Audi TT (1999)
22.9.2007Když nebudu počítat auta na rozježdění, tak jako původní auto jsem měl Škodu Octavii první generace s motorem 1.8T. Mimochodem jsem s ní byl moc…
Audi TT (Dandy.TT)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
filko 09.02.08 17:01
« Re: Nadherné auto a nadherna holka
Co si mě tady berete do úst zadarmo? V TT 4x4 165kW mám několik kol na okruhu v Brně. Můj přidělený spolujezdec - majitel Porsche Boxstera - se mohl z mé jízdy zbláznit. Holka hezká. V autě mám ještě jedno místo [odkaz] . Pošli mi na ni kontakt, OK? :yes: -
-
Dandy.TT 08.01.08 20:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Typ motoru
Asi vim co máš na mysli. Myslíš asi kovaný písty od firem jako třeba JE pistons nebo Wössner který sou určitě kvalitnější než tovární. Řek bych že i v kovanejch pístech může bejt rozdíl. Třeba ve váze, aby neměli tak velký setrvačný hmoty atd. Co si budem povídat automobilky to dělaj tak, aby to splnilo účel a nebylo moc výrobně drahý. Jinak u pár firem sem viděl, že do slabších motorů 1.8T, doporučovali při jistym navýšení výkonu právě písty a ojnice z S3 (TT).
Eura sem se na to, jak přišel na těch 320k, ptal a prej mu to řikal jeden náš kamarád. Asi si z něj udělal dobrej den >:D .
Ta vodní pumpa je poháněná normálně autobaterií. Běží ještě cca 10 min. po zhasnutí motoru.
Fotky bestie dyžtak pošli na vytour@seznam.cz. Rád se podívám na něco pořádnýho. -
neregistrovaný: "Octavia_WRC" [83.69.52.XXX] 07.01.08 19:31
« Re: Re: Re: Re: Typ motoru
Stím turbem to byl překlep..dole jsem to napsal už dobře :-)
Kované písty tě mohu ujistit,že tam na 100% nejsou,to by lidé,kteří dávají veliká turba neobjednávali kované písty od různých firemza 60t Kč a vejš,ale použili ze 165kW TTčka,už to ale zjišťuji jak to je,protože mi to přijde jako ptákovina.
Až to budu mít na 100% potvrzené ne z jednoho zdroje,tak to pak můžeme řešit dále,zatím to je jen a jen diskuze o věcech,které jsme se z 90% dočetli na různě na internetu.
Eura neznám,tak nemou posoudit,ale bujnou fantazii asi má :-)
JAk funguje to dochlazování?Psal jsi,že ta vodní pumpa pracuje stále i po vypnutí motoru..abych řekl pravdu,tak to slyším poprvé..čím je poháněna,když vypneš motor?
V tý "bestii" má Garretta T3/T4 hybrida,mohu ti poslat pár fotek,když tu necháš e-mail..
Nyní ale chce objednat GT2871r,tak uvidíme,kuličky jsou kuličky :-)
Nejhorší je u takovejch větších projektů sladění vstřiků a toho velikého turba,což v ČR umí dle mě pořádně tak 15 lidí.. ;-\
PS:já nic o kované klice ani nenapsal !!! -
Dandy.TT 07.01.08 18:59
« Re: Re: Re: Typ motoru
Zdravim, dovol abych i já opravil pár blbostí, který si tu napsal
Takže hned na třetim řádku píšeš KKK K03-23. U nejsilnějších verzí je KKK K04-23! To beru jen jako překlep.
Výfukové svody jsou u nejsilnějších verzí s pohonem 4x4 (154kW, 165kW) , kde je použito turbodmychadlo KKK K04, tvarově ÚPLNĚ jiné, než při použítí K03 u slabších verzí!!!
Jako blbost mi taky přijde, když píšeš: "rozdil 3mm v prumeru saci a vyfukove lopatky". 3mm budiž, ale pojem "průměr u lopatky" opravdu neznám. Snad jen průměr kompresoru a turbíbíny turbodmychadla.
Downpipe zaměnit určitě taky nejde!!! Samozřejmě se dá vyrobit vlastní.
Hadice z airboxu k turbu je u nejsilnějších verzí s pohonem 4x4 (154kW, 165kW) taky jiná.
Co se týče vedení stlačeného vzduchu a mezichladičů, tady sme se kupodivu celkem shodli. V podstatě si upřesnil to co sem psal já. :-)
U vstřiků sme se taky shodli, že je nejsilnější verze maj větší.
Dál píšeš, že písty sou stejný, ale opět nemáš pravdu!!! Sou kovaný a tím odolávají líp vyšším teplotám. Budou mít možná stejnej tvar.
Ojnice sou u nejsilnějších verzí taky jiný!!! U úchytu na kliku jsou silnější (rozšířený)!!!
