Diskuse

Renault Grand Espace (2003)

22.3.2011

Psal se rok 1978 a tehdy netradiční Renault Espace začínal psát svou historii, když ve firmě Matra vymysleli koncepci nového rodinného vozu. Nový vůz…

 

Renault Grand Espace (J_Design)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  15:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    vidis, na F1 bych zapomnel, pravda. otazka je, kde je to na tech seriovych autech videt. to jak pises dal o ostrych modelech je pravda a je to tak, jak jsem rikal. Renault MA sportovni verzi, ale NEMA ikonu. muzes mit o 100koni vic, muzes projet zatacku lip nez konkurence, muzes mit lepsi aerodynamicky odpor atd. ale to neznamena, ze auto je ikona. pokud jde o Clio RS, priznavam se, ze o nem vim tak malo, ze Ti to musim verit. C4 kupe jsem placnul, protoze sem si na nej zrovna vzpomnel. Citron je zvlastni znacka, nekdy predstavi ulet, jindy auto, ktere ma v zakladni cene nadeleno pomerne dost elegance a charisma. Btw. od Renaultu se mi libi novejsi Megan ve 3 dveri, tusim od 2004-5, to je priklad, ze z tech ostrych hran vydolovali pomerne hezke auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  15:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    jeste doplneni. ono se na to samozrejme da divat i z te druhe stranky. Jaktoze produktu, ktery je na tom kvalitativne stejne jako konkurence ve stejne cenove hladine se tu proda nasobne vic, nez te konkurence? to je to same jako u VW, proc se tu techto dvou znacek proda tolik? setrvacnost dobre povesti (VW)? vyborne zpracovany marketing (REN, VW)? Renault se vubec vydava cestou VW. Sazka na Dacii je to same, co VW udelal se Skodovkou a Seatem. Abych uzavrel kruh, od toho poctu prodanych aut se samozrejme pak odviji ta uniformita. Ono to, ze znacka je uniformni totiz vlastne znamena, ze je uspesna, ale zas to nemusi znamenat, ze se mi bude libit. nechci mit uplne to same, co maji lidi okolo. Zensky to maj nejak takhle s oblecenim, myslim. ja s autama.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krispos

    Krispos 28.03.11  15:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    jojo, zatímco Renaultí formule byly aerodynamické, první Thalia byla se svým ponorkoidním trupem spíše hydrodynamická :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  15:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Když jsi u toho sportu, tak na prodejnách Renaultu dlouhou dobu vlály vlajky F1 teamu, který v roce 05 a 06 získal titul mistra světa. Samozřejmě, mezi F1 a Thalii moc podobnosti není :-)

    Pravda, na 500 v malých vozech nemá skoro nikdo odpověď v portfoliu, jedině Mini, ale to je cenou někde úplně jinde. Na GTI je to trochu sporné. GTI je HH s dlouhou historií, co se týče ale vlastností, tak Megane RS je jak Focusu tak GTI rovnocenným partnerem, v něčem horší, v něčem lepší. A takové Clio RS se na západ od našich hranic pomalu a jistě legendou stává :-)

    U nás je ten obraz Renaultu dost poškozen, docezlo se tady statisíce Meganů a Lagun z Raichu "po důchodcích v perfektním stavu", k tomu prvních roky Laguny a historky, které kolují všemožně.

    Možná k tomu ST - nějakou velkou legendárnost oproti divizi Renault Sportu či případně Gordini (tak dlouhou historii úprav můžou závidět až na Fiatův Abart všichni). Všude je něco, jen to chce vnímat. A nestačí to, že se ti líbí C4 Coupé, mě taky, stejně jako nová DS3, 308 po faceliftu, Scirocco, 500, ale to je málo ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  15:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je šílenost

    Reaguji na to, na co mám, od toho je tlačítko reagovat a myslím, že není nutno mnoho inteligence a nadání proto, aby se jej diskutující naučil používat ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Krispos

    Krispos 28.03.11  15:01

    « Re: Re: Re: Re: Tohle je šílenost

    ".A neoznačuj prosím všechny co mají jiný názor za místní znalce nebo V PŘÍPADĚ PANA J Designa za blbečky apod."

