Recenze

8 Majitel

Toyota Prius

3.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5 Toyota Prius, foto 6 Toyota Prius, foto 7 Toyota Prius, foto 8 Toyota Prius, foto 9
Toyota Prius, foto 10 Toyota Prius, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta prius Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 5200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4

Popis vozu

Priuse jsem zakoupil před mám 3 lety a najezdil v něm 70 tis. km. A ikdyž to nemám zcela ve zvyku, rozhodl jsem se napsat své postřehy pro případné zájemce o pořízení tohoto vozu.
Můj Prius není nejmladší 8/2009 a nemá nejmenší nájezd. (160.000 při koupi; nyní 235.000km). Nicméně v kondici je výjímečné a jeho předchozí majitel tvrdil, že je to nejrychlejší Prius III, kterého řídíl (asi stojí za zmínku, že to byl jeho 10. Prius a jedná se o člověka znalého - viz. forum Toyota, pod přezdívkou Námořník).

První postřehy krátce po koupi:
když jsem vozidlo zakoupil a vezl z Prahy do Brna, tak jsem byl překvapen jeho prostorností a pohodlností při řízení a agilitou jet. Nicméně, hlavně bych si naliskal, protože místo věnování se řízení jsem neustále hypnotizoval digitální displej s všemi těmi grafíky a ukazateli...no je to spíše jako videohra a řízení je zde maximálně gamifikováno. Ani po 7.000 mě to neomrzelo a pořád na to čumím.
Jedná se o moje osobní auto a pořídil jsem si jej při změně zaměstnání.
Předesílám, že doposud jsem jezdil služebními, především koncernovými vozy (Škoda Octavia, Audi A6, VW Passat). Vše se silnými TDI a velmi dobrou výbavou. Moje srovnání tedy nejčastěji míří na VW Passat B7 2.0 TDI.
A protože nyní je vozidlo v mém vlastnictví a každý den dojíždím do práce (denně 100km více méně po dálnici), tak hrála roli ekonomika a spolehlivost. Cíl byl tedy jasný: auto co "žere" jako TDI a přitom není tak nákladné. Moje zkušenost s koncernovými TDI byla horší čím novější byl vůz. (všechny vozy byly služební a nové, servisované pouze v autorizovaném servisu).
No a po delším bádání mi v matici Spotreba/Spolehlivost zůstal Prius – tak uvidíme :-)

Po třech letech:
- Tak už vidím, že má analýza byla správná. Prius je skutečně velmi nízko nákladové vozidlo.
A teď trochu toho popisu:
jízdní vlastnosti:
- 17" kola vypadají sice pěkně, ale auto po silnice trochu tancuje a člověk musí trochu hlídat, kam chce jet. Pokud jsem správně pochopil, tak lze řešit jinou geometrií kol, než je od výrobce (viz. Toyota forum). Také na pohodlí se to trochu podepíše. Chápu proč většina řidičů obouvá 15”.
- auto nedává téměř žádnou zpětnou vazbu a je to jako řídit parník. Pěkně jede a akceleruje, ale protože neřadí, tak prostě slyšíte jen hučení a nějak mi podvědomě chybí to húúú-cvak-húúú...to že auto zrychluje poznáte jen podle digitálek v headup displeji a tím že zhasne kontrolka EKO :-)
- naopak když se brzdí, tak je to jako v trolejbuse: rekuperace = pískání/bzučení...ale kupodivu to mi nevadí
- Prius není dělaný na nějaké velké závodění, ale když jsem párkrát vletěl do zatáčky trochu rychleji, tak ji vykroužil pěkně a jistě - ale prostě tam chybí ta odezva (v passatu jsem se cítil jistěji)

komfort:
- sedačky jsou vážně pohodlné a neunavý ani na dlouhé cestě. Odkládacích prostor je dostatek a vše je tak nějak “po ruce”, chce to chvíli cviku, zejména pokud přecházíte z koncernu, ale jinak není moc co vytknout. Snad jen umístěnií zásuvky pod tunelem palubní desky je trohu zvláštní, ale zase tam nelezete každý den, že?
ekonomika:
- tak ja je prostě neuvěřitelná, nejenom že prius prostě málo “žere”, ale ten servis! Ten prostě není!! Jako ano, pravidelná výměna oleje a filtrů (dělám co 12tis. Km), ale jinak se prostě nic nerozbijí, nelítá, neupadává, neucpává, atp. Jednoduchá koncepce motoru a převodovky způsobuje, že se jí všechny neduhy vyhýbají. Nemá rozvody, alternator, turbo, starter, takové ty běžné věci, které mechanika nikdy nezklamou. 😊
Auto mám 3 roky v rozmezí km 160 - 235tis. Km a v podstatě jsem měnil pouze běžnou baterku a žárovky. Jednou také brzdy, ale jelikož auto při správné jízdě významně rekuperuje, tak na brzdy se zas tak často nedostane. Čímž se výrazně zvyšuje interval nutné výměny.
A o podvozku zatím take nevím, že by si nějaký díl zasloužil vyměnit => prostě Toyota opravdu umí “nesmrtelná” auta.
Souhrn:
I přesto, že auto nevyužívám zrovna způsobem, pro který bylo vyrobeno – tedy zejména městský provoz, ale přesně způsobem opačným. Musím konstatovat, že to byla dobrá volba. I když najezdím 85-90% cesty po dálnici, kdy hybrid přichází o svou hlavní výhodu, tak i tak plní auto očekávání. Stále nízká spotřeba a spolehlivost. No a když jedu město a okolí, tak to je za hubičku. Prostoru dost, koukatelné to pořád ještě je no a navíc, Priusy se nekradou 😉

