Recenze
Mercedes-Benz C 230 Kompressor W 202
Technické info
Přezdívka auta Mercedes-Benz C Rok výroby 1996 Koupeno nové najeto [km]:162000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2299 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.4
Popis vozu
Auto bylo koupeno jako nové v roce 1996. V té době (a vlastně i dnes) se jednalo o nejmenší "opravdový" mercedes. Třídu A a B (i když se mi docela líbí) řadím mezi takové polomercedesy.
Pod kapotou tohoto stříbrného miláčka bije čtyřválcové srdce o objemu 2,3 litru s kompressorem. Jak jsem zjistil, tak kromě modelu AMG, je to nejsilnější verze. Sice existoval ještě model s šestiválcem 2,8 litru, ale ten měl v roce 96 stejný výkon, pomalejší zrychlení a o něco menší krouťák a vyšší spotřebu.
Nevýhodou je, že auto je jenom v základní výbavě Classic, což obnáší manuálně ovládaná okna, absence ESP atd. Na druhou stranu čím méně elektroniky, tím menší pravděpodobnost poruchy. Ve výbavě je ABS, 2x airbag, el. zrcátka, výškově stavitelná přední sedadla, kola 195/65 R 15, neoriginální rádio (Sony)... Příplatkovou výbavou je digitální klimatizace, která se přes léto maximálně ocení.
Stav auta je na svůj věk velmi dobrý. Je garážované. Jen je škoda, že se vždycky najde někdo, kdo neumí parkovat. Postupně tedy přicházím na nové a nové škrábance ať už od parkování nějakých dobráků, nebo "otlučenin" od dveří lidí vystupujících/nastupujících z/do aut stojících vedle.
Silné stránky
Výborný motor, se kterým se mimo město dá jet i poměrně úsporně. Motor táhne od nízkých otáček, ale plné naložení auta (4 lidi + zavazadla) jde docela dost poznat.
Dá se cestovat ve 4 lidech poměrně pohodlně, v 5 už je to horší. Ale i na zadních sedadlech je na střední třídu slušný prostor. Sedadla jsou pohodlná, jenom by neuškodilo u těch předních lepší boční vedení. Přední sedadla jsou spíše tvrdší, zadní zase naopak měkká, ale velice pohodlná. Sice už jsem vzadu hodně dlouho neseděl (kromě focení :-) ), ale člověk si v nich připadá jako v křesle v obýváku.
Někomu by nemusel vyhovovat pouze jeden stěrač čelního skla, který by při průdkém dešti potřeboval ještě třetí rychlost (ale to už by asi uletěl). Výhodou ovšem je, že setře obrovskou plochu a vedle A sloupků nezůstávají prakticky žádné špinavé plochy, které by bránily ve výhledu.
Auto je zatím nad míru spolehlivé a má snad všechny součásti původní (až na náplně, destičky, kotouče, několik málo žárovek a další drobnosti). Originální baterka byla měněna až asi po 150 000 km a 10 letech života.
Slabé stránky
Vzhledem k zadnímu náhonu a absenci ESP je téměř nemožné vyškrábat se na sněhu do kopce. Někdy třeba i v létě po silnějším dešti je prudší akcelerace docela obtížná a člověk musí dávat pozor, aby se zadní náprava neocitla vepředu. A to zejména na horších cestách (na kostkovicích).
Při vytáčení motoru do nejvyšších otáček až po omezovač je možné sledovat klesání ručičky stavu paliva. V nádrži musí být v tu chvíli slušný vír, ale občas to člověku nedá a rád se nechá zatlačit do sedadel :-)
Taky světle šedý interiér nebyl zrovna ten nejlepší kauf.
Další slabou stránkou je absence 6. rychlostního stupně. Na dálnicích by se každopádně hodil. Motor točí na pětku při 130 km/h zhruba 3000 otáček, při 150 km/h 3500 ot./min., při 165 km/h (všechny rychlosti tachometrové) 4000 ot./min. Tyto vysoké otáčky se potom promítají hodně na spotřebě.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jedinou závadu "spravily" dvě tisícovky.
Tuning???
No nevím, jestli se to zadní křídlo dá nazvat jako tuning, ale tak dejme tomu. Křídlo mělo původně sloužit spíše jako třetí brzdové světlo (to ale bohužel v současnosti nesvítí). Jinak nechápu to pako, které to montovalo, jelikož křídlo je namontované téměř uprostřed víka kufru, což je nepochopitelné.
Jinak když tuning na mercedes, tak jedině od AMG. Je decentní, ale vypadá nádherně.
Novinky v recenzi
Přidány fotky z dnešního srazu s Tizym a Ronnypem!!!
Nahrány nové fotky ze včerejšího mini srázku s Tizym!
Dnes jsem se vrátil z cesty přes celou ČR. Najel jsem přibližně 1.100 km při spotřebě asi 9,3 litru na 100 km. Asi 80 % km bylo najeto po dálnici. Rozhodně by se ale dalo jet úsporněji. Na papírových 8,4 l/100km by se ale člověk musel asi docela snažit. Ovšem zřejmě se to dá zvládnout.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 230 Kompressor W 202
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Mercedes-Benz C
-
Mercedes-Benz C (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.7.2007 5010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (1993) Majitel: PeFiala
Přidáno: 13.12.2007 259 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2000) Majitel: Ivorry
Přidáno: 4.12.2009 699 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (1995) Majitel: UltrailWalker
Přidáno: 31.5.2015 69 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé