Recenze
Technické info
Přezdívka auta prostě Golf, třeba ještě něco vymyslím :D Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:188000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7
Popis vozu
Před tímto vozem jsem jezdil v Peugeotu 307 2.0 HDI a Volkswagenu Polo 1.0
Auto jsem koupil v autobazaru v dubnu roku 2014 jako ojeté s nájezdem 187 000 km. Nehavarované. po prvním majiteli s kompletní servisní historií. Hledal jsem úsporný dieselový automobil na pravidelné dojíždění. Původně jsem měl nejvíce v hledáčku Škodu Octavii. Až poté jsem rozšířil hledání i na VW Golf, Ford Focus a další kandidáty. Ovšem v dnešní době najít solidní ojetinu je... je těžké. Když už jsem myslel, že z toho všeho hledání zešedivým, tak jsem objevil tohoto Golfa.
Byl v nedalekém autobazaru, tak jsem se vyrazil podivát. Na první pohled vypadal velmi dobře. Bez jakýchkoliv větších vad laku, pouze zašlé disky kol. Uvnitř jsem byl překvapený ještě víc, interiér byl perfektně zachovalý. Odhadoval bych mu tak 2-4 roky a ne 10 let. Nejprve mě zrazoval vysoký nájezd kilometrů (měl jsem představu o nižším čísle). Ale když jsem si nechal auto nastartovat a poté si ho cca. na 10 km projel obavy se téměř rozplynuly. K autu se pravděpodobně minulý majitel choval velmi slušně a zdálo se být v dobré kondici. Zamluvil jsem si ho a druhý den si pro něj dojel. Auto bylo trochu přes cenový limit, ale něco mi říkalo (a prodejce to nebyl), že by za to stálo, tak uvidíme...doufám, že bude:)
Hned týden po koupi jsem auto předal svému dvornímu automechanikovi, aby ho důkladně prošel. Jeho komentář mě potešil. Řekl, že auto je s ohledem na nájezd a stáří v nadprůměrném stavu. Nicméně i když prodejce tvrdil, že auto je ve stavu "sednout a jezdit" nechal jsem vyměnit rozvody s vodní pumpou, oleje a filtry. Takže takový běžný servis s časovým předstihem, jako jistotu. K tomu ještě přední brzdové destičky, které se už blížily ke konci své životnosti.
Pocity z auta mám po zatím zhruba 1000 najetých km vesměs jen ty dobré. Auto má slušnou dynamiku i pro rychlé předjíždění. Motor má plynulý nástup, žádné zběsilé supnutí turba. Auto je na vozovce stabilní, ani ve vyšší rychlosti nikam neustřeluje, prostě sedí. Řízení je přesné, volant při vyšší rychlosti příjemně tuhne (cca. 80 km/h +), ovšem při rychlosti nad 110 km/h se do volantu přenášejí vibrace, což není už tak příjemné, Odpružení je spíše z těch tvrdších, na upravené silnici velice příjemné. Ale na velmi hrbolaté silnici s větším množstvím výtluk už je to celkem dost cítit, někdy až moc. Řazení je přesné a tuhé. Řadička má krátké kvalty (naprosto mi vyhovuje) a dobře padne do ruky. Po zkušenosti s "pežoťáckou" převodovkou určitě příjemná změna. Brzdy nastupují pozvolna, tvrdé brždění až v nižší poloze pedálu (před výměnou destiček až moc pozvolné, nyní o hodně lepší).
Auto je velmi dobře dílensky zpracováno, nikde nic neklepe, nebouchá. Ani interiér nikde nevrže. Má robustní stavbu. Prostě německý "majstštyk":)
Interiér je velice prostorný a vzdušný. Za volantem je spousta místa, sedadlo je snad nastavitelné do co nejoptimálnější pozice za volantem. Prostor spolujezdce vzadu velmi mile překvapí. Nabízí pohodlné svezení i ve 4 dospělých. Interiér je krásně zachovalý, nikde žádně výrazné opotřebení (ohmatání), pouze u madla dveří nebyl zvolen nejlepší materiál, tam je opotřebení velice znát. Jinak jsou všude použity kvalitní tvrdé plasty. Vnitřek je jednoduchý, elegantní a přehledný. Ovšem víc v tom nehledejte, někomu by mohl připadat možná az mdlý. Prostě je jen maximálně účelný, žádné zbytečnosti. Všechny ovladače jsou přehledné, dobře uspořádané, stále tuhé na ovládání.
V autě je motor 1.9 TDI - PD (77kW). I když tyto motory se systémem čerpadlo-tryska nejsou považovány za až tak "nesmrtelné", jako ty starší. Motor se zdá být i s nájezdem 188 000 km v dobrém stavu. Velký vliv na životnost, ať je motor jakýkoliv, má chování majitele a s tím spojený pravidelný servis. Proto doufám, že mě s Golfem čeká ještě spousta bezproblémových kilometrů.
Silné stránky
- dílenské zpracovaná
- nízká spotřeba
- jízdní vlastnosti
- jednoduché a přehledné ovládání
Slabé stránky
- vyšší ceny ojetin, dílů
- vibrace při vyšší rychlosti
- zájem zlodějů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jen výše zmíněné:
Servis a prohlídka po koupi. Preventivně předčasný pravidelný servis (rozvody a pumpa, oleje, filtry) a přední brzdové destičky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pro vůz jsem byl v autobazaru. Vše proběhlo naprosto bezproblémově.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Trendline 1.9 TDI-PD (77 kW)
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2006) Majitel: M.E.N.
Přidáno: 1.3.2010 339 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2004) Majitel: jfrlbc
Přidáno: 29.4.2009 249 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2005) Majitel: Pavlas
Přidáno: 7.3.2012 469 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2004) Majitel: Ali D´Omb
Přidáno: 20.7.2009 28 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.4.2010 3910 Majitel 9.38 Uživatelé