Mazda 6 (2005)
28.2.2007Koupili jsme ji v červnu 2005. Je to Liftback ve výbavě Sport, která zahrnuje Xenony, Bose soundsystém s měničem na 6CD přímo v palubní desce a 6 repro…
Mazda 6 (dedlyy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- 2,3? 05.03.2007 11:18
- odpověď 05.03.2007 19:23 Dalibor86
- 10 24.03.2007 19:04
- 9 28.03.2007 21:15
- Tak co, 28.03.2007 21:43 pilotpilot
- olej 29.03.2007 08:34
- 10... 29.03.2007 14:58
- Motor 02.04.2007 22:14
- Hezký 02.04.2007 22:41
- ty jo.. 03.04.2007 19:42 Enthusiastic.driver
- krásny voz 04.04.2007 09:29
- mazda 6 04.04.2007 11:15 misoo
- Platit za pujcene auto? 04.04.2007 15:22
- hodnocení 10.04.2007 15:14
- 10b 13.04.2007 23:35
- super 18.04.2007 13:45
- já 21.04.2007 09:43
- uuuuuuuuuuu 25.04.2007 23:35
- Spotřeba oleje 26.04.2007 22:20
- 2.3 motory 29.04.2007 21:49
- muxa 06.05.2007 22:05
- body 07.05.2007 09:43 Focusman
- hodnocení 09.05.2007 16:49
- Hodnocení 15.05.2007 15:47
- Napiš něco o té poruše 15.05.2007 16:00 mitak
- krasne auto 12.06.2007 22:20 GuitarsHero
- OLEJ a Servisni Intervaly VS MARKETING .....atd tad 18.06.2007 20:06
- to ma mrzi s tym motorm 20.08.2007 10:55
- motor 20.09.2007 21:48
- olej a m6 02.11.2007 23:13
- mazda 07.01.2008 20:04 sportivo
- Mazda 01.02.2008 20:53
- za tvoju nedbanlivosť mazda nemôže 01.10.2008 20:29
- šok!!! 17.11.2008 21:49
-
"-- skrytý --" 05.03.2007 11:18
2,3?
Ahoj mám dotaz. Napiš dojmy z motoru. Já jsem nakonec vybral 100kw diesel. Měl jsem 23 v ruce a vyděsilo mě neochotou do 4tis. Je mi jasné, že výš je to asi hukot, ale člověk dost často jezdí normálně a v městském provozu běžně asi 5000netočíš. Ten dotazy mám jinak dva. Kde se dají sehnat kožené sedačky a jak je to s tvrdostí 17" není cýtit každej kámen?-
CrazyJester 21.03.2007 11:44
« Re: 2,3?
Motor tahne moc pekne uz odspodu, na dalnici neni problem mit stale zarazenou 5-ku a docela pruzne zrychlovat. V meste v 60-ce je taky 5-ka uplne v pohode, i kdyz zrychleni neni zrovna rychle, ale cukani se nekona. Me se zadna neochota nejevila. Jasne, nema ten zatah dizle v nizsich otackach, ale zatah ktery ma je plynuly. Kdyz porovnavas treba 2.0 dizl a 2.3 benzin, tak ano, do 4 tisic se ti muze zdat ze benzin neni ochotny (je to zdani, dizl je sice v tom rozmezi asi rychlejsi, ale pocit ze zatahu neni umerny skutecnemu zrychleni..dizl se skratka jevi brutalnejsi). Na druhou stranu, po tom ti uz dizl nejede, zato benzin akorat nastupuje se svojim nejvyssim vykonem. V dizlu sem jezdil taky, je to supr, jak pise kolega nize, urcite si neprohloupil. Ale bohuzel neni tak zabavny a nema ten vykon.
-
-
Dalibor86 05.03.2007 19:23
odpověď
Už jsem tady u jiné Mazdy 6 psal, na podnět, že někteří co jeli s Mazdou 6 2,3i že je škovala neochotou jít do otáček, ale jak jsem již psal, je to celé o tom, jak se auto zajede prvních 20 000km, to moje je výborně zajeté, i v servisu mi říkali že lépe zajetou Mazdu tam snad ještě neměli, chystám se natočit video a dát ho na youtube.com, potom sem dám odkaz. S dieslem si neprohloupil, jezdil jsem s ním týden byl to modle po faceliftu takže jeho 360Nm s autem hodně slušně hýbalo, ale na 2.3i to byl tak 80% výkon, možná při předjíždění tak nastejno....taky mně štve že u 2.3 není 6rychl.st. na dálnici nad 150 je docela slyšet motor. Sedačky si musíš objednat už s autem z továrny a jdoiu pouze k určitým motorům a výbavám. A 17" kola jsou tak o 30% víc cítit než 16" po faceliftu ale zase ten rozdíl v adhezi je obrovský (ten samý kruhový objezd se dá se 16" v rychlosti 50km/h a se 17" 70km/h!)-
SDMForever 14.03.2007 22:43
« Re: odpověď
Ahoj dedlyy - ako konkretne si zabehaval svoju M6-tku tych prvych 20tisic? Ja mam teraz nejakych 12tisic, takze stale v zabehu (M6 F/L 2.0i)... ak budes mat cas, mozes mi napisat aj na sdmforever@gmail.com Vopred dik!-
-
Dalibor86 04.04.2007 21:15
« Re: Re: Re: odpověď
Každých zhruba 2000km. když bylo auto zahřáté, tak jsem tak 15 minut auto prohnal a vytáčel do hranice 6200ot...kde je maximu výkonu, pak jsem také jezdil občas ve velmi nízkých otáčkách a nechal jsem motor ať si zvyká se zbírat z nížších otáček tj. asi 1800ot. To je to základní...jiank ten motor netýrat, když je studený a celkové mít i citlivou nohu se spojkou, to pak se mi ten motor odvděčil a šlapal ve 40 000km jako hodinky...
-
-
-
-
-
neregistrovaný: "Ronin" [136.173.62.XXX] 29.03.2007 08:34
olej
Zdravim. Mohol by si prosim vysvetlit, co sa vlastne stalo? Ako to bolo s tym nedostatkom oleja, ak vravis, ze auto bolo pravidelne "servisovane". Jazdil si s nim na hranici moznosti a preto tam bol necakany ubytok oleja? Stava sa to pri dieselovych motoroch. Vdaka za odpoved-
Dalibor86 31.03.2007 00:49
« Re: olej
Na hranici možností nejezdím nikdy s žádným autem. To jen tak naokraj. Jinak úbytek oleje je prý takto normální. Technik říkal, že tyhle 2.3i motory, ale i diesely mívají spotřebu až 0,7L/1000km! Ale Mazdy nemají žádnou kontrolku, a nikdy by mně nenapadlo u nového a moderního auta, které má už 80 000km kontrolovat olej. Zatím je motor na expertýze v Praze.-
"-- skrytý --" 03.04.2007 11:16
« Re: Re: olej
Tak to jsi mě teda poděsil. Taky máme M6 - facelift 2006, sice motor 1.8i, ale v autorizovaném servise nám o tomto problému neříkali, snad jen že máme pravidelně kontrolovat olej a při častém ježdění s motorem ve vysokých otáčkách se olej víc spaluje. Máme najeto 10.000km s novým autem a ztráta oleje je zatím téměř nulová, tak nevím no. Přeji hodně štěstí s opravou. :yes:-
Dalibor86 03.04.2007 22:26
« Re: Re: Re: olej
Děkuju...doufám že tento týden se již dozvím něco nového. Já bych ti přece jen poradil, aby ste zhruba každé 3000km jen zkotrolovali, zda je náhodou pořád dostatečné množství oleje. Ale jelikož po Faceliftu již byly motory kromně 2.3i modernizovány, tak snad již s tím něco udělali aby k tomu nedocházelo... ;-\-
"-- skrytý --" 04.04.2007 12:25
« Re: Re: Re: Re: olej
