Recenze

8 Majitel

Renault Captur Zen TCe100 LPG 74kW

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Captur, foto 1 Renault Captur, foto 2 Renault Captur, foto 3 Renault Captur, foto 4 Renault Captur, foto 5 Renault Captur, foto 6 Renault Captur, foto 7 Renault Captur, foto 8
Renault Captur, foto 10 Renault Captur, foto 11 Renault Captur, foto 12 Renault Captur, foto 13 Renault Captur, foto 14 Renault Captur, foto 15 Renault Captur, foto 16 Renault Captur, foto 17 Renault Captur, foto 18 Renault Captur, foto 19 Renault Captur, foto 20 Renault Captur, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Rendlík Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: LPG počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 404 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6

Popis vozu

Ahoj,
Jelikož jsem zde zatím nenašel jedinou uživatelskou recenzi Capturu druhé generace, rozhodl jsem se, že se s Vámi podělím o své dojmy z tohoto vozu.
Samozřejmě se nevyhnu srovnávání s jinými vozy, se kterými mám zkušenost, takže rovnou uvedu, v čem jsem jezdíval. Nejprve Felicia 1.6 MPI 55kW, pak Hyundai i30 1.4 CVVT 80kW (2009), k němu přibyla jako druhé auto do rodiny Toyota Yaris 1.33 LPG (2008), koupená jako ojetá. Hyundai byl po 10 letech nahrazen roční Octávií kombi 1.4 TSI 110kW (2018). Toyota se u nás v rodině ohřála 6 let (do 13 let stáří) a byla nahrazena právě Capturem. V práci občas jezdím služebními auty, většinou Octavie různých motorizací s manuálem i automatem.

Proč Captur?
Captura jsem vybíral jako druhé auto do rodiny, proto jsem nepotřeboval žádnou dálniční raketu na dlouhé cesty, ani velký kufr, na to mám Oktávku. Vybíral jsem tedy spíše menší auto, se kterým se bude ve městě lépe parkovat. U Yarise, který byl předchozím majitelem přestavěn na LPG, jsem si zvykl na nízké provozní náklady. I s cihlou na plynu jsem s ním jezdil za 8 litrů LPG, tedy kolem koruny na kilometr. Přirozeně jsem tedy sledoval trh s vozidly na LPG, jenže tovární zástavbu v posledních letech, kromě Dacií nabízelo jen Mitsubishi. Dvoulitr LPG v Mitsubisi ASX zní zajímavě, ale v poslední době šli cenově dost nahoru a hlavně, jelikož má ASX můj bratr, tak jsem ho vyzkoušel a nadšený jsem nebyl. Je to taková rozhoupaná kačena, která se v zatáčkách dost naklání. Od Dacie jsem se zkusil svézt v Dusteru, ten se mi vzhledově líbí, ani archaická palubní deska mi (na rozdíl od mé manželky) nevadila. Zato mi hned při prvním svezení vadila uzoučká loketní opěrka u řidiče (aktuálně faceliftem nahrazena normální širokou) a zvuk zatahované ruční brzdy jako u 40 let starého embéčka. Místy je prostě vidět, že se šetřilo. Navíc u Dusteru nelze mít vyhřívaný volant, ani čelní sklo, což u Octávie mám a je to dost návykové. Hlavně když parkujete v zimě na ulici, je vyhřívané čelní sklo k nezaplacení a navíc si ho nepoškrábete škrabkou. U Scaly CNG se mi, kromě cenovky, nelíbilo jen 66kW, škoda, že 1.5 CNG dávají až do Octavie. Z aut čistě na benzín jsem zvažoval Hyundai i30, který je cenově zajímavý, ale také nezná vyhřívané sklo. Další auto, které se mi líbilo, byla čerstvě představená Fabia 4. Když ale Škoda spustila konfigurátor a dal jsem si jí do vyšší výbavy s vyhřívaným čelním sklem, dostal jsem se cenově kolem 470 000! Takže když jsem zjistil, že Renault začal dávat z důvodu emisních limitů LPG do Clia a Capturu, rozhodl jsem se překonat své letité předsudky vůči Francouzským autům a svézt se s ním. Svezl jsem se s litrovým Capturem, ještě s pětikvaltem a jelo to slušně. Nelíbil se mi virtuální cockpit, ale ten jsem ve svém autě stejně nechtěl. Cenově je podobný menší Fábii, navíc se mi bude lépe vystupovat a při ujetí 100 až 150 tisíc kilometrů, než ho dám pryč, ušetřím na palivu 100 tisíc korun. Takže ve výsledku vyjde o dost levněji, než menší Fábie.

Volba konfigurace
Jak jsem již uvedl, chtěl jsem si dopřát trochu luxusu a chtěl auto s vyšší výbavou. Proto se mi moc nelíbí, že Renault nabízí motor TCe 100 LPG jen u nejnižší výbavy Zen. Naštěstí se i k Zenu dá přidat dost balíčků s výbavou. Nakonec jsem přihodil všechny pakety, kromě paketu Navigace. Ten bych při ježdění kolem komína stejně nevyužil, navíc v dnešní době zrcadlení navigace z mobilu na display auta je to dost zbytečnost. V létě 2021 byla ceníková cena Tce 100 LPG ve výbavě zen 445 000, akční cena pak 425 000. Pack Zen za 15 000 přidal automatickou klimu a bezklíčkový přístup. Pack parking za 13 000 přidal přední a zadní senzory a zadní kameru. Pack winter zen za 15 000 vyhřívaný volant, sedadla a čelní sklo. Pack design 17 přidal 17“ litá kola, zatmavená zadní skla a automatické přepínání dálkových světel. U těch světel jsem myslel, že přibude jen ta automatika, ale ony to jsou celé jiné světlomety z vyšší řady. Potkal jsem totiž Captura nižší výbavy, kterému jako denní svícení svítily jen spodní konce „klů“. Myslel jsem, že to budu mít stejné, ale svítí mi celé céčka, jako u plnotučných výbav. To bylo fajn překvapení. O ty liťáky jsem nijak zvlášť nestál, plecháče s poklicemi vypadají dobře, kdo neví ani nepozná, že to nejsou liťáky a na zimu by stačily. Chtěl jsem ale ty zatmavené zadní skla, ty už jsem pro mě nutnost ze vzhledového i funkčního hlediska. Už u Hyundaie jsem to řešil dodatečným nalepením fólií v profi dílně a vyplatilo se, za 10 let ani jedna bublinka. Ale mít to z výroby je prostě nejlepší. Poslední příplatek byl 17 000 za červenou Flame metalízu. Dohromady to podle akčního ceníku vyšlo na rovných 500 000. Objel jsem 3 Ostravské prodejce Renalut a nakonec se dohodl na 473 000. Tak jsem se rozšoupl a přihodil servis na 5 let za 13 990. To je 2800 za jednu garančku, takže pohoda. 5 let budu doufejme platit jen palivo, kapalinu do ostřikovačů, pneumatiky a pojistku.
Tohle všechno jsem zvolil bez velkého přemýšlení, jediné dilema bylo, jestli připlatit 12 000 za dvoubarevné provedení karoserie. Černá střecha by se k červené hodila, ale na druhou stranu to má kde kdo, protože u vyšších výbav je dvoubarevné řešení v ceně. Jenže LPG = Zen = dilema. Nakonec jsem se rozhodl, že černá střecha je sice hezká, ale nepraktická. Jednak se na sluníčku víc rozpálí, ale hlavně víc se špiní, už po prvním dešti jsou na černém laku mapy po kapkách, které na červené metalíze skoro nejsou vidět. A jelikož nejsem žádný „leštič“, který má větší spotřebu autošampónu, než benzínu, rozhodl jsem se 12t ušetřit. Alespoň si ho poznám, jednobarevných jezdí mnohem méně a vypadá taky dobře.

