Recenze

9 Majitel

Škoda Felicia

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Bluefel Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:206000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

===Představení===

Když jsem byl malý, tak v našem rodinném vozovém parku byla značka Škoda již od samého počátku. Nejdřív to byla stará 105ka, potom Favorit z 1990 a potom Favorit 1994 (zlepšení :-)). Teď je to Octavia 1.8 20V. Stará Škodovka nás opustila kolem mých třetích narozenin, takže si na ni už moc nepamatuju, ale ve Favoritech jsem jako dítě projezdil celý svůj život. Člověk se za tu dobu svezl v nesčetném množství aut. Od Trabanta až po daleko luxusnější auta, kterými byl třeba Mercedes či BMW. Ale vzpomínky na Favorita a na pocit z jeho jízdy jsem si uchoval až dodnes. Je to samozřejmě i díky tomu, že jsem se v něm jako malý kluk najezdil tisíce kilometrů, ale i proto, že jsem české značce fandil už od malinka. Když jsem šel s mámou za ruku a kolem jelo BMW, tak jsem se na něj ani nepodíval, ale, když kolem projela 120ka nebo Favorit, tak jsem tak kroutil, že mě máma nemohla občas ani udržet. A v nějakých 17ti jsem se rozhodl, že si koupím Felicii. Přeci jsem jsem si říkal, že Favorit už není dnes tak moderní a občas se mu lidi smějou, což jsem proti tomu, ale prostě se mi na dnešní dobu víc libí Felicia, protože nevypadá tak okatě staře. Tak jsem si udělal autoškolu, kterou jsem dělal na nové Fabii (řídila se skvěle) a potom řídil jen naší rodinnou Octávii. Samozřejmě s tátou vedle, takže strašný. Řval na mě za každý poklop od kanálu a za každou zelenou na svtěkech, kterou jsem nestihnul. Vůbec už jsem pak nechtěl jezdit s ním, protože mě to ponižovalo, jelikož mi v autoškole říkali, že jezdím fakt krásně a málokdy mi něco vytkli. Občas, ať se držím víc vpravo, ale byl sníh a nebyly vidět pruhy. V téhle době (začátek roku 2011) jsem si řekl, že si prostě koupím co nejdřív auto a vydělám si na něj i kdyby ze mě měla stříkat krev! Takže jsem začal tak trochu šetřit a přes prázdniny jsem makal jako čert od rána do večera na oddělení dětské neurologie v Motole. Hodilo se mi to i do školy (dokonce jsem si ji vytáhl jako maturitní otázku!) - jsem totiž zdravotní bratr a teď od září nastupuju na záchranáře va VOŠ, což byl můj sen. A tak jsem si vydělal na první výplatě asi 12tisíc, což bylo dost a hned se začal koukat po Feliciích v bazarechs tím, že mi třeba naši něco přidají a babička možná také. Nakonec jsem si vybral jednu v AAA podle netu a jel tam na ní. Jenže měla na tahometru 150tis a podle prodejce měla ve skutečnosti 250tis. A samozřejmě byla sežraná a technická jí končila co nevidět. Tak nás začal protahovat po jiných značkách jako Peugot, Citroen a tak. Janže já chtěl Škodovku, protože ta má levný servis a díly. A hlavně ty ostatní tam byly daleko sežranějšÍ než ty Felicie. Tak jsme se zase vrátili k Feliciím. Těch do 20tis tam byly tři. Jedna červená za 19tis a jedna modrá za 16tis. Plechově na tom byly stejně zhruba, ale ta červená měla litá kola a nějaké další pro mě zbytečnosti. Přesto jsem si v ní dal testovací jízdu. No a řadička vůbec neměla správné kvalty a zpátečka šla až na po páté. Takže jsem si řekl, že si tuhle nevezmu rozhodně a že ještě zkusím su modrou a půjdu pak domů. Ta modrá se musela startovat přes kabely a musel se dolít benzín, abychom někam dojeli, ale když jsem ji řídil, tak řízení bylo v pořádku, žádná vůle velká nebyla, řazení šlo také zlehka. Akorát byl rozbitý zámek u řidiče a ještě něco podobného, ale to už si nepamatuju. Blatníky a prahy trochu kvetly a 5.dveře byly také trochu rezavé. To miv tu chvíli bylo jedno, protože jsem chtěl už svoje auto, ve kterém mi nebude nikdo kecat do řízení. Stála 16tis, ale ten prodávající říkal, že to může zkusit snížit na 14tis. Prostě známé finty v AAA, nic nového. Takže přišel, že za 15tis. je moje, ale já říkal, že za 14tis. si ji vezmu. Tak přišel za deset minut zpátky, že za 14tis mi ji tedy prodá. Domluvili jsme se, že mi tam vymění baterku, která byla špatná a beru ji. Tak jsem tam nechal 3000Kč zálohu s tím, že v pondělí (byl pátek) si pro ni přijedu. Tak jsem přes víkend splašil nějaké drobné a v pondělí s kruhy pod očima (nemohl jsem dospat) jsem večer vyrazil pro svoje nové auto. Tam jsem doplatil ten zbytek vyrazil směrem k domovu. Bylo to přes celou Prahu, takže štreka a já si vychutnával tu dlouhou jízdu! Hned jsem s ni začal naplno jezdit. A když jsem jel jednou v pět ráno na praxe na gynekologii do Motola a cestou to bral přes spolužáka, tak jsem uhybal na chodník před nemocnicí záchrance a najel na chodník a ozvala se rána. Tak jsem jel a nic. Ještě jsem měl červenou kvůli chodcům a pak vyrazil dál. A pak mě čekala taková velká zatáčka na Vypich. V tom najednou začalo něco dřít v autě. Tak jsem podřazoval a přeřazoval a pak mi došlo, že je to kolo. Samozřejmě! Nemohl jsem tam ale zůstat, protože tam jezdí autobusy a někdo by mě sundal v té zatáčce a tak jsem to musel po tom disku dojet v první odbočující uluci. Tam jsem na to kouknul a bylo to v háji. Volal jsem kamarádovi a tan mi přišel na pomoc a na heveru jsme měnili kolo. Poprvé v životě! Nešlo to, protože předchozí majitel měl minimálně 150kg a tak nejenže proseděl sedačku, ale ještě vypéroval tlumiče přední a tak jsme tam ten hever nemohli dát! Najel jsem pak na obrubník a v pohodě jsme to tam pak dali. Jenže jsme zjistili, že jsme v protisměru, když proti nám jel kamión a nemohl projet. Nakonec to teda vytočil a my si po hidě a čtvrt utřeli pot z čela. Pak jsme volali na oddělení, že nepřijedem, že jsme píchli. Vůbec už jsme tam ten den nešli a jeli se schladit ledovou Colou do Mcdonaldu. Celý čtvrťák se nám všichni smáli, včetně profesorů, že měníme jedno kolo celý den! Jenže z nás se tímto stali neuvěřitelní kamarádi a toho si nejvíc vážím! Jenže samozřejmě jsem měl před evidenční kontrolou a musel vyladit vzorky, což byl problém, ale v jednom pneuservise zrovna měli gumu, kterou jsem potřeboval a pomohli mi. Auto neprošlo, protože mělo nepřihlášené tažné zařízení, takže se muselo sundat a jet tam znovu. Pak auto prošlo, zaplatil jsem ekodaň 5tis a bylo už jen moje a v papírech figurovalo jen moje jméno. Auto mě nikdy nenechalo na hiličkách a vždycky jsem dojel domů Jen jednou, kddyž bylo v Praze 33°C a popojížděl jsem v koloně jsem začal vařit. Takže to mě musel kamarád přitáhnout na laně. Můj mechanik mi potom dal novou chladící směs a hned mi vyměnil čidlo na spínání větráku ze Š120. Ten totiž spíná už o pár stupňů dřív. To byl geniální nápad, protože od té doby nemám s kolonami problémy a všem Feliciářům radím tento fígl. Protože si topit na Jižní spojce tři hodiny není v léte nic extra. S autem jsem do dnešního dne najel skoro 20tis můžu říct, že jsem maximálně spokojen. Zezačátku ale musím přiznat, že toho na něm bylo hodně v nepořádku. Odešly čepy, měnil se ten zámek, pak část řízení, výfuk střední i tlumič, pak se těsnila vana a dál si nevzpomenu. Každopádně jsem za všechno platil, protože jsem tomu moc nerozuměl ještě a netroufal si to opravovat sám. Takže, byť mám levného servisáka, tak mě to stálo docela ranec pro mě pro studenta. Teď už si ale většinu věci dělám sám, jako filtry, oleje a tak. Do servisu jezdím jen, když je to vážné. Bohužel se mi stala hooodně nepříjemná věc teď a to ta, že mi odešlo řízení v hřebenu. Takže jsem si jel vlakem pro originální (1750Kč) a chystám se jet v úterý do servisu. Auto ale už moc nezatáčí a mám to tam 60km, takže doufám, že se mi nic nestane, protože v hřebeni už praská. S autem jsem spokojen, protože má levné díly a hodně si toho udělám sám a už tomu rozumím dokonce tak, že si za mnou kamarádi s Feliciema chodí pro rady, když něco potřebují. Co mě trápí, tak je koroze, kterou samozřejmě odstraním i bruskou, ale bohužel kvete za čas dál. Je to i tím, že v Praze se příšerně solí, což pro auto je šílený a pro Felicií smrtelná koupel!

