Recenze

BruceWayne (muž 83 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Grandland X Ultimate F 1,2 XHT S/S (96kW/130HP) AT8

9.41 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Grandland X, foto 1 Opel Grandland X, foto 2 Opel Grandland X, foto 3 Opel Grandland X, foto 4 Opel Grandland X, foto 5 Opel Grandland X, foto 6 Opel Grandland X, foto 7 Opel Grandland X, foto 8
Opel Grandland X, foto 9 Opel Grandland X, foto 10 Opel Grandland X, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Blitz Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1199 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 514 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Chci Vám představit nové auto, které jsem si vybral po dlouhém hledání, aby rovněž splnilo výbavou mé představy a požadavky. Mé srdce si získal Opel Grandland X 1,2 l automat.
Nejdříve něco z mé bývalé garáže.
Za svůj řidičský život jsem vystřídal i vlastnil mnoho aut a jedno z prvních po Trabantech, které bylo fajn na jízdu, byl Opel Ascona CC 1,8 benzín. To byl rok 1996 a tehdy 100 koní byla paráda a vyhovovala mi i jeho prostornost. Po Asconě následovala velice pohodlná Mazda 626 2,0 l benzín. Jenže čas nezastavíš a tak jsem v roce 2003 koupil vůz Škoda Fabia 1,2 l benzín, což byl po Mazdě šok. Samozřejmě byla malá, nepohodlná, nejela, ale byla zakoupena nová, což je vždy výhoda, stála 409 000Kč. Protože jsem si naivně myslel, že po Fabii bude podstatně lepší si pořídit „ikonu“ českých řidičů Octavii 2, zakoupil jsem si ji. Nu, popravdě jsem si pomohl jen o málo. Sice je větší než Fabia, ale stejně tvrdá a sedačky jsou nepohodlné. Při jízdě do Chorvatska jsem necítil páteř a dva dny jsem kulhal po pláži. Cena Škody Octavie 2 1,6 l benzín byla 505 000Kč. Musel jsem si připlatit i za zadní stírač, který mě stál dalších 6 500Kč. To se psal rok 2007. Moc dlouho jsem si ji neužil. Šla do světa po 3 měsících užívání. V hledáčku jsem objevil Renault Megane 2 1,6 l benzín. Cena za nový vůz byla příjemných 440 000Kč a nemusel jsem doplácet za stírač. Tohle velice pohodlné a příjemné auto na jízdu mi vydrželo do roku 2013. Pro ženu jsem zakoupil Mazdu 3 1,6 l benzín. Výborné auto, ale totálka ukončila autoživot Mazdy. Megane dostala dcera. Pro sebe jsem si pořídil ojetý Renault Koleos 2,0 nafta. Dobrý a pohodlný stroj na dálky i do hor. Těžko jsem se s ním loučil, ale roky nezastaví nic ani fyzikální zákony (slouží dál v rodině). Vloni jsem začal přemýšlet o náhradě Koleosu. Samozřejmě opět SUV. Narazil jsem na problém, co koupit. Žena mi řekla: „Kup si auto, které má minimálně výbavu jako Koleos.“ Což není tak snadné. Například elektrická parkovací brzda, parkovací senzory, navigace či vyhřívané pohodlné sedačky, bezklíčkové startování i odmykání a zamykání dveří a vzdušnost interiéru měly sloužit jako mustr. O koncernu VW a její filiálce Škodě jsem vůbec nepřemýšlel, dvě negativní zkušenosti s tímto koncernem stačí. A pak vnější vzhled i interiér vyráběných aut pod značkou VW je někdy tragický. Suzuki nenabídla nic, Toyota je hybrid, Ford možná příště, Kia nezajímavé, Hyundai Tucson stál za rozmyšlení a přemýšlel jsem dlouho. Pak jsem navštívil Peugeot a dostavilo se zklamání z interiéru. Renault Kadjar ztratil lesk. Mitsubishi končí v Česku. SsangYong Korando mi také vrtal hlavou. Skoro jsem ztrácel naději, když jsem objevil akci Opel v září 2020 a nastal kolotoč.
Protože více hlav více názorů a nápadů, vydali jsme se se ženou k prodejci Opel.

Tam jsme objevili Opel Grandland X, který má rozměry naprosto dostačující a vedle konkurence si vede slušně: délka 4,477 mm, šířka bez zrcátek 1856 mm, výška 1 609 mm a rozvor 2 657 mm. Měli vystavenou předváděčku Opel Grandland X, který se nám ihned zalíbil. V barvě Quartz Grey se stříbrnými lištami vypadal skvěle. Tu jsem chtěl a mám ji. Zauvažovali jsme se ženou o předváděčce, ale výbava Innovation nám nevyhovovala. Prodejce nám nabídl předváděcí jízdu. Přiznám se, že jsem automat neřídil asi 19 let. Bylo to naposledy, když jsem měl levou nohu v sádře. Jízda byla překvapivě plynulá a 8mi stupňová převodovka řadila jako MG 42. Věděl jsem, že chci automatickou převodovku. Zbývala motorizace, interiér a výbava. Vybral jsem si benzínový motor od Peugeotu 1,2 l 96kW. Podle recenzí se jedná o velice povedený motor a s převodovkou Aisin funguje velice dobře. Interiér jsem zvolil k barvě vozu Tato – Trim Cloth/Vinyl Jet Black. A dostáváme se k výbavě auta. Vybral jsem si výbavu Ultimate, obsahuje vše, co jsem potřeboval, včetně dalších funkcí, které jsou již bonusem. Výbavu Ultimate najdete na stránkách Opel.cz. Doobjednal jsem si dojezdové rezervní kolo (protože nevěřím nějaké lepící sadě) a stříbrné střešní ližiny. Auto jsem objednal, když se chýlila ke konci akce „Sto let Opel“ a složil zálohu i podepsal smlouvu. Prodejce mi sdělil, že auto bude k převzetí někdy v lednu 2021, ale intuice funguje někdy skvěle. Zavolal jsem 18.12. 2020 prodejci, jestli náhodou neví, kdy bude auto na prodejně. A překvapení se dostavilo. Grandland byl v Algonu a netrpělivě čekal, kdy si ho převezmu. Ihned jsme se ženou jeli auto omrknout a dojednat termín doplacení a předání. Nastal trochu šok. Auto mělo letní pneumatiky. To jsem fakt nečekal. V prosinci jsou auta na letních gumách? Nejsem vyznavačem a příznivcem přezouvání na letní a zimní období. Domluvil jsem si přezutí na celoroční Michelin, které samozřejmě musel prodejce objednat. Trochu se prodejci orosilo čelo, protože neměl v plánu zajišťovat celoroční pneu a bezplatně je vyměnit. Můj Grandland X má kola 225/55/18“. Ještě jsme s prodejcem vyřešili povinné ručení včetně havarijní pojistky GAP na tři roky a asistenční program MAX+. To vše za 16 994 Kč ročně. Vše klaplo přesně 23.12. 2020 a autíčko jsme si odvezli domů včetně letních Michelin, ty prodám, protože co s nimi. Cena vozidla po akční a VIP slevě 17,5% byla 697 612Kč vč. DPH. Pneumatiky Michelin Crossclimate 225/55/18“ mě stály 17 400Kč. RZ za 800 Kč a vydání TP.

A jak vlastně Grandland X jezdí? Je to předokolka, kterou jsem obul do celoročních pneumatik a několikrát vyrazil do hor a naprosto bezproblémová jízda po zasněžených silnicích. Podvozek je nastavený fenomenálně, což znamená, že kola nebouchají do podvozku, nerovnosti žehlí jako parní mandl. Motor má dobrý zátah a je tichý. Pokud chci zrychlit, tak prostě sešlápnu akcelerátor až na maximum a převodovka rychle a plynule podřadí. Musím velice pochválit spojení motoru a automatické převodovky, je to dle mého nejlepší volba. Díky Aisinu mě zase začalo řízení bavit. Za jízdy v kabině nic nevrže ani při přejezdech různých retardérů či kolejí. Auto drží velice dobře stopu. Spotřebu neřeším. Motor má v sobě jen 1 000 km. Zatím si žádá kolem 7,5 l/100 km. Tankuji jen lepší benzín 98/100. Interiér je prostorný, přehledný, pohodlný a v noci příjemně osvícený. Přední sedačky AGR jsou fantastické, každý si najde ideální polohu. Letos jsem ocenil vyhřívané přední sklo, neboť je za krátkou chvilku rozmrazené. Co musím velice chválit je manuální ovládání klimatizace, vyhřívání sedaček i multifunkčního volantu. Venkovní světla jsou skvělá. Oceňuji jejich automatické přepínání. Stejně tak i aktivní tempomat. Nejsem zastánce dotykáčů a za jízdy něco vyhledávat na displeji prstem, pokládám za velice nebezpečné. Navigace funguje dobře a její ovládání je snadné. Zvukové ozvučení interiéru je velmi dobré, poslech hudby je kvalitní. Telefonování za jízdy je snadné a přes modrý zub funguje skvěle i se seznamem. Co jsem ihned vypnul je hlídání jízdních pruhů. Po nastartování rovněž vypínám otravný start/stop. Kolik je místa vzadu nevím, nesedím tam, ale jsem přesvědčen, že dost při mé výšce 182 cm. A konečně zavazadlový prostor. Jistě každého zajímá jaký má obsah. Zavazadlový prostor je prostorný a dostačující, nehodlám v „kufru“ převážet tchýni a tchána. Je příjemné otvírání pátých dveří kopnutím nohou pod zadní nárazník a dveře zavřít tlačítkem, či osvícení venkovního prostoru u předních dveří v noci ze zpětných zrcátek. Podle TP múže být použito velké rozmezí velikosti ráfků 16", 17", 18" i 19".
Krátký výpis co auto má:
8x airbag
ABS
Adaptivní LED Matrix světlomety AFL včetně LED zadních světel
Ambientní osvětlení interiéru
Asistent jízdy v jízdním pruhu
Asistent rozjezdu do kopce (HSA)
Aut. aktivace výstražných světlometů
Aut. klimatizace
Aut. převodovka
Automatické přepínání dálkových světel
Autorádio
AUX
Bezklíčové startování a odemykání
Bluetooth
Centrál dálkový
Centrální zamykání
Deaktivace airbagu spolujezdce
Dělená zadní sedadla
Denní svícení
Dvouzónová klimatizace
El. okna
El. sklopná zrcátka
El. víko zavazadlového prostoru
El. zrcátka
Elektronická ruční brzda
Hands free
Hlídání jízdního pruhu
Hlídání mrtvého úhlu
Hlídání provozu při couvání (RCTA)
Imobilizér
Indikátor parkování
Isofix
Klimatizace
Klimatizovaná přihrádka
AGR sedadla
Litá kola
Mlhovky
Multifunkční volant
Nastavitelný volant
Palubní počítač
Parkovací kamera
Parkovací senzory přední
Parkovací senzory zadní
Pevná střecha
Pohon 4x2
Posilovač řízení
Potahy kůže
Repro
Rozpoznávání dopravních značek
Samostmívací zrcátka
Satelitní navigace
Senzor opotřebení brzdových destiček
Senzor stěračů
Senzor světel
Senzor tlaku v pneumatikách
Stabilizace podvozku (ESP)
Start-stop systém
Startování tlačítkem
Tempomat
Tónovaná skla
USB
Vyhřívaná sedadla
Vyhřívaná zrcátka
Vyhřívaný volant
Výsuvné opěrky hlav
Zadní stěrač
Zadní světla LED
Záruka
Zaslepení zámků

Silné stránky

Vzhled a interiér. Zjistil jsem, že při nízkých teplotách se po nastartování automaticky zapne ohřev sedaček. Po krátkém čase se ohřev sám vypne.

Slabé stránky

Žádné

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Algon Plus a.s. naprosto perfektní

 


Další vozy značky Opel



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Chci Vám představit mé nové auto, které jsem si vybral po dlouhém hledání, aby rovněž splnilo výbavou mé představy a požadavky. Mé srdce si získal Opel Grandland X 1,2 l automat. Nejdříve něco z mé bývalé garáže. Za svůj řidičský život jsem vystřídal i

praktičnost
10

Maimálně vyhovuje

prostornost
10

Maimálně vyhovuje

jízdní vlastnosti
10

Skvělé

jízdní komfort
10

Skvělé

provozní náklady
10

Skvělé

náhradní díly
10

Zatím nepotřebuji

výkon motoru
10

Maximálně vyhovuje

spotřeba
10

Zatím se jedná o syrový motor, ale fajn

hlučnost motoru
10

Klídek

kvalita sedadel
10

AGR prostě skvělé

brzdy
10

Brzdí výborně

zavazadlový prostor
10

Velikost velmi vyhovuje






Blesk.cz

Hvězda Kill Billa Uma Thurman prozradila největší životní trauma: Potrat!

Hvězda Kill Billa Uma Thurman prozradila největší…

Ve filmech Kill Bill vystupuje jako nekompromisní vražedkyně, v soukromí je o poznání citlivější. I když má za…

Botanická zahrada vystavuje orchideje: Jedna velká jako člověk, další jako z vosku

Botanická zahrada vystavuje orchideje: Jedna velká…

Půvabné, svůdné, obrovské i titěrné, hrající všemi barvami. Orchideje potěší srdce i duši. Pestrý a tajemný svět…

 

iSport.cz

Seemanová s přítelem o filmu Zátopek: Řekli, v čem se liší od slavného páru

Seemanová s přítelem o filmu Zátopek: Řekli, v čem…

Film Zátopek není jen příběhem jednoho muže, ale sportovního páru. Odhaluje i to, jak radostné a občas smutné…

Viktoria pod Guľou a Bílkem: rozdíl v citu pro hráče i (ne)poučení se

Viktoria pod Guľou a Bílkem: rozdíl v citu pro hráče…

Michal Bílek dovedl Viktorii Plzeň na první místo v tabulce. V čem se liší v porovnání s předchůdcem Adrianem…

 

Reflex.cz

Krach čínské firmy Evergrande může uvrhnout svět do krize. Míra ekonomické propojenosti je šokující

Krach čínské firmy Evergrande může uvrhnout svět do…

Kauza Evergrande až příliš připomíná rok 2008. Pamatuji si, jak po pádu Lehman Brothers čeští centrální bankéři…

Odcházející Angela Merkelová chtěla vybájit úplně jiné Německo, říká politoložka Nathalie Vogelová

Odcházející Angela Merkelová chtěla vybájit úplně…

Jefim Fištejn o tom hovořil s německou politoložkou Nathalií Vogelovou, jež vystudovala politické vědy…