Nejhorší je, že mechanici ve Škoda/Audi/VW servisu kolikrát ani nevěděj jak vyměnit olej u haldexu, takže je možný že ti na silnou verzi objednaj písty a ojnice ze slabších verzí. Prakticky zaměnitelné sou a fungovat to s nima taky bude (nejen tvoje auto je toho důkazem), proto sem to panu 625 taky psal, že je může nechat.
Že je tam jiná kliková hřídel sem NEnapsal ani čárku!!!
Že je tam jiná hlava sis potvrdil sám. Kromě vaček maj nejsilnější verze ještě navíc dochlazování.
V podstatě ty nejdůležitější rozdíly si tam shrnul stejně jak já.
Ještě taková maličkost, ty píšeš že je jinej jen první díl výfuku. Silný verze TT a S3 (nevim jak je to u Cupry R) maj dva katy namísto jednoho (kat bych bral jako druhej díl výfuku)...
Jinak 6ti kvalt se dával i do 132kW verzí s pohonem 4x4.
Je vidět, že Eura neznáš osobně. Je to dobrej kluk ale občas má bujnou fantazii. Jako třeba s těma kolama co si sháněl... 320k tam opravdu nemam. Kéž by >:D
Jen tak pro zajímavost, co má ten kluk v tý bestii??? -
neregistrovaný: "Octavia_WRC" [83.69.52.XXX] 06.01.08 20:51
« Re: Re: Typ motoru
Nesoulasím stebou ale ve všem co píšeš,píšeš tu i poměrně dost blbostí..vezmu to postupně jak to tu píšeš ty
turbo je ok..KKK K03-23,kdezto 110kW ma KKK K03-x
uchycení motoru je naprosto identické,takže záměna je možná prakticky kus za kus..
výfukové svody jsou u 110kw,132kw i 165kw verze naprosto identicke!!To turbodmychadlo ma naprosto stejne priruby jako KKK K03 jen stim,ze ma tusim o 2 lopatky vice,maji jiny uhel natoceni a hlavne je tam rozdil 3mm v prumeru saci a vyfukove lopatky
Ten downpipe je vyresen trochu jinak,nez u K03 verze a nevim jak je to tam se zamenou.Musel bych se nato podivat.
Ty hadice stlaceneho vzduchu jsou pouze premisteny kvuli tomu,ze 110kW i 132kW verze ma pouze jeden cooler v prave strane narazniku,kdezto 165kW verze ma coolery dva jak pises a kvuli tomu i otocene sani.
Vstriky jsou vetsi o 15cc,coz neni nijak zavratny rozdil a urcite je to malickost,kterou ti zmeni kazdy "schopny" ladic motoru v tve mape ECU.
Stěma pístama jsi mě skutečně pobavil,nejhorší natom je,že si zajdeš do škoda/vw/audi servisu a mechanik u prodeje dilu ti sdeli,ze pisty,pistni krouzky,ojnice,klikova hridel jsou naprosto identicke jako 132kW,110kW verze.
Opět další ptákovina..hlava je naprosto stejná,jen je použit ostřejší profil výfukové i sací vačky :-)
Prostě,když shrnu rozdíl mezi 110kW a 165kW 1,8T :
KKK K04-23
jina prvni cast vyfuku
vetsi vstriky
jina mapa ECU
dva intercoolery misto jednoho => stlaceny vzduch je priveden do sani z druhe strany motoru,nez u 110kW tudis je otocene to sani(vnitrni prumer sani se nelisi)
ostrejsi profil vacek(dam si tu praci a najdu presne hodnoty co nejdrive).
Dale se 165kW verze lisi uz jen prumerem spojkove lamely,sestikvaltem a podobnejma drobnostma.
Myslel jsem si také,že tam je spousta rozdílů v těch motorech,že tam budou jiné písty,ojnice,klika,hlava...jenže ejhle,kamarád se mezi svátkama ve Škodovce nudil a tak jsme společně v katalogu ND hledali rozdíly v cenách a poměrně mile jsem byl překvapen,když jsem zjistil vše co jsem ti napsal o pár řádků vejš.
Dnes jsme měli s několika kamarády,kteří mají taky Octavie RS srázek a jeden znich vlastní opravdu "bestii" Octavii s velikanskym turbem(jeste nema vse doladene) ale pidil se po stejnych vecech jako ja ohledne tech rozdiluu tech 1,8T a zjistil to same,takze natom neco bude :-) :-)
Mimochodem,včera jsem si psal s "eurem" jak má bílé Uno a ten mi tvrdil na ICQ,že prý jsi mu říkal,že máš v TTčku 320PS...tak co je to zase za báchorky?:yes: -
"-- skrytý --" 05.01.08 22:03
« Krasavice :)
Taky jsem ho jednu dobu moc chtel, ale na novy nebylo a se starsim to bylo jak jsi psal - sama bouracka, vylitanina, stocenina.
Tvoje TT je krasny a nezaslouzi si jinak nez 10! Doufam, ze se nekdy potkame i s Tommym, s tim si to slibujem uz asi 3 roky, tak bychom to mohli realizovat :-! -
Dandy.TT 02.01.08 19:10
« Re: Re: Typ motoru
Dobrý den, nevim jaké úpravy máte konkrétně na mysli? Jestli je lepší nechat auto takové jaké je si musí každý posoudit sám. Někdo to má jako koníček a dělá to pro radost. Životnost motoru by se při menších uprávách (optimalizaci) neměla příliš snížit. Samozřejmě vše zavísí na tom, jak se člověk k autu chová. Jinak co se týče poruchovosti motorů 1.8 T, tak si myslim že to sou velice povedené a spolehlivé motory, aspoň mají takovou pověst. V octavii 1.8T sem najezdil 70tis km a na motoru mi tam za celou dobu NIC neodešlo. Viděl sem dva VW passat 1.8T, který bez větších problému nejezdili přes 300tis km a stále jezdí a tak bych moh pokračovat dál... Možná, že ale v AutoBILDu vědí víc než já. Co se týče problému s brzdami u TT, tak opět nevim, jaké problémy maj v AutoBildu na mysli. Pravdou ale je, že by u TT brzdy mohli být lepší (viz. recenze). Jestli je TT v něčem poruchové, tak to je palubní elektronika (budíky...). 3.2 litrová verze je určitě fajn, má nádhernej zvuk (to mi u čtyřválce chybý), ale je dost těžká na předek i celkově má vyšší hmotnost a neni o nic rychlejší, spíš naopak. Možná bych si, ale 3.2 verzi s DSG nechal líbit, ten zvuk je fakt libovej ;-) . -
neregistrovaný: "andyx" [88.64.71.XXX] 01.01.08 13:12
« Re: Typ motoru
dobry den zajimalo by me jakou ma motor po takobych to upravach zivotnost a zda-li neni lepsi auto vzdy nechat takove jake je pripadne si poridit rovnou 3.2 litrovou variantu?v aktualnim vydani casopisu auto bild je audi tt v top tenu nejporuchovejsich aut respektive s castymi zavadami uvadi zde poruchy motoru a problemy s brzdami.jinak me osobne se libi vice crossfire jak jsem cetl vasi diskusi nize ale je to samozrejme vec nazoru.
-
Dandy.TT 31.12.07 14:56
« Re: Typ motoru
Tak typ motoru má označení APX. Myslim že s výměnou by zas tak velký problém být neměl, seženete-li ho kompletní. Úchyty se budou lišit jen minimálně. Pár rozdílů sem už psal v recenzi, tak se to pokusim shrnout. Takže 165kW verze má navíc: větší turbo KKK K04-23 s tim samozřejmě souvisí jiné svody a downpipe, hadice nasávaného vzduchu a stlačeného vzduchu z turba, sací potrubí; dál tam sou dva mezichaladiče; větší vstřiky; kované písty; zesílené ojnice; otočené sání do motoru; pak vámi zmiňovaná jiná hlava; silná verze má navíc ještě dochlazování - po vypnutí motoru zhruba ještě 10 min běží vodní pumpa; a samozřejmě tam musí být i odpovídající řídící jednotka. Doufám, že sem na nic nezapomněl. Jinak přestavět to neni až takovej problém. Kamarád má takhle přestavěnýho Leona 4x4 132kW verzi. Všechny vyjmenovaný části tam dávat nemusíte. Stačí tam dát větší vstřiky, turbo K04 s potrubím a řídící jednotku. Místo dvou mezichladičů doporučuju jeden velký (taky to teď budu předělávat). Vnitřek motoru a hlavu měnit neni třeba. Kamarád v tom Leonu tam má taky původní a funguje to v pohodě a to ho zrovna nešetří. Jinak je spousta firem, který tyhle přestavbový kity nabízej, takže neni třeba to shánět po částech. ;-) -
neregistrovaný: "625" [88.83.169.XXX] 31.12.07 12:12
« Typ motoru
Můžete mi sem prosím napsat, čím vším se liší tenhle 165KW od standardního 110KW. Chtěl bych si ho zastavět do Octávky 1,8T 4x4, bud místo stávajícího 110KW, což pujde asi velice složitě, protože úchyty atd. budou jinak, ale spíš bych ty lepší věci přeházel do toho stávajícího, jako písty,turbo,(předpokládam asi ojnice vstřiky vačky, takže asi celá hlava?) atd. Nechal bych jen blok a spodek. Pošlete mi sem taky prosím typ motoru, abych vběděl jaký mám shánět, děkuji