Recenze

10 Majitel

Fiat Coupe Coupe Turbo

9.13 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Coupe, foto 1 Fiat Coupe, foto 3 Fiat Coupe, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Coupátko Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 140 / 200 * kroutící moment [Nm]: 290 / 360 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 / 5.5 * maximální rychlost [km/h]: 225 / 250 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10 / 12 *

Popis vozu

Fiat Coupé (typ 175) je kupé, které bylo vyráběno italskou automobilkou Fiat v letech 1993-2000, představeno bylo roku 1993 na bruselském autosalonu. Design navrhl Chris Bangle ze STILO FIAT centra, interiér vytvořil Pininfarina. Ve své době bylo Coupé nejrychlejším evropským autem s pohonem předních kol a je nejrychlejším sériovým Fiatem všech dob.

O Coupátku jsem snil od dob, kdy jsem ještě nevlastnil řidičský průkaz, v dobách, kdy jsme realně koukali na škody 120L či Favorit, jsem poprvé zahlédl v autosaloně Fiat Coupe v červené barvě. Cena vozu byla astronomická, pro normální lidi nemyslitelná, takže jsem se dále věnoval škodovkám.

K vozu jsem se dopracoval v roce 2012, láska k italským motorům nabrala na síle při koupi Lancie Delty I 1.6 HF Turbo. Později jsem si pořídil rychlejší kousek Fiat Punto GT Turbo. S rostoucí chutí jsem našetřil dostatek peněz, abych si pořídil Vysněný přeplňovaný model Fiatu Coupé. Přeplňovaný, protože jednak výkon, ale hlavní je zvuk a specifické chování tohoto motoru. Vím že 20VT v tomtop exceluje ještě více, ale v té době žádné nebyly a za druhé, mě 16VT vůbec ale vůbec nevadí. Důvod je prostý, v době kdy jsem jezdil žigulíkem a Lancií, byl pro mě vrchol automobilového světa Lancia Delta Integrale 16V, jak po stránce podvozku, vzhledu ale především motorizace. Tuhle motorizaci dnes vlastním a jsem na to ohromně pyšný. Co na tom, že je i lepší, vždy bude k něčemu něco lepšího.

Při koupi byl pro mě důležitý stav karoserie, jsem technický typ člověka, kterého baví "hrabat" se v motorech. Koupil jsem krásný kousek v červené barvě, s tuningovým zadním nárazníkem a výfukovým systémem Ragazzon. Vůz měl vadnou motorovou elektroniku, elektroinstalaci v interieru, sjetou spojku a špatné gumy.

Interiér v černé kůži, v červeném autě dokonalá kombinace, okna a zrcátka v elektrice, dva airbagy

Postupem času jsem Coupe vracel zpět do původního stavu s doplňky edice PLUS, kdy je vůz nejhezčí. Výjimkou jsou kola 17', přispívající ale k lepším jízním vlastnostem.

Silné stránky

Určitě dynamika vozu, zapomeňte na papírové hodnoty, Coupe je vždy požitkem.
Jednou mi jeden zkušený mechanik psal, že Italské koně jsou jiné, možná měl pravdu... Dále potenciál motoru, výkon lze vyladit na seriových komponentech bez větších problémů na 250 koní a u takových hodnot už se Coupe nenechá jen tak zahambit.

Podvozek je podle zkušeností řidičů Coupe velice nevyspitatelný, je potřeba dbát na povrch silnice. Já jsem se na limity jízdních vlastností ještě nedostal, ale v běžném provozu to ani není možné.

Má smysl se vyjadřivat ke vzhledu vozidla? Po snížení podvozku a doplnění PLUS doplňku karoserie je vůz naprosto nepřehlédnutelný. Červená, šípovitá "placka" vyvolá vždy zvědavý pohled ostatních účastníků.

Slabé stránky

Neuvěřitelně slabé jsou brzdy na této motorizaci, tady se pánové z Itálie nedopočítali. Určitě pokud přemýšlíte nad tímto vozem, nedej bože ještě navyšovat výkon, koupit lépe větrané kotouče a kvalitní brzdovou kapalinu s co nejvyšším bodem varu.

Jak je na tom poruchovost zatím nevím, od zprovoznění se mi nic neporouchalo. Není to ten pravý vůz na denní ježdění, ale sporťáček bezkonkurenční.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vůz nebyl schopen jezdit dokud jsem na něm nevyměnil vše špatné, našly se i díly, které na vůz nepatří, jiné typy čidel, kabelů, svíček a podobně. Díky těmto lidem je Coupe tam kde je. 80% lidí si ho koupím srazí životnost na polovinu a rychle prodá "v TOP stavu". Z toho je dostatečně zřejmé, jak se lidé k Coupé chovají. Auto mám rok a žádná nová závada se zatím neprojevila.

Co se týče servisu, zkušení chlapci, kteří mají ve své garáži nějakého italského mazlíka, je to nejlepší co můžete Coupátku poskytnout. Zkušenosti se servisy mám jen špatné. Většina na auto pohlíží s opovržením.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Žádné

Moje práce na voze

Motor 2.0 16V Turbo, základ 140kw (190hp).

-Sportovní software
-manuální regulace turba
-palivová pumpa Walbro 255
-manuální regulace paliva
-velký intercooler
-vyřazeno odvětrávání nádrže,
-otevřené odvětrávání klikové skříně
-nerezový výfukový systém 2,5'
-Sportovní podvozek Eibach
-čtyřpístkové třmeny a kotouče Brembo
-Výkon 190kw (nezměřeno).

-Váha vozu 1280kg

Coupe v tomto stavu zrychlí z klidu na 100km/h za 6 sekund (změřeno), maximální rychlost nevím.

Auta které Coupe předjelo ve sprintu na 402m:

Porsche 911 300hp
Seat Leon Top Sport 260hp
Seat Ibiza 220hp
Subaru Impreza GT i WRX
Toyota Celica
Honda S2000
BMW 328i
Opel Kadett GSi



Ikdyž s jídlem roste chuť, nechávám vůz motor v tomto stavu a pokusím se ho udržet při životě jak dlouho to půjde.

 

Novinky v recenzi

17.12.2013 12:10

Svezení Audi S3

Nedávno jsem měl možnost projížďky v Audi S3 1.8T (154kw) a očekávaně jsem byl zklamaný. Prosím "fauvéčkáře" aby mě tady hned neukamenovali, ten motor je prostě nudný. Po roztočení turba motor tak nějak zabere, a pak plynule táhne až k omezovači, žádné emoce, žádné překvapení, jen dobře táhne. V autě se nic jiného neděje, máte dost času koukat třeba z okna, nebo na otáčkoměr, aby jste přesně věděli kdy přeřadit a nic vás u toho nerozptyluje. Tento německý komfort mi ke sportovním zážitkům nesedí, proč míchat prostornost, komfort, hlučnost a já nevím co všechno se sportovními požitky, očividně to moc nefunguje. Audi S3 má ze všeho trochu ale ničím nevyniká. jízda v Hondě Civic s motorem 1.6 V-Tec VTi byla jiná liga než v S3 a to nemá honda na kufru ani S, ani RS, ani GTi. Jen to chlapci udělali lépe!

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Coupe



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
6
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
7

Na to si nehraju

hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
7
zavazadlový prostor
8

Coupe je čistokrevná stylovka, kdo chce spolehlivý vůz s nízkými provozními náklady, nechť si vyhledá některý z německých naftových vozů a zdrží se zbytečných komentářů.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…