===Motor===

1.3 BMM 50Kw. Jelikož dost často pospíchám, tak i s tímhle motorem řežu BMW X5ky okolo Prahy. Bohužel na úkor spotřeby.



===Výbava===

Koupil jsem ji jako LXi, takže ta nejzákladnější, ale zvykl jsem si a ani jsem nepředpokládal, že budu mít ve Felicii klimatizaci a všelijaké vymoženosti. Jediné, co mám po předchozím majiteli nadstandartní, tak jsou přední mlhovky, boční lišty, středový tunel a nic víc. Ale jsou to takové ty věci, za které jsem rád, že je mám.


===Jízdní vlastnosti===

Nádherně se s ní dá při akceleraci udělat Mercedes. Krásně se rozjíždí na semaforech. Nebudu zastírat, že na sportovnější jízdu to není, protože Felicia moc nesedí v zatáčkách a ze sedačky člověk málem vyletí do strany, ale nemám potřebu jezdit jako rallye závodník.

===Co jsem prožil===

- to uvaření (naštěstí bez újmy na motoru)
- v mlze jsem zapadl při couváni do příkopu v Lidicích, ale vyjel jsem po zatížení levého kola (10cm nad zemí) za kouření z pneumatik ven
- Kvůli špatné navigaci GPS jsem projel potokem a kouřilo se mi z motoru, naštěstí jen pára z chladiče
- dokázal jsem se dostat ze zasněženého pole
- bylo by toho daleko více :-)

Ještě jedna nepříjemná věc: Bohužel jsem jednou jel v centru prahy, kde jezdí hodně tramvaje, když v tom mi najednou z nenadání v místě, kde pás přechází ve vozovku pro auta a ještě je oddělený retardérem, skočil pod auto starý pán Troubil jsem a brzdil jako čert, ale stejně jsem pána i po strhnutí volantu srazil. Naštěstí jen levým bokem auta. I tak se mi ale sklopilo zrcátko, protože pán válel sudy po levé straně auta. Zrcátko se samozřejmě roztříštilo, ale to mi bylo jedno. Chcípl jsem motor puštěním spojky a běžel mu pomoct. Čekal jsem, že tam bude ležet na zemi, ale on tam stál a ic mu nebylo. Volal na mě, když jsem se ho ptal, zda mu nic není, že ne, že je všechno v pořádku. To, že mi rozbil zrcátko už neslyšel, protože šel k nějaké výloze obchodu - asi tam byly slevy. Byl jsem šťasný, že to dobře dopadlo, ale klepal jsem se jako ratlík. Dokonce jsem pak neudržel kafe a polil si koberec a nohy. Vyřešilo to nové sklo zrcátka a později obě nová, když mi je dal příbuzný. Jsou obě v černém laku a ne plastová. Do konce života ale uvidím ten náraz před sebou i když se nic nestalo a nebyla to vůbec moje vina!

===Úpravy===
-na začátek - nejsem příznivcem tuningu!

- Doplněno madlo pro držení nad řidiče (GLX)
- černá lakovaná zrcátka
- vyměněna sedačka spolujezdce i řidiče
- obměněna hlavice řadící páky
- vyměněno stínítko spolujezdce
- nabarvené podběhy bílou barvou
- nabarvena madla dveří a popelníky v zadních dveří (časem bych rád i interiér)
- falešné výdechy kapoty
- vnitřní teploměr
- je toho ještě daleko víc :-)

Mám plnou hlavu takových úprav, ale spíš těch praktických jako otáčkoměr a vyhřívání zrcátek, ale to se nechte překvapit ;-)

Silné stránky

- motor 1.3 BMM je absolutní držák!
- levné náhradní díly a servis na každé vsi
- hodně si toho člověk udělá sám
- nízká spotřeba
- pro mě nádherný a nadčasový a věčný design!
- "poslední auto, které si člověk může upravit k obrazu svému" a za pár korun
- "auto pro kutily"
stáří vozu - riziko odcizení se velmi snížilo
- Díky krátké palubní desce je vpředu překvapivě hodně místa a to i ve srovnání s Octavií combi
- mám vynikající rádio! :-)

Slabé stránky

- drahá příplatková výbava, takže většinou nízká úroveň bezpečnosti (Airbagy a ABS, byť ještě v plenkách) a absence posilovače řízení a centrálu atd.
- koroze
- výkon 50Kw není moc, ale na Feldu stačí akorát a když to člověk přišlápne a ztěžkne mu noha, tak není problém předjíždět i auta jednou tak silná.
- bohužel mě skoro pořád staví PČR, protože Felicie se ve velké míře dostala do rukou feťáků a opilců a tak se na ni policie zaměřuje.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bohužel se toho porouchalo hodně (5.dveře jsem měnil třeba), jelikož jsem už najel skoro 20tis a předchozí majitel se k autu nechoval nejlíp. Ale díky tomu aspoň vím a mám přehled, co a kdy jsem měnil a vím, že už toho není mnoho, co se může porouchat a tak se nebojím jezdit s autem opravdu dlouhé trasy. I proto, že si to kdyžtak opravím u krajnice i sám. Ale k moři bych zatím nejel, to ještě ne.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autíčko jsem koupil v AAA, jak jsem již zmínil. Sice jsem byl překvapen, že mě upozornili, že hodně aut má stočené kilometry a byli hodně milí a moje zkušenost s nimi byla dobrá, ale přes to, co čtu v novinách, tak bych si u nich už asi auto nekoupil. Starší Feldu jako mám asi ano, ale auto nad 30tis. rozhodně ne.

 


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…