Podvozek
S podvozkem jsem vyloženě spokojený, nastavení je spíše měkké a pohodlné. Na druhou stranu se ani při ostřejším průjezdu zatáčkou moc nenaklání a působí sebejistě. Jsem zvědavý na zimu, jak se bude držet na sněhu. Ke komfortu přispívají i velká kola. Na Oktávce i Capturu mám 17” disky, ale vnější průměr pneumatiky u Capturu je o 5cm větší. Druhá věc je, že to má za následek citelně dražší pneumatiky. Pneumatiky pro Captur (215/60 R17) jsou zhruba o 1000Kč za kus dražší, než na Oktávku (215/45 R17).

Motor a převodovka
Je to můj první tříválec. Do hlavního rodinného auta bych asi tříválec nechtěl, ale na dojíždění do práce bohatě stačí. I na nějaké to předjíždění má výkonu dost. Motor nemá obvyklý plastový kryt, takže po otevření kapoty vypadá trochu naze. Zvuk motoru je při otevřené kapotě je jako ze šicího stroje. Ale po zavření kapoty je dobře odhlučněný, má filc zespod kapoty (ten nemá ani moje Oktávka ve Stylu). I v kabině je v nižších otáčkách téměř neslyšitelný. Docela tichý je i ve vyšších otáčkách, na půl plynu. Nejvíc je slyšet při svižné akceleraci, tedy při plynu na podlaze a vyšších otáčkách, ale má pro mě příjemný jadrný zvuk. Výhoda pro druhé auto v rodině je, že jde o nepřímovstřikový motor, takže netrpí při častých krátkých trasách.
Řazení je dobré, ne tak přesné, jako v Oktávce, ale hladké, prostě dobré. Trochu problém mám s tím, že šestikvalt spřevodovali hodně do lehka. Octávie 1.4 TSI má převody vyloženě dlouhé jako diesel. Yaris měl převody pětikvaltu takové normální. Renault je má vyloženě krátké. Vadí mi to třeba při předjíždění. Na okresce jsem zvyklý podřadit na 3 a celé rychlé předjetí dokončit na tomto převodu. U Capturu se však trojka během okamžiku vytočí na 6000 a pak už nezrychluje, protože potřebuje přeřadit. Chápu výrobce, pro dynamiku se slabším motorem jsou krátké převody lepší a kdo si nechce připlatit za automat, tak holt musí fofrklackem pěkně kvedlat. Vše je ale o zvyku, stačí si spočítat rovnici “to co řadím u jiných aut”+ 1 = správná rychlost v Capturu. Manželka si hned stěžovala, že PP neukazuje zařazenou rychlost. Oktávka zobrazuje zařazenou rychlost a případně zobrazí doporučení (např. 4 → 5). Captur má na PP takovou ikonu řadící páky a nad ní se objeví šipečka nahoru, nebo dolů.

LPG
Obvykle na nádrž LPG najedu kolem 400km. Nejvíc se mi zatím podařilo natankovat 30,6 litru. Dlouhodobou spotřebu podle tankování mám zatím 7,7 l/100km. To cenově odpovídá spotřebě asi 3,2 litru benzínu. Dojezd na LPG se zobrazuje na PP do 50km, pak už jen dvě čárky. Ale už dříve PP po každém nastartování hlásí “Nízká hladina LPG”. Pokud dojde plyn, je přepnutí na benzín (při jízdě pod plynem) doprovázeno citelným škubnutím. To Yaris nedělal, ten přepínal hladce. Příjemným bonusem je, že nádrž LPG nemá omezenou životnost, takže se nemusí měnit po 10 letech, jako u přestaveb.

Tlačítko ECO pro úspornou jízdu
Zatím chci auto dobře zajet v normálním režimu a pak zkusím jednu nádrž vyjezdit na EKO, jestli bude rozdíl ve spotřebě. Podle návodu režim ECO ořízne výkon motoru na 70%, ale při sešlápnutí plynu na podlahu pustí “nouzově” celých 100%. Vyzkouším a doplním.

