Diskuse

Renault Grand Espace (2003)

22.3.2011

Psal se rok 1978 a tehdy netradiční Renault Espace začínal psát svou historii, když ve firmě Matra vymysleli koncepci nového rodinného vozu. Nový vůz…

 

Renault Grand Espace (J_Design)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  15:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Náhon na zadek má i Jaguar či Mercedes, do nedávna třeba Ford Sierra. V zadním náhonu rozhodně identita není, navíc co jsem slyšel, tak 30% BMW se prodá dnes v xdrivu a každoročně se to procento zvětšuje. To by mohl mít Citroen jako devízu náhon přední, když s tím vlastně přišel jako první ;-) BMW musí nabídnou jako prémiová značka vždy něco navíc, co opodstatní cenu, kterou za auto požadují. A pokud udělají malou předokolku v kvalitách vyšších, nemají problém se neuchytit.
    A ten koláč, který ukousnou, ten je nejdůležitější.

    To s tím javorovým sirupem je trochu moc zjednodušený příklad.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 29.03.11  14:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    jj, NENI se na co tesit. mno, uvidime, na co vsechno se odvazej nalepit tu modrobilou vrtulku. ale treba za tuhle sprostarnu prijdou s nejakou ulitbou, ktera spravi pachut.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 29.03.11  13:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Prave rikam, ze si nejsem jisty, jestli to je spravna cesta. Samozrejme ukousnou zase vetsi kus kolace, ale otazka je, jestli jim to neshodi prestiz. Maji Mini, stylovku jak blazen, proc vyrabet auto na stejnem principu jak vsichni ostatni a jen mu na kapotu hodit vrtulku? Ok, bude to asi konkurovat A1. Nejsem si krokem do techto vod jistej. V minulosti se BMW nekolikrat podarilo "zalozit segment", najit si svou niku atd. Tady v to moc neverim. Nechal bych to Atosum, Matizum, Pandam, Upum, Foxum atd.

    Odlisnost BMW nespociva v prodejnich cislech. Argument, ze se jich po Evrope proda vic nez Skodovek neni relevantni. Odlisnost spociva v jinem pojeti auta. Nahon na zadek v kazdem vozu je proste deviza. Stejne jako Subaru ma 4WD, tak BMW ma proste nahon na zadek. Spolu s dalsimi podstatnymi vecmi to tvori IDENTITU te znacky. Kdyz identitu z jakohokoli duvodu odstranis, muzes samozrejme dosahnout lepsich prodejnich vysledku, protoze muzes sundat cenu a jeste vic produkt priblizit lidem, ale prisel jsi o cast identity, tzn, duvodu, proc si lidi tvuj produkt kupovali.

    V podstate se jedna o to, ze pokud vyrabis pecivo plnene javorovym sirupem, tak si ho koupi x lidi. ty vis, ze to lidem chutna, chces to nabidnout vice lidem, zacnes delat vice druhu peciva plneneho JAVOROVYM sirupem. vetsi, mensi, lidi se po tom muzou utlouct. a pak to prijde. zjistis, ze je ti to stale malo, ale uz nevis, jak sundat naklady. tak tam prestanes davat javorovy sirup, ale zacnes tam davat stejny sirup jako ostatni pekari. vsichni vi, zes to doted delal dobre, jses ve stejne prodejne, mas stejne jmeno. tak k tobe chodi dal. a ejhle, ono to funguje. ale uz neprodavas pecivo s JAVOROVYM sirupem. fajsmekri zaplacou a priplati si v tvoji pekarne za ten pravy. davu je to sumak, vlastne to ani doted nepoznal a kupoval to jenom proto, aby byl IN. Misto sirupu si muzes dosadit co chces. ja tam ted mam nahon na zadek. capito?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  12:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    BMW 1 1,2 T-HTP >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  11:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Sni dal.
    Auto by to melo jeste mensi nez 1-er. Pokud ti neco rikaji flotilove emise, tak vis ktera bije. A opet jsme u pocatku, i BMW bude vyrabet jen to, co proda, nehrajme si v tomto na nejake premiove ekonomicke reseni (vyroba je proste nakladnejsi), protoze proc by jinak sportovni specialitka vyrabela neco takoveho jako je X6, X5, 5GT, X3?
    A 1-er je ve velke mire kupovano zenami, jako male BMW a to tvori tech 70% neznalych. Ty ktere znas jsou BMW fans, ti musi vedet, ktera kola jsou pohanena.
    A psat o nejake odlisnosti u BMW, kdyz se jich v Evrope proda vice kusu nez treba Skodovky? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 29.03.11  11:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Ronault mluvil o menších modelech a BMW skutečně chce jít níž než je 1-er, ale horší je, že co jsem četl, tak novou 1-er vysoce pravděpodobně ten přední náhon a turbo tříválce neminou. ;-\

  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 29.03.11  10:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    jake male modely? jeste mensi nez jednicka? ja prave nevim, jestli toto je spravny smer pro automobilku typu BMW, cpat se do segmentu pidivozu. o pruzkumu mezi jednickari jsem slysel. to neni argument. samozrejme, ze 70% benzinovych jednicek je s nejslabsi motorizaci, ale kouzlo je v tom, ze: 1. i s tou 1,6 uz se da jet a usmivat se (diky podvozku) a za 2: muzes si nakonfigurovat takove auto, ktere bude nenapadne a pritom si v nem za ty penize uzijes takovy kopec zabavy, ze to nema konkurenci (125i, 130i). tvrdit, ze jednicka nevyuzije nahon na zadek je hodne mimo misu, to promin. jednicka je navrat ke korenum BMW, male, agilni obratne auto, je to perfektni protiklad toho, jak vse roste do vysky, sirky atd. ta znacka je POSTAVENA na vykonnych motorech (idealne benzin a vic nez 4 valce), spickovem podvozku a nahonu na zadek, ostatni je bonus navic. co si chtej dat jako slogan, az udelaj prvni biturbo trivalec s nahonem na predek??? Weniger Genuss? Sparsam und sicher? mluvim o kouzlu odlisnosti a opravdove radosti z jizdy, ktera je z jedne strany zadupanava emisnimi limity a z druhe strany mozna zevnitr firmy, pokud dojde na ty trivalce a predni nahon.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 29.03.11  10:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    ja taky, ale jen v pripade, ze to ma smysl. nekdy jsem zticha, protoze si nebudu rozrusovat CNS zbytecne. a to je i pripad, kdy jsem jeste pochvalil ten zazracny Renault
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  08:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Ono to je trochu jinak. Nahon na predek ma byt jen u malych modelu. A ono to dava smysl, proc by melo mit male mestske vozitko vyrobne nakladnejsi, prostorove narocnejsi (u maleho auta se to projevi o to vice) system pohonu, kdyz jej nevyuzije? Navic pruzkum ukazal, ze 2/3 majitelu BMW 1-er nevi, ze ma zadni nahon. O takovem kouzlu mluvis? >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  00:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    To já nechválím, já většinou řeknu, co si myslím, alespoň oklikou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  00:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Besip říká:
    Mezi řidiči koluje mnoho polopravda a omylů...

    A já zase tvrdím, že mezi majiteli aut jsou rybáři, tedy mezi lidma jsou rybáři, čili ti, co z čudly udělají sumce. Dle toho ale prostě nemůžeš přistupovat k danému autu. Strýc taky pěje píseň na Fabii HTP, jak to málo žere a dobře jede, jenže při jeho stylu jízdy bych já jezdil i s mou Lagunou za stejnou spotřebu. Ale přesto, když taťka vybíral auto, tak jsem byl schopen v klidu mu Fabii (jen tedy v TSI) doporučit ;-) On ale nechtěl, nelíbila se mu vzhledově a kupovat si auto, které se mi opravdu nelíbí, to asi není dobrý nápad.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  22:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Je to Megane Grandtour s 1,9. jako nic proti tomu autu, nedavno me s timto motorem na rozbite silnici potupila laguna, ktera je o dost tezsi-ridic ma silnejsi zazivaci trakt nez ja (nedal jsem ctyrku:-)). Ale na jednu stranu se ohanet nizkou spotrebou a na druhou maximalkou z rise snu, se kterou by mely mit problemy auta o dva vykonove levly vys....neco tady uplne nehraje. ale zase, kdyz to lidem dela dobre, ja si to klidne poslechnu...hlavou pokejvu...na udicku neskocim...jeste pochvalim...
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 28.03.11  18:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Co to je za model Renaulta s tak úžasnými parametry? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  16:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Prvni Thalia je ukazka ochoty lidi obklopovat se za vyhodny peniz osklivymi vecmi. Je to triumf uzitnosti nad estetikou. Je to popreni jakychkoli premis o proporcnosti vozidla. Ackoli ja s tim useklym zadkem u myho auta...ale z vetsiny stran se na to da divat. Na Thalii se da taky divat...kdyz mi nepatri:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  16:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Tak to se divim, ze se nikdo nezeptal, proc ne Renaulta >:D. Tu Skodovku chapu, tu HTP asi taky,vzdyt ono to tak nejak "staci", no ne? ;-). My mame par Renaultaku v rodine, a to bys neveril, kolik jede ta 88kW nafta. 253Km/hod me posadilo na zadek a spotreba 5,2 na sto taky. Kurna, proc se vyrabeji jiny auta??? :-O

    Az takove podobnosti u Logana a Dusteru jsem si nevsiml. Ale ze Fabka stejne vybavena stoji vic nez Sandero, tak tim jsem si jisty. Ona Skoda se ale nevyrabi jen u nas, podle mne uz to taky frci na Dalnem vychode, myslim Indie, jestli se pletu, tak me oprav. Podle mne na jednu Fabii zisku musi Dacia prodat tech aut vic nez jedno, stalo by to za kalkulaci, kdyby clovek vedel fakta. BTW. nema vzdy Fabka o genenraci starsi podvozek Pola? ;-) Motory, ktere se pouzijou v X dalsich modelech. Tady se ty naklady taky slusne rozpoustej...

    Ten test byl hodnekrat zminovany, hodne se na nej odkazuje. Jenze to je ten vtip: Passat vybehl pred dlouhou dobou, Superb uz sice taky neni mladik, ale mezi temi auty je dost casu. Jel jsem obema v kombi provedeni, Sup mel silnejsi naftu 125kW, Passat 103kW. Passat hur akceleroval, prijemneji se ridil, podvozek mel podstatne lepsi. Superb byl v tomto provedeni houpavy (chce se mi rict: jak Francouz:-)), nemel jsem z rizeni uplne dobry pocit. Jak rikam, podle mne si nekonkurujou az tolik, jak se prezentuje. Je to vdecne tema: Bratrovrazedna valka mezi koncernovymi vozy, ale od kazdeho auta se ocekava neco trochu jineho.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  15:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    jj, tak ten myslim, souhlasim, ze se povedl. modra metaliza...hmmm...:-) k tomu BMW: za chvili odejde par poslednich neoturbenych atmosfer do duchodu, neco jsem zaslechl i o produkci aut s nahonem na predek a pak nam pomahej pambu. emise poblbany...kouzlo bude v haji. C5 je skoda, ale nekdy to byva i tak, ze vydarena prvni generace se prodejne projevi az v generaci nasledujici, uvidime...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  15:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Já teda nevím, jestli pochválen za koupi Renaulta, u nás spíše za koupi VW nebo Škodovky, dokonce i toho Hyundaje. Teď jsme koupili nového Peugeota a jedna reakce byla "proboha proč francouzské a tudíš poruchové auto", druhá "proč ne českou škodovku, když já jsem s Fabii HTP spokojený", třetí "proč ne Hyundai, když je to taky skoro české a prý dobré" a čtvrtá byla nejlepší teta "vy taky musíte mít něco na parádu" >:D
    A s Renaultem, no nevím... nemá to TDI, maxi dot, za to tě v hospodě nepochválí.

