Recenze
Škoda Octavia 1.9 TDI 66 kW ALH
Technické info
Přezdívka auta Bláža Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:99000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.8
Popis vozu
Moje garáž není žádná výkladní klec, kde se Vás budu snažit oslepit odlesky naleštěné metalízy. Je to spíš taková sonda do vnitřností auta, což by mohlo být pro někoho zajímavé. Začnu trochu ze široka...
Naše rodina nepatří k těm majetnějším, které si mohou "dopřát" co 5 let nové auto. A tak, když otec v říjnu 2004 přivezl zbrusu novou Blážu z kladenského Nevecomu, byla to pro mě událost :-).
Ačkoli jsem nebyl majitel, s autem jsem defakto vyrůstal a mám na něj a z něho spoustu krásných vzpomínek :-). Jak léta plynula, stala se pro mě fortelná oktávka synonymem spolehlivosti. To auto jako by nestárlo...
Hlavní devizou je jednoznačně motor. Stará rotačka mi učarovala svou pružností, slušným výkonem (na deklarovaných 90 koníků), spolehlivostí a hlavně spotřebou.
A tak, když s ní táta v červnu potkal v zatáčce strom, nechtěl jsem ani slyšet, že je to totálka a rozhodl se přivést Blážu zase k životu... Nutno dodat, že kdybych neměl kamaráda šikovného mechanika, kontakt na dobrého klempíře a na levné díly, byla by to "mission impossible" :-).
Nejdřív bylo potřeba auto kompletně odstrojit, smělo zůstat jen obložení dveří. To nám zabralo den. Poté už se Bláža vezla na klempírnu, kde strávila týden různými omlazujícími kůrami a liftingy, které spočívaly v odbodování kusu poškozené karoserie (vlastně celá levá přední čtvrtka až za "B" sloupek) a nabodování zdravé. Za to děkuju Zbyňkovi, který odvedl precizní práci!
Když byla Bláža omlazena, potřebovala namalovat... Protože nemusim mít z auta bazarovou leštěnku s perfektním lakem, rozhodl jsem se nějakou tu kačku ušetřit a nechat stříknout auto v garáži. Musim říct, že jsem s výsledkem spokojen.
Poté následovala ta nejzdlouhavější práce. Všechno zase pomaličku nastrojit. A to nebylo jen tak, protože tady chyběl šroubek, tu se při bouračce něco rozbilo a potřebovalo dobastlit/vyměnit... Za to děkuju Lubošovi, který s autem strávil hodně dlouhých večerů... :-).
Co se celkových nákladů týče, už nikdy přesnou sumu nezjistím :-). Je to ale přes 50 000,- Kč a to ještě ne vše mám hotové. Nejspíš během manipulace s motorem jsme poškodili podtlakový ventil turba, takže teď plní málo a při větší zátěži padá do nouzáku. No a taky mě čeká akce palubní deska, kterou jsme tam vrazili zpět původní, takže u spolujezdce vypadá jako otevřená konzerva :-). Zajímalo by mě, jak by se na to tvářili orgánové a na STK, kam za měsíc musim zavítat.
Pokračování příště...
Silné stránky
Jednoznačně motor(spotřeba/výkon)
Spolehlivost
Drží cenu
Levné a dostupné náhr. díly
Kufr
Slabé stránky
Zadní náprava
Velký zájem zlodějů
Společenské stigma
Ve srovnání s commonraily je to traktor
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V 30tis km nové přední ložisko v kole
Po roce "oprava ventilátoru" - na max.rychlost pálil pojistku
Svítí kontrolka ABG-neřešeno,ale otestováno :-)
Jinak běžná údržba
10.6.2012 - Silně havarováno
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.9 TDI 66 kW ALH
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé