Recenze

Lebka87 (žena 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia Škoda Fabia II

9.64 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Vločka Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 77 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Začínám psát tuto recenzi s tím, že nebude tak "kvalitní" a "užitečná" jako recenze ostatních uživatelů, kteří autům rozumí a mají s nimi spoustu zkušeností.
Chci se tímto podělit o své zkušenosti, a jelikož nejsem člověk který autům rozumí, a má zkušenosti, prosím, o prominutí za "podprůměrnou" dovolím si říct dokonce "lajckou" recenzi...
Škodu Fabii II vlastním od tohoto roku, od června. Je to mé první auto, a ani jiné jsem jakýmkoliv způsobem nevyzkoušela.
Proč jsem si vlastně vybrala zrovna novou Fabii? Důvodů bylo několik. Rozhodla "nízká cena", spotřeba paliva, velikost vozidla, a rozhodl i vzhled. Jsem ženská, líbí se mi malá auta, - (líbí se mi i velká ale couvat s tím, to by asi při mé šikovnosti nedopadlo :-)) a co se mi na touto autíčku zalíbilo byl "vzhled" - na pohled smějící se a roztomile vypadající auto...A bylo vybráno...

Je asi nutné podotknout, že mám handicap a tím i vysvětlit způsob sepsání této recenze. Jak jsem již řekla, o autech vím opravdu jen málo tak píši "jen zkušenosti" ale třeba také někomu pomohou...
Jelikož tedy nejsem zdravá, jsem vozíčkář, byla nutná pomoc, jak už při výběru auta, tak při koupi. Možná teď dělám reklamu ale chci poděkovat za pomoc společnosti CarClub - Havex s.r.o..
Tato společnost se zabývá pomocí v odbourání bariér tělesně postiženým. U této společnosti jsem si auto koupila. Velká výhoda byla v perfektním poradenstvím, spoustu věcí mi zařídili, jak objednávku auta, pojištění, dokonce i úpravu na ruční ovládání.

--Zlým jazykům, kteří napíší nebo se pokusí psát komentáře ve stylu, že my "postižení" dostaneme vše zadarmo, že za nás každý vše zařídí, předem oponuji (i takoví lidé bohužel na světě jsou) že je sice pravda, že dostáváme dávky a každý nám pomáhá, ale být na vozíku a nemít prakticky nikde žádné uplatnění, není vůbec žádná sranda, a my všichni, co nějaký handicap máme, bychom všechny ty dávky a peníze dali za zdraví které nám chybí...--

A teď zpátky k mé "povedené" recenzi :-)
Auto jsem si objednala v březnu roku 2010. Bohužel, problémy nastali přímo s výrobou auta. Za to společnost u které jsem auto objednala nemohla, problémy byli přímo ve výrobě. Má objednávka se protahovala na delší a delší dobu. Podala jsem tedy po třech měsících stížnost, a auto bylo najednou za týden doma. Vysvětlení jsem se od "škodovky" nedočkala, pouze omluvy, a to od nevinné společnosti. Asi cítila vinu za to, že díky dlouhému zpoždění s dodáním auta jsem přišla o práci.
Když se už vše vyřešilo, jela jsem na předání auta. Veškeré pojištění a vše už bylo předem zařízené, na mě zůstalo si zajet pouze pro značku.
Těm, kteří jsou také postižení, nebo těm, kteří shání pomoct pro někoho kdo pomoc potřebuje, mohu jen společnost CarClub doporučit. Zařídí Vám i úpravu vozidla přesně podle potřeb a pomůžou i s vyřizováním papírů.

Mě osobně, tento typ vozidla vyhovuje. Nízká spotřeba, pohodlí, snadné ovládání. V autoškole jsem jezdila se starším typem Fabie a poté i s Octavii, ale žádné z nich mi nevyhovovalo tak jako tato Fabie. Posilovač řízení je pro mě hodně podstatný, a tohle autíčko utočím i jednou rukou, a to mám svalové onemocnění...
Proto bych toto auto doporučila i starším lidem, kteří moc síli nemají /tímto však nikoho nechci nijak urazit!/

Jak jsem již psala, chtěla jsem malé auto, ale ne zas tak malé :-)
Na první pohled nevypadá jako úplný prcek, ale když jedete s tím na nákup, jste rádi, že se do kufru vejdou s bídou tři nákupní tašky. Takže invalidní vozík, to tam narvete těžko...




