálního člověka..

náhradní díly
6

opakovátko s tím, že drahé byly už od začátku a z druhovýroby jich moc není.

výkon motoru
8

výkon v poměru váha auta je v pohodě, žádný šnek to rozhodně není..

spotřeba
6

spotřeba se odráží na stylu jizdy, ale da se jezdit i za 8 litrů

hlučnost motoru
8

motor je hodně tichý, sametový až si někdy říkáte jestli vám to nechcíplo a pak vám dojde, že to je automat.

kvalita sedadel
8

sedadla jsou dobrá i po dlouhé jízdě není člověk unaven, poskytují relativní boční opěru a líbí se mi i jejich nenudný vzor

brzdy
9

plně dostačujicí

zavazadlový prostor
7

mohl by být na grandtour (velkou tůru) objemnější, ale to by pak zadek Laguny vypadal hnusně jak u Passatu Variant B6






Blesk.cz

Komentář: Začal konec „chvilkařů“? Minářův spolek už kritizuje i opozice

Komentář: Začal konec „chvilkařů“? Minářův spolek už…

Portfolio „dohledu“ nad politiky spolku Milion chvilek pro demokracii poslední dobou značně nabobtnalo. Po…

Lákavé 13. důchody: „Vyhozené peníze,“ míní expert. Sousedi těší seniory, Češi utřou nos

Lákavé 13. důchody: „Vyhozené peníze,“ míní expert.…

13. důchody nejsou projídáním peněz poplatníků, hájí chystanou novinku na Slovensku premiér Peter Pellegrini v…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Litvínov – Třinec 5:2. Verva po výhře opustila poslední místo

SESTŘIH: Litvínov – Třinec 5:2. Verva po výhře…

Hokejisté Litvínova porazili v dohrávaném utkání 30. kola extraligy Třinec 5:2 a ukončili sérii třinácti nezdarů…

SESTŘIHY LM: Lipsko se Schickem porazilo Tottenham. Atalanta přejela Valencii

SESTŘIHY LM: Lipsko se Schickem porazilo Tottenham.…

Fotbalisté Lipska s reprezentačním útočníkem Patrikem Schickem v úvodním osmifinále Ligy mistrů zvítězili na…

 

Reflex.cz

Pod pražskou nemocnicí je tajný protiatomový kryt i operační sály. Spali tu důchodci i opilí Holanďané

Pod pražskou nemocnicí je tajný protiatomový kryt i…

Pro nadšence je to stará známá věc, pro řadu Pražanů velká neznámá. Pod Thomayerovou nemocnicí v pražské Krči se…

Při dobývání Iwodžimy utrpěla americká námořní pěchota nejkrvavější ztráty v celé své historii

Při dobývání Iwodžimy utrpěla americká námořní…

Již v průběhu bojů o Filipíny připravovalo americké velení nové operace proti zemi vycházejícího slunce. Spojený…