Recenze
Lada (Vaz/Žiguli) 2103
Technické info
Přezdívka auta LADA Rok výroby 1978 Koupeno nové najeto [km]:66666 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1452 výkon [kW]: 56 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 152 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Nyní Vám představuji závěrečné auto přidané do mé garáže dokud se neobjeví i nějaké nové v reálném světě... (už aby to bylo!!). Je to VAZ ( pěkně rusky: BA3) 2103 v červené barvě stvořený v roce 1978 koupil si ho můj děda. Je mu tedy letos rovných 30let a stejně jako Sup doteď neviděl sníh. Trošku jsem vyzvídal a ve svojí době to prý bylo nejluxusnější auto co se dalo v tý době „normálně“ (za bolševika to bylo přece jen trošku jiný) sehnat. Pokusím se vyjmenovat výbavu popsanou v návodu k obsluze tohoto M-B z CCCP : hodiny (krásně uprostřed přístrojovky jak v GT3 RS stejně jako zapalování:-) ), zapalovač, popelníček, kaslík, clony proti slunci alá děrovaná kůže, ehm koženka, loketní opěrky na všech dveřích včetně té uprostřed zadní lavice, věšáčky na šaty u zadních dveří, kotevní otvory pro upevnění bezpečnostních pásů, v předním nárazníku otvor pro roztáčecí kliku (mňam), čalouněný zavazadlový prostor ( ehm asi myslí těch pár desek „tvrdo-měkkého“ plastu ale je to asi fakt lepší jak holý kov) na zvláštní objednávku může prý být vybaven ochrannými kryty klikové skříně a lapači nečistot za zadními koly…. gramofonovou navigaci mu prý v roce 78 komanči nedovolili… Pokud budu pokračovat dál ve študování návodu zjistím mimo jiné že při venkovní teplotě -25°C to dokáže tenhle brouček uvnitř vepředu vytopit až na +30°C nebo že čelní sklo je leštěné třívrstvé takže něco jako v R-R takže u mě spokojenost, přední sedadla umožňují lůžkovou úpravu (mno super GT3 s vlastnostmi Hymmeru) a prý se dají posunovat vpřed a vzad což jsem raději nezkoušel protože jsem rád že drží.. ale drží samozřejmě a v neposlední řadě také nožní tlačítko pro spuštění ostřikovačů čelního skla. Také jsem se dočet že disponuje dvěma výkonnými počítači… oba počítají ujeté km akorát jeden se dá navíc i nulovat…;-) Mno nicméně auto je ve 100% kondici a až na pár bolístek v levým předním blatníku a předních podbězích což ale nejsou nijak velké rány je bez rzi… mám tedy v dlouhodobém plánu postavit ho na V značky a vzhledem k tomu že už jsem viděl na V značkách i auto z pozdních 80. let tak by to možná nemusel být už dnes problém i když já sám ho ještě za veterána úplně nepovažuju. Rád přivítám v diskusi, hlavně od veteránistů, co si o tomhle mým záměru myslíte popřípadě jestli už bych ho dokázal dostat do veteránskýho statusu protože v tomhle jsem zelenáč s velkym Z a netuším vůbec jak to chodí.
Video o tom co jde z Lady udělat:-) :
http://www.youtube.com/watch?v=wIo9EgDOReU&feature=related
Silné stránky
Motor ve spojení s převodovkou- tahle dvojka má určitě navíc než na 400kg užitečný hmotnosti. Je to přece rus jak poleno a každý už určitě viděl ty fotky Volh naložených že byste dostali pokutu s Avií za překročení maximální hmotnosti a myslím že stejně na tom bude i tenhle drobeček ale zkoušet to raději nebudu. Jediný co ten motor s převodovkou dohromady nedají je sportovní duch i když jeden můj známej když s ním jel s údivem poznamenal že když viděl tu řadící páku dlouhou jak tasemnice tak nečekal že se s ní nepohybuje metr dopředu a metr dozadu ale naopak což je ale pravda.
A také můžete žít s pocitem že přesně takový typ pohonu (vzadu náhon vepředu motor) má i BMW :-)
Jednoduchost všeho co na tom autě najdete… je to auto technicky a vzhledově někde mezi veterány typu Škoda 440 a staršími předchůdci moderních aut… klasika- kdo začínal na autech od favoritu zpět tak ví o čem mluvím…
Pak určitě to že všechny díly jsou na něj levné a poměrně snadno se seženou… ostatně nic jiného se ani čekat nedá- klasika- kdo začínal na autech od favoritu zpět tak ví o čem mluvím
Design: základním poskládáním karoserie a použití chromových lištiček ho vrací zpátky do padesátých nebo šedesátých let a to vznikali jedny z nejhezčích aut například ve škodovce.
A žigulík rozhodně nebyl ve své době "humáč" jak je tomu dnes ale poměrně nadstandardní a krásné auto.
A ještě doplním že se mi strašně líbí jak je všechno v azbuce… konečně místo kde se dá zapomenout na všudypřítomnou angličtinu…
Tak a teď už mě nenapadá nic co by bylo třeba chválit…. Jdeme si stěžovat…
Slabé stránky
Rez… Rez… Rez… zatím je to sice jak nový ale třeba levý přední blatník je už teď zralý na „rekonstrukci“ jak jsem už napsal… ale naopak jsem prohlížel spodek a ten se zná být až na ten přední podběh netknutý …! Nic to nemění na tom že to do budoucna bude nepřítel č. 1 :'(
Řízení: jestli si nějaká milá holčina myslí jaký to je lehoučký autíčko (1030kg) a jaký to má pěkný rejd kol a tím pádem si řekne kam se na to se*e Aygo ve městě tak je na velký brzdě… kdo s žigulem jel ví že i kdyby to byl "švarcenegr" tak při parkování si s malíčkem jedné ruky může tak maximálně vydloubnout holuba z nosu než otočit volantem… na okresce je to sice už jiný kafe a dá se řídit jednou rukou ovšem zapomeňte na nějaký bleskurychlý stržení volantu při nebezpečí jako to máte v nových autech tady musí bejt druhá ruka hned na volantu jinak s tím nic moc neuděláte protože do toho volantu jdou oproti dnešním autům několikanásobně větší síly a stejně než se to auto hne i při velký snaze točit volantem tak už by mohlo být nejspíš stejně pozdě… (takže pomalá jízda je spásou) navíc v řízení je přece jen vůle a ten uzounký věnečíček volantu s průměrem volantu z liazky se taky nedrží zrovna dvakrát… jinak se mi taky dere ven z pusy ta ohraná poznámka že při stovce na okresce si připadáte jak s Fabií WRC na šotolině pod plným plynem.
Hluk: při jízdě je slyšet spousta věcí... sedačka spolujezdce když na ní někdo sedí... nebo se klepou o sebe dva plasty atp.. už když mi tachometr říká že jedu 60km/h tak slyším pískat vzduch okolo asi jako v Superbu s otevřeným okýnkem při 120…
Sedačky… mno hlavně ty přední to je harakiri… což o to sedák jde ale to opěradlo… jediný co pociťuji je kovová trubka drtící mojí páteř… jo a na hlavový opěrky taky zapomeňte… aspoň to po případnym nárazu zezadu máte jistější;-) boční vedení vám zaručí měkkost sedáků do kterých doslova zahučíte jak do vaty ale v tomhle autě by boční vedení sedadel jako u modernějších aut vypadalo směšně jak zástěrky na Veyronu…
Bezpečnost: 0+0+dnešní provoz= jistota že vy to důchodový připojištění co máte tak výhodně zařízený fakt neužijete…
Design (opačná stránka) šílená okoukanost žigulíků obecně s vsugerovanou představou zrezlý hromádky plechů ze šroťáků co se co nevidět rozsype za další zatáčkou a taky podvědomá degradace všeho co je z Ruska popřípadě má tvar připomínající stodváců… nejlepší je že tohle vše je i můj názor ale zároveň je můj názor i to co je popsaný v silnejch stránkách čili že je to hezký auto (i Octávek a podobných aut bylo strašně moc a stav taky neměli nejlepší a dneska už je to nádherný veterán) můj sen je ale červený Spartak (popřípadě hadimrška co měl praděd ) který jsme měli ještě za hlubokých dob bolševika… Samozřejmě toho našeho nepamatuju (jen z fotek) ale to byla nádhera… nádherný autíčko když je zrenovovaný a cena není nejhorší…
Abych trošku zmírnil kritiku na žigulíka ukažte mi auto starý +-28let z CCCP co nemá tyhle mouchy…
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Něco samo-domo ale něco je necháváno jednomu maníkovi… Jinak ještě doplním že stav je zcela originální nic nebylo repasováno včetně laku nebo chromových lišt....
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Ehm.. co byste chtěli za prodej v době kdy si všichni zpívali „…dělníci též rolníci bratři, jsme velkou stranou dělnickou….“ jen vím že můj otec když šel pro svého žigula tak mu chtěli dát prý nějakou „krásnou“ bezbarvou barvu a až „finanční pobídka“ přivedla prodejce k rozumu a dostali jsme barvu dle výběru:) toho žigula jsme měli až do příchodu Octávky (společně s formanem kterého jsme měli od roku 92 až do 21. stol) a v té době byl ve stavu asi jako je tenhle dnes jenže on byl o dost mladší…
Novinky v recenzi
Dnes prošla Lada technickou ve svých třiceti letech. Byla na ní technikem zjištěn jedna vážná závada (emise bez problémů) !!! co si myslíte že to mohlo být? díra v podlaze od rzi? nezavírající se dveře řidiče? nefungující brzdy? ne... ani jedno... Zjistilo se že žárovka v pravém potkávacím světlometu je nasazená obráceně a svítí jinak než by měla. Sáhl jsem do kufru vytáhl šroubovák a bez otevření kapoty (zmiňuji hlavně proto že výměnu žárovek u škody- počínaje OI jedná-li se třeba o mlhovky zvládám po vysilující práci se zmačknutými malými prsty v motorovém prostoru po 10 minutovém snažení) jsem měl během minuty žárovku natočenou již správně. A ten součty kolik jsem zaplatil za protažení Lady 2103 1978 přes STK-
1) nové zadní gumy (Debica) + 1 duše ( na starých sjetých byl nápis czechoslovakia!!! -na předních již je czech republic ale prakticky stejný vzorek) naštěstí to že to jsou moderní gumy není nijak zvlášť nápadné...
2)servis: seřízení motoru dotáhnutí atp pák, volantu atp atp výměna všech olejů mimo motorového, a další drobné výměny (filtry) a kontroly -zkrátka komplet prohlídka a servis díky dobrému známému
Cena (servis+emise+STK): 2280Kč
potom co jsem před mytím lady musel nejdřív nabít baterku se dnes situace opakovala... opět stejné: opět vybitá baterie. Přitom nebylo nic zapnutého. Baterie je plná a stará ani né 1 rok.
dnes jsem úplně předělal fotogalerii Lady, spolu s tím jsem jí včéra na léto umyl a pořádně naleštil aby nebyla jako vždy matná:-) přeji krásnou podívanou!
Tak letos Lada slaví 30. narozeniny. Těším se že by se mi třeba povedlo dát dohromady ten nárazník popřípadě úplně nejradši bych byl za ty přední blatníky. Tak ať žije:-)
Přidal jsem komerční video pro Ladu 1500S což je prakticky téměř stejné auto jako Lada 2103 (1500).
fotky: dnes jsem už překročil denní limit.. zítra mám ještě v plánu dalších 9 fotek. díky za pochopení. .......fotky přidány (3.2.)....
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Lada (Vaz/Žiguli) 2103
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Lada (Vaz/Žiguli)
-
Lada (Vaz/Žiguli) 2103 (1978) Majitel: berkym
Přidáno: 27.3.2015 79 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) 2103 (1977) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.9.2008 109 Majitel 8.91 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) 2103 (1980) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.11.2008 2010 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) 2101 (1981) Majitel: koprfilmtatra
Přidáno: 25.5.2014 1310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) Niva (4x4) (2009) Majitel: kubass11111
Přidáno: 15.5.2010 1210 Majitel 9.67 Uživatelé