Silné stránky

Nevím jestli se tomu dá zrovna říkat "silné stránky" ale z mého pohledu tohle je takové to plus...
Nízká spotřeba,
perfekní jízdní vlastnosti jak už v létě tak na sněhu. Bydlíme na kopci, a ten se moc v zimě neudržuje (prostě vesnička) soudedé mají problémy na kopec vyjet, alespoň v tomhle má "Vločka" zazáří, nikdy mě nenechala v kopci viset. Mám automatickou převodovku, každý mě od ní zrazoval, že si v zimě ani neškrtnu, ale nevím kdo má teď problémy... Ale, vlastně nevím, jestli automat má v tomhle nějakou výhodu či nevýhodu, jestli vlastně na tom záleží, tak mne prosím kdyžtak opravte :-)
Co je tady pro mě výhoda je ten automat. Vyhovuje mi to v tom smyslu protože mám ruční řízení, a ono brzdit a řadit jednou rukou jde trošku těžko...Navíc jsem s pardonem blbec který řadit ani neumí, věřte nebo ne, ale je to tak...:-P

Takže shrnutí, málo to žere, seženete dá se říct levné autodíly, i v 1.2 to je celkem živé autíčko, jízdní vlastnosti mě zatím nezklamali, a automatu je to jízda bez starostí. Nevím, co bych zde měla nebo mohla vše vyjmenovat, plusy i minusi se jistě dozvíte u zkušených řidičů, jen co já mohu říct, mě osobně toto auto vyhovuje.

Slabé stránky

A teď k minusám...I když je to malé, bílé usměvavé vejce má druhá láska, musím se přiznat, že jsem už několikrát na to mé zlato pěkně nadávala.

První co mě zkalamalo, a málem jsem se díky tomu vysekala - byl problém s posilovačem. Najednou mi při jízdě vyplo a nešlo točit volantem. V servisu mi nic neřekli, problém prý byl v elektronice.
Další co vidím jako problém je těsnění ve dveřích. Dveře netěsní tak jak mají, takže zamrzlé dveře, nebo pomalu objevující se plíseň hrozí dokud tedy nezajdu do servisu - opět - už mají ze mě radost, v servisu jsem stálý zákazník.

Další problém je ten, že auto má tak nízké otáčky, že se v zimě moc neohřejete. Nastartované se ohřeje alespoň na vlažný vzduch až tak za půl hodiny. Takže raději si ráno při cestě do práce přivstat, jinak si pekně zamrzlá okna nerozmrazíte.

Pozor také na neoriginální autorádio. Myslela jsem si, že ušetřím koupí vlastního autorádia ale prdlajs. Výjde to na stejno, musíte koupit plasty, dokonce i kabely, nechat napojit elektriku, a pak možná když budte mít štěstí si poslechnete muziku. Nechat si namontovat originál rádio je lepší. Bez starostí, nervů, vyjde Vás to nastejno a problémy ve smyslu že najednou Vaše koupené radio nefunguje nenastanou... Já ze své hlouposti se teď tluču do hlavy...

Kdo říká, že centrál nikdy nezamrzne, se plete. Mě centrál krásně zamrznul a dostat se dovnitř byl nadlidský výkon. Chytrá hlava mého přítele problém vyřešila, stačilo si s centrálem pohrát a dveře se náhle otevřeli ale nemít ho po svém boku, tak tam u auta stojím ještě dnes a o cestě si můžu nechat zdát...

Problém byl hned ze začátku s dveřma . Nevím čím to, ale nebyli utáhnuté a když jsem někoho vezla v zadu, ozvalo se silné bouchání a praskání. A mohli za to nedotažené dveře...

Jestli čekáte jízdu jako v bavlnce, tak o tom si nechte zdát...Tohle autíčko pěkně skáče a kodrcá. Nejlepší jízda je po kostkách, to je člověk pěkně vykodrcaný :-) Někdy mi připadá, že to auto nemá snad ani tlumiče...

