Recenze

Ali D´Omb (muž 35 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Golf 1,4 FSi Trendline

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 6
Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8 Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Golfík Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:88000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jak to všechno začalo...
Ke koupi nového auta jsem se rozhodl po 5-ti letech a 50000km vlastnictví Škody Fabie sedan 1,4Mpi.
Ne že by to bylo špatné auto, právě naopak, ale prostě v jistých směrech už jsem chtěl trochu kupředu. Ono to byla totiž úplně chudobka bez klimy, abs,... a i motoru pár koní chybělo, když ale tyhle věci pominu, tak jsem byl s Fabkou naprosto spokojen. Ani jedna porucha, dobrý motor, prostě se s ní těžko loučilo. Ale co naplat, bylo třeba ji prodat, dokud měla nějakou cenu.
Nejdříve jsem dost vážně uvažoval o koupi Fordu C-Max (nejlíp 1,8 benzín), už jsem měl jeden kvalitní kousek vyhlídnutý, ale někdo byl rychlejší...
Díval jsme se i po Golfu Plus, ale ten stál zase moc peněz a třeba na octávku mám moc krátkou garáž. Ale tu má snad každý, tak jsem ji stejně ani nechtěl.
Poté naskytla možnost koupit onoho Golfa. Auto po první majitelce, 46000km, pravidelný servis. Ve výbavě vše důležité: ABS+ASR, 6x airbag, 2-zónová aut. klima, el okna + zrcátka, orig. rádio na CD... To všechno ve spojení s tím, že mám známé v servisu Škoda (Octavia=skoro Golf,to nemyslím zle), tak nebylo co řešit. Škoda jen, že neměl silnější motor (původně jsem chtěl 1.6), na druhou stranu na moje cestování hlavně po městě i 1.4 a 66kw stačí.

Dnes po zhruba 10-ti měsících provozu můžu hodnotit.
Auta jako takové je perfektní, jen mě občas zamrzí, že nemá pár koní navíc. Hlavně když se trochu více naloží, tak už se mu moc nechce a s tím roste i spotřeba.
Jinak v obvyklém osazení kdy 90% času jezdíme v autě dva, není problém jak s dynamikou, ani se spotřebou.
Do 3000ot. nic moc, pak motor ožije a na svůj výkon jede docela dobře (Samozřejmě že s nějkýma TDI nebo TSI se to nedá srovnat) ale když to porovnám se skoro stejně výkonou služební Fabií II 1.4 63kw, tak je to docela rozdíl.
Ted něco ke spotřebě. Jezdím hlavně krátké trasy (do 15km a po městě) a spotřeba se drží kolem 7 l/100km. Když jsem tu a tam vyrazil na nějakou dálkovou, tak se dala spotřeba mimo město stlačit i na 5 l/100km (90-100km/h), ale naopak na dálnici zase výletla celkem nahoru, zhruba k 8 l.




Silné stránky

Dostatek prostoru, stejně tak pro moje potřeby dostatečně velký kufr.
Potom určitě zpracování a celková kvalita a spolehlivost.
Když to porovnám s otcovou Octavii II, tak potěší takové detaily jako semišem potažený vnitřek přihrádky před spolujezdce, látkou potažené sloupky nebo třeba stropní madla které krásně pomalu dolehnou a nevystřelí jak z praku, plynová vzpěra kapoty...
Jinak je to prostě kvalitou Volkswagen jako každý jiný.

Dále kutivovanost motoru (po přesednutí z TDI obrovský rozdíl) a krásný zvuk nad 4000ot.

Slabé stránky

Jak už jsem napsal, slabší motor. Srdce říká, že by mu slušelo určitě něco silnějšího, ale mozek říká, že to takhle úplně stačí
(i když... :-))
Škaredý volant, tohle je jedna z mála věcí, kde inženýři z NDR udělali chybu!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Asi po půl roce se problém s lambda sondou (na provoz vozu to nemělo vliv) ale pořád mě obtěžovala svítící kontrolka, proto výměna sondy.
Jinak jen pravidelná servisní prohlídka, toť vše.

Úpravy

Chromavané kliky dveří od Milotecu a nové lité 16" kola od Škody (draconis).
Montáž tažného zařízení. Na vzhledu sice nepřidá (spíš naopak) ale pro moje účely poslouží moc dobře.

