Recenze

C30AMG (muž 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mercedes-Benz C coupe 250 BE

9.36 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 4 Mercedes-Benz C, foto 5 Mercedes-Benz C, foto 6 Mercedes-Benz C, foto 7 Mercedes-Benz C, foto 9
Mercedes-Benz C, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Nedávám Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1800 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.9

Popis vozu

Grant tour s velkou hvězdou

Gran turismo je luxusní sportovní automobil určený na dlouhé cesty. Tento termín odkazuje na výraz „Grand tour”, neboli velkou pouť, na kterou jezdili mladí britští šlechtici po evropských městech na zkušenou. To vystihuje i kupé od Mercedesu: komfortní, luxusní, rychlé a přiměřeně sportovní auto. GT odvozené od třídy C bylo nejmenším a nejmrštnějším z nabídky Mercedesu do příchodu předokolkového CLA.

Nejbližšími soupeři Mercedesu C kupé jsou BMW 3 kupé a Audi A5. BMW nabízí oproti C více variant motorů, Audi zase systém pohonu všech kol quattro. Všechna tři dokonale splňují klišé, které se o nich říká. BMW 3 kupé je skutečně sportovnější než Mercedes, tvrdší a přesnější. Má vynikající převodovku a rádo vrtí zadkem. Audi A5 má přepychový interiér, ale jezdí tak nějak odtažitě a tvrdě. Mercedes je komfortní do morku kostí, i když předvádí sportovní chování. Nevytřese z vás duši na okruhu, ani ve smyku na horské silnici. Nepokouší vás jako BMW a nenudíte se jako u Audi; prostě něco mezi, plus notná dávka klidu. Jestli je to to, co očekáváte od kupé si musíte odpovědět sami.

Tak Éčko nebo Céčko?
Mohlo by se zdát, že nové C kupé nahrazuje třídu CLC, ale není to tak úplně pravda. Ta byla spíše dvoudveřovým hatchbackem. Ani CLK není přímý předchůdce tohoto vozu. Technický základ, včetně palubní desky, totiž sdílí s třídou E kupé. Oproti němu je však o 108 milimetrů kratší a na rozdíl od něho cílí spíše na mladší řidiče, kterým nabídne sportovnější svezení. Oproti kupé třídy E kupe C přišlo o bezrámová okna. Přes těsnění kolem oken do interiéru neproniká hluk a to ani ve vysokých dálničních rychlostech. Větší kupé nabízí výběr šestiválcových motorů. Pro C kupé jsou vyhrazeny jen čtyřválce a jeden atmosferický šestiválec, plus verze AMG. Tu zase E kupé nemá. Mercedes tak má dvě podobná kupé: třída E zastupuje velký pohodný vůz s šestiválcovými motory a třída E zase nabízí sportovnější svezení a lacinější detaily.

Design: stříbný šíp
Mercedes C kupé se mi líbí: nakonec kupuji hlavně očima. Stříbrná barva je universální, ale taková tmavě šedá by jistě dala více vyniknout barokně tvarované karoserii v kontrastu s ostrými hranami detailů. Kupé je o čtyři centimetry nižší než sedan a silueta je více pozvolná: přední sklo má nižší sklon. Linka, která se táhne po bocích auta má jiný tvar než u sedanu a kombi a tvoří vzadu malý spoiler.
Vzadu najdeme klasická světla s odtokovými kanálky využívající technologii LED diod. Dvě červené rovné přímky rámují zadek. Led najdeme i v přední části: dvě přímky v nárazníku a trubice v hlavních světlometech, kde jsou uspořádány do tvaru písmene C. Výrobce zvolil takové řešení, aby každý na první pohled rozpoznal, o kterou řadu jde.
Nasupený čumák, který mi připomíná Mustanga, rozhodně netrpí zdrženlivostí. Decentní hvězdu, hrdě vztyčenou na kapotě, vzal čas. Kupé nese na nose hvězdu jako od kamionu. Duše rapera zaplesá; ale já bych tohle na krku nosit nechtěl. Světla jsou zamračená, chrom podtrhuje luxus produkovaný Stuttgartem.

Interiér: jen do 180 cm
Palubní deska vychází z architektury třídy E, ale detaily jsou odlišné. Je to klasický Mercedes s neprůstřelnou kvalitou plastů, s kovovými detaily, precizním chodem tlačítek a perfektním volantem, který poprvé uvedlo CLS (a teď MB dává do všech vozů). Přístrojový štít je doplněný krásným, plnobarevným TFT displejem uvnitř rychloměru, který zobrazuje vše důležité v jednom pohledu. Vše je po ruce a je radost si hrát s ovladači. Moje auto má černou, kontrastně prošívanou kůži a černý strop s doplňky z broušeného hliníku.
Systém Command Online je umístěný zcela v horní části palubní desky, takže je velmi dobře viditelný při jízdě. Bez problémů spolupracuje s iPhonem 5, má velmi pěknou grafiku a to jak navigace, tak přehrávaná hudby. Ovládá se otočným kolečkem na středovém tunelu, které by si zasloužilo lepší umístění pro pohodlnou manipulaci. Nepříliš dobrý zvuk má standardní ozvučení vozu. Rozhodně bych doporučil harman/kardon LOGIC7® sound system, který jsem měl v obou předchozích autech.
I když je C poměrně velké auto, v interiéru prostoru na rozdávání není. Musíte si zvyknout na výše posazené sedadlo řidiče. Osobně bych uvítal, kdyby jej bylo možné dát ještě o nejméně 3 centimetry níže. Při mé postavě vysoké 180 cm občas drknu hlavou do strop. Málo místa nad hlavou navíc umocňuje střešní panoramatické okno. Prostoru pro nohy a lokty je hodně. Tady C těží ze shodné platformy s E. Interiér zaručuje i relativní pohodlí na zadních sedadlech (vozím třetí osobu se 180 cm) – svažující se střecha ale ubírá cenné centimetry nad hlavou. Sedadla se dají sklopit, což není v této třídě vozů pravidlem, takže lyže či větší náklad převezete v pohodě. Oproti staršímu CLK chybí systém na podávání bezpečnostního pásu po zavření dveří. Je nutné se pro něj dozadu natáhnout relativně daleko. Po zapnutí se pásy sami utáhnou.

Motor a převodovka: netlačte na nás!
Nejsilnější benzinový čtyřválec je motor s označením 250. Ve skutečnosti je to marketingové označení motoru o objemu 1.8L turbo s výkonem 201 koní. Motor spojuje vylepšenou stavbu a přeplňování turbodmychadlem s cílem poskytnout větší točivý moment za méně paliva a s nižšími emisemi. Na stovce je za sedm vteřin.
Na volnoběh neslyšně pobrukuje, po nastartování a chvilkovém vibrování se během několika málo sekund utiší. Pod plným plynem má sportovní zvuk, ale za to může spíše laděný výfuk. Motor je velmi příjemný a silný v přímce. Ale jen pokud na něj netlačíte. V tom případě se projeví turbodíra v nízkých otáčkách a relaxované zpřevodování. Je obecně známé, že převodovky 7 G-tronic Plus nedosahují stejné kvality jako převodovky u BMW.
Nejčastěji vás motor a převodovka nechají ve štychu ve městě, kdy žchcete rychle přejet do vytvořené mezery mezi ostatními auty. Při potřebě okamžité akcelerace raději přejdu na manuální řazení. Po dosažený maximálních otáček si převodovka i tak přeřadí výš sama, takže se bát nemusíte. Při klidné jízdě, nebo vyšší rychlosti (nad 80 km/hod) se toto chování vytrácí.
Mercedes o tomto motoru říká: „Poslední generace čtyřválcových motorů sleduje důležitý cíl: dodat větší výkon a zrychlení při nižší spotřebě paliva. Tohoto cíle snadno dosahuje díky technologiím BlueEFFICIENCY – které zahrnují funkci ECO stop/start – a další vylepšení, která znamenají, že tyto motory nyní potřebují daleko méně paliva než srovnatelné modely předchozí generace.” Já stop/start vypnu hned po nastartování auta. Jeho zapíná na křižovatkách se nadá nazvat tichým a neobejde se bez cukání.
Kdybych mohl stejný vůz koupit dnes se silnějším šestiválcem, neváhal bych. Nebo bych vzal diesel s vyšším krouťákem. Moderní motor alespoň vynahrazuje svoje vlastnosti nízkou spotřebou. Při ročním ježdění ve městě mi počítač ukazuje průměrnou spotřebu 8,9 litru na 100 kilometrů.

Jízda s dvojitými tlumiči
Podvozek s nezávislým zavěšením multilink vpředu a vzadu odpovídá sedanu a kombi. Zajímavostí je ale systém Agility Control, který automaticky upravuje útlumovou charakteristiku pro každé kolo zvlášť v závislosti na stylu jízdy. Motor pohání zadní kola. Vzadu jízdě pomáhá obyčejný "otevřený" diferenciál, kterému skunduje stabilizační systém. V zatáčkách se snaží přibržďovat nadlehčené vnitřní kolo a pomáhat v přenosu výkonu na druhou stranu. Výborně naladěný sportovní podvozek s dvojitými tlumiči Agility Control zaručuje pevnou jízdu a komfort zároveň. Nerovnosti vyhlazuje Mercedes znamenitě a i na rozbité silnici se nenechá vyvést z míry. Takhle nějak si představuji vůz, který je prezentován jako univerzální. Podvozek kupé je o stupeň tvrdší než v sedanu. Dobře nastavený je i elektrický posilovač řízení. Přesností a zpětnou vazbou se téměř vyrovná hydraulice.
Rozhodit kupé v zatáčkám se daří až při extrémní práci s plynem a volantem. Jinak zůstává stopa jistá; občas písknou pneumatiky. Projevu možná pomáhají sedmnácti palcová kola, která jsou na zadní nápravě širší, než na přední. Sportovcům může vadit nevypínatelný protiprokluz a ESP, ale mě to nikdy nenapadlo. Navíc ten, kdo bude hledat ultimativní kupé, se asi nebude dívat po C vyjma verze AMG.

Bezpečnost
V autě vozím syna do školy a tak je pro mě aktivní a pasivní bezpečnost důležitým parametrem při nákupu vozu. Mercedes-Benz třídy C kupé obstál v Crash test Euro NCAP na 80 %, tedy pět hvězdiček. Ochrana dospělých dopadla na výbornou, třída C skórovala plným počtem bodů při běžném nárazu z boku, náraz zpředu i do sloupu probíhaly jen o málo hůř. Mercedes paradoxně ztratil body za simulaci nárazu zezadu, aktivní opěrky hlavy nepodaly optimální výkon.
Stiskem tlačítka mi dokáže DISTRONIC PLUS pomoci udržovat při rychlostech do 200 km/h stanovený odstup od vozidla jedoucího před mnou. Systém funguje pomocí radarových snímačů v čumáku (hvězda je pod sklem) a kamerách pod vnitřním zrcátkem. Ty neustále sledují vzdálenost a rychlost ve vztahu k vozidlu jedoucímu přede mnou a automaticky regulují rychlost automobilu. Pokud systém zjistí nebezpečí, aktivuje kontrolované brzdění. Systém umí zastavit až do nuly, což se hodí při popojíždění v zácpách. Distronic mi opravdu hodně pomáhá a nikdy mě nezklamal.
Kamery pod vnitřním zrcátkem čtou i značky rychlosti (promítají na vnitřní displej) a zajišťují fungování systému Adaptive Highbeam Asisst, který si sám přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly. Systém funguje na 90 %; občas zaváhá a oslní protijedoucí. Proto ho standardně nepoužívám. Samostatnou kapitolou je Intelligent Light System, který rozsvítí noční cestu jako ve dne, natáčí se za volantem a mění kužel světla podle počasí a rychlosti. Opravdu vynikající pomocník pro aktivní bezpečnost.
Hodně se mi líbí systém Adaptive Brake Asisst, který mi - v případě, že radar cítí nehodu - preventivně natlakuje brzdný pedál. Snad se mi tak vyhne typická chyba při krizovém brzdění: nedostatečný tlak na pedál. Naopak aktivní parkovací asistent jsem nikdy nevyužil.
Všechny systémy jsou ve voze propojeny a aktivně mě chrání před vlastní nepozorností. Už mi několikrát pomohly vyhnout se nehodě či ťukanci. Pokud se ale přece jen něco stane, snad pomůže tuhý skelet, systém PRE-SAFE a armáda 11 airbagů.

Čtvrtý Mercedes v řadě
Mercedes Benz C kupé 250 BE je mým čtvrtým Mercedesem. Představuje pro mě střed mezi minulými auty: trochu sportovní jako C30 AMG a trochu komfortní jako CLS 350. Vůz jsem koupil v Neměcku v programu Mercedesu Junge Sterne s padesáti tisíci najetými kilometry. Rozhodl hlavně benzinový motor, systémy aktivní bezpečnosti, světla a design. Nový Mercedes třídy C kupé se Stuttgarským bezesporu povedl a vrchovatě naplňuje definici Grand Tourismo. Pro moje potřeby je to velká hvězda.


Motor zážehový přeplňovaný čtyřválec
Zdvihový objem 1800 cm3

Nejvyšší výkon 201 koní
Zrychlení z 0 na 100 km/h 7 s

Nejvyšší rychlost 240 km/h

Převodovka 7 G-tronic Plus
Objem zavazadl. prostoru 450 l

Objem palivové nádrže 67 l

Hmotnost pohotovostní/celková 1 580 / 2 125 kg

Průměrná spotřeba za 20 000 km: 8,9 l/100 km

Rozvor náprav 2 760 mm

Délka/šířka/výška 4 590 / 1771 / 1 406 mm

Silné stránky

Podvozek a skloubení komfortu se sportovnější charakteristikou
Elektronické pomocné jízdní systémy
Sportovní sedadla, skvělý volant a pedály
Design přední části auta
Velké panoramatické okno prosvětlující interiér

Slabé stránky

Nízký strop
Motor a převodovka v nízkých otáčkách
Zvuk standardního audia

 


Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Žádné závady.

praktičnost
6

Vím, co jsem si koupil, kombi nečekám.

prostornost
5

Dobrá, i na zadních sedačkách, až na tu hlavu.

jízdní vlastnosti
8

Vyvážené.

jízdní komfort
9

Velmi dobrý.

provozní náklady
8

Je to Mercedes.

náhradní díly
10

Bezproblémů.

výkon motoru
7

Dobrý, ale dnes bych koupil šestiválec.

spotřeba
9

8,9 ve městě, kde jezdím.

hlučnost motoru
1

Hlučný není, zpívá ve vysokých otáčkách.

kvalita sedadel
10

Perfektní, sportovní, pohodlná.

brzdy
10

Naprostá spokojenost podpořená chytrým systémem.

zavazadlový prostor
10

Pohoda.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…