No, problému je vícero, jsou to sice maličkosti, ale raději už pomlčím, nebo mě to moje "fáro" už nikdy nikam na truc nedoveze:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem Autostyl mám zatím dobré zkušenosti. Alepoň tady v Trutnově a ve Vrchlabí se ke mě chovali vždy přívětivě.
Rychlost je u nich na prvním místě, vyřídí rychle nové díly, vyřídí za Vás tahanice s pojišťovnou - mě někdo naboural přez noc zadní nárazník - a není poznat že bylo někdy auto bourané. Nalakování nového nárazníku je dokonalost sama, perfektní rychlost při opravě, milé jednání, a hlavně se snaží pomoct i při sebemenší "blbosti".
Když to shrhnu, nikdy mě neodmítli i s tím, když jsem přišla že mám na autě škrábanec. Vyleštily to napočkání, div mi ještě nepoděkovali. Takže i když mě autíčko pozlobí, vím kam se mám obrátit a kde mi poskytnou perfetní pomoc a služby.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak jsem již psala na začátku, společnost CarClub mi poskytla naprosto špičkovou ochotu a pomoc při výběru a koupi. Kdykoliv mám nějaký dotaz, nebo potřebuji radu, nikdy mě neodmítnou a vždy pomohou. Když si budu kupovat nové auto, obrátím se jedině opět na tuto společnost...

A na konec mohu říct...

Tohle autíčko, bych nevyměnila za nic na světě. Je to náš další člen naší rodiny. Jak říkám, je to má druhá láska...S láskou o ní tvrdím, že místo motoru má srdce, místo karburátoru plíce, místo světel oči, a místo benzínu krev...
Před každou cestou jí pozdravím, a na konci cesty poděkuju, za to, že mě v pořádku přivezla...Nikdy nevíte, jestli ta cesta nebude Vaše poslední...
Možná jsem trošku blázen, možná trošku přeháním, ale je to má Vločinka, v mých očích to nejúžasnější autíčko na světě...

 

Novinky v recenzi

20.5.2014 09:26

20.5.2014 09:26

4 roky 35 000 km

Zdravím! :)

Dlouho jsem nenapsala žádnou novinku a když to řeknu upřímně, úplně jsem zapomněla že tu nějakou registraci mám, tak po hodně dlouhé době napíšu pár slov :)

Budou to 4 roky co jsem si domů přivezla mou lásku Vločku. Uteklo to jako voda, dneska máme nalítáno dobrých 35 000 kiláků. A bez nehody! Takže hurá, sláva a oslavím to první návštěvou na technické prohlídce. Docela mám z toho vítr, ale auto se zdá býti v pořádku, no tak snad prolezem :)

Za ty 4 roky co s Vločkou lítám, krom začátku musím zaklepat, že žádná závada se na autě neprojevila. Z toho jsem měla strach, pár týdnů po zakoupení jsem byla každou chvíli v servise. Ale jo, kecám. Loni jsme si zažili zapeklitý případ v podobě z ničeho nic nepojízdného auta. Do dnes vlastně nevím, co se přesně stalo...

Bylo chladnější počasí, na začátku zimy, jela jsem na delší cestu a cestou domů jsem se stavila v práci pro dnes už mého manžela, zastavila, típla motor, a za 5 minut už Vločka nejela. Já spustila řev - klasická moje reakce když se něco stalo s autem. Pustil se nouzový režim a ve 30km rychlosti jsme dojeli domů, a už jsem volala servis. Druhý den jsme s tchánem jeli do servisu, nechali tam Vločku přes noc a já celou noc nespala strachy, že možná je Vločka na odpis... Druhý den telefon, že si mám připravit necelých 5000,- a můžu si jet auto vyzvednout. Přijedu tam, a už mi servisák dával do ruky "prokousané" kabely od motoru. "Jo, vběhla Vám tam kuna, oni to dělají, víte, je jim zima, zalezou do motoru, a tam si žmutlaj kabely..." Slyšela jsem to prvně, už jsem "opravu" měla zaplacenou, a při předávání klíčů mi pán ještě ukázal, že mi tam dali tenhle a tenhle kryt za 600,-, tyhle ochrany kabelů ve formě šňůry od telefonu za 800,- a já než stačila cokoliv říct, stála jsem u auta sama, a svou blbostí jsem nedokázala ani pípnout, že na tohle se mě měli zeptat, jestli tam ty kryty a ochrany můžou dát. Každopádně v tu chvíli bylo pro mě na prvním místě to, že mám zase auto, a co víc, že jede.

