Škoda Fabia (2015)
12.10.2016Výber auta Bol som majiteľom Felicie 1,6 rok výroby 1997. Kúpil som ju od známeho ako desaťročnú s 39 000 najazdenými kilometrami. Garážovanú. Na…
Škoda Fabia (Bertold)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Marekx 10.03.17 19:46
« někdy méně znamená více
Je vidět, že autora baví psát romány na pokračování, prostě se vykecávat a v cca. polovině jsem to i přes veškerou snahu dočíst dokonce vzdal. Zbytečně moc natažené, jako práce studenta, aby dodržel nutný počet normostran. Nicméně, kdybych ve Fabii III combi neměl možnost cestovat cca. 100km na zadních sedadlech (více bych už nedal), tak bych mu ten prostor na zadních sedadlech i zbaštil, takhle se tomu musím pouze hlasitě zasmát. Je to totiž doslova katastrofa, holt to Škodovka přestřelila s kufrem a na výškou průměrného Evropana na zadních sedadlech a jeho kolena přitom vůbec nemyslela. Pro malé děti a trpaslíky je to ale ok, takže věřím, že si za něj manželka se svou malou výškou sedne. -
Sihi 05.03.17 11:40
« info
Zdravim autora,
dakujem za obsiahlu realnu recenziu :-) len mimochodom, docital som az do konca a par krat som sa aj rozosmial nad vtipnymi prirovnaniami >:D
ale k veci: potvrdili ste mi moj vyber auta aj motorizacie, za co dakujem a dufam, ze neurobim zle kupou combi Fabie 3.gen.
Uvazujem nad jednou vecou. Casto chodievam na rybarske vylety a vyberam si take miesta kde samozrejme nie su dobre cesty, casto su to polne, lucne cesty s nerovnostami, ale autom zjazdne do urcitej miery. Preto ma zaujala doplnkova vybava "paket pre zle cesty" za 180€, kde konfigurator uvadza nasledovne:
Paket pre zlé cesty obsahuje:
spodný kryt motoru a prevodovky z plastickej hmoty,
zvýšenie svetlej výšky o 8 mm (celkové zvýšenie výšky vozidla o 15 mm vďaka špecifickým pružinám, tlmiče štandardné),
ochrana vedenia brzdovej kvapaliny a lanovodov,
ochranné kryty misiek pružín na zadnej náprave.
Tymto Vas chcem poprosit o nazor na danu vec ako skuseneho vodica a uz aj majitela novej Fabie. Myslite si, ze sa zmenia jazdne vlastnosti na beznych cestach zvysenim svetlej vysky ? (predajca mi k tomu nevedel zaujat riadne staovisko).
Dalej, myslite si, ze za tie peniaze tie plasty splnia svoju ochrannu funkciu ?
dakujem velmi pekne -
Bobanus 10.11.16 13:31
« Zkušenost
Vlastně jsem nechtěl vůbec Fábii hanit, jen stále více objevuji radost z větších aut než segment B, zejména kvůli stability na dálnici, při bočním větru nebo mokru a sněhu :-)
Jinak v ČR Ford Focus kombi Trend 1.6 vyjde na 359000kč (jen mech. klima, asistent do kopce, plech kola, rádio/CD 6xrepro, kožený volant a ř.páka atd ), Fábie Kombi Style 1.2 TSI 81kw vyjde na 341000kč (autom. klima, samozatmívání zrcádka, park. senzory vzadu, mlhovky, litá kola, Front Assist, LCD atd atd.. )
-
Bertold 08.11.16 22:30
« Re: I tak je Ford Focus lepší a to za stejnou cenu :-)
Zdravím!
Súhlasím, že Fabia je malé auto a Focus je o triedu väčšie, z čoho pramenia pre Focus viaceré benefity. Ale aspoň u nás na SK tomu zodpovedá aj cena. Samozrejme, že cena „nadupanej“ Fabie sa začína kryť s najlacnejšími autami nižšej strednej triedy. Ale keď porovnám motoricky a výbavou porovnateľné verzie, tak Focus je o triedu drahší. U nás stojí Fabia Combi 1,2 TSI (81kW) vo výbave Style Plus cenníkových 13 840 Euro. Focus Combi povedzme s podobnými dynamickými parametrami potrebuje Ecoboost 1,0 (92 kW) a výbavou takejto Fabii cca. zodpovedá u nás výbava Rival X. Takýto Focus Combi ale stojí cenníkových 17 390, Euro čo je výrazne viac. Samozrejme, že sa dajú začať robiť ústupky v dynamike a vo výbave. To už závisí na osobných prioritách. Ale aj oveľa slabší Focus Combi 1,6 v nižšej výbave Business X stojí 15 290 Euro.
-
michal.t 03.11.16 20:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Jen si říkám, zda by toto explicitní „rozškatulkování“ nedalo vzniknout úplně stejným rozepřím a "explicitním stížnostem" na hodnocení té či oné položky. Přece jen – kteroukoliv z dnešních tří škatulek lze pojmout mnoha úhly pohledu a jakékoliv hodnocení tak může být ospraveditelné. -
baca42 01.11.16 23:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Auta by se hodnotit vůbec neměla. Každý má jiné kritérium. Já hodnotím podle ekonomiky provozu. Za 9 let jsem do svého auta vrazil 623tKč (palivo,servis,díly,gumy,dálniční známka,pojištění,STK,myčka, vysavač,vonící stromeček, no prostě úplně všechno) + amortizace 110tKč (120 koupě, 10 prodej) a najel jsem 360tkm. Náklady vychází na 2,03Kč/km. Cením si toho, že jsi ve své recenzi zveřejnil náklady na provoz, které vycházejí asi 14Kč/km. Podle mých kritérií bych tvé auto měl ohodnotit 1bodem a sám vidíš že je to kravina. Máš tam ode mne 3x10. Tím že poměrně dost jezdíš na tom s náklady na 1km asi nebudeš ještě zdaleka nejhůř zde na MACZ. :-) -
michal.t 01.11.16 14:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení
Nevyvracím, že tak jak to podáváš, to dává taky smysl (a věřím, že nejen mě)… a na jednu stranu jsem i rád, že tu zůstal někdo, kdo nedává jen 9 (mírný podprůměr) nebo 10 (mírný nadprůměr), jako mnoho jiných hodnotitelů.
Možná to tak nevyznělo, ale u moji recenze mě Tvé původní nedesítkové hodnocení opravdu nijak neuráželo. A právě v tomto kontextu mi přišlo škoda, že si ty Bertoldovy fotky ohodnotil hůř než ty moje třeba, když ty Bertoldovy za horší rozhodně nepovažuju (vím, je to subjektivní a máš na to právo).
Svým způsobem je Bertoldova fotogalerie opravdu unikátní a hodně výživná, na rozdíl od většiny ostatních – je zde plno grafů a tabulek, které jinde nenajdeš. Dobře vím, jaká je s tím drbačka a pro mnoho lidí je toto mnohem cennější než x-jiných úhlů pohledu na fotkách. Škoda že něco takového není u každého oficiálního testu na auto.cz - lidi by se aspoň zbytečně nenimrali a nespekulovali v subjektivních vyjádřeních autorů, jak je dané auto líné či hbité, atd.
Mrzelo by mě, kdyby tu vznikl nějaký ošklivý precedens s vydupáváním si dobrého hodnocení… téma hodnocení se tu holt otevřelo… bylo by i s podivem, kdyby se něco takového v diskusích nikdy nepropíralo… ale myslím, že bude fajn, když každý z nás nakonec zůstane u svého způsobu hodnocení.
-
twistedTSD 24.10.16 13:12
« priestor
Proti Fabii II je na tom Fabia III s místem pro kolena vzadu o trochu hůř. Dvojku znám velice dobře a když jsem si pak sedal do nové Fabie na zadní sedadlo, cítil jsem se stísněně a nepomohlo ani skromnější nastavení předního sedadla. A Felicia je vzadu určitě o poznání vzdušnější...Ale tím nechci říct, že by Fabia byla méně prostorná než její konkurenti, jen již tolik nevyčnívá.
Jinak když už sem píšu, recenze luxusní. :yes: -
Bertold 16.10.16 22:20
« Re: parádní práce...
Ahoj! Som rád, že si neobišiel moju recenziu. Tvoje príspevky ma tiež nenechávajú chladným, keďže riešia merito veci.
S tým porovnaním s atmo motormi Fabie I je jasné, že sa jedná o dvojgeneračný rozdiel. Ale veľa ľudí narieka, aký to bol vtedy raj, keď sa do Fabie montoval dvojliter a teraz aká je to tragédia, keď tam dávajú len jednadvojku. A druhá vec je, že ak chceš porovnanie s aktuálnym autom v tejto triede s porovnateľným atmo motorom, tak nemáš s čím porovnávať.
Čo sa týka benzínového skyactive od Mazdy, tak to je kategória sama o sebe. Keďže technológiu extrémneho kompresného pomeru používa len Mazda, jej dosiahnuté výsledky ťažko možno automaticky priraďovať atmo motorom vo všeobecnosti. Ideologicky však Mazda robí to isté ako turbomotory, akurát inými technickými prostriedkami. Mazda do dvojlitra prirodzene nasaje normálne množstvo vzduchu a ten extrémne stlačí. Turbo do jednaštvorky nasilu natlačí veľké množstvo vzduchu a ten normálne stlačí. Akurát Mazda k tomu nepotrebuje turbo. To má svoje výhody, ale aj nevýhody. Každopádne v hospodárnosti jazdy sa môže turbám dívať smelo do očí.