    Ale J-design ano :-)

    "Zajímavé je, že většinou držkují nejvíce blbečci co radeji žádné své auto neuvádí. Buď raději a nebo ani auto nemají."

    Takový menší logický renonc :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  15:00

    « Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Na mainstream by ses musel zeptat GTI:-) ono je to tak, jak pises, prezije ten, kdo si z kolace ukroji dost velky dil, to ano. Ale pro mne ma vetsi kouzlo nez ten Renault uz treba i Citroen (je to asi prihlouple, ale libi se mi, ze s nim jezdi Loeb, a to od zacatku myslim. Samozrejme, ze C4 ma se zavodnim specialem spolecne jen to logo a napis "mistr sveta v rallye" pusobi komicky, ale je to aspon neco "navic") Nebo se mi treba libi i C4 kupe. Renault mi uplne nejvic z tebou jmenovanych znacek pripomina Seat a mozna Skodovka. Ostatni znacky maji vozy, na ktere je radost se divat a ktere je radost ridit, kazda z tech znacek ma nejakou svou "ikonu" (500, GTI, ST, RS, velice vycniva Scirocco, dost i CC), ale ted nemyslim sportovni verzi, ale ikonu, ke ktere zbozne vzhlizeji ridici. Seat, Skodovka i Renault maji take ostrejsi verze, ale nejsou to legendy, resp. se jimi nikdy nestaly. Skodovce vylozene skodi absence tridveroveho auta. Je to tezke to popsat, takhle to od boku vidim ja.
  • « 00 Reagovat !

    foto Krispos

    Krispos 28.03.11  14:56

    « Re: Re: Re: francouzské (ne)auto

    Tak tak, každý musí dospět pro .... Volvo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  14:45

    « Re: Re: Re: Chlapi,

    Co si ale představuješ pod tím slovem uniformita a mainstreamový produkt? Nechceš snad od Renaultu očekávat nějakou exotiku? To už ale Renault zkoušel třeba Avantimem, případně dneska i Windem. Jenže přežije jen ta automobilka která prodává=vydělává.
    A když sestavíš nějakou konkurenci Opel-Ford-VW-Škoda-Peugeot-Citroen-Seat-… kdo z nich nenabízí uniformitu a auta pro masy?
    Pravda, Renault se u nás degraduje vozy typu Thalia, Megane Generation a cenami "od", jenže ono to jinak nejde, šlo by jít cestou toho Opelu, ale koukni kolik toho prodá u nás Opel a kolik Renault a nebo Fiat.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  14:37

    « Re: Re: Chlapi,

    Tak jsem dlouho premyslel, coze mi na tech Renaultech jakoze vadi, resp. cim me odpuzuji, resp. cim me nepritahuji. Neni to zde tolik propirana a mozna nepravdiva nespolehlivost (zde plne akceptuju nevimci argument, ze kdyz nekdo tech aut vyrobi mraky, tak z toho obcas neco ukapne), motory podle mne taky nedelaji spatne, design je veci vkusu kazdeho, uzitnou hodnotu nabizeji na velmi dobre urovni...prisel jsem na to, ze mi nejvic vadi, ze Renault je dnes...tuctovka, symbol tuctovky podle mne. Samozrejme krom sportovnich verzi, ty z te sedi vycnivaji. Uprimne i ten Espace na tom v tomto ohledu neni az tak spatne. Ale u mne to nestaci k tomu, aby to vylepsilo image znacky. Goodwill je u Renaultu podle mne 0, nemuzu si pomoct. Je to asi banalni duvod, proc mi tato znacka nic nerika, ale je to tak. Z cloveka udela tuctovku, co jezdi v Renaultu na Letnany do H&M a do Mekace. Proste fantazie 0. V cem jezdis? V Renaultu. Proc? Protoze byl za dobry prachy oproti XY. Me to proste nepritahuje. Tim ta auta nechci shazovat, jsou zpravidla za slusnou cenu plna elektonickych vymozenosti, hafo airbagu uz v zakladu. Ale ja proste nemam rad uniformitu...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  00:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    No nevím, u třetí generace co vím nejsou problémy od samého počátku, zatím jsem nic nezaznamenal. U dvojky to byl problém s kartami, resp. přístup do auta u bezklíčového vstupu, tam si to majitelé dost odzkoušeli a platili za to, že vlastně v té době nebylo na trhu v mainstreamu a pomalu ani v prémii nic, co by mohlo konkurovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  00:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    Možná to bude tím, že s tebou třeba nezávodí ;-)

