Recenze

Filipcz (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia II Elegance 1.4 16V 63kW

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 0 Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7
Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Fabia II 1.4 16V 63kW Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Škoda Fabia 2

K pořízení Fabie mě dohnala situace s původním autem Nissan Almera (1.4 16V, r.v.1998), které se bohužel stalo obětí dopravní nehody a jeho zranění byly neslučitelné s životem. Původní Almera byla výborná, spolehlivá a prakticky bez poruch.
Protože používám automobil pro práci a každý den s ním brázdím Prahu sem a tam (20 000 ročně pouze po Praze), tak jsem potřeboval rychle najít nějakou náhradu.

Výběr auta

Po oklepání po nehodě jsem tedy začal hledat Automobil s motorem, který má dobrou pověst a výbavou, která odpovídá 21 století. Po krátkém brouzdání na internetu jsem zjistil, že ideální bude Fabie II Kombi nebo VW Golf Variant. Oba automobily splňovaly moje nároky na výbavu a zároveň cenu, která se měla pohybovat okolo 150 000 s DPH. Hledal jsem také klasickou Octavii II, ale cenově mi nepřipadala, tak zajímavá jako Fábie a většinou měla najeto hromadu kilometrů.
Bohužel u nás není moc ojetých VW Golf Variant, tak také z výběru vypadl.
Nakonec jsem si vybral Fabii, protože jsem auto potřeboval hned a odmítám z principu úvěry na automobil, tak si raději koupím to na co mám, takže po nových jsem ani nekoukal (ale kdybych koukal, tak mi padlo oko na Hyundai i30)

Výběr motorizace

Po konzultaci s kamarádem mechanikem jsme si zvolili ideální motor 1.9 TDI 77kW PD nebo 1.4 16V 63kW. Nakonec jsem si vybral motor 1.4 16V 63kW, protože auto je předem určené pro kodrcání po městě, tak nafťáček by trpěl a úspora nákladů by nebyla u ojetého PD Dieselu, tak jistá :)
Osobně nemám problém s 16 ventilovými motory, které lidem vadí, že se musí trochu více točit a nejsou, tak živé odspodu. Ale já jsem na ně zvyklí z předchozích aut a dle mě fungují parádně.

Finální výběr aneb první setkání

Takže když už jsem měl jasno o tom co chci, tak jsem nalezl důvěryhodně vypadající inzerát na Škodu Fabii 2 Elegance, r.v 2008 se 130 000 km u prodejce automobilů z ukončeného operativního leasingu CarNext. Po telefonické dohodě jsem se druhý den jel na automobil s mechanikem podívat. Po přijetí se nám ihned věnovali a proběhla testovací jízda, zvednutí automobilu na heveru prolezení celého auta od podvozku až po anténu. Verdikt kamaráda jsem očekával s napětím, jak na výsledky u doktora. Výsledek mě nakonec mile překvapil. Auto bylo po technické stránce naprosto v pořádku s malou výtkou ke sjetým předním kotoučům avšak chápu, že automobil se 130 000km nebude mít kotouče jak z továrny. :)
Následovala administrativní část v kanceláři. Vyjetí servisní historie, ověření jestli na vozidle byla pojistná událost. Vše bylo v naprostém pořádku. Výčet výbavy. Celková cena byla 148 500Kč v ceně byly čtyři zimní pneu a čtyři letní na alu discích.
Rozhodl jsem se tedy Fabii zakoupit a zatím to vypadá, že jsem neudělal špatně. Po zaplacení, přezutí a vyčištění auta jsem si do týdne pro ní zajel.