Aj ja Ti prajem veľa spokojnosti s Hondou.
-
michal.t 16.10.16 14:46
« parádní práce...
Já teda četl jenom tu část o motoru (celá recenze je fakt moc dlouhá, ale pro někoho, kdo o Fabce uvažuje, bude určitě užitečná) a musím jen chválit... konečně někdo, kdo dokáže chování motoru pořádně popsat, porovnat s podobnými motory a podložit číselnými údaji, navíc i vlastnoručně naměřenými! Mé číselchtivé já zaplesalo. ;-)
Kéž by bylo víc takových na auto.cz...
Musím říct, že jsi hezky vystihl ten popis ploché výkonové křivky při vysokých otáčkách - je to sice velmi efektivní ale ne efektní. Nářky některých "atmomilců" nad ústupem atmosférických motorů s výkonovou špičkou pramení zřejmě právě s toho pocitu nedostatku efektnosti, přestože turbomotor je zde efektivnější. A cítím to s tou efektností stejně - přestože u mojí 1.8 už krouťák a zrychlení po překročení 6000 ot. trochu klesá, auto subjektivně táhne víc a víc - vysoká rychlost jízdy ten pocit zátahu zřejmě klamně umocňuje, přestože už intenzita zrychlení trochu klesá.
Jinak srovnání spotřeb o generaci starších atmosférických motorů beru skutečně jen jako ukázku mezigeneračního posunu... ono už dnes v kategorii atmosférických motorů (použitých v autech podobné kategorie) není moc s čím srovnávat… Pokud jde o soudobé motory, napadl mě trochu výkonnější skyactiv-G 2.0 88 kW, který má dle Spritmonitoru spotřebu o necelého 0.5 l větší (avšak Mazda 3 je zřejmě těžší auto než Fabka)… a nebo naopak dynamicky o něco slabší Honda Jazz 1.3 75 kW, která je dle spritmonitoru zase o necelého 0.5 l/100 km úspornější než Fabia.
Fyzika je prostě fyzika... myslím, že za rozpohybování auta musíme platit podobně, ať už máme turbomotor či atmosféru.
Tak hlavně hodně pohodových km za volantem, nejen ve Fabii!
-
Bertold 15.10.16 20:58
« Re: Tady nejde dát nic jiného než 10
Ahoj! Ja som zdrtil zasa Feliciu. Nie kilometrami ale vekom. Keď som ju po kúpe Fabie predával mala 18 rokov a 96 000 km. Dal som si záväzok, že na nej najazdím aspoň stotisíc, ale prišla malá dcéra a záväzok som nedodržal. Auto nepoužívam často, keďže celé dni len v práci vysedávam za počítačom, a keby som mal najazdiť tie tvoje päťky, tak to by som tu musel byť ešte dlho. :-) V styku s modernými autami sa udržiavam tým, že známym pomáham s výberom auta. Takže nejaké tie predvádzačky a potom sa mi dajú povoziť na tom zakúpenom exemplári.
Tá tvoja 1,9-tka má samozrejme dolu väčší krútiaci moment, ale keď sa to zoberie celkovo, myslím, že budeš spokojný. Prajem ti to. -
baca42 15.10.16 09:56
« Tady nejde dát nic jiného než 10
Já to přečetl celé ;-) a kapitolu o motoru 2x >:D . Mám Fabii combi 1,9tdi pd 2002 a teď ve středu mi prý dorazila do autosalonu nová Fabia 1,2 TSI 81kW ambiente krátká verze. Sice nevím co tam s těmi novými vozy dělají, ale čekám že do týdne až dvou bude doma (možná budou chtít abych ji zaplatil). Ty porovnáváš různé benzíny a já přesedlám z nafty, tak uvidím jestli budu spokojen. Doufám že jo. Ty máš zkušenosti s různými vozy, já jsem ten druhý extrém který drtí jedno auto až do smrti (auta).
[odkaz]
sam jsi napsal:
Opravdu výborná recenze, ke které jsem se dostal jen díky Tvému hodnocení, protože tento typ Auta není v mém hledáčku. Ale jak auto, tak recenze musí potěšit každého automobilového fajnšmekra.
jaksi nechapu to "sestreleni" to jako kdyz mas hodnoceni 10b od 15ti lidi, tak ti nemuzu dat jine? stejne jako dole tim padem: priste napis do recenze, pokud mi nedate 3x10 tak nehodnotte