Prostor
Měřím 195cm a do Capturu se mi nastupuje dobře. Místo řidiče je dostatečně prostorné a i při mé výšce se za mně jakž takž sedne dospělý. Ale tolik místa, jako v Oktávce samozřejmě nemá. Největší problém interiéru je rozsah výškového nastavení sedačky řidiče a umístění vnitřního zpětného zrcátka. Sedadlo mám na doraz dole a stejně mi zrcátko zavazí ve výhledu. Na to jsem četl už více stížností, prostě to zrcátko mělo být o pár centimetrů výše, místo by na to bylo. Loketní opěrka je posuvná, ale pokud ji máte posunutou dopředu a chcete nahmatat tlačítko pro zvednutí opěrky, tak se stejně jako já ušpiníte od vazelíny v kovových kolejničkách pod opěrkou. Takže opěrku zasunout dozadu a pak teprve zvednout a hrabat v úložném prostoru pod ní. Tento prostor a obrovská schránka před spolujezdcem (mám klasiku, ne šuplík) jsou jediné dva uzavíratelné odkládací prostory, pak už jen prostor na mobil před řadící pákou. To Oktávka má o dva kastlíky víc a Yaris byl v tomhle úplný přeborník, tam jsem kolikrát sám nevěděl, co jsem kam dal. Kufr je velký tak akorát na nákup. Mezipodlahu mám trvale dole, jinak je dost nízký. Sice pak nemám kde schovat povinnou výbavu a sadu na opravu pneumatik, ale raději to nechám volně, nebo pořídím nějaký organizér. Pozor při kupování gumové vany do zavazadlového prostoru. Většina typů je do horní polohy mezipodlahy, ale dá se koupit i vana do spodní polohy, kde je ložná plocha delší a vana má výřez pro madlo posouvání zadní lavice. Jeli jsme Capturem na týden do hor a jako tříčlenná rodina jsme se do kufru nenabalili. Některá zavazadla šla na volnou sedačku. Zadní sedadla bohužel mají váhové senzory, už se mi stalo, že jsem na zadní sedadlo položil něco trochu těžšího, po vyjetí bylo vše OK, ale až jsem cestou přejel nějakou nerovnost, zavazadlo poskočilo, sepnulo senzor v sedadle a auto začalo pípat, že je vzadu někdo nepřipoutaný. To chce pak silné nervy, než člověk dojede někam, kde může zastavit a jít dozadu zapnout pás. Pokud bych Captura kupoval jako rodinné auto, připlatit bych si podélníky, kvůli rakvi na střechu, případně tažné. V mém případě jsem to neřešil, protože obojí mám na Oktávce.

Bezpečnostní asistenti a automatické udělátka
Tady se zvykám na pár věcí, které v trojkové Oktávce nemám. Asistent udržování v jízdním pruhu je vícestupňový. Buď jen upozorňuje na přejetí čáry vibracemi volantu a nebo přímo aktivně zasahuje do řízení. Funguje dobře, ale jen při rychlostech nad 70 km/h. Vypínání je fyzickým tlačítkem vlevo, takže snadno dostupné. Stejně dobře dostupné je vypínání start/stopu na středovém panelu. Tady si dovolím odbočku. Když zastavím na křižovatce, start/stop mi vypne motor. Já si uvědomím, že jsem start/stop zapomněl vypnout a zmáčknu příslušné tlačítko. U Capturu i Oktávky motor okamžitě naskočí. Ale u půjčené Kie X-ceed jsem si všiml, že motor po vypnutí start/stop nenaskočí hned. Když už se jednou vypnul, tak zůstane v klidu vypnutý a nastartuje až po sešlápnutí spojky. Deaktivace start/stopu se projeví až na další křižovatce. Tady někdo přemýšlel.
V menu asistentů jde také zapnout/vypnout sledování odstupu od vozidla před vámi. Varování je pouze grafické, výchovné, na displeji palubovky. Pokud přepnete na kartu této funkce, tak se odstup zobrazí i v sekundách. Chválím Renault, že žádný asistent nevaruje různým pípáním, jak to mají rádi korejci.
Jedno pípání mně ale trochu štve, a to pípání nezapnutého pásu. Zatímco Oktváka udělá něžné pip pip a pak chvíle ticha ať mám čas se zapnout, tak Renault začne rovnou trvalým nepříjemným píííp, píííp, píííp. Prostě Oktávka v klidu říká „zapni se prosím“ zatímco Renault rovnou řve „dělej debile, kdy už to skara bude?“. Pípání nepřestane ani když zastavím, ani když zařadím zpátečku, ani když otevřu dveře řidiče! Prostě jedině zapnout pás, nebo vypnout motor, nezájem že jen manévruju po parkovišti.
Z dešťového senzoru, nadšený nejsem. Někdy nesetře, i když je celé sklo plné kapiček, jindy při slabém dešti pustí stěrače na maximální rychlost. Celkem často proto upravuju na páčce citlivost. Když bude nejhůř, jde v nastavení senzor vypnout a mít klasický cyklovač. V Oktávce je ten senzor o něco rozumnější, ale taky z něj odvařený nejsem. Asi už jsem stará konzerva. Protože nejlepší cyklovač měla Felicie, kde si člověk nastavil jakýkoliv interval, klidně i půl minuty. Proč tak skvělý cyklovač přestali dělat?
Automatické přepínání dálkových světel nemůžu moc hodnotit, protože po tmě jezdím jen po městě, kde je všude veřejné osvětlení. Co jsem krátce zkoušel tak funguje, reaguje na všechny zdroje světla včetně lamp veřejného osvětlení.
Čtení dopravních značek je takové, no do počtu. Sice na displeji zobrazí značku s omezením rychlosti, kolem které jsem projel, ale to je všechno. Začátek/konec obce nic. Značka hlavní silnice rušící předchozí omezení taky nic. Silnice pro motorová vozidla, nic.
Nainstaloval jsem si na mobil aplikaci Renault. Spárování s autem proběhlo v pohodě pomocí zadání VIN. Má jen pár funkcí , ale ty alespoň fungujou, což se o softwarech vypouštěných škodovkou říct nedá. Aplikace mi na mapě zobrazí, kde je auto zaparkované, servisní plán, nebo stav tachometru. Měla by zobrazit i stav paliva, ale to se mi nezobrazuje, možná problém LPG. Funkčnost aplikace je předplacená na 3 roky, zatímco e-call na 30 let. Nevím, jestli budu prodlužovat, bude záležet na ceně, protože je to spíš taková frajeřinka, než nezbytná záležitost. Leda že bych s přibývajícím věkem začal zapomínat, kde jsem předchozí den zaparkoval, pak by to bylo k nezaplacení :o)