Tchánovi se to nezdálo. "Hele, tohle je blbost, už vidím jak Ti tam vlítne kuna, na rozpálenej motor, a překouše všechny kabely na stejných místech..." Po pár dnech jedu k našim, umoudřilo se počasí ještě na chvíli, tak jsme s mamkou vytáhli kýble a vysavač, že Vločku trošku uklidíme. Táta otevřel kufr a tam našel pohozené kabely. "No to jsou sv.ně! Podívej se! To je normálně naštípnutý kleštěma!" Přišel se na to podívat zeťák a ten spustil stejnou jako táta. "No tak jsi někomu zaplatila nový kabely". Už jsem to neřešila, nebyla jsem u opravy, a někoho obviňovat bez důkazů, nemám to v povaze.

Bohužel, bohu dík jsem ale změnila servis, když jsem se pár týdnů na to dozvěděla, že již nemám na auto záruku. Jezdila jsem každý rok na garančky, jezdila jsem pouze do autorizovaného servisu, protože proč, žila jsem v domnění co mi tvrdili, že mám prodlouženou záruku na 7let, podmínka byla však každoročně solit nemalé peníze. Ty jsem obětovala, už jen z důvodu toho, že si svého auta vážím, a hlavně, dostala jsem na něj příspěvek, a ten je podmíněn tím, že mi auto minimálně 5let vydrží, jinak nemám nárok na nic. Když se mi odloupl lak na kapotě, a nebylo to od nárazu kamínku, šla jsem využít nároku na opravu "zdarma", kde jsem se bohužel dozvěděla, že Vločka je už dávno po záruce. Po tom zážitku s "kunou" co měla asi na packách boty, plus to, že jsem žila v omylu ohledně záruky, jsem se rozhodla, najít si jiný servis, sice daleko od domova, ale zde jsem si jistá, že se o Vločku starají nejlíp jak mohou, a malé bezvýznamné plus je i nižší cena oprav a dílů.

Takže za celý ty 4 roky mě naštěstí potkala jen tahle jedna nepříjemnost, jinak autíčko jezdí, lítá, troubí, pořád málo žere, a hlavně, vždycky mě doveze tam, kam chci... Manžel je s ní taky spokojený. Přestěhovali jsme se o kousek dál, takže do práce už dojíždí, a i když 3 roky neřídil, zvykl si na Vločku hodně rychle, a to tak, že mu už pomalu nestačí a začal si plánovat, že příští rok bychom si pořídili Hondu Civic. Byl plán, že po 5 letech věnuju Vločku tátovi, on je do ní blázen, navíc, autům rozumí a dobře by se o ní postaral a my že si pořídíme nové... Ale... Při myšlence na to že budu sedět v jiným autě a to moje fáro bude jinde se mi vhání slzy do očí. Jsem asi blázen, ale já Vločku nedám, a jestli ano, ořvu to, a když budu mít možnost, tak se v ní vždycky projedu... :)

První auto je jako první láska, nezapomíná se na ní... Venku je dneska krásně, ptáci zpívají, silnice pobízí k projížďce, plná nádrž a klíče na stole, co doma, život je krátkej a dneska je tak nádherně. Tak vzhůru na silnice a motorům zdar! :)



30.12.2010 13:50

První cesta směr hory :-)