 

Novinky v recenzi

17.1.2010 12:51

Nové rádio

Snad po roce se mi konečně podařilo sehnat origo rádio na mp3 za slušnou cenu.Sice jsem jednu dobu uvažoval o navigaci nebo dotykovem rádiu, ale pak jsem si řekl k čemu to všechno? K ničemu, jenom to pěkně vypadá a láká jisté individua. A navíc montáž nových dotykových rádií není přeci jenom tak jednoduchá, jak jsem si myslel. Svůj účel splní i toto rádio a takhle budu přeci jen klidnější když nechám auto stát na parkovišti u supermarketu.

5.9.2009 12:38

První dálková...

Nedávno jsem s autem zažil první dálkovou trasu a to na dovolenou do Chorvatska.
Celkem ujeto něco málo přes 2200km bez nejmenších problémů a navíc s slušnou spotřebou a oproti Fabce, se kterou jsem byl v loni, byla cesta i mnohem pohodlnější.
Spotřeba za celou trasu byla asi 6,5 l/100km, což je podle mě pěkné číslo , vzhledem k tomu, že většina trasy vedla po dálnici a jde o obyčejnou 1,4 .
Pro porovnání v loni téměř totožná trasa s Fabkou 1,4Mpi 50kw za 6,3 l/100km ale bez klimy.
Ještě jeden poznatek k cestě. Jasně nejhorší silnice a značení máme bohužel u nás v Česku. Je to sice smutné, ale je to tak. Bohužel.


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Až na pár drobností bez problémů!

praktičnost
8

Když to srovnám se svou bývalou fabkou sedanem, tak menší kufr, ale celkově větší využitelnost.

prostornost
9

Na nějaký Superb určitě nemá,ale pro normální použití dostačující

jízdní vlastnosti
9

Pro mě perfektní

jízdní komfort
9

Něco jako jízdní vlastnosti, nestěžuju si

provozní náklady
8
náhradní díly
10

Jak už jsem napsal, Golf je blízký příbuzný Octavie, takže no problem

výkon motoru
7

Když se auto pořádně naloží, tak nic moc, jinak to jde

spotřeba
7

Záleží, jak se to vezme...

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9

Tuhost a tvar bez problémů, ale jelikož se do golfu se dávají i lepší sedačky.

brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Chlapec se narodil bez očí, nosu a kusu lebky. Lékař rodičům nic neřekl

Chlapec se narodil bez očí, nosu a kusu lebky. Lékař…

Nedbalý lékař neřekl novým rodičům v Portugalsku o vážné deformaci dítěte. Malý Rodrigo nemá oči, nos a kus…

Nakoupíte 17. listopadu? Přehled svátků, kdy musí mít obchody zavřeno

Nakoupíte 17. listopadu? Přehled svátků, kdy musí…

S 17. listopadem budou supermarkety, hypermarkety či velkoprodejny s nábytkem a dalším zbožím otevřené. A to i…

 

iSport.cz

NHL ONLINE: Hraje se 15 zápasů. Pastrňák vs. Vrána, v akci i další Češi

NHL ONLINE: Hraje se 15 zápasů. Pastrňák vs. Vrána,…

Hned 15 utkání nabízí program kanadsko-americké NHL. Ze soboty na neděli tak do akce zasáhnou všechny týmy,…

Vše o losu EURO 2020: kdy se koná a které týmy už mají jistý postup?

Vše o losu EURO 2020: kdy se koná a které týmy už…

Čeští fotbalisté výhrou nad Kosovem 2:1 postoupili na EURO 2020, které proběhne od 12. června ve dvanácti zemích…

 

Reflex.cz

Letná praskala ve švech: Boj za svobodu a demokracii nikdy nekončí, říkají lidé z Milionu chvilek

Letná praskala ve švech: Boj za svobodu a demokracii…

Mluvčí iniciativy Milion chvilek pro demokracii Benjamin Roll promluvil v úvodu sobotní demonstrace na Letenské…

Primátor Prahy sledoval demonstraci ze střechy. Letnou nemáme v plánu ničím zastavět, řekl Hřib

Primátor Prahy sledoval demonstraci ze střechy.…

Na střeše domu Molochov, odkud je na letenské demonstrace nejhezčí výhled už od roku 1989, sledoval dění dole i…