Infotainmet
Renaulťáci, nezlobte se na mně, ale infotainment má Škoda daleko lepší, logičtější a když si nebudu brát servítky, přímo Simply Clever. Tedy u mojí trojkové Oktávky, o čtverkové se taky nic moc dobrého nepíše.
Telefon se připojil bez problému. Když ale kliknu na widget telefonu, můžu buď listovat telefonním seznamem dlouhým stovky řádků, nebo seznamem posledně volaných, případně ťukat písmenka do vyhledávání. Vše za jízdy vrcholně nebezpečné. Podle návodu by se měl z telefonu naimportovat i seznam oblíbených, ale nestalo se. V Oktávce se mi po kliknutí na telefon objeví obrazovka s velkými fotkami mých šesti předvolených kontaktů, stačí kliknout a hovor se vytáčí. Toto mi v 99% stačí. V Renaultu je jediná záchrana dát si na druhou, nebo třetí obrazovku „tabletu“ widgety kontaktů. Buď malý widget, kterých se na obrazovku vejde 8, nebo velký, které se vlezou 4. Widget se načte fotku volaného, ne vždy bezchybně, u jedné fotky chybí spodek, u jiné pravá strana, zvláštní. Když kliknu na widget, hovor se hned nekoná, objeví se telefonní čísla kontaktu, i když má jen jedno. Pak je třeba kliknout na telefonní číslo chvíli prodleva, kdy si myslím že jsem se netrefil a pak hovor. U velkého widgetu se při kliknutí na velkou fotku stane to samé, jako u malého, akorát pod fotkou je malinké sluchátko a pokud se vám za jízdy podaří na něj trefit, vyhráli jste jackpot. Přitom na velké sluchátko, vedle fotky, je na widgetu spooousta místa. Prostě oproti škodovky Simply Stupid. Hlasové ovládání je k mému překvapení součástí navigace, kterou já nemám. Stisknutí tlačítka na volantu mně tedy nespojí s asistentem vozu ale alespoň s asistentem v telefonu, takže pokud se mi s tím troubou v telefonu podaří dohodnout, jak nějaké jméno správně vyslovit, tak se někam dovolám.
Rádio je takové průměrné. Ovládání v pohodě, na obrazovce můžu mít najednou devět předvolených stanic, můžou být smíchané analogové i digitální. Praktické je přepínání stanic kolečkem na audio páčce vpravo pod volantem. Kolečko je krokové a většinou jeden krok přepne o jednu stanici, někdy však jeden krok stanici jakoby rozladí a teprve druhý přepne na další stanici. Stanice se přepínají v pořadí, ve kterém jsem si je dal na obrazovku předvoleb. Příjem nic moc, v místech kde slabší stanice chrčely v Yarisu, chrčí i v Renaultu a je třeba přepnout na jinou se silnějším signálem. Octavia má daleko lepší příjem, ta hraje čistě i v horských údolích, kde se z rádia Capturu už nic jiného než šum neozývá. Vyzkoušel jsem i pouštění hudby z mobilu přes bluetooth, fungovalo to bezva, i ovládání hlasitosti tlačítky na mobilu. Syn může cesou dělat DJ i ze zadního sedadla :o)
Co se mi zatím nepovedlo, je propojení mobilu pomocí Android auto. Zkusím ještě jiný kabel a uvidím. Není to věc, co by mně trápila, protože navigaci na cestu do práce nepotřebuju a kdyby, tak uvidím i na mobil ležící v kastlíku. U Oktávky není Android auto taky 100%, někdy se to propojí a jindy ne.

Palubní počítač
Jízdní data na PP jsou poměrně chudé, počítadlo kilometrů, průměrná rychlost, průměrná spotřeba, vše nulovatelné na volantu. Pak ještě dojezd, ukazuje dojezd buď na LPG, nebo na benzín, podle toho, na co zrovna jedu. A samozřejmě aktuální rychlost. A to je vše, žádá okamžitá spotřeba, nebo spotřeba od natankování, od nastartování, nebo dokonce teplota oleje jako u Oktávky. Nevadí, stejně tam 99% času mám zobrazenou rychlost. Počítání průměrné spotřeby asi moc nezvládá LPG, je to pro mně první auto, kde PP udává spotřebu vyšší, než je reálná. Při posledním tankování LPG byla spotřeba dle PP 8,5 a reálná dle tankování 7,7…
OPRAVA: Výše popsané platí pro LPG, při jízdě na benzín přibude na PP ještě okamžitá spotřeba a spotřeba od startu.

Další karty PP jsou už nezajímavé, karta eko jízdy, karta zobrazující stanici rádia, karta zobrazující odstup za vozidlem přede mnou. Karta telefonu chybí. Personalizace je velmi decentní, v nastavení infotainmentu jde vybrat barevný profil. Přednastavená je bílá barva, změnil jsem ji na oranžovou. Na displeji mezi budíky se změna barvy projeví jen na dvou vodorovných čarách dělících displej, písmo zůstává vždy bílé.

Bezklíčkový přístup
Hands-Free karta, jak to Renault nazývá je větší, než klasický sklopný klíček, ale do kapsy se pořád vejde. Na druhou stranu, “skládací klíč” od Oktávky se mi v kapse často otevírá, protože má vystouplé tlačítko, které se v kapse snadno stlačí. To Captur žádné tlačítko na “vystřelení klíče” nemá a tlačítka DO, jsou zapuštěná do roviny karty. Klíček pro nouzové otevření je skrytý uvnitř karty. Když jsem se dovnitř, čistě ze zvědavosti, dobýval poprvé, musel jsem použít dost velkou sílu, až jsem se bál, abych to nepolámal. Podruhé už to šlo snadno. Nouzovým klíčkem se pak stejně jako u Oktávky vyloupne krytka zámku v klice řidiče. Co ocenila manželka je to, že jedna karta je černá (pro mne) a druhá leskle bílá se stříbrným lemem (pro ni). Kravinka, ale potěší. Další příjemná funkce DO je tlačítko rozsvícení světel. Když třeba hledáte auto na velkém parkovišti, nebo jdete k autu v noci, jde tlačítkem na DO rozsvítit světla.
Zatímco u koncernu VW se člověk pro odemknutí/zamknutí musí dotknout kliky, tak Renault razí logiku úplné automatiky. Když přijdu k autu, tak se odemkne, když se vzdálím od auta, zapípá a zamkne se. Při běžném použití dobré, ale jsou situace, kdy bych byl raději za systém VW. Třeba když zavřete dveře řidiče a jdete dozadu ke kufru, je to OK, ale pokud obcházíte auto zepředu, klidně se zamkne a zase odemkne. Nejvíc mně to štvalo, když jsem s kartou v kapse umýval auto v mycím boxu. Za dobu mytí se zamklo a odemklo asi 5x. Řešením je nechat kartu v autě, jen si vzpomenout. Kromě úplného vypnutí automatiky lze v nastavení vypnout jen automatické zamykání. To znamená, že při přiblížení k autu se odemkne, ale k zamknutí je třeba zmáčknout tlačítko na klice řidiče. Na klice spolujezdce tlačítko není. Přes zmíněné výtky nechávám zapnutou plnou automatiku, protože má podstatnou výhodu, nikdy nezapomenu zamknout auto!

Parkovací kamera a senzory
Parkovací kamera má slušný obraz. Kontroverzní umístění kamery v zadním znaku Renaultu (takový černý klitoris) mi nevadí, po dešti je dobře přístupná pro utření, stačí přejet prstem :o) Senzory fungují standardně, spolehlivě. Vše tedy funguje dobře, ale jen při zařazené zpátečce. Možná vám to přijde normální, ale Oktávka má lepší logiku. Automaticky zapne senzory i při couvání z kopce na volnoběh. To je pro mně super, protože před náš dům couvám z kopce a do prudké zatáčky. U Oktávky na volnoběh a jen přibržďuju. U Capturu musím mít zařazenou zpátečku, aby se zapla kamera a senzory, a stát celou dobu na spojce, abych mohl jet dostatečně pomalu. Tlačítko pro manuální aktivaci senzorů podle fotek v Capturu dříve bývalo, ale v mém voze už ne. Škoda.

V čem je Captur lepší, než Oktávka
Když si přečtu předchozí odstavce, tak to spíš, než na recenzi Capturu, vypadá na srovnávací test Oktávky a Capturu ve kterém má Captur spoustu chyb. To nebyl můj úmysl. S Capturem jsem spokojený, je to dobré auto a klidně bych si ho koupil znovu. Jen těch věcí, které člověku trochu vadí, si všimnete víc, než těch, které jsou v pohodě. Tak aby to bylo fér, napadají mne tyto věci, ve kterých je Captur lepší:
- Lepší přejíždění zpomalovacích prahů. Toho si hned všimla i manželka. Velká kola dělají své.
- Captur má na palubovce kontrolku potkávacích světel, takže se nemusím dívat na Škodovácký přepínač pod volantem, jestli automatika svítí denním svícením, nebo už zapla potkávačky.
- Vypínání tempomatu. Pokud chci pozastavit tempomat a začít brzdit motorem aniž bych musel ťuknout na brzdu, u Capturu stlačím tlačítko 0 na levé straně volantu. U Oktávky musím minipáčku na levé páčce pod volentem posunout správnou silou, abych pozastavil tempomat. Někdy se stane, že posunu páčku jen trochu silněji, tempomat se vypne úplně a vynuluje nastavenou rychlost. Pak ho musím zase zapnout a nastavit rychlost.
- Lepší nastupování a vystupování dané vyšší stavbou SUV.
- Ze spodní strany kapoty má nad motorem filc.
- Má fyzické tlačítko pro vyhřívání volantu.
- Má tlačítko pro nastavení sklonu světlometů.
- Plasty na spodku dveří chrání prahy před znečištěním. Na druhou stranu je chrání i před umytím. Po umytí vapkou je dobré otevřít dveře a utřít spodek prahů a vnitřní stranu plastu pod těsněním.
- Pro někoho posuvná zadní lavice. Já to měl i v Yarisu a nepoužíval jsem. Po posunutí lavice dopředu si tam už stejně nikdo nesedne, tak to můžu ty sedadla rovnou sklopit.