    S tou marží si nejsem vůbec jist, Dacia vyvinula Logana, zbytek staví z velké části na něm. Všiml sis, že Logan a Duster mají stejné přední dveře? Vývoj techniky nulový, vše vyžazená technika Renaultu, stejně jako přestěhovaná výrobní linka. Náklady na zaměstnance v Rumunsku nižší než v ČR, materiály levnější a cena...? Nízká je, ale mrkni se kolik stojí stejně vybavený Logan jako stejně vybavená Fabia ;-)

    No nevím, jestli aktuální přefaceliftovaný starý Passat je na tom lépe jako Superb. Viz např. poslední srovnávací test ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 28.03.11  15:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Ono pro nekoho je prave hodnota uz to, byt odlisny, nez majorita. A auto je hodne videt. V pripade Renaultu podle mne funguje i stadni efekt ve smyslu: koupil jsem si Renaulta, NEUDELAL SEM CHYBU, nebo koupil jsem si Skodu, NEUDELAL SEM CHYBU a jeste jsem vlastenec, nebo (prosim berte s mirnou nadsazkou spise pro pobaveni): koupil sem si HYUNDAI, UDELAL SEM CHYBU, ale jsem vlastenec:-). Proste za koupi Renaulta bude clovek vetsinou okoli pochvalen, jakoze uvazoval rozumne, Franta ho taky ma (v podstate ho ma skoro kazdej, tak to nemuze byt spatny auto-a pozor: JE TO PRAVDA!). Ale mne prave toto odpuzuje, byt uznavany za to, ze jsem stejny jako velka cast lidi. Renault to s Dacii dela dobre, ale jednu vec si musis uvedomit v porovnani se Skodou a VW. Jedna Skoda priveze do Wolfsburgu nekolikrat vetsi ranecek penez, nez jedna Dacia do Francie. Renault tech aut proste MUSI vyrobit mraky, protoze jeho marze je podle mne MENSI, nez u VW a Skody. V tomto ohledu to VW az tak hrozne neudelal. A rivalita mezi Skodou a VW? Podle mne okrajova zalezitost. Ano, Superb je do urcite miry konkurent Passatu, ale podle mne, kdo presedla z Passatu do Supa, tak dalsi obmena bude v opacnem gardu. Superb jen vyplnil mezeru pro ty, kdo chteji sedet vzadu v Passatu rozvaleni na pohovce. Je to velmi dobre auto, ale Passat je jako celek jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  15:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Jestli myslíš 04-05, tak to je Megane II po faceliftu a ve verzi RS mu to opravdu sluší.
    Clio v zahraničních a našich časopisech mnohokrát sklidilo slávu a zařaují ho do 10 nejzábavnějších aut na řízení už několikrát po sobě, stejně jako Megane RS. Dieppe umí :yes: :yes:

    Citroen, no... U něj to je těžké, podle mě mu pomůžou DS3 a DS4, C5 se bohužel nechytla, což je škoda a vzhledem k schopnostem auta dost škoda. PSA ale jestli teď bude více dělat zážehy s BMW, tak se je na co těšit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.03.11  15:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi,

    Však jistě, ale jak jistě víš, cílem automobilky nebude vyrobit auto v několika kusech za cenu, kterou si JaWohl bude moct dovolit, ale statisíce za cenu, která je jak výhodná pro JaWohla a automobilku samotnout ;-)

    To s tím Seatem a Škodou si nemyslím. To právě VW trochu zvoral oproti Renaultu. Renault od samého počátku Dacii dělá jako naprostá lowend, cenou, konstrukcí, technikou. VW se snažilo ze Škodovky udělat plnohodnotný produkt pro Evropu, to se mu podařilo. Z druhé strany ale Škodovku tak nějak uměle omezuje třeba v paletě motorů (Octavia 1,4 TSI 118 kW prostě není), přitom jsou celkově třeba Golf a Octavia, Passat a Superb až moc rovnocennými konkurenty, takže spousta lidí právě na západ od nás dá přednost Škodovce před VW, protože ušetří a rozdíl ne že není tak markantní, ale dokonce v některých bodech jsou Škodovky i krom image lepší.

    To se právě Renaultu nemůže stát, že by sis chtěl koupit Megana a nakonec sis vybral Logana. V tom to Renault udělal chytře, Dacia je úspěch a teď jen VW musí popřemýšlet, co se Seatem nebo Škodou, ale dělat po tom všem ze Škodovky lowend by byla chyba.

    Renault teď spíše musí zabojovat s Lagunou. 4C je fajn, na Passata stačí, Mondeu je konkurent, ale přichází 508, je tu C5 a právě Laguně toho hodně chybí (adaptivní tempomat, lepší automatické převodovky).

    No uvidíme, rozhodně nutno uznat, že vybírat je dnes stále z čeho a není vyloženě špatná volba.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…