Jasně, to máš pravdu, kontrola je důležitá. No jsem na tohle pečlivá a raději to kontoluji každý měsíc (cca 1000km). Tak mě ještě napadá, když člověk dává vůz na pravidelnou garančku a u většiny těchto autorizovaných servisů nemůže dovnitř, aby viděl co mu s jeho autem dělají,není možné, že tam dávají bůhvíjaký olej nebo dokonce nevymění ani filtr? Pak to může dopadnout velmi špatně. Nemůže to být příčina i toho, co se Ti stalo? Je mi to líto i za Tebe, mě by to hodně štvalo a trápilo. Je to nádherné auto s povedeným motorem, měla jsem tu čest projet se v obou verzích M6 2.3 a 2.3T a obojí mě nadchlo. Já osobně moc autorizovaným servisům nevěřím, kdysi nám měnili rozvody v Nissanu a zaúčtovali si i výměnu kladek (cca 5000,-), které však nechali původní- pokud by se rosypaly, motor by šel asi do kytek. Takže od té doby do autorizáku Nissanu nejezdíme, ale Mazda je v záruce, takže nic jiného nezbývá. Já s tímhle osobní zkušenost nemám, ale znám člověka, který dával svůj vůz do autorizovaného servisu pravidelně a vždy mu jen zaúčtovali, ale nikdy nevyměnili olejový filtr. Jak to dopadlo za pár let si už asi každý dokáže domylset. :'-( Bohužel i takové věci se u nás dějí a rozhodně když pojedu s autem na garančku, chci průkazně vidět, že vyměnili filtr a dali tam adekvátní olej i když ani to není zaručené, že tomu tak bude. ;-\ Tak držím palce, ať máš Šestku co nejdřívě zpět a v pořádku. Za skvělou recenzi a fotky máš ode mne 10 :yes:-
Dalibor86 04.04.2007 21:23
« Re: Re: Re: Re: Re: olej
Děkuju moc....no jsem teď z toho trochu nesvůj...hlavně pořád ta nejistota...ale jelikož tam mám spoustu známých tak se i chodím do servisu dívat, co tam s tím dělají....a někdy bych raději i zůsta za dveřmi když to pak vidím....je pravda a sylšel jsem o případech, kdy se dával do auta v servisu starý olej, nebo použitý filtr...ale zde ...doufám že takoví podrazáci, mí kamarádi nejsou...a jestli jo....tak...tak nevim....páč nevim co je pravda...a jestli za to můžou oni :-|
-
-
-
-
-
-
-
neregistrovaný: "ROBERTO" [91.127.135.XXX] 02.04.2007 22:14
Motor
A preco si tam nedal teda olej,ak to bola jedina chyba s ktorou si isiel do servisu?A 3-ka sa ti viac paci ako 6-ka a zda sa ti pohodlnejsia?Inak,dobra volba.A tie koncovky vyfuku vydavaju fakt taky hlboky zvuk?Alebo teda neviem aky,ale si pisal,ze niekomu by to mohlo vadit,tak preto sa pytam. :-!-
Dalibor86 03.04.2007 22:30
« Re: Motor
Na ten olej přišli až v servisu. A podle mně je v mnoha oblastech opravdu vyváženější a lepší faceliftovaná Mazda 3 než před faceliftem Mazda 6. A výfuky, tedy pokud jsou k benzínovému motoru a originál od Mazdy...zvuk je to opravdu krásný ale hlavně u 5dv. liftbacku a kombi, které nemají tak izolovanou zadní část jako sedan je to dle mého názoru na dálnici ve vyšších rychlostech trochu hlasitější, ale naštěstí se to vše dá přehlušit velmi dobrým BOSE soundsystémem:-)
-
-
Enthusiastic.driver 03.04.2007 19:42
ty jo..
..tak aspon budes mit prilezitost zajet dobre dalsi motor ;-) Ber to pozitivne - budete to mit zadarmo, to je nejdulezitejsi, kdyby vam to nechali zaplatit bylo by to pekne svinstvo... Toz drzim palec, ta je 6ka co nejdriv zpatky doma, btw.mas ode me za 10 - jak za krasne auto, tak za VYBORNE napsanou recenzi :yes: -
"-- skrytý --" 04.04.2007 09:29
krásny voz
Fakt krasne auto, je mi luto toho motora a zaroven ma stve, ze ti chcu dat zaplatit pozicovne za auto, to sa fakt nerobi...hlavne ak je to konstrukcna vada. -
misoo 04.04.2007 11:15
mazda 6
skvele auto, skvela 10b. recenzia!! v ciernej vyzera fakt super !! vela stastia s motorom ! ;-) :yes: -
"-- skrytý --" 04.04.2007 15:22
Platit za pujcene auto?
