Recenze

9 Majitel

Toyota Prius

5.11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 26 Toyota Prius, foto 27 Toyota Prius, foto 28 Toyota Prius, foto 29 Toyota Prius, foto 30 Toyota Prius, foto 32 Toyota Prius, foto 33 Toyota Prius, foto 34
Toyota Prius, foto 35 Toyota Prius, foto 36 Toyota Prius, foto 37 Toyota Prius, foto 38 Toyota Prius, foto 39 Toyota Prius, foto 40 Toyota Prius, foto 41 Toyota Prius, foto 42 Toyota Prius, foto 43 Toyota Prius, foto 44 Toyota Prius, foto 45 Toyota Prius, foto 46 Toyota Prius, foto 47 Toyota Prius, foto 48 Toyota Prius, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta prius Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 5200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4

Popis vozu

***pokud vas zarazi nizke hodnoceni vozu, tak je to tim, ze jsem oslik a po koupi vozu jsem ho sem zaregistroval jen s ilustracni fotkou z webu a infomraci, ze jsem vuz prave poridil. Dva uzivatele me za to odmenili timto hodnocenim. Tak snad se to case zlepsi.***
Priuse jsem zakoupil před mám 3 lety a najezdil v něm 70 tis. km. A i když to nemám zcela ve zvyku, rozhodl jsem se napsat své postřehy pro případné zájemce o pořízení tohoto vozu.
Můj Prius není nejmladší 8/2009 a nemá nejmenší nájezd. (160.000 při koupi; nyní 235.000km). Nicméně v kondici je výjímečné a jeho předchozí majitel tvrdil, že je to nejrychlejší Prius III, kterého řídíl (asi stojí za zmínku, že to byl jeho 10. Prius a jedná se o člověka znalého - viz. forum Toyota, pod přezdívkou Námořník).

První postřehy krátce po koupi:
když jsem vozidlo zakoupil a vezl z Prahy do Brna, tak jsem byl překvapen jeho prostorností a pohodlností při řízení a agilitou jet. Nicméně, hlavně bych si naliskal, protože místo věnování se řízení jsem neustále hypnotizoval digitální displej s všemi těmi grafíky a ukazateli...no je to spíše jako videohra a řízení je zde maximálně gamifikováno. Ani po 7.000 mě to neomrzelo a pořád na to čumím.
Jedná se o moje osobní auto a pořídil jsem si jej při změně zaměstnání.
Předesílám, že doposud jsem jezdil služebními, především koncernovými vozy (Škoda Octavia, Audi A6, VW Passat). Vše se silnými TDI a velmi dobrou výbavou. Moje srovnání tedy nejčastěji míří na VW Passat B7 2.0 TDI.
A protože nyní je vozidlo v mém vlastnictví a každý den dojíždím do práce (denně 100km více méně po dálnici), tak hrála roli ekonomika a spolehlivost. Cíl byl tedy jasný: auto co "žere" jako TDI a přitom není tak nákladné. Moje zkušenost s koncernovými TDI byla horší čím novější byl vůz. (všechny vozy byly služební a nové, servisované pouze v autorizovaném servisu).
No a po delším bádání mi v matici Spotreba/Spolehlivost zůstal Prius – tak uvidíme :-)

Po třech letech:
- Tak už vidím, že má analýza byla správná. Prius je skutečně velmi nízko nákladové vozidlo.
A teď trochu toho popisu:
jízdní vlastnosti:
- 17" kola vypadají sice pěkně, ale auto po silnice trochu tancuje a člověk musí trochu hlídat, kam chce jet. Pokud jsem správně pochopil, tak lze řešit jinou geometrií kol, než je od výrobce (viz. Toyota forum). Také na pohodlí se to trochu podepíše. Chápu proč většina řidičů obouvá 15”.
- auto nedává téměř žádnou zpětnou vazbu a je to jako řídit parník. Pěkně jede a akceleruje, ale protože neřadí, tak prostě slyšíte jen hučení a nějak mi podvědomě chybí to húúú-cvak-húúú...to že auto zrychluje poznáte jen podle digitálek v headup displeji a tím že zhasne kontrolka EKO :-)
- naopak když se brzdí, tak je to jako v trolejbuse: rekuperace = pískání/bzučení...ale kupodivu to mi nevadí
- Prius není dělaný na nějaké velké závodění, ale když jsem párkrát vletěl do zatáčky trochu rychleji, tak ji vykroužil pěkně a jistě - ale prostě tam chybí ta odezva (v passatu jsem se cítil jistěji)

komfort:
- sedačky jsou vážně pohodlné a neunavý ani na dlouhé cestě. Odkládacích prostor je dostatek a vše je tak nějak “po ruce”, chce to chvíli cviku, zejména pokud přecházíte z koncernu, ale jinak není moc co vytknout. Snad jen umístěnií zásuvky pod tunelem palubní desky je trohu zvláštní, ale zase tam nelezete každý den, že?
ekonomika:
- tak ja je prostě neuvěřitelná, nejenom že prius prostě málo “žere”, ale ten servis! Ten prostě není!! Jako ano, pravidelná výměna oleje a filtrů (dělám co 12tis. Km), ale jinak se prostě nic nerozbijí, nelítá, neupadává, neucpává, atp. Jednoduchá koncepce motoru a převodovky způsobuje, že se jí všechny neduhy vyhýbají. Nemá rozvody, alternator, turbo, starter, takové ty běžné věci, které mechanika nikdy nezklamou. 😊
Auto mám 3 roky v rozmezí km 160 - 235tis. Km a v podstatě jsem měnil pouze běžnou baterku, vzperu patych dveri a žárovky. Jednou také brzdy, ale jelikož auto při správné jízdě významně rekuperuje, tak na brzdy se zas tak často nedostane. Čímž se výrazně zvyšuje interval nutné výměny.
A o podvozku zatím take nevím, že by si nějaký díl zasloužil vyměnit => prostě Toyota opravdu umí “nesmrtelná” auta.
Souhrn:
I přesto, že auto nevyužívám zrovna způsobem, pro který bylo vyrobeno – tedy zejména městský provoz, ale přesně způsobem opačným. Musím konstatovat, že to byla dobrá volba. I když najezdím 85-90% cesty po dálnici, kdy hybrid přichází o svou hlavní výhodu, tak i tak plní auto očekávání. Stále nízká spotřeba a spolehlivost. No a když jedu město a okolí, tak to je za hubičku. Prostoru dost, koukatelné to pořád ještě je no a navíc, Priusy se nekradou 😉

Silné stránky

ekonomický provoz
prostornost
pohodlnost řidiče
technika

Slabé stránky

nízký dojezd na nádrž (cca 750km)
horší akustika při plné akceleraci
dělený kufr

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

08/2020: po trech letech a 70.000km pouze 2x zarovka osvetleni RZ a nova baterka (ta klasicka co je v kazdem aute, a ANO ta originalni z vyroby vydrzela 10 let a 230.000km!)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

perfektní - pokud jetého Priuse, tak od Namornika z Toyota fora...

 

Novinky v recenzi

3.11.2020 12:26

live long and prosper 🖖

Dozrál čas vyzkoušet si také jiného hybrida a podívat se jak to umí v Lexusu. Proto dostal Prius nového majitele - Fotomajora z Toyota klubu. Nemám pochybnosti, že bude dobře a spolehlivě sloužit. Tak snad je přeju, ať přinese i spoustu zážitků z cest.


Přidat názorDiskuse: Toyota Prius

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím beze ztráty kytičky

praktičnost
9

tak tady asi Prius hraje obedně prim

prostornost
9

až na nevhodně rozdělený kufr (kvůli zachování rovné podlahy při zklopení zadních sedadel) je na 5 dvéřový hatchback velmi nadstandartní. Pouze odkládací prostory jsou slabší.

jízdní vlastnosti
7

jízda s Priusem je spíše jízda s parníkem. Ono to jako jede, drží, zatáčí, akceleruje, brzdí - ale vy o tom nemáte ani ponětí.

jízdní komfort
8

díky poměrně prostornému interiéru je komfort dostatečný. Pouze měkčí sedačky mohou někomu vadit. Stejně tak jako vysoko posazená středová konzole, která je napojena na palubní desku - pravé koleno je u vyšších jedinců omezeno.

provozní náklady
10

tak to je asi důvod pořízení si Priuse. Tady je to na 10/10 při 1,8l motoru. Strejně tak náhradní díly při prvním zkoumání vychází velmi dobře. Druhovýroba je dostatečná.

náhradní díly
9

mám zkušenost pouze s plynovými vzpěrami pátých dveří - cena úplně v pohodě.

výkon motoru
9

určitě nejsem brzda provozu a není problém si s někým pohrát na rozjezdu z křižovatky

spotřeba
10

viz. výše - perfektní

hlučnost motoru
8

když tomu zašlápnete, tak to je jak turbína - jinak o motoru nevíte - zato origo 17" kola dávají zabrat uším neustále

kvalita sedadel
9

na mě příliš měkká, ale vedou docela dobře a prostorná jsou taktéž. Cestující na zadních sedadlech hodnotili pocit jako "obývákový gauč"

brzdy
10

jo tak v kombinaci s rekuperací je to spíše na to se při brždění dívat do zpětného zrcátka - mám pocit, že mi každou chvíli někdo skončí v kufru

zavazadlový prostor
8

prostor by sám o sobě byl, ale jen rozdelen do pater (aby byla zachována rovná podlaha při sklopení sedadel, tak je v kufru plato a pod ním tak ještě 50% prostoru kufru co je mezi platem a roletou. No a pak je ještě níže prostor pro plnohodnotné kol






Blesk.cz

Temná legenda se vrátila a je drsnější než kdykoliv předtím! Recenze Quake

Temná legenda se vrátila a je drsnější než kdykoliv…

Quake před čtvrtstoletím zasáhl herní svět se silou skutečného zemětřesení. Okamžitě se stal hitem a během let…

Developer uvěznil manžele z Prahy ve vlastním domě! Bránu zamkl, cestu rozkopal

Developer uvěznil manžele z Prahy ve vlastním domě!…

Jana a Richard Fraňkovi doplácí na to, že ani po 20 letech nemají papírově vyřešenou příjezdovou cestu k domu.…

 

iSport.cz

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

Pražská premiéra Zátopka: Inspirace a film, co prostě musel vzniknout!

Pražská premiéra Zátopka: Inspirace a film, co…

Filmový příběh jako velká inspirace. Právě tak hodnotila většina osobností film Zátopek po jeho pražské…

 

Reflex.cz

Česku hrozí diktatura inflace. Vzbouří se voliči, nebo dojde k převratu?

Česku hrozí diktatura inflace. Vzbouří se voliči,…

Ceny letí nahoru a Andrej Babiš zapojuje celý svůj politicko-mediální aparát, aby nám vysvětlil, že inflace byla…

Geniální vědec Albert Einstein: Proutník, který se zamiloval do vlastní sestřenice

Geniální vědec Albert Einstein: Proutník, který se…

26. září 1905 – tedy přesně před 116 lety – vyšel článek dosud naprosto neznámého Alberta Eisteina,…