Recenze

10 Majitel

BMW řada 6 630d xDrive (2017)

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 6, foto 1 BMW řada 6, foto 2 BMW řada 6, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta zatím žádná Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 195 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Proces výběru:
Při takovém tom uvažování o snovém autě jsem v minulosti dlouho uvažoval o Audi A7 1. generace po faceliftu. Má slušný kufr a přišla mi prudce elegantní. Dnes na mě ale v interiéru působí zastarale. A generace současná se mi v interiéru zase moc nelíbí, je hodně hranatá a má spoustu lesklých černých ploch. Ve finále bych to asi přežil a přiznávám, že jsem v tom nejel, ale neláká mě to. Jako další mě lákal MB CLS shooting brake, ale bylo by v něm asi málo místa. Vzhledem k cenám ojetých exemplářů A7 jsem nakonec zabloudil na BMW 5 touring, Audi A6 kombi nebo Mercedes E kombi. Cenově mi z toho nejlépe vycházel Mnichov. Proč ale tedy nakonec 6 GT? Mnichovský liftback určený na dlouhé cesty mě také vždy zajímal a líbilo se mi, že je prostorný a není to kombík, takže s ním člověk nedává najevo pouze touhu po praktičnosti, ale i trochu stylu. 5 GT bych bral vzhledem k věku po faceliftu, kdy už mi přišla celkem pohledná. Předfacelift mi ale taky vyloženě nevadil. Tato první generace však měla divnou přepážku v kufru a dvojitý systém otevírání, který mi přišel zbytečný. Druhá generace trochu zhubla a působí elegantněji. Jedna podstatná souvislost je, že jsem přešel z dvojkového Superbu kombi. Z hlediska prostoru je to špatný výchozí bod pro koupi nového auta. Logickým vyústěním bylo, že nam při prohlídce 5 touring přišlo auto stísněné a s malým kufrem. Superb je zkrátka prokletí.

Koupě
Pak jsem v inzerci objevil nejlevnější 6 GT u nás. Vyrobeno koncem roku 2017, dovoz z Německa, najeto 122 000. Víc, než bych chtěl, ale pořád přijatelné. Upoutala mě bohatá výbava v čele s odvětrávanými sedadly, tažným, nezávislým topením, vzduchovým podvozkem a slunečními roletkami vzadu (pro děti vítaná věc). Korunují to bezrámová okna a výsuvné křídlo.
Vzal jsem si mechanika na prohlídku a ten potvrdil dobrý stav. Auto jezdilo v západním Německu a nejspíš dlouhé trasy, pro které bylo zrozeno. Servisní historie byla v pořádku. Nízká cena mi byla podezřelá, po důkladné prohlídce jsem ji přisoudil vyššímu nájezdu a povrchovým kosmetickým nedostatkům (stopy od kamínků na kapotě, škrábance na různých místech, ťuknutí na hraně kufru, odřená všechna kola, odřený nárazník zespoda). Kosmetické vady pro mě jako obyvatele Prahy nejsou problém, naopak nebudu mít takové trauma, pokud mi to někdo odře nebo poškodím kola při parkování.
Zkusil jsem u prodejce slevu a nakonec jsme se domluvili na výměně oleje v automatu, diferenciálech a rozvodovce xdrive. Všechny tyhle věci bych brzy dělal a tím jsem je mohl odškrtnout.

První zkušenosti
Hned po nákupu jsem auto vzal na dovolenou, což znamenalo 5 000 km, které absolvovalo bez problémů. Jízda s ním je skvělá a nejvíce se uplatní na delší trasy po dálnici. Okresky pro něj taky nejsou problém. Rád bych měl v tomhle ohledu srovnání s 5 touring, určitě bude agilnější. Výkonu je dostatek, 160 je příjemné cestovní tempo, 200 není problém. Hmotnost je při brzdění samozřejmě znát, na druhou stranu váha pomáhá setrvačnosti a člověka to motivuje k plavnější jízdě, což autu sedí.

Interiér
Líbí se mi ergonomie a ještě poměrně konzervativní podoba kokpitu, např. přítomnost řady tlačítek. iDrive kolečko je fajn, člověk nemusí matlat na displej a vyřeší většinu úkonů kolečkem.
Výbava je Luxury line, což znamená více chromu v exteriéru, než bych normálně chtěl. Původní majitel si nepřiplatil za pádla na volantu. V budoucnu můžu zvážit jejich přidání, ale zatím mi nechyběla. Do Superbu s DSG jsem si je pořídil, protože podřazování tam dává smysl. U měničového automatu už tolik ne. Budíky jsou napůl analogové a digitální. Myslel jsem, že je to nevýhoda, ale u iDrive 6 se na plně digitálních budících stejně nic moc navíc nezobrazuje, takže reálně to vůbec nevadí.