Zdravim.Nikdy jsem neslysel ze by si nechali zaplatit za nahradni vuz,a jestli o,tak je to docela svinstvo....kazdopadne auto je to krasny,porad na ne koukam,vypada tak drave a elegantne zaroven,vyjimecny vuz.... -
"-- skrytý --" 18.04.2007 13:45
super
Ahoj tak stou mazdou to mi je luto,ale inac ten pristup to maju aj tu unas taky,nam nevedeli opravit auto nissana za 3tyzdne(odtrhli nam skrutky kotmu 3 z kosiel,oskreli auto na zdvihaku ) a dali nam aspom mazdu 6 1.9d no cakal som priemerne auticko,ale namiesto toho som bol priam omameny tym co to auto vsetko dokaze,krasne zrychlenie,jazdne vlastnosti,pruznost,super spotreba a predovsetkych najviac mi v pameti utkvela manualna prevodovka,to bola asi najlepsie prevodovka co som mal v ruke,to skoro same skakalo a to bolo potesenie zo srdca radit.som sa natom tak vyblazil ako dovdedy na ziadnom aute.super voz,za 9b -
neregistrovaný: "koto" [217.118.99.XXX] 25.04.2007 23:35
uuuuuuuuuuu
citam, citam zatial som po tomto aute tuzil ale po 130k dieslovi, ale co sa vlastne stalo motoru - si mal malo oleja a si ho pridrel al. ako? aj tak sa mi stale paci-
Dalibor86 26.04.2007 19:12
« Re: uuuuuuuuuuu
Nepřidřel...stále se to řeší...málo oleje na to aby to poškodilo motor tam nebylo...stav oleje tam byl stále v normě...uvidím...jinak 130k verze dieselu neexistuje....je tam buď slabší 120 k nebo silnější 143k...silnější má navíc 360Nm a veř, že jede jak ďas....hlavně pružné zrychlení je moc příjemné...
-
-
neregistrovaný: "Pavel M6" [86.49.124.XXX] 26.04.2007 22:20
Spotřeba oleje
Tak to tady čtu a spotřeba oleje u motoru 2.3 je pro mě již evergreenem. Mazdu 6 2.3 Sport Liftback jsem přebíral jako novou v květnu 2003. Již v momentě přebírání svého nového auta jsem viděl stejnou Mazdu na heveru v servisu a po dotazu, co že se s autem stalo, dostal jsem odpověď, že "autíčko má zadřenej motůrek". Poprvé jsem na sucho polkl, protože auto mělo najeto pár tisíc kilometrů. Prý ho majitel řádně protahoval po D1 mezi Brnem a Prahou a nekotroloval olej. Kontrolka tlaku oleje je dle servisu pouze kontrolkou zadření. Dost drsný humor. Tuto informaci jsem si zapamatoval a dobře jsem udělal. Olej u svého "mazla" kontroluji velmi často a dobře dělám. Mimochodem, v servisní knížce MAZDY je výslovně napsáno, že hladina oleje v motoru se má kontrolovat při každém tankování benzínu. Já jej kontroluji hlavně podle stylu jizdy. Jakmile se motor více točí a hlavně se drží delší dobu v otáčkách (cca 4500 ot/min a více), "motůrek" začíná papkat olej. Mám dnes najeto cca 80 tis. km a vychází mně spotřeba oleje na cca 2 až 3 dl na 1000 km. A když jedu po Německu a jedu doopravdy dlouhodobě rychle, tj. 200 km/hod a více (dle tachometru, který je podle mých zkušeností poměrně dost optimistický), tak kontroluju olej vždy při každém tankování, což obnáší každých cca 350 km. A nestačím se divit, co se děje s olejem. No a pak začnu jezdit po normálních silnicích cca 100 km/hod dle tachometru a motor si žádný olej nebere. Takže toto jsou mé zkušenosti s motorem 2.3 od MAZDY. Ale jsem spokojený, s autem nebyl jediný problém, leju do toho pouze benzin, vodu do ostřikovače a olej do motoru. No a pak chodím na prohlídky každých 20 tis. km nebo 1 rok provozu. V současnosti čekám na CX-7 a nebo uvidíme, jak bude na podzim vypadat nova MAZDA 6, která se má začít prodávat začátkem roku 2008. Jinak s tvým motorem Ti přeji co nejlepší pořízení a aby Tě to nestálo pokud možno ani korunu. Jsem zvědavý, jak Tvoji kauzu MAZDA ČR vyřeší. Bude to pro mě informace, jak se nadále stavět k MAZDĚ jako značce. -
-
-
"-- skrytý --" 15.05.2007 15:47
Hodnocení
Moc hezká Mazda, které dávám deset bodů! :yes: -
"-- skrytý --" 18.06.2007 20:06
OLEJ a Servisni Intervaly VS MARKETING .....atd tad
zdravim vsechny.... mel jsem M6 2.3 s automatem z USA, nikdy jsem nemal lepsi auto, bylo super....btw olej mi nezrala, ale co chci napsat je neco o tom jak tusim Renault vyprovokoval tohle co se ted deje s vymenami oleje a servisnimi intervaly. Proc auto v USA ma psany interval vymeny cca 8000 mil a v Evrope to same 20000 km? mam dojem, ze Konstrukter Automobilu (rozumej Rencek) si dobre zpocital, ze kdyz daji interval po 25tis km tak ten motor to proste 100tis km vydrzi... a pak bude KO ale to neni problem Renaultu, zakaznik je po zaruce a huraa bude platit za opravu. Muj nazor, dle ktereho se ridim je vymena KVALITNIHO oleje kazdych 10 max 12 tis km. at je predpis vyrobce jakykoliv. Olejove filtry jsou porad stejne, zadne super novinky ve filtraci oleju nejsou, motory jsou stale lepsi a vykonnejsi takze vyrazne vic zatizene vyssim tlakem a teplotou, takze lepsi olej tak tak staci dohanet nabusenost modernich motoru. Tohle je v prvni rade chyba prodejce ktery tohle ma zakaznikovi vysvetlit pri predavani auta, v mazdach jezdim uz deset let a krom jednoho dieselu v 323 s nejetym cca pul milionem kilometru mi zadna olej nezrala.... nevim jestli jsem mel jen kliku, nebo mi tim vraci tu udrzbu? :-)))-
GuitarsHero 27.06.2007 22:53
« Re: OLEJ a Servisni Intervaly VS MARKETING .....atd tad
Dnes som bol na garancke po roku. Vsetko je OK! :) Pytal som sa aj servisaka na tych 20tisic a vyslovene mi to neodporucal. Vraj auto je takto nastavene a skor ako rok resp. 20tisic nema vyznam menit olej. Vyslovene som mu hovoril, ze to chapem ako marketingovy tah a som ochotny prist skor. Hovoril mi, ze to s tym nema nic spolocne a hoci by na tom aj zarabali a je mu to jedno, jednoducho mi to neodporucil.
-
-
"-- skrytý --" 20.08.2007 10:55
to ma mrzi s tym motorm
nemas v pristrojovke kontrolku, ktora mala hlasit nizku hladinu pleja?-
GuitarsHero 19.09.2007 22:22
« Re: to ma mrzi s tym motorm
Mazda ma len kontrolku, ktora hlasi nizky tlak (nie hladinu) v systeme. A ked tato zasvieti, tak to uz byva asi neskoro ;-\ Velmi to nechapem ale nad tymto by sa mali inziniery v Mazde zamysliet, kedze je to velmi dolezita informacia pre vodica a technicky to nemoze byt problem pre elektronicky najvyspelejsiu krajinu na svete zrealizovat. Fakt to nechapem, preco to tam nedali?
-
-
neregistrovaný: "Luko_6" [81.92.155.XXX] 20.09.2007 21:48
motor
Zdravím, otec má Mazdu 6 2,3i HB Sport F/L,takže mj. i s 6. stupněm, něco přes rok starou, najeto kolem 60tis. a chodí na garnačky, ale.. Stalo se mu to samé co tobě. Jeli na víkend, najednou rachot z motoru, kontrolky a konec... Do té doby ale kontrolka oleje nesvítila ani nepípala. Byli u Benešova a bydlíme na ústecku a auto je od BEKa z UL. Poslali odtahovku s náhradní 3. Půjčení bylo zpoplatněný, to je normální, nicméně i mě to vadilo, pokud se ti podělá auto v záruce takovým způsobem. Druhý den už věděli, že došel olej a ojnice prorazila motor.. Řekli mu, že do měsíce to prošetří a uvidí zda to bude v záruce..Nehorázný.. Auto v záruce, chodí pravidelně na garančky, táta jezdí 25 let a určitě by pokračoval v jízdě, když by se mu rozsvítil olej.. Ikdyby se byl táta tak blbej a jezdil se svítícím olejem, tak se přeci motor ,,jen,, zadře, ale nevylítne ojnice a neprorazí blok. Fakt mě dost zklamali.. Po 3 týdnech zavolali, že to bude v záruce a dali nový motor. Jediný co platil tak byly náplně do motoru, protože ho poslali Japonci suchej.. No velký zklamání :-( Mazdu nedoporučuji. -
neregistrovaný: "hate^" [195.47.82.XXX] 02.11.2007 23:13
olej a m6
Zdravim, nizka hladina oleje moji M6 mi take pripravila horke chvilky... Pri pravidelne navsteve znamych na Morave jsme se zastavili s brachou (Oct RS II) na okruhu pro minibiky v Mohelnici, trochu se vyblbnout. Po nekolika okruzich se rozsvitila ikona mazani. Okamzite jsem zastavil a jal se zkoumat co se deje. (Auto jsem koupil jako ojete, s pravidelnymi serv. intervaly, podle stitku cca dva mesice pred rocni vymenou oleje.)
- hadam, ze v tu chvili jediny rozdil mezi mnou a kolegou se zadrenym motorem byl v tom, ze moje kontrolka se rozstvitila pri velike zatezi, kdy byly naroky motoru na olej mnohem vyssi nez pri bezne jizde a celkove trvala pouze chvilku. Presto me to dost vydesilo...
...shanejte v sobotu 300km od Prahy Castrol slx a1 ;) (vse co bylo mozno vycist ze stitku) po hodinovem telefonatu a pohotove intervenci kamarada u pocitace (thx mighty google) jsem na nejblizsi pumpe koupil litrik oleje s odpovidajici viskozitou 0w30, vyklopil ho do motoru a s tlukoucim srdcem se odplazil zpatky na zakladnu...
Po navratu do Prahy jsem se objednal na vymenu oleje a zda se, ze se incident obesel bez nasledku...
Epilog:
- od te doby kontroluji olej v paranoidnich intervalech
- pro jistotu jsem si objednal plechovku oleje navic a vozim ji s sebou
- nekde jsem vycetl ze hustsi oleje se min ztraci - nechal jsem si dat 5w30 - zatim po cca 3tis km ubytek prakticky 0
- tvrzeni ze m6 2.3i je rovnoceny souper Oct RS II je HODNE optimisticke >:D -
"-- skrytý --" 01.02.2008 20:53
Mazda
.uz jsem to říkal nekolikrát..když nejaké japonské auto tak kvuli designu určitě Mazdicku..opravdu povedené..at slouží -
"-- skrytý --" 17.11.2008 21:49
šok!!!
Koupil jsem si Mazdu 6 2.3 sport a po ujeti 300km mi zmizel litr oleje. Zhruzou jedu do autorizovaného servisu at mi řeknou jak na tom jsem. Ku podivu motor jede kultivovaně a klidně žádné klepání ani nic jiného.Je to r.v.05 a najeto 120000 km. Nemáte někdo podobnou zkušenost? a jestli ano jak jste dopadli dekuji za odpověd.