Druhé setkání - vyzvednutí

druhé setkání s Fabii proběhlo velice rychle. Fabie byla již na zimních pneumatikách s dotankovanou nádrží na 100km. Do 15 minut jsem měl klíčky a byl jsem šťastným majitelem nového-ojetého automobilu :)

Jízda a používání

Za ten měsíc a půl jsem s ní najezdil 2500km a zatím plná spokojenost. Když porovnám Fabii 1 a 2, tak Fabia 2 má posunuté těžiště trochu víš a je to znát v zatáčkách. V zatáčkách nesedí, tak dobře jako Fabie 1. Ovšem není to nic závažného co by mě od koupě odradilo. Jinak se auto řídí dobře.
Osobně si myslím, že Fabie není určená pro závodní jízdu případně nějaké blbnutí, takže pokud po ní nic takového nebudete chtít a chcete se pouze dopravit z bodu A do bodu B jako já, tak s ní nebudete mít žádný problém.
Řazení u Fábie je příjemně přesné a snadné, když to porovnám se staršími automobily, tak jsou to nebe a dudy. S řadící pákou se nemusíte prát a jenom ji něžně nasměrujete do svého chlívečku. Bál jsem se kombíka, když budu parkovat po Praze, tak že nikde nezaparkuju, ale není to tak hrozné místa jsou v Praze často nastavené na delší Octavii:) Případně, když je hodně málo místa, tak výborně pomůžou parkovací senzory. Má také dobrý "rejd" tedy otáčí se dobře.
Jízda po dálnicích nebo tří proudých komunikací v Praze, kde je limitující 50 s radarem je s tempomatem moc příjemná. (tu 50 na magistrale nesnáším bez tempomatu mě hrozně bolela noha ).
Závěrem automobil se řídí příjemně, pokud od něho nečekáte nějakou extra sportovní pirátskou jízdu.

Spotřeba

U automobilu mě mile překvapila spotřeba, čekal jsem, že si benzínu vezme více. Na zimních pneumatikách jezdím mimo město a dálnice za 5,5l a ve městě za 6,3l za tepla. V zimě, když se dostali teploty pod nulu -10, tak si vezme Fábie mimo městoj a dálnice 6.4. ve městě až 8l. V tom městě hrozně záleží jestli chytnete kolony, když je studenej motor. Bohužel spotřebu letních pneumatikách jsem ještě nemohl změřit. Auto mám od listopadu.

Interiér, výbava

Na to, že má najeto 130 000km interiér vypadá stále jako nový bez vrzání apod. Od první Fabie udělal dle mého interier krok dopředu, vypadá pěkně. Nikde mi nic neklepe. Má dobré držáčky na pití nebo na žvýkačky :) Je v ní dostatek místa pro nohy u řidiče i vzadu. Kufr je dostatečně veliký. Dají se sklopit zadní sedačky, takže po té dostanete dost slušný prostor pro stěhování všeho možného.
Pro mě velké plus je, také vyšší posed řidiče u předešlých aut jsem měl posed vždy níže a pro řízení to není ono. Sedadla jsou měkká a zatím mě z nich nebolel zadek, jak u původních aut.

Má nastavitelný volant všemi směry. Fabie k mému překvapení měla i AUX vstup, který jsem považoval u škodovky, která dávala do nedávna do aut kazeťák, za pokrok. Ale furt to nemá na Hyundai, který tam má v základu USB :)
Jediná připomínka pro kuřáky, chybí v ní zapalovač a popelník - pro mě sice nepotřená výbava, protože nekouřím, ale je to dobré sem napsat. Dále se mi líbí, že má el. stahování oken vzadu a všechna ovládání oken jsou dvoupolohové což je velké plus. Také disponuje automatickým rozsvěcením světel. Což je příjemné pokud zapomínáte rozsvítit. Obrysová světla, halogeny se rozsvítí, ale palubka zůstane zhaslá, takže šetří žárovky v interiéru. Pro naše malé ratolesti to má i ISOfix pro uchycení autosedačky. Dále se cestujícím vzadu líbilo, že se dají stáhnout okénka až dolu.

Aktualizace 26.1.13

Drobnosti výbavy:

Osvícená a klimatizovaná přihrádka, která je výborná pro noční pátrání po propisce.

Osvětlení interiéru je jak vpředu, kde je také velká přihrádka na brýle, ale není ošizená ani posádka vzadu, která má vlastní svítilnu umístěnou u stropu.

Při sklopených sedačkách už nemusíte házet na podlahu hlavovou opěrku, kde se ušpiní. Její místo je z opačné strany sedáku, kde jsou na ní připravené dvě díry, do kterých se dá elegantně zasunout.


Závěrem jsem s autem spokojený a nelituji toho že jsem si jí pořídil. Splňuje všechny moje požadavky a věřím, že mi bude dlouho sloužit. Všem, kteří chtějí novější vybavené auto, které stojí přijatelný peníz, tak ji mohu jen doporučit. Kdyby jste se chtěli na cokoliv zeptat, tak neváhejte a napište :)






Výbava:
• ABS, ESP
• tempomat
• vyhřívané sedačky
• parkovací senzory
• automatická klimatizace
• kotoučové brzdy na všech kolech
• BI-HALOGENY
• automatické rozsvěcení světel
• 4x el. okna
• el. zrcátka
• loketní opěrka
• BT Handsfree sada
• alu kola
• úchytky na nákupní tašky v kufru
• ISOfix pro autosedačku
• pískovaná skla

Cena Škoda Fabia II: 148 500Kč.
Rok výroby: 2008
Najeto při koupi 130 000km

Silné stránky

+ Dostatek místa pro řidiče i pro posádku vzadu
+ Vyšší posed
+ Velký kufr
+ Dobrý poměr cena/výbava/kilometry
+ Výborná spotřeba
+ V mém případě výbava
+ Řídí se dobře

Slabé stránky

- Mokré, špinavé parkovací senzory detekují špatně
- Náklon vozu do zatáček

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výčet zásadních poruch

9.1.2013, 133 000km - Zaseknuté ovládání palubního počítače, blbnutí parkovacích senzorů.
Oprava páčky: Kabel mezi PC a budíky byl poškozený, oprava svépomocí, investice 0Kč.
Oprava senzorů: Vyčištění drážky u čidla.


Celková historie vozidla v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce: CarNext Vestec (Praha)

Auto jsem kupoval ojeté z ukončeného operativního leasingu. Prodej byl naprosto bez problémů. Auto mi nechali na libovolně dlouhou dobu na projetí a prohlédnuti s mím vlastním mechanikem. Zvedli ho na hever.Najeté kilometry u automobilu jsou poctivé. Vše je doloženo záznamy z autorizovaného servisu.
Po koupi mi výborně vyčistili celé auto a nasadili zimní pneu a dostal jsem škrabku na led :)

Celý prodej proběhl v pořádku mohu jen doporučit.

 

Novinky v recenzi

31.5.2014 13:10

149000 - výměna oleje a filtrů

Std výměna. Nic nového., datum neznámé

26.1.2013 12:55

134000km - Pravidelná údržba, oprava, aktualizace

Výměna oleje a filtru. 10-w40 helix
Oprava prodřeného kabelu pro ovládání palubního počítače.
Technicky: Kabel mezi páčkou a budíkem, byl někde zkratovaný s kostrou.
Oprava svépomocí.

Vyčištění parkovacích senozrů

9.1.2013 19:47

133000km - Závada ovládání palubního počítače a nefungující parkovací senzory

Tak a mám tu první závady.

1. Ovládání palubního počítače. - Opraveno 26.1
Popis: Nepřetržitě je zaseknutý pohyb pohybu mezi položkami v menu dolu. To znamená, že sám od sebe přehazuje položky Spotřeba, ujetá vzdálenost, atd...


2. Nefungují parkovací senzory
Popis: Když prší, tak parkovací senzory nedetekují a pouze pískají. + Teď přestali fungovat uplně. I Za sucha Po zařazení pípne a po přiblížení k překážce začnou nepřetržitě pískat.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
8
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do Paříže dojede ve žlutém

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do…

Slovinský cyklista Tadej Pogačar ovládl na Tour de France rozhodující horskou časovku na 36,2 kilometru a…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…