Mazda 6 (2005)
28.2.2007Koupili jsme ji v červnu 2005. Je to Liftback ve výbavě Sport, která zahrnuje Xenony, Bose soundsystém s měničem na 6CD přímo v palubní desce a 6 repro…
Mazda 6 (dedlyy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
neregistrovaný: "Pavel M6" [86.49.124.XXX] 26.04.07 22:20
« Spotřeba oleje
Tak to tady čtu a spotřeba oleje u motoru 2.3 je pro mě již evergreenem. Mazdu 6 2.3 Sport Liftback jsem přebíral jako novou v květnu 2003. Již v momentě přebírání svého nového auta jsem viděl stejnou Mazdu na heveru v servisu a po dotazu, co že se s autem stalo, dostal jsem odpověď, že "autíčko má zadřenej motůrek". Poprvé jsem na sucho polkl, protože auto mělo najeto pár tisíc kilometrů. Prý ho majitel řádně protahoval po D1 mezi Brnem a Prahou a nekotroloval olej. Kontrolka tlaku oleje je dle servisu pouze kontrolkou zadření. Dost drsný humor. Tuto informaci jsem si zapamatoval a dobře jsem udělal. Olej u svého "mazla" kontroluji velmi často a dobře dělám. Mimochodem, v servisní knížce MAZDY je výslovně napsáno, že hladina oleje v motoru se má kontrolovat při každém tankování benzínu. Já jej kontroluji hlavně podle stylu jizdy. Jakmile se motor více točí a hlavně se drží delší dobu v otáčkách (cca 4500 ot/min a více), "motůrek" začíná papkat olej. Mám dnes najeto cca 80 tis. km a vychází mně spotřeba oleje na cca 2 až 3 dl na 1000 km. A když jedu po Německu a jedu doopravdy dlouhodobě rychle, tj. 200 km/hod a více (dle tachometru, který je podle mých zkušeností poměrně dost optimistický), tak kontroluju olej vždy při každém tankování, což obnáší každých cca 350 km. A nestačím se divit, co se děje s olejem. No a pak začnu jezdit po normálních silnicích cca 100 km/hod dle tachometru a motor si žádný olej nebere. Takže toto jsou mé zkušenosti s motorem 2.3 od MAZDY. Ale jsem spokojený, s autem nebyl jediný problém, leju do toho pouze benzin, vodu do ostřikovače a olej do motoru. No a pak chodím na prohlídky každých 20 tis. km nebo 1 rok provozu. V současnosti čekám na CX-7 a nebo uvidíme, jak bude na podzim vypadat nova MAZDA 6, která se má začít prodávat začátkem roku 2008. Jinak s tvým motorem Ti přeji co nejlepší pořízení a aby Tě to nestálo pokud možno ani korunu. Jsem zvědavý, jak Tvoji kauzu MAZDA ČR vyřeší. Bude to pro mě informace, jak se nadále stavět k MAZDĚ jako značce. -
Dalibor86 26.04.07 19:12
« Re: uuuuuuuuuuu
Nepřidřel...stále se to řeší...málo oleje na to aby to poškodilo motor tam nebylo...stav oleje tam byl stále v normě...uvidím...jinak 130k verze dieselu neexistuje....je tam buď slabší 120 k nebo silnější 143k...silnější má navíc 360Nm a veř, že jede jak ďas....hlavně pružné zrychlení je moc příjemné... -
"-- skrytý --" 18.04.07 13:45
« super
Ahoj tak stou mazdou to mi je luto,ale inac ten pristup to maju aj tu unas taky,nam nevedeli opravit auto nissana za 3tyzdne(odtrhli nam skrutky kotmu 3 z kosiel,oskreli auto na zdvihaku ) a dali nam aspom mazdu 6 1.9d no cakal som priemerne auticko,ale namiesto toho som bol priam omameny tym co to auto vsetko dokaze,krasne zrychlenie,jazdne vlastnosti,pruznost,super spotreba a predovsetkych najviac mi v pameti utkvela manualna prevodovka,to bola asi najlepsie prevodovka co som mal v ruke,to skoro same skakalo a to bolo potesenie zo srdca radit.som sa natom tak vyblazil ako dovdedy na ziadnom aute.super voz,za 9b -
Dalibor86 04.04.07 21:23
« Re: Re: Re: Re: Re: olej
Děkuju moc....no jsem teď z toho trochu nesvůj...hlavně pořád ta nejistota...ale jelikož tam mám spoustu známých tak se i chodím do servisu dívat, co tam s tím dělají....a někdy bych raději i zůsta za dveřmi když to pak vidím....je pravda a sylšel jsem o případech, kdy se dával do auta v servisu starý olej, nebo použitý filtr...ale zde ...doufám že takoví podrazáci, mí kamarádi nejsou...a jestli jo....tak...tak nevim....páč nevim co je pravda...a jestli za to můžou oni :-| -
Dalibor86 04.04.07 21:15
« Re: Re: Re: odpověď
Každých zhruba 2000km. když bylo auto zahřáté, tak jsem tak 15 minut auto prohnal a vytáčel do hranice 6200ot...kde je maximu výkonu, pak jsem také jezdil občas ve velmi nízkých otáčkách a nechal jsem motor ať si zvyká se zbírat z nížších otáček tj. asi 1800ot. To je to základní...jiank ten motor netýrat, když je studený a celkové mít i citlivou nohu se spojkou, to pak se mi ten motor odvděčil a šlapal ve 40 000km jako hodinky... -
"-- skrytý --" 04.04.07 12:25
« Re: Re: Re: Re: olej
Jasně, to máš pravdu, kontrola je důležitá. No jsem na tohle pečlivá a raději to kontoluji každý měsíc (cca 1000km). Tak mě ještě napadá, když člověk dává vůz na pravidelnou garančku a u většiny těchto autorizovaných servisů nemůže dovnitř, aby viděl co mu s jeho autem dělají,není možné, že tam dávají bůhvíjaký olej nebo dokonce nevymění ani filtr? Pak to může dopadnout velmi špatně. Nemůže to být příčina i toho, co se Ti stalo? Je mi to líto i za Tebe, mě by to hodně štvalo a trápilo. Je to nádherné auto s povedeným motorem, měla jsem tu čest projet se v obou verzích M6 2.3 a 2.3T a obojí mě nadchlo. Já osobně moc autorizovaným servisům nevěřím, kdysi nám měnili rozvody v Nissanu a zaúčtovali si i výměnu kladek (cca 5000,-), které však nechali původní- pokud by se rosypaly, motor by šel asi do kytek. Takže od té doby do autorizáku Nissanu nejezdíme, ale Mazda je v záruce, takže nic jiného nezbývá. Já s tímhle osobní zkušenost nemám, ale znám člověka, který dával svůj vůz do autorizovaného servisu pravidelně a vždy mu jen zaúčtovali, ale nikdy nevyměnili olejový filtr. Jak to dopadlo za pár let si už asi každý dokáže domylset. :'-( Bohužel i takové věci se u nás dějí a rozhodně když pojedu s autem na garančku, chci průkazně vidět, že vyměnili filtr a dali tam adekvátní olej i když ani to není zaručené, že tomu tak bude. ;-\ Tak držím palce, ať máš Šestku co nejdřívě zpět a v pořádku. Za skvělou recenzi a fotky máš ode mne 10 :yes: