Recenze

Čybuk (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTDm Dynamic 110 kW

8.46 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2 Fiat Stilo, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Ital Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:102000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Toto auto je již můj čtvrtý Fiat (už jsem měl kromě jiných značek kdysi Fiat 127 Special, Fiat Punto a Fiat Stilo MW staršího typu) a koupil jsem ho v podstatě bleskově začátkem září 2013 v jednom autobazaru střední velikosti. Protože jsem už Fiat Stilo MW (1.9 JTD 85 kW) měl od roku 2003 do roku 2012, padl mi do oka tento zajímavý exemplář z roku 2006, oproti původnímu lépe vybavený a výkonnější model. Motor 1.9 JTD 16V Multijet 110 kW je u modelu Stilo poměrně málo vídaný. Jsem rád, že ve spojení s výkonnějším motorem je ve srovnání s mým původním Fiatem Stilo použita 6 stupňová manuální převodovka, motor tak točí při 140 km/h cca 2500 otáček.
Stav vozu při koupi byl průměrný, motor s převodovkou se jevil ve velmi dobrém stavu, brzdy vykazovaly již na první pohled velké opotřebení, celých cca 85 tis.km na ně nikdo nesáhl. Pravdou je, že mně u předchozího Fiatu Stilo MW vydržely 110 tis km, kdy jsem auto vlastnil.
Výbava Dynamic mimo jiné zahrnuje: el. ovládání oken, zrcátek i s vyhříváním, dvouzonovou atom.klimatizaci, rádio s CD a mp3, výškově nast.sedadla a volant, posuvná zadní sedadla, alarm (s čidlem vnitřku i proti zvednutí), imobilizer, defend lock, loketní opěrku mezi řidičem a spolujezdcem, ABS, ASR, EPS, posilovač dual drive, dešťový senzor, možnost otevírání i jen horní poloviny zadních pátých dveří, atd. ...

Silné stránky

Výkonný motor JTDm, který se dával i do Alfy 159 a nové Cromy; 6 stupňová převodovka, velký vnitřní prostor, automatická klimatizace.

Tento model ještě naštěstí nemá DPF. Rovněž není obětí módního "downsizingu".

Párkrát jsem se s tím už svezl i rychlostí přes 200 km/h. Z aut které jsem dosud měl, dynamikou bylo srovnatelné či lepší pouze Mitsubishi Lancer (s benzínovým dvoulitrem).

Fiat Stilo MW v této modré barvě se mi líbil na první pohled. Navíc se v kombinaci této barvy a motorizace moc nevyskytuje.

Defend lock a vypískovaná kódem komplet všechna skla.

Za ceny, za které se Fiat Stilo MW JTD dnes prodává, poskytuje hodně muziky za málo peněz (i přes následné investice do údržby a oprav jako v případě mého auta).

Přijatelné ceny náhradních dílů, repasované turbo výměnným systémem již za 6500 Kč (www-ceske-repas-turba.cz), což je super.

Slabé stránky

Odešla spojka v 86000 km, u tohoto výkonového provedení je to údajně běžné.

Auto se moc nehodí do městského provozu, vyšší výkon ve spojení s krátkým 1. a 2. rychlostním stupněm není do města to pravé ořechové. Mně to nevadí, po městě toho moc nenajezdím (mj.nemám ani nervy na to ničit auta popojížděním v kolonách, ta pravá svoboda pro mně i auto začíná až za hranicemi velkoměst...). Takže já dělám většinou delší cesty a pokud možno po dálnicích a rychlostních komunikacích.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V 84800 km prohlídka vozu po koupi a tyto opravy: preventivní výměna rozvodů, nové brzdové kotouče a destičky na celém voze, nová táhla ruční brzdy, údržba klimatizace, nový olej a filtry, nové přední pružiny a nové silentbloky zadní nápravy.
V 85500 km oprava alternátoru (menší závada vlivem zapadlého cizího tělesa dovnitř v minulosti)
V 86000 km komplet nová spojka.
Vše ve značkovém servise Autocentrum Dojáček, což je z mého pohledu velmi dobrý servis za solidní cenu.