Silné stránky

ekonomický provoz
prostornost
pohodlnost řidiče
technika

Slabé stránky

nízký dojezd na nádrž (cca 750km)
horší akustika při plné akceleraci
dělený kufr

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

08/2020: po trech letech a 70.000km pouze 2x zarovka osvetleni RZ a nova baterka (ta klasicka co je v kazdem aute, a ANO ta originalni z vyroby vydrzela 10 let a 230.000km!)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

perfektní - pokud jetého Priuse, tak od Namornika z Toyota fora...

 


Přidat názorDiskuse: Toyota Prius

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím beze ztráty kytičky

praktičnost
9

tak tady asi Prius hraje obedně prim

prostornost
8

až na nevhodně rozdělený kufr (kvůli zachování rovné podlahy při zklopení zadních sedadel) je na 5 dvéřový hatchback velmi nadstandartní. Pouze odkládací prostory jsou slabší.

jízdní vlastnosti
5

jízda s Priusem je spíše jízda s parníkem. Ono to jako jede, drží, zatáčí, akceleruje, brzdí - ale vy o tom nemáte ani ponětí.

jízdní komfort
8

díky poměrně prostornému interiéru je komfort dostatečný. Pouze měkčí sedačky mohou někomu vadit. Stejně tak jako vysoko posazená středová konzole, která je napojena na palubní desku - pravé koleno je u vyšších jedinců omezeno.

provozní náklady
9

tak to je asi důvod pořízení si Priuse. Tady je to na 10/10 při 1,8l motoru. Strejně tak náhradní díly při prvním zkoumání vychází velmi dobře. Druhovýroba je dostatečná.

náhradní díly
8

mám zkušenost pouze s plynovými vzpěrami pátých dveří - cena úplně v pohodě.

výkon motoru
9

určitě nejsem brzda provozu a není problém si s někým pohrát na rozjezdu z křižovatky

spotřeba
9

viz. výše - perfektní

hlučnost motoru
8

když tomu zašlápnete, tak to je jak turbína - jinak o motoru nevíte - zato origo 17" kola dávají zabrat uším neustále

kvalita sedadel
7

na mě příliš měkká, ale vedou docela dobře a prostorná jsou taktéž. Cestující na zadních sedadlech hodnotili pocit jako "obývákový gauč"

brzdy
9

jo tak v kombinaci s rekuperací je to spíše na to se při brždění dívat do zpětného zrcátka - mám pocit, že mi každou chvíli někdo skončí v kufru

zavazadlový prostor
5

prostor by sám o sobě byl, ale to rozdělení je nešťastné. (aby byla zachována rovná podlaha při sklopení sedadel, tak je v kufru plato a pod ním tak ještě 50% prostoru kufru co je mezi platem a roletou. No a pak je ještě níže prostor pro plnohodnotné kolo






Blesk.cz

Houbařské žně: Manželé našli v lese monstrum! Hřib vážil 1,5 kila

Houbařské žně: Manželé našli v lese monstrum! Hřib…

Obří hřib v lesích poblíž polského Krakova našel Wojtek Machowsky, který tam vyrazil se svou manželkou…

Hana Zagorová o boji s covidem: Je to oslabující mrška! A nakazili ji fanoušci?

Hana Zagorová o boji s covidem: Je to oslabující…

Hana Zagorová (74) v posledních dnech předvedla, že je skutečná bojovnice. Ačkoliv byla hospitalizována kvůli…

 

iSport.cz

Kadeřábek u výprasku Bayernu! Německý mistr dostal čtyři góly

Kadeřábek u výprasku Bayernu! Německý mistr dostal…

Fotbalisté Bayernu Mnichov prohráli v německé lize 1:4 v Hoffenheimu a přišli o sérii 23 soutěžních vítězství.…

SESTŘIHY: Slavia i bez opor uspěla, Plzeň jasně porazila Brno

SESTŘIHY: Slavia i bez opor uspěla, Plzeň jasně…

Páté kolo FORTUNA:LIGY začalo oproti původním plánům až v sobotu. Ve večerním zápase Slavia v okleštěné sestavě…

 

Reflex.cz

Zelená dohoda EU se vymyká z kloubů: Vlivní hráči v Asii nebudou kráčet k „ekologické svobodě“ tak rychle

Zelená dohoda EU se vymyká z kloubů: Vlivní hráči v…

Obrovské ekologické ambice, které prosazuje Evropská komise Ursuly von der Leyenové a mnoho poslanců Evropského…

Zakladatel Playboye Hugh Hefner: Pocházel z pobožné rodiny, miloval sex, večírky a hrob má vedle Marilyn Monroe

Zakladatel Playboye Hugh Hefner: Pocházel z pobožné…

Před třemi lety zemřel mediální magnát, vydavatel a zakadatel časopisu, který ovlivnil mnoho dospívajících mužů…