Renault Captur (2015)
25.10.2015Pěkný den všem. Rád bych se s vámi podělil o dojmy z mého prvního auta. Snad někomu pomůžou s výběrem, pravděpodobně však více rozšířím nepochopení…
Renault Captur (MikeCapi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
umo 25.10.2015 13:21
captur
"...samotné "petrolheadství" beru jako nebezpečné chování řidičů na cestách. " - absolútny súhlas. Inak chválim recenziu i auto. Captur by bol pre mňa z hľadiska priestoru a vonkajších rozmerov ideálny. Ale nevybral by som si ho kvôli absencii atmosferického motora. Nech slúži bez problémov. -
honza_f 25.10.2015 13:52
Musím si rýpnout
Já se omlouvám, nechci nikoho urážet, každý má svoje názory a svůj pohled na používání auta.
- Překvapuje mne však, že po takto náročném a důkladném výběru auta koupíte něco, co má 4 airbagy... Ani jsem nevěděl, že se něco takového ještě vyrábí a EU nepřikázala 6.
- Ruce patří na volant/nepoužívám tlačítka na volantu...?
- Kolenem se budete dotýkat středového panelu, až začnete používat tempomat ;-) Nepsal jste sice důvod, proč nepoužíváte, ale já ho například zapínám i po městě na každé delší padesátce/sedmdesátce a věřte mi, že je to velká pohoda.
Jinak auto se mi sice moc nelíbí a v recenzi se názorově dost rozcházíme, každopádně přeji bezpečné kilometry a děkuji za recenzi, vždy si rád přečtu o autě, o kterém moc nevím :-)-
MikeCapi 25.10.2015 19:34
« Musím si rýpnout
Co se týče výběru, tak ano, bohužel v tomto případě bezpečnost poměrně ustoupila do pozadí. Toto byl takový poslední velký otazník, kvůli kterého jsme váhali s nákupem. Pak jsme si ale prošli opět v hlavě celou několikaměsíční plejádu zkoušení aut a prostě žádná jiná alternativa vyhovujícím všem ostatním parametrům nebyla. Možná ta snová CX-5 za dvojnásobnou cenu...
Já vám nevím, ale nastartuju vůz, zapnu pás a jedu. Pokud chci, během 2s změním stanici na rádiu nebo během 1s změním teplotu na klimatizaci. Jaký je jiný důvod k šahání mimo volant?
Věřte mi, že tempomat jsem vyzkoušel a stejně tak i sjezdy z dlouhých kopců, kdy jsem nestál ani na plynu, ani na brzdě a prostě jsem se středového tunelu nedotkl. A proč nepoužívám tempomat? Asi jsem přecitlivělý, ale mám u toho pocit, jako kdyby to auto v tom okamžiku pulzovalo - 100 ms zrychluje, 100 ms zpomaluje a tak stále dokola. Tady v Brně se navíc až moc často střídají často dokola 70 - 50 - 80 kvůli přechodům atd. a já tak nějak mám zvyk dodržovat alespoň přibližně rychlosti...
Děkuji za reakci a i já přeji spoustu bezproblémových a klidných kilometrů. -
rmt 26.10.2015 20:31
« Re: Musím si rýpnout
Captur se mi líbí ale trosku by mi tam chybělo 4x4 ale to je individuální. Za mě by vyhrála Vitara. Měl jsem ji půjčenou na víkend a musím teda říct ze jízdné je to paráda. Dynamika atmosféry i s automatem je dobrá, spotřeba při normální až lehce sportovní jízdě byla 5,7l což je super. Plasty v interiéru mě nijak neurážely, jsou jednoduzsi ale ok. Prostor na zadních sedackach je špatný, jezdit bych tam asi moc nechtěl ale to by mě netrápilo. A výbava jak bezpečnostní tak komfortní byla na vysoké úrovni.
Ale captur je pěkně auto se slušnou cenou.
-
-
-
Revolte 25.10.2015 17:54
Recenze
Hezky sepsány názory od člověka se kterým bych se asi jen tak na něčem neschodnul :-) Recenze obsáhlá a popis dobrý a tak trochu jiný jak se normálně setkávám. Upřímně mi to připadá, že autor je ideální uživatel z pohledu Bruselu, protože požadavky a popis auta snad nemůže být více "uživatelský" a předpisový >:D -
Verny_2013 25.10.2015 19:21
pěkně sladěné barvy
Tyhle malé crossovery opravdu moc nemusím protože ve většině případů je to jen nepříliš povedená parodie na SUV použitelná jako auto pro holky nejlépe do města. Ale v této barevné kombinaci vypadá Capture prostě přitažlivě a má šmrc. Chápu že roli ve výběru hrál určitě budget ale jako rodinné auto kde se budou vozit sice zřejmě ne pravidelně ale 4 dospělí Capture není ta nejvhodnější volba. Ale když zabrousím do stáje stejné značky tak nový Kadjar to je jiná káva, nejen velikostí vnitřním prostorem celkovou dospělostí ale i použitými materiály. A samozřejmě taky cenou. To je rodinné SUV bez kompromisů. Ještě pár detailů k recenzi popř. diskuzi.
Volant lze bez problémů nechat profesionálně potáhnou kvalitní kůži na netu je několik firem, např. na volantech.cz v cenové relaci do 2000 Kč.
Opravdu pohodný posaz vzadu 2 dospělým osobám nabízí kromě vyšších tříd MVP a to napříč značkami - dostatečně dlouhé sedáky umístěné výš nad podlahou, tj. dobře podpírají stehna a některé mají i regulovatelný sklon opěradel
Tlačítka na volantu jsem taky nechtěl, ergonomicky umístěná páčka tempomatu a ovladače počítače mi naprosto vyhovuje.
A tempomat ten je vhodný na dálnici při slabším provozu
Jinak hodně Šťastných km bez škrábanců a jiných pohrom-
honza_f 28.10.2015 10:53
« Re: pěkně sladěné barvy
Tempomat přece lze použít v daleko více případech než jen na dálnici ve slabším provozu :-)
1) když člověk chce, nemusí ho ani na dálnici s hustším provozem vypínat - mám ho na tacho 140 km/h a je-li to nutné, občas na to šlápnu abych někoho nebrzdil.
2) v každé vesnici si tam hodím tacho 53 km/h a málokdy musím brzdit
3) v Praze na každé 50/70/80 to lze také
4) na většině silnic tacho 110-120 km/h když nespěchám a také to lze přes tempomat
Myslím, že to je jen o zvyku, ale auto bez tempomatu bych už nechtěl. Navíc teď když je ten v OIII ještě tak vychytaný, že jedete po Strakonické 50, navolíte 80, v průběhu zrychlování přeřádíte na 6 a jede se dál, bez nutnosti šlápnout na plyn.
Chtěl bych někdy vyzkloušet adaptivní tempomat, to musí být úplná pecka. :-)
-