Za dobu co auto vlastním (od září 2013) jsem s tímto konkrétním vozem ujel 18000 km, po počátečním vychytání much již posledních 16500 km bez problému.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám žádné vážnější výhrady, vše proběhlo klasickou cestou včetně zkušební jízdy a prohlídky vozu na zvedáku, sjednání pojištění přímo v provozovně bazaru atd.
Auto jsem v poledne objevil na netu a nasledně týž den navečer koupil spontánně a intuitivně během cca 1 hodiny na konci zavírací doby, takže to proběhlo vše bleskově a standardně. Poradci na záležitosti koupě auta si o mně myslí že jsem "střelec od boku" a "neřízená střela", nevyvracím jim to. Prostě my "Fiatisti" se občas takhle rozhodujeme :-).

Závěr

Přestože investice do údržby v prvních měsících po koupi vozu byly poměrně vysoké, není důvod propadat pesimismu. Pořizovací cena těchto vozů není vysoká a ikdyž to vše sečtu s náklady na opravy a servis, tak ve výsledku nejsem ani na 2/3 ceny ojeté Škody Octavie 1,9 TDi combi s podobným počtem najetých km. A to má nejrozšířenější Oktávka jen 77 kW (pominu li motorizaci 2.0 TDi s ještě vyšší cenou). Takže vše celkem OK, auto slouží již přes 2 roky spolehlivě, měním jen olej filtry, koupil jsem nový akum. a raději tankuju OMV MaxxMotion Diesel (neznám pak žádné problémy s EGR ventilem, kouřivostí a emisemi, auto startuje i po delší odstávce ihned).

 


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Auto jsem koupil jako ojeté, takže výměnu brzd a spojky beru jako spotřební materiál.

praktičnost
9

Prostorný, pohodlný a výkonný vůz.

prostornost
9

Prostor srovnatelný se Škodou Octavia II.

jízdní vlastnosti
9

O něco vyšší těžiště, nemá ale podstatný vliv na ovladatelnost.

jízdní komfort
9

Vzhledem ke konstrukčnímu stáří vozidla jde o komfortní a pohodlné auto. Na kolech 205/55 R 16 je to pro jízdní vlastnosti optimum.

provozní náklady
8

Údržba dieselu si vyžaduje větší péči.

náhradní díly
8

Dostupné za rozumné ceny.

výkon motoru
10

Velmi dobrý výkon, vhodný na delší jízdy po dálnici a lepších silnicích. Do města méně vhodné.

spotřeba
8

Používám naftu OMV MaxxMotion a jezdím při spotřebě 5,8 - 6,2 l/100 km. Dobrý výsledek na to, že nejsem řidič s úsporným stylem jízdy. Po dálnici se moc často "neflákám" v pravém pruhu rychlostmi pod 130 km/h. Pravda je, že po městě jezdím velmi málo.

hlučnost motoru
8

Studený motor má drsnější chod, po zahřátí se uklidní.

kvalita sedadel
9

Pohodlná i pro delší jízdy, lepší než u modelu ze začátku výroby.

brzdy
10

Velmi dobré brzdy.

zavazadlový prostor
10

Prostor je mírně nadstandardní ve své třídě.






Blesk.cz

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do garáže! Ombudsmanka Blesku radí, jak se  bránit!

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do…

Vlhký strop a zdi garáže trápí Karla Chovánka (79) z Hrobu. Zatéká mu do ní voda ze střechy vedlejší autodílny.…

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi penis. Teď muži hrozí vyšší trest

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi…

Děsivá událost se odehrála v obci Ševčenkove v Charkovské oblasti na východě Ukrajiny. Ženu, která se vracela…

 

iSport.cz

Komise rozhodčích hodnotila: Machálek chyboval třikrát, gól Sparty neměl platit

Komise rozhodčích hodnotila: Machálek chyboval…

Sudí Jan Machálek podle komise rozhodčích FAČR třikrát chyboval v nedělním zápase 13. kola první fotbalové ligy…

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku nechala polepit autobus

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku…

Vzácný náklad dorazil do Prahy! Fotbalisté Barcelony dosedli v úterý před 18:30 na Letišti Václava Havla, v…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…