Tak. A máme za sebou první zkoušku jízdy na pořádně kluzké vozovce. Taková ztezka odvahy :-) Sníh je sice na silnicich už delší dobu, ale zatím jsem neměla možnost autíčko pořádně na sněhu vyzkoušet. Ono je rozdíl jet po skoro čistých sinicích, bez kopců, bez prudkých zatáček a tam kde to dobře znám, a vyjet někam, kde je sněhu tři prd..., serpentiny jedna za druhou a pod koly jeden kus ledu. Přítel v práci málem přišel o ruku, a my museli jet na kontrolu na chíru, kde se specializují na ruce. A nemocnice kam jsme měli jet je ve Vysokém nad Jizerou. Tchánovi se auto rozbilo, přítelova Mazda je spíš na letní výlety, tak to padlo na Vločku. Můžu říct, že by se mi mezi půlky nevešel list papíru jak jsem je měla stažený strachy :-) Jízda do kopce, kouzalo to jako čert, držet plyn na volantě ve stejné poloze při točení do prudkých zatáček to bylo něco, chvílema Vločka mou chybou zahrabala, pak zas jela jak slimák... Asi se budu muset nějak naučit přidávat plyn nohama a ne rukama :-D Ruční řízení je úžasná věc, když jste na vozíku, stejně můžete řídit, ale je to dost složité...Hlavně na sněhu...Takže, strach byl pořádnej, na čele pot, vytřeštěný oči ale Vločka nás nenechala ve štychu :-) Občas nám to podklouzlo, občas trošku podhráblo, ale naštěstí jsme nikde nenabourali ani nezapadli. Cesta dolů byla dá se říct trošku horší, nevím čím to, ale autíčko mi na silnici pěkně tancovalo. Tchán říkal že tancuje páč má radost že jsem ji zase pěkně projela :-D Asi se mě snažil uklidnit... Když to shrnu, na sněhu je to docela sranda. Je to má první zima, tak jsem z toho trošku paf, a vyděsí mě sebemenší smyk. Ale na druhou stranu z mého pohledu to nebylo zas tak hrozné. Při prudčím zabrždění problém nenastal, rozdejz do kopce také ušel, na rovné silnici pohoda, do kopců při stejné rychlosti vyjetí také bez problému, akorát byl problém zatáčky, tam mi to trošku klouzalo... Zimáky mám 15ctky, prý jsou lepší 14ctky nebo 13ctky, ale i s těmahle jsem zas takové problémy neměla :-) No, uvidíme za tři týdny, až tam pojedeme znovu :-)


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Škoda Fabia II

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Díky problému s posilovačem řízení nemohu dát plný počet bodů...

praktičnost
10

Pro mě je praktické toto autíčko zatím dost :-)

prostornost
5

Je to mrňous. Taková "nákupní" taška jak se říká :-)

jízdní vlastnosti
10

Zatím nezklamali...

jízdní komfort
5

Ehm...Kodrcání :-)

provozní náklady
10

Na toto si nemohu stěžovat.

náhradní díly
10

Perfektní.

výkon motoru
10

Na to že je to 1.2 perfektní.

spotřeba
10

Z mého pohledu naprosto vyhovující.

hlučnost motoru
10

Téměř žádná. Nikdy nikdo neslyší, že jsem přijela, i když ostatní čenové sedí o pár metrů dále na zahrádce.

kvalita sedadel
10

Sedadla měkká nejsou. Ostatní si stěžují, že jsou příliž tvrdá, mě však tvrdá sedadla naprosto vyhovují.

brzdy
10

Když na brzdu pořádně dupnete, stojíte na místě. Při rychlé jízdě auto brzdí dokonale. Nemám strach že někdy nedobrzím. Samozřejmě dodržuji bezpečnou vzdálenost :-)

zavazadlový prostor
1

Raději nekomentovat :-) Tady se Fabia nepovedla... Tři nákupní tašky a dost.






Blesk.cz

Halina Pawlowská sundala roušku a odhalila tvář: Fanoušci nestačili zírat!

Halina Pawlowská sundala roušku a odhalila tvář:…

Spisovatelka a moderátorka Halina Pawlowská (65) vypadá celé roky stále stejně a zub času jí, až na některé…

Odhalené tajemství i řádění vichru: Takhle se opravoval Negrelliho viadukt! Vrací se na něj vlaky

Odhalené tajemství i řádění vichru: Takhle se…

Historicky první pražský železniční most přes Vltavu se v pondělí po třech letech oprav opět rozdrnčí pod koly…

 

iSport.cz

Karvinský Lingr po Spartě: Odvolání gólu? Vést 2:0, bylo by po zápase

Karvinský Lingr po Spartě: Odvolání gólu? Vést 2:0,…

Jednu branku karvinský útočník Ondřej Lingr Spartě vstřelil, další připravil hned po 35 vteřinách hry pro…

SESTŘIH: Karviná – Sparta 1:4. Letenský obrat, parádní trefy i VAR v akci

SESTŘIH: Karviná – Sparta 1:4. Letenský obrat,…

Fotbalisté Sparty vyhráli v 26. ligovém kole v Karviné po obratu 4:1. Slezany poslal v 32. minutě do vedení…

 

Reflex.cz

Může americká CNN, která se věnuje novinářskému džihádu, souznít s českou Primou? Jen těžko

Může americká CNN, která se věnuje novinářskému…

Na hodnocení nového kanálu CNN Prima News bude ještě dost času, protože prosazení se na poli televizního…