    Buchlovické zatáčky znám, celkem dobře... tam je to hlavně o tom, co si dovolíš jako řidič a na co máš ještě žaludek. Kdysi jsem tam s Fanoušem vyklepával ve stoupání s 43 kW třeba i Octávky, jde jen o to, jak jsi na tom s odvahou a žaludkem, jak znáš prostředí... a u auta jde z velké míry o gumy, protože potřebuješ adhezi, jestli bude o něco přeposilovanější řízení nebo ne, už tak rozhodující není, daleko více ovlivní i rozložení váhy a neutralita. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 27.03.11  23:21

    « Re: hate-list

    Občas se mi se Zafirou taky stalo, že to na mě zkoušel nějaký hatchback apod, prostě jsem ho dojel a on se rozhodl mi to předjíždění překazit.
    Tak jsem vždycky chvíli čekal co z něho nakonec vypadne (zkoušel různě riskantní průjezdy zatáčkama) a pak nakonec musel stejně kapitulovat...
    Kdyby v tom seděl řidič co k čemu, měl by ujet, ale zatím se to nepovedlo a bylo jich už desítky napříč různými segmenty, takže o mávání do zrcátek bych tak sebevědomě nemluvil.
    Navíc většinou si takovou verzi vybere řidič, který ví co chce a umí toho náležitě a do puntíku využít, tak to je možná ten hlavní rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto mobilcarl

    mobilcarl 27.03.11  21:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    K jízdě v zatáčkách co se týče Laguny II na 17kách můžu dodat jen jedno - paráda. Moje octavia se naklání daleko více, ale možná mám unavené pružiny.
  • « 00 Reagovat !

    foto The-Stig-Driver

    The Stig Driver 27.03.11  21:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    Když už se toho chytáš, tak Stilo mně rozstřelil kámoš, takže asi tak ;-) :yes: Od té doby se držím hlášky: ženy a auta se nepůjčují, ale co už jsem aspoň poučený :-)
    No já mám zase vyzkoušené, že se mě nechytají Laguny, ať už na dálnici nebo v Buchlovkách....
    ;-) Samozřejmě nevím co měly pod kapotou ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto J-Design

    J_Design 27.03.11  21:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    Nebudu už přilévat olej do ohně. Blahysy nebudu to rozjíždět další hádky na téma řidišské umění... nemá to smysl a věř mi že by bylo čeho se chytat (viz. Stilo). Nepochybuji o tom že rád jezdíš rychle, kdo ne. Pro mě jsou auta už od ranného dětství jasnou prioritou v životě a i všichni moji přátelé obdivují jak jezdím (mám i mnoho úspěchů na kontě). Tak tedy řidičský um nebudeme brát v potaz.

    Jediné čím Focus skutečně vyniká jsou jeho jízdní vlastnosti, které ovšem jsou "dle mého názoru" trochu potlačeny dieselem. V zatáčkách by tě sice Espace nepředjel, ale nemysli si, že by si měl moc navrch... O rovince mluvit snad nemusím... Tudíž výsledek??... Není třeba rozebírat.

    Když to vemu z pohledu Laguny tak je to sice pohodlný vůz ale byl by si vážně překvapen jak obstojně projíždí zatáčky... I ve své recenzi jsem uvedl jak obsatála v testech proti Octavii A4. A s pneumatikami 205/45/17 se schopnosti ještě zlepšili. Co se týče motoru tak 1,8 od Fordu má sice papírově vyšší výkon, ale z čeho usuzuješ že má Laguna má původních 72kW? Několikrát jsem měl možnost poměřit s Focusem síly a nikdy si ani neškrtl to mi věř ;-)

    Rád bych taky dodal, že je mi skutečně 21let a nesnášim malá auta! To zaprvé a za druhé jelikož s mím otce podnikáme potřebujeme pro firmu velké auto. Máme dva služebáky a to Fabii htp na poletování kolem komína a tento Espace na delší jízdy a nebo zásobování tím co by Fabia nezvládla ;-)

    Mimo to se Espace náramě hodí i na použití ve volném čase... představ si jak vezmeš mladoou, pojedeš na víkend k moři, rybníku kamkoli a místo toho aby si jak vůl stavěl stan tak si lehneš do kufru ;-) Paráda věř mi ;-)

    Jo a Ronaulte to je bohužel fakt který provází každý model Laguny. Dalo by se říct že rapidní zlepšení přichází vždy až s faceliftem, ale pokud člověk vím jaký model koupit tak je to určitě dobrá investice ;-) A Renault se alespoň snaží své chyby napravovat a neignoruje je jako spousta zmíněných "kvalitních" automobilek ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 27.03.11  14:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    Prostě nemůžeš chtít od Espace jízdní zázraky Lotusu. Možná BMW X6M to prý dokázalo, ale Espace není BMW X6M, či jak se ten velký bazmek jmenuje.

    Jinak není Laguna 2000 a 2001, v roce 2000 bylo vyrobeno opravdu jen pár kusů 2. generace, kterou ale koupit moc nešlo, byla to zaváděcí série. Až pak 2001 kolem března se tady dostávaly první kusy, které mám třeba já.

    Spolehlivost je dost ošemetná, ať je Focus I sám o sobě podařený, stejně jako naopak první kusy vyšších výbav Laguny nejsou, tak třeba o motoru 1,8 TDCi a TDDi jsem ještě nic moc pěkného neslyšel, takže se může za nějaký ten čas stát, že i ty budeš naštvaně koukat.

    Já volil z LII prvních kusů to nejlepší, čili zážehový atmosférický motor a základní výbavu, čili jen 8 airbagů, ABS, klima a vše v elektrice, žádné navigace, keyless systém či xenony nemám, naštěstí. To bych si líznul leda tak po roce 2005 výroby, do té doby ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto The-Stig-Driver

    The Stig Driver 27.03.11  13:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    Neříkám, že jsem lepší řidič to vůbec, ale v zatáčkách nemá šanci.
    V laguně 2000 jsem zažil bouračku, šli jsme 5 krát přes střechu do pole a ze 4 lidí jsem to odnesl jen já utrženýma vazama v rameně(sedadlo smrti). Takže Laguna je bezpečná ;-) :yes:
    Jinak se spolehlivostí je na tom o mnoho líp než Renault, jízdní vlastnosti jsou na 16 205/50 parádní ;-) O mnoho lepší než Laguna nebo Espace
    Samozřejmě na rovinatějším úseku by mně uletěl jak nic, to je jasné :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 27.03.11  13:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    Třeba má 4 děti, vůbec to nemůžeš vědět. Nebo jo? A třeba ten věk vůbec není pravda, já mám tady 89 let. Plus pokud mu vyhovuje, tak proč ne.

    Ono ne každý potřebuje třídveřový hatchback s dieselem, který není výkvětem spolehlivosti, vůbec sportovnosti s svou velkou hmotností devalvující jinak skvělé jízdní vlastnosti Focusu.

    A myslíš, že jde o rychlost v zatáčkách u každého auta? A myslíš si, že bys byl o tolik rychlejší, že bys ujel tomuhle 3,5 V6? ;-) A hlavně, myslíš si, že jsi tak dobrý řidič, že bys první lepší strom neozdobil svými střevy? Když jsme u toho stromu. Raději bych v případě nehody seděl v Espacu nebo Laguně než ve Focusu. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto The-Stig-Driver

    The Stig Driver 27.03.11  13:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hate-list

    Ty s tím favoritem se prosímtě uklidni, za auto má ode mě 8. On má 22 let a má zbytečně velké auto se "skvělým" motorem se kterým jezdí za 12+, město 17 a je to Renault, ale to ty nepochopíš >:D :no: Kdybych potkal v zatáčkách tady toho Espace i tu tvoji Lagunu nebo fáčko, tak bych Vám zamával do zrcátka ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…