Asistenty a různé vychytávky
Co jsem udělal velmi brzy, bylo vypnutí různých zásahů do řízení a vibrací do volantu při vyjetí z pruhu, riziku srážky apod. Je pravda, že mě jednou na D1 málem vytlačila z levého pruhu Fabia, které jsem se asi kupodivu vešel do mrtvého úhlu, v takové chvíli by se asistent bočního nárazu možná hodil. Vibrace do volantu mě ale od začátku štvaly a zásah do řízení jsem nechtěl zažít. Stejně tak adaptivní tempomat na můj vkus brzdí před auty příliš brzy a používám ho jako klasický hloupý tempomat, pouze v kolonách a pomalém provozu pomáhá, aby se člověk trochu uvolnil. Tlačítko na vypnutí start stop se zasekává, předchozí majitel ho asi vymačkal. Pomocí aplikace Bimmercode jsem nastavil, aby byl po vypnutí auta zachován jeho stav při dalším nastartování. Tlačítko každopádně nechám vyměnit. Oceňuju přídavné topení. Můžu ho aktivovat přes mobilní aplikaci nebo přes chytrý displejový klíč. Nemám funkci dálkově řízeného parkování, zapnutí topení je proto jeho jediná užitečná funkce navíc, jinak ještě zobrazuje stav zamknutí a dojezd.
Letecký pohled z kamer: skvělá věc a u auta s rozměry třídy 7 ho vnímám jako nezbytnost.

Dosavadní problémy:
Vedle vypnutí auto start stop se začala objevovat hláška o nefukčním nouzovém volání. Po pátrání na internetu jsem zjistil, že to nejspíš bude baterkou v telematickém modulu. Ten je umístěn ve střeše pod ploutvičkou. Baterka není drahá, ale k její výměně se musí sundat celá stropnice. V autorizovaném servisu to stojí 5 000 Kč. Není to až tolik, ale blbé je, že baterka ještě nemusí být těsně před smrtí. Diagnostika hlásí, že je baterka na konci životnosti, ale volání zatím funguje. Vyřešil jsem to proto přes Bimmercode změnou dvou hodnot. Chyba už by se neměla objevovat.

Další radost mě čekala se spojlerem. Je strašně fajn, že je vysouvací, je to prostě frajeřinka. S tím ale souvisí, že obsahuje odtoky pro vodu, která pod něj zateče ze zkoseného okna kufru. Jednou ráno jsem otevřel kufr a po obou bocích víka stékala voda, která se nahromadila pod křídlem. Odtoky mají před sebou plastovou mřížku, takže nahromaděný bordel můžete rozdrbat, ale už ne vytáhnout. Odtoky jsem proto alespoň prošťoural špejlí a stačilo to. Křídlo by mělo jít sundat povolením 4 šroubů s torx hlavicemi a pak půjde plastové mřížky odcvaknout. Možná to ale nechám na pánech v servisu.

Silné stránky

Motor, spotřeba, pohodlí, výbava, ergonomie, prostornost. Není to kombík.

Slabé stránky

Černá barva a interiér znamenají v létě peklo. Rozměry představují výzvu pro parkování.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Car1 Vysokov: dobrý přístup, nemám výhrad.

 


Další vozy BMW řada 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9

Hodně místa pro cestující. Liftback znamená horší využitelnost kufru, s tím se ale při nákupu počítá.

prostornost
10

Prostoru je v interiéru habaděj.

jízdní vlastnosti
8

V rámci zaměření auta skvělé. Necelé 2 tuny a rozměry nedovolují sportovnější jízdu, svižně jezdit však není problém.

jízdní komfort
10

Vzduchové odpružení a skvělé odhlučnění pomáhají k výborné úrovni pohodlí.

provozní náklady
8

Motor je vzhledem k hmotnosti auta velmi úsporný. Je to BMW, takže se musí počítat s odpovídajícími náklady na spotřební materiál.

výkon motoru
8

640d bude jezdit o něco lépe, ale rozhodně je více než dostačující.

spotřeba
10

8 litrů v průměru je výborná hodnota.

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
7

U komfortních sedadel jsem čekal trochu lepší pocit pohodlí, špatné to ale rozhodně není. Nastavitelnost je velmi dobrá.

brzdy
10

Skvěle se dávkuji.

zavazadlový prostor
8

Prostorný kufr s dalším místem pod výklopnou podlahou s teleskopickou vzpěrou. Plato kufru je ze dvou částí a prostor pod podlahou na něj obsahuje speciálně tvarované místo.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…