A teď už raději rychle skončím, na začátku psaní by mne vůbec nenapadlo, že se to natáhne na 6 stran textu. Takhle dlouhý výblitek o mé nové plechovce, stejně nikdo číst nebude. Mějte se.

Silné stránky

- podvozek
- LPG
- fyzické tlačítko pro start/stop
- fyzické tlačítko pro asistenta jízdy v pruhu
- fyzické tlačítko pro nastavení sklonu potkávacích LED světlometů (4 sklony)
- klasické ovládání klimatizace
- vyhřívání čelního skla a volantu

Slabé stránky

- infotainment
- málo jízdních údajů na palubním počítači, LPG nezobrazuje ani okamžitou spotřebu
- průměrnou spotřebu LPG ukazuje PP vyšší, než je skutečnost
- lacinější čalounění sedadel
- sedalo nemá stavitelnou bederní opěrku
- absence tlačítka parkovacího asistenta

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez poruch, předplacen servis na 5let / 60 000km

 

Novinky v recenzi

8.10.2021 22:23

10/2020 test režimu ECO

Po zajetí 2000 km, jsem ze zvědavosti zkusil vyjezdit jednu nádrž LPG na režim ECO. Výsledek je, že režim ECO neměl na spotřebu vůbec žádný vliv. Dosud jsem měl spotřeby dle dotankování mezi 7,2 a 7,9 litru LPG. Test s režimem ECO přinesl spotřebu 7,6. A to jsem se i trochu snažil nerozjíždět se na plný plyn a jezdit ekonomicky. Navíc se režim vypíná, takže ho musíte zapínat po každém nastartování. Teda vlastně nemusíte, když stejně žádné snížení spotřeby nezpůsobí...


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
6
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
5
brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Děsivá nehoda herce Aleca Baldwina: Při natáčení zastřelil kameramanku (†42) a zranil režiséra!

Děsivá nehoda herce Aleca Baldwina: Při natáčení…

Americký herec Alec Baldwin při natáčení westernu Rust patrně nešťastnou náhodou zastřelil hlavní kameramanku a…

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama, manžel si vzal život! Kvůli dluhům za sázky

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama,…

Ze dne na den přišli o život, jaký znali. O úplnou rodinu i důvěru v nejbližšího člověka. Takový je příběh paní…

 

iSport.cz

Čvančara: Konferenční liga bez VAR? Úsměvné. Věří, že je na správné cestě

Čvančara: Konferenční liga bez VAR? Úsměvné. Věří,…

Dal dva nevšední góly, věřil, že vítězné. Jenže pak z lavičky Tomáš Čvančara sledoval, jak Randers v poslední…

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

 

Reflex.cz

Vystrčil: Jde o zdraví prezidenta Zemana, dělám správnou věc, není to puč. Kancléře Mynáře bych odvolal

Vystrčil: Jde o zdraví prezidenta Zemana, dělám…

Konat je moje povinnost, dělám dobrou a správnou věc, nemám z toho radost a není to puč, je to i o statečnosti a…

Film Duna: Pomalá adaptace proniká štítem

Film Duna: Pomalá adaptace proniká štítem

Titulek je pro někoho docela jasný odkaz na svět Duny, ale zkuste ho vysvětlit na párty náhodným hostům. Potlesk…