Recenze

J_Design (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Grand Espace Aktualizace!!!

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Grand Espace, foto 3 Renault Grand Espace, foto 4 Renault Grand Espace, foto 5 Renault Grand Espace, foto 6 Renault Grand Espace, foto 7 Renault Grand Espace, foto 8 Renault Grand Espace, foto 9 Renault Grand Espace, foto 10
Renault Grand Espace, foto 11 Renault Grand Espace, foto 12 Renault Grand Espace, foto 13 Renault Grand Espace, foto 14 Renault Grand Espace, foto 15 Renault Grand Espace, foto 16 Renault Grand Espace, foto 17 Renault Grand Espace, foto 18 Renault Grand Espace, foto 19 Renault Grand Espace, foto 20 Renault Grand Espace, foto 21 Renault Grand Espace, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta TGV Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3498 výkon [kW]: 177 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 3050 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.5

Popis vozu

Psal se rok 1978 a tehdy netradiční Renault Espace začínal psát svou historii, když ve firmě Matra vymysleli koncepci nového rodinného vozu. Nový vůz měl být kompaktnější, ale zároveň měl nabídnout maximální využití vnitřího prostoru bez bariér a s rovnou podlahou. Na základě instrukcí Philippa Guédona vytvořil designér Antoine Volains první stylistický návrh s označením P16. O rok později, na jaře roku 1979 vznikla maketa vozu v měřítku 1:1 (viz foto) a na podzim následovaly modely interiéru a exteriéru. Pak následovalo zdlouhavé vylepšování nejprve nazvané projekt P17 a poté projekt P18 a na jaře roku 1981 byl představen první funkční vzorek, přičemž vývoj "pé osmnáctky" pokračoval. Vývojáři proto zhotovili v rekordním časem prototyp nazvaný P20 který využíval podvozkovou plošinu připravovaného modelu BX. Kdo ví jak by dnes Espace vypadal, kdyby jej automobilka Citroen taktéž neodmítla?! Možná by byl vybaven hydropneumatický odpružením, nebo už by možná ani neexistoval.

Společnosti Matra nezbylo tak nic jiného, než se obrátit na konkureci a to Renault. Konkurenci z toho důvodu, že v tomto období bylo 45% akcií společnosti vlastněno koncernem PSA. Pro Renault připravili na podzim roku 1982 maketu modelu P23, využívajícího komponenty vozů s diamantem ve znaku. Ještě téhož roku byl s projektem oficiálně seznámen ředitel Renaultu a ihned vůz absolvoval test jenž hodnotili tři stovky respondentů. A ejhle vůz dostal zelenou. Matra roku 1983 odkoupila zpět své akcie od PSA a podepsala smlouvu o spolupráci s Renaultem. Následovala výroba prototypů, další vývoj, testování a v lednu roku 1984 vyjely z továrny první předsériové vozy. Sériová výroba se začala rozbíhat o dva měsíce později, vůz byl představen novinářům a byl přejmenován z P23 na Espace. Zpočátku se prodej vozů rozbíhal ztěžka, snad kvůli své odlišnosti, a Espace si našel pouze 2703 zákazníků. Vroce 1985 se ovšem počet zákazníků zvedl na něco málo přes 14 tisíc a zájem prudce rostl.

Vůz Espace byl vyroben prozatím ve čtyřech generacích, přičemž každá z nich přinesla spoustu inovací týkajících se maximálního využití prostoru a spojení rodinného a komfortního cestování. Zatím poslední generace je označena číslem 4 a já se Vám ji pokusím malinko přiblížit.

Espace čtvrté generace přišel na český trh začátkem roku 2002 a po designově velice vydařené třetí řadě nebylo zrovna lehké naučit se na něho dívat. Ovšem s přibývajícím věkem se ,jak to bývá zvykem, ukázalo umění francouzských návrhářů - - - zraje jako víno. Mě osobně se ještě tak před dvouma rokama zdál tento model divný, ale po předchozím vlastnictví Espace 3 nebylo stejně na čím přemýšlet. I kdyby se mi nezačal líbit, stejně bych si ho pořídil jelikož v dané kategorii žádná automobilka nic podobného nenabízí. Jak už je u tohoto vozu tradicí, oproti ostatním MPV si model Espace zachovává klasicky zavěšené boční dveře. Mnozí by řekli, že je to nevýhoda, já ovšem říkám že toto z vozu dělá více "osobák" nežli "dodávku." Design vozu je v souladu s modely Vel Satis, Avantime a Laguna 2... je velice sporný a má spoustu odpůrců i příznivců. Řekl bych, že lepší sporný nežli nějaký. Vozu dominuje klínový profil, tradyční zahrádka tvaru střešního spoileru, trojúhelníkové světlomety v předu a svislé svítilny na zádi.

V případě mého "TGV" se jedná o verzi Grand Espace z roku 2003 s motorem 3,5 V6. Někdo uvádí že se jedná o Renaulťácký motor používaný v Nissanech, někdo opak. Důležité ale je jak si dokáže s tímto dvoutunovým kolosem poradit. Po předchozím Espacu, který měl 2,2td je to skutečně rozdíl... už nikdy si dieselové auto nepořídím. Protože jak úžasný jak se mi zdál ten starší model s dieselem tak nejmíň 1000x ho V6 přebije. Komfort cestování je ihned o několik úrovní výš! Pozor ale pro lidi co by měli zájem o 4 válcové benzíny.... pokud je to atmosférický 2,0 toho se vyvarujte. Je pro vozidlo příliš slabý. Motor má oproti Nissanu 350Z, ve kterém se taktéž používá, snížené obrátky a celkově upravenou charakteristiku. Díky svému objemu poskytuje dostatek točivého momentu i v nízkých otáčkách, což je velice příjemné v pojíždění po městě. Za městem má dostatek síly i při malých obrátkách a poklidné jízdě. Ovšem je li někdo takový nadšenec jako já, bude motor držet spíše mezi 4-6000 ot/min. Po překročení cca 4000 otáček začne do vozu pronikat skvostná hudba, která potěší srdce každého milovníka automobilů a vůz je katapultován vpřed. Před koupí vozidla jsem měl obavy z automatické převodovky, ale obavy se ukázaly zbytečnými. Převodovka řadí nádherně hladce a rychle. Po 140 000 kilometrech nenese žádné známky opotřebení. Jediné co bych jí vytkl, je 5 převodových stupňů jsem si jist že "šestka" by nebyla na zmar. Spousta lidí má strach z této kombinace motoru a převodovky, což činí na trhu ojetých vozidel Espace velice zajímavým... Snad budu inspirací pro mnoho lidí jenž by se vůz zamlouval a nebudou mít strach ozkoušet si jej. Kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 10,5 - 11l při normální jízdě - často si neodpustím šlápnout mu na krk :) Ve městě je to pak více, ale kdo by tento vůz pořizoval s úmyslem užívat jej v městském provozu.

Jak nádherný je to pocit, když člověk potká na silnici arogantního a namyšleného řidiče vlastnící "sportovní verzi" své Škody, Forda, Hondy, nebo čehokoli jiného, který si myslí že to bude hračka předjet. Výrazi v jejich obličejích mi pak dají tak krásný pocit v duši, že auto miluji každou jízdu více a více. Bohužel A6 3,0TDI ta už ujíždí.

Co se týče výbavy vozidla, pro mé potřeba je až přehnaná. Později se pokusím to hlavní z ní vyjmenovat, ovšem čeho si opravdu cením je panoramatická střecha která v létě udělá z každé jízdy doslova radost. Další zajímavou výbavou i stylistickým prvkem je klimatizace, jejiž kulatý panel ovládání se nachází ve všech čtyřech dveřích vozu.

Dění v dnešním automobilovém je až politování hodné, když se člověk dovídá. Že modely které má v oblibě nemusí mít už své nástupce a motory jenž mu vyhovojí se pomalu utlačují prosazováním čím dál přísnějších emisních požadvků. O zakladately třídy MPV se nedávno diskutovalo na téma nástupce a padaly zde teorie, že nemusí vůbec vzniknout. "Automobilový průmysl se vydává směrem kdy takto velké rodinné vozy budou mrháním peněz, bude o ně klesat zájem a automobilky jej stáhnou z výroby." Já mohu jen doufat že Espace bude mít dalšího pokračovatele rodu a opět nás překvapí inovacemi, tak jak tomu bylo zvykem.

Výbava:

Elektrická okna
Elektrická panoramatická střecha
Elektrická zrcátka
Dvouzónová automatická klimatizace
Elektrická sedadla vyhřívaná, kožená
Parkovací senzory
Automatická převodovka
Tempomat
Navigační systém
Audio systém Cardbase + měnič na 6CD
7 míst
Atomatické odemykání
Centrální zamykání na DO s přisvicováním vozidla
Litá kola 17"
Kontrola tlaku v pneumatikách
Xenonové světlomety
Střešní nosiče
ABS
ESP
Elektrická parkovací brzda
Tažné zařízení

A nevím co všechno ještě :-)



Až budu mít čas, vůz pořádně omyji a nafotím hezké fotky ;-)











Silné stránky

Komfort cestování je na galaktické úrovni... slyšel jsem o srovnání s Mercedesem S classe, kdy při jednom z Pavarotiho koncetů v Itálii používali namísto Mercedesů právě tyto Renaulty.

Je to nejrychlejší MPV světa a tak si toho musí člověk pořádně užívat. Já osobně jsem s tím jel zatím 230km/h a viděl jsem pár videí okolo 250km/h.

Další silnou stránkou je spolehlivost... zatím nebyl žádný problém a doufám že ani nebude. Mám kladné zkušenosti s Renaulty a naopak záporné zkušenosti s vozy o kterých se hlásá jejich kvalita a spolehlivost. Už z tohoto důvodu na základě mnoha zkušeností si stojím za svým a každému vypravěči to rád vysvětlím :)

Motor. Motoru jsem se zprva bál, nakonec se jeví jako ideální volba a ani provozní náklady nejsou tak vysoké jak by člověk od takového vozu očekával. O co si oproti menšímu motoru veme více na palivu, to nám vrátí na servise.

Slabé stránky

Nejsou!

Dokonce i kritizovaná převodovka pracuje rychle a navýborno. Snad bych ji jen dal 6. převod na vysoké rychlosti na dálnici.

Snad jedinou výtku bych měl k bezkontaktnímu startování. Vůz je možno nastartovat s kartou v kapse, což je jistě další z komfortních prvků, ale auto nezastaví pokud se karta dostane z dosahu.
Mám špatnou zkušenost kdy jsem kartu od vozu nechal v garáži namísto v kapse na střeše. Nastartoval jsem vůz a asi po 1km karta spadla na silnici. Já si toho všiml až po vypnutí motoru, kdy jsem 30km od domu nemohl nastartovat.
Karta se díky bohu našla a teď si dávám veliký pozor na to kde ji nechávám, není to levná záležitost.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jediné co bylo potřeba vyměnit je kompresor klimatizace, který předčasně ukončil své služby. Jinak se jedná jen o běžný servis... brzdové destičky, kotouče, motorový olej, olejový filtr, vzduchový filtr.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bezproblémový přístup, slušné jednání. Autobazar Truxa Litovel.

 


Přidat názorDiskuse: Renault Grand Espace Aktualizace!!!

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Někdo říkává že Renaulty nejsou spolehlivé... mé zkušenosti s nimi íkají opak.

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
6
náhradní díly
6

Drahé, ale nejsou potřeba ;-)

výkon motoru
10
spotřeba
8

Spotřeba je sice veliká, ale když se na to podívám obráceně... Tak čekal jsem více s takovým motorem a velkým autem. Při běžném